Wycinka DPF i sterownik DENSO 1.7

Paulus

Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 22 maja 2016, 17:16
Imię: Paweł
Auto: Astra j ST
Silnik: 17dtr
Województwo: śląskie

Wycinka DPF i sterownik DENSO 1.7

#61

Nieprzeczytany post autor: Paulus »

vitoldo pisze:
Tomek9210 pisze:QR_BBPOST Jezeli ktos sie zastanawia and usunieciem FAP-u to odradzam, z bardzo dobrze poinformowanego zrodla ktorego niestety nie moge zdradzic wiem ze juz wkrotce obowiazkiem diagnosty przy przegladzie okresowym bedzie sprawdzenie czy filter nie zostal usuniety, jezeli tak to samochod nie dostanie przegladu.
Zreszta w innych krajarch europy zachodniej juz tak jest i w PL tez tak bedzie w ciagu kilku miesiecy.
Pozdrawiam
I bardzo dobrze.
Kolego, jaktam stan katalizatora w twoim samochodzie?

Awatar użytkownika
thomasclaim

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 06 kwie 2014, 12:59
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: Zagranica - UE

#62

Nieprzeczytany post autor: thomasclaim »

czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST
thomasclaim pisze:QR_BBPOST Ostatnio cos czesto sie wypala ale to stalo sie po tym jak moja zona wylaczyla silnik po zapaleniu sie kontrolki ze filtr zapchany ...
I tak wlasnie zaczynaja sie narzekania na filtr. Nikt na niego nie zwraca uwagi, a jak sie zapcha to najgorszy dziad.


CZarny tutaj nadmienie ze nie najgorszy dziad tylko ze wzgledow moze i finansowych lepiej sie go pozbyc.
Trasy robie 3 lub 4 razy w roku niestety podczas zakupu byly inne cele a zycie pisze inne nie bede tutaj tlumaczyl o co biega jak do tej pory nie mialem z nim problemow nie montowalem diody bo idzie poznac kiedy sie wypala ale wytlumacz to kobiecie to juz inna bajka. Dzis pytalem pewngo magika 750 zl koszt calego tematu choc i cenny sa rozne do 120o zl itd itd.


Jestem wstepnie umowiny obecnie mam przebieg 141 tys uwidzimy :)

Poz.

Awatar użytkownika
Jakub1991

Astro-maniak
Posty: 124
Rejestracja: 18 sty 2016, 18:52
Imię: Jakub
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET
Rocznik: 2011
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Chybie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 4 razy

#63

Nieprzeczytany post autor: Jakub1991 »

Witam po ujzeniu w swojej astrze podwyzszonego stanu poziomu oleju wymieszanego z ropa jestem zmuszony go usunac wiec mysle jest to napewno mniejszy koszt noz remont silnika , bye bye dpf :D

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#64

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Ja 120tys, DPF wypala sie co ~350-400km, jak pojade w dluzsza trase to po 1k-1.5k. Oleju ubywa normalnie. Takze nie widze problemow.
Piotrek

TerraX

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTJ
Województwo: małopolskie
Pomocny: 2 razy

#65

Nieprzeczytany post autor: TerraX »

niezłe macie te przebiegi pomiędzy wypaleniami. Ja w trasie na autostradzie mam co ok 800km a w mieście teraz co ok 250-300km. przebieg auta to 165tys km

czy stan zapchania EGR`a może mieć wpływ na częstotliwość wypalania DPF`a? Ostatnio wyczyściłem egra, był cały zawalony sadzą.
Teraz po czyszczeniu zaobserwowałem, że spalanie na biegu jałowym spadło z 0,5 do 0,4l/h

Awatar użytkownika
lukasz83

Astro-maniak
Posty: 267
Rejestracja: 19 sty 2012, 19:43
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.7 CDTI DTR
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 2 razy

#66

Nieprzeczytany post autor: lukasz83 »

wypalanie DPF zależy też od wielu innych czynników takich jak: jakości paliwa, od przebiegów, czy silnik zdąży się nagrzać, itp. Jeżeli robisz krótkie odcinki to wypalanie będzie częstsze.

