Wymiana Filtra Paliwa
- lukasz83
- Posty: 267
- Rejestracja: 19 sty 2012, 19:43
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 1.7 CDTI DTR
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 2 razy
Wymiana Filtra Paliwa
Czy ktoś może już wymieniał samodzielnie filtr paliwa w dieselu? Ja nie widzę go u mnie pod maską mam silnik 1.7 CDTI DTR. Czy ktoś wie gdzie go szukać? Moja Aśka ma już przelatane pond 62000 (3 lata) i zastanawiam się czy to już czas na zmiane filtra.
-
- Posty: 331
- Rejestracja: 17 sty 2011, 8:35
- Imię: Opel
- Auto: Astra IV
- Silnik: 1,7 CDTI 110 KM
- Lokalizacja: Puławy
- Pomocny: 1 raz
Ja zmieniałem. Musisz wejść pod samochód i filtr masz pod spodem w miejscu zbiornika paliwa mniej więcej. Odkręcasz go bodajże kluczem 32, uwaga wyleje się ropa z niego nawet sporo cieknie.
-
- Posty: 289
- Rejestracja: 09 sie 2012, 18:40
- Imię: Leszek
- Auto: Astra IV Sport
- Silnik: DTJ
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Śląsk
Ja miałem większy problem nie tyle z samą wymianą filtra, co z odpowietrzeniem układu po wymianie.
- lukasz83
- Posty: 267
- Rejestracja: 19 sty 2012, 19:43
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 1.7 CDTI DTR
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 2 razy
Ciekawe czemu umieścli go pod podłogą a nie pod maską - tyle tam wolnej przestrzeni... moze przeszkadzało im to że każdy mógł sobie to zrobić a teraz kanał jest im potrzebny.
Z odpowietrzaniem to gdzieś czytałem że wystarczy kilka razy kluczykiem pokrecić tak aby pompa zalała filtr.
Przy jakim przebiegu w serwisie wymieniają taki filtr może ktoś się orientuje?
Z odpowietrzaniem to gdzieś czytałem że wystarczy kilka razy kluczykiem pokrecić tak aby pompa zalała filtr.
Przy jakim przebiegu w serwisie wymieniają taki filtr może ktoś się orientuje?
- lukasz83
- Posty: 267
- Rejestracja: 19 sty 2012, 19:43
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 1.7 CDTI DTR
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 2 razy
Czy w przypadku odpowietrzania układu paliwowego wystaczy zrobić to co jest napisane w książce obsługi samochodu czy trzeba coś jeszcze dodatkowego robić tj.
"Odpowietrzanie układu paliwowego silnika wysokoprężnego W przypadku całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa układ paliwowy samochodu z silnikiem wysokoprężnym musi zostać odpowietrzony. Włączyć zapłon trzykrotnie, za każdym razem na 15 sekund. Następnie uruchomić silnik na czas nie dłuższy niż 40 sekund. Po upływie co najmniej 5 sekund powtórzyć te czynności. Jeśli nadal nie można będzie uruchomić silnika, zwrócić się do warsztatu."
Zalanie filtra ON raczej odpada bo dekiel odkręcający odwrócony jest do dołu więc przy odkecaniu całe paliwo z obudowy wyleci.
Ile taka usługa w ASO może kosztować - czy warto się trochę pobrudzić?
"Odpowietrzanie układu paliwowego silnika wysokoprężnego W przypadku całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa układ paliwowy samochodu z silnikiem wysokoprężnym musi zostać odpowietrzony. Włączyć zapłon trzykrotnie, za każdym razem na 15 sekund. Następnie uruchomić silnik na czas nie dłuższy niż 40 sekund. Po upływie co najmniej 5 sekund powtórzyć te czynności. Jeśli nadal nie można będzie uruchomić silnika, zwrócić się do warsztatu."
Zalanie filtra ON raczej odpada bo dekiel odkręcający odwrócony jest do dołu więc przy odkecaniu całe paliwo z obudowy wyleci.
Ile taka usługa w ASO może kosztować - czy warto się trochę pobrudzić?
- Michaśko
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 kwie 2013, 18:12
- Imię: Michał
- Auto: Opel Astra J GTC
- Silnik: A14NET S/S
- Województwo: śląskie
W Corsie C wymienialiśmy filtr paliwa,który znajduje się w podwoziu m/w pod prawymi tylnymi drzwiami.
Trochę benzyny wyleciało z przewodu między bakiem/pompą a tym filtrem,ale ta ilość wsiąknęła bez problemu w szmatkę.
Po zainstalowaniu filtra silnik najpierw 3 razy był na zapłonie żeby zaciągnąć paliwo,a potem bez problemu odpalił.
Większych problemów nie było:)
Trochę benzyny wyleciało z przewodu między bakiem/pompą a tym filtrem,ale ta ilość wsiąknęła bez problemu w szmatkę.
Po zainstalowaniu filtra silnik najpierw 3 razy był na zapłonie żeby zaciągnąć paliwo,a potem bez problemu odpalił.
Większych problemów nie było:)
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 lis 2012, 12:01
- Imię: Marcin
- Auto: OPEL Astra GTC
- Silnik: 1,3 90 KM
- Województwo: śląskie
Dzis wymianialem filtra paliwa w mojej astrze, silnik 1,3 90 KM dieselek, poczatkowo nie mogłem odkrecic plastikowej zakretki bo nie miałem akurat przy sobie klucza do filtrów, tak ze popukałem leciutko mlotkeim i zaczeło sie odkręcac, później wyciagnełem filtr odciagnełem ON z pojemniczka zalałem nowym paliwem mneij wiecej do połowy wymieniłem filterek, włozylem zakreciłem mocno, przekreciłem kluczykiem ale nei zapalałem autka pompka zaczeła działac pozniej zapaliłem pochodziło moze z 2 minuty zgasiłem silnik zapalilem eszcze raz przejechałem sie troszke wszystko działa
tak ze chyba jest ok, dopiero teraz przeczytałem zeby 3 razy właczac zapłon na ok 40 s tak ze mam nadzieje ze nic sie tam nie stanie :/
warto sie pomeczyc nie wiecej jak godzine czasu i miec satyfakcje ze zrobiłes to sam.
pozdrawiam
tak ze chyba jest ok, dopiero teraz przeczytałem zeby 3 razy właczac zapłon na ok 40 s tak ze mam nadzieje ze nic sie tam nie stanie :/
warto sie pomeczyc nie wiecej jak godzine czasu i miec satyfakcje ze zrobiłes to sam.
pozdrawiam
-
- Posty: 331
- Rejestracja: 17 sty 2011, 8:35
- Imię: Opel
- Auto: Astra IV
- Silnik: 1,7 CDTI 110 KM
- Lokalizacja: Puławy
- Pomocny: 1 raz
a mi ASO pkiedyś na drugim przeglądzie powiedziało że raz na 3 lata lub co 30 tyś, zależy co pierwsze a znajomy mechanik powiedział mi że co druga wymiana oleju mogę sobie wymieniać. Jak już wiele razy pisałem w żadne ASO nie wierzę i tyle. Bo każde mówi co innego