Dż0ki

Astro-maniak
Posty: 127
Rejestracja: 03 kwie 2016, 22:47
Auto: Astra
Rocznik: 2013
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz

#67

Nieprzeczytany post autor: Dż0ki »

Mi żywotność oleju spada do 0 po 1500km, więc dpf prawdopodobnie zawalony jest na maxa. Zacząłem poważnie myśleć o wycince, ale:
- czy astra zacznie znacząco kopcić?
- czy nie będzie to miało negatywnego wpływu na resztę podzespołów np. wtryski?
- ostatnio pojawia się coraz więcej głosów, że brak dpf będzie weryfikowany - czy to jest potwierdzone info?
Jestem zmęczony wymianą oleju co 2-3 tys...

hernanc

Astro-maniak
Posty: 122
Rejestracja: 30 sie 2014, 23:57
Imię: Daniel
Auto: Opel Astra H 1.7 125KM
Silnik: Z17DTR
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Stalowa Wola

#68

Nieprzeczytany post autor: hernanc »

spychoo - napisalem Ci na priv

miśor

Astro-maniak
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
Imię: Jar
Auto: H GTC, J GTC
Silnik: 14 XEP, A20DTH
Województwo: śląskie

#69

Nieprzeczytany post autor: miśor »

Po demontażu może się okazać np. że dpf się ciągle regenerował, bo miał do strawienia duże ilości sadzy, ze względu choćby na stan układu wtryskowego. Wtedy będziesz miał dym! Najpierw przydałaby się diagnostyka. Oczywiście jeśli stan silnika jest dobry, to nie będzie kopcić. Prawidłowa wycinka ma tylko dobroczynny wpływ na wszystkie podzespoły.
Rozterka jest moralna i prawna: ekologia i kontrola (sankcje). Pierwsza to zwykła nieuczciwość. Druga, przez lata już cieszę się bezproblemowym dieslem, a tu za kilka lat być może zostaną stworzone warunki nacisku, ale to nie takie proste.
Może zanim się zdecydujesz, przynajmniej zrób op-comem "wymianę filtru" i poobserwuj.

Awatar użytkownika
kaslo

Astro-maniak
Posty: 327
Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra , Zafira, Corsa
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#70

Nieprzeczytany post autor: kaslo »

Wszystko zależy jak zostanie to zrobione, Jeśli dpf po wycięciu dalej się wypala to jest źle zrobiony program bo dalej go ciągle widzi. Poprawiałem ostatnio 1.9 po takim programie, fachman stwierdził klientowi że nasycenie dpf 120% to normalka po wycięciu, a z rury zawsze się trochę dymi, i jak to klient powiedział " wie Pan miał gadane no i tanio było". Owszem z rury może polecieć troszkę czarnego dymu po wciśnięciu bo to silnik diesla. Na pewno nie powinny być to kłęby dymu tak jak to często widać. Na samo dymienie ma wpływ stan wtrysków, kondycja silnika, oraz program jaki jest zrobiony. Coraz głośniej mówi się o tym że będzie sprawdzane to czy mamy dpf czy go niema, wiec prędzej czy później dotrze do nich że jest z tego kasa i będą trzepać auta a nas kasować. Co można jeśli nie chcemy wycinać dpf ? Można regenerować dpf, ale nie preparatem wlewanym w układ wydechowy ( po takim zabiegu często dpf jest do wywalenia ponieważ robi się w nim cement) lecz regeneracje przez mycie ciśnieniowe w specjalnej maszynie przez około 8 godzin i tu po takim myciu dpf ma nasycenie od 2-4% co daje bardzo dobry wynik ale trzeba pamiętać o jednym aby takie mycie miało sens układ dolotowy jak i paliwowy w aucie musi być bez zastrzeżeń.

ps.

Sama zmiana w ecu wymiany dpf na nowy nie pomaga a możne zabić go do końca!
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749

ODPOWIEDZ