Po wycieciu DPF

ievil

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 08 maja 2012, 17:06
Imię: Bart
Auto: Astra J 2.0CDTI SRI
Silnik: A20DTH
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Kettering, UK

Po wycieciu DPF

#1

Nieprzeczytany post autor: ievil »

Witam. Pomyslalem, ze opisze swoje wrazenia po wycieciu DPF i powod wyciecia jako ze czytalem sporo watkow na tutejszym forum dotyczacych tej tematyki - sporo osob nosi sie z zamiarem wyciecia choc sa tez przeciwnicy.
Zaczne od tego co mnie sklonilo do wycinki DPF- otoz pewnego dnia wracajac z pracy auto nagle przeszlo w tryb awaryjny (przymulony, brak mocy). Nastepnego dnia dotoczylem sie do warsztatu (od poczatku serwisuje w jednym miejscu). Powiedziano mi ze zapchal sie DPF - zregenerowali i jezdzilem kolejne 3-4 dni po czym problem powrocil. Na kolejnej wizycie w warsztacie zaproponowali wycinke lub czyszczenie ze zdjeciem DPF ulrtradzwiekami hmm... . Stwierdzilem ze lepiej wyciac bo predzej czy pozniej znow bede mial ten sam problem.
DPF wyciety, komputer przeprogramowany, auto jezdzi i nawet niezle jezdzi ale dymi i na poczatku w lusterku widzialem obloki sadzy a dodatkowo stajac na swiatlach czulem nieprzyjemny zapach jakby parafiny. Jezdzilem tak chyba okolo miesiaca ale juz po kilku dniach dymienie z wydechu bylo slabsze (ale bylo). Zaobserwowalem jednak pewien problem, ktory juz kiedys spotkal moj samochod. Otoz czasami jadac na niskich obrotach okolo 1300-1400rpm auto jakby przerywalo. W warsztacie zaproponowali odpiecie MAS (przeplywki). Zeczywiscie byla lekka roznica na plus - brak przerywania, plynniejsze ruszanie z 1szego biegu. Wymiana przeplywki i filtra powietrza rozwiazala problem. Obecnie auto mniej dymi i stalo sie jakby plynniejsze. Dodam, ze przeplywka (MAS sensor) nie pokazywal zadnych bledow w komputerze, podpiecie sie pod OBD tez nie pokazywalo bledow. Czytalem, ze niektorzy czyszcza to ustrojstwo ale lepiej wymienic na nowe oryginalne (nie zamiennik) i tak tez zrobilem.
Obecnie zastanawia mnie tylko jedna rzecz,- czy gdybym wymienij przeplywke zanim zaczely sie jakiekolwiek problemy to czy doszloby do zapchania DPF?...
Dzis auto nadal "kopci" o wiele mniej niz w pierwszych dniach po wycieciu DPF, przeplywka rowniez miala wplyw na dymienie. Nadal czuc po zgaszeniu silnika nieprzyjemny zapach jakby parafiny co bardzo mi przeszkadza. Dodam, ze jestem przekonany ze sposob w jaki jezdze - codziennie trasa, praktycznie 0 miasta i co jakis czas dalsze dleglosci - powienien wyeliminowac broblemy z DPFem. Auto zawsze serwisuje przed czasem, od nowosci jeden olej dedykowany dla tego silnika. Do miasta najczesciej uzywam auta benzynowego. Uwazam, ze DPF to dobra rzecz tylko chyba bardzo niedopracowana - w Astrze brakuje wg. mnie najprostszej kontrolki inforujacej, ze zbliza sie czas regeneracji - u mnie nic nie wskazywalo ze filtr jest zapchany i czas pojechac w trase celem regeneracji.
Co dostaje przyszly ksiadz na 18tke? - dmuchanego ministranta

wilku00034

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 22 wrz 2014, 16:02
Imię: Michał
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: warmińsko-mazurskie

#2

Nieprzeczytany post autor: wilku00034 »

Ja pozbyłem się DPFa jakieś dwa tygodnie temu i nie żałuję. Nie pojawiają się nieprzyjemne zapachy, choć pierwszego dnia samochód faktycznie nieco kopcił teraz nie kopci praktycznie wcale. Może leje Ci wtrysk lub są jakieś problemy z układem paliwowym. Po wycince auto ma prawo "puścić chmurkę" jak je wkręcasz na obroty, ale jeśli kopci ciągle coś jest nie tak moim zdaniem. Odnośnie Przepływki, to z tego co wiem mogło mieć to wpływ na zapychanie DPF (niewłaściwa mieszanka paliwowa)

EDIT: coś pochrzaniłem i wstawiłem 2 post. Prosze moderację o jego usunięcie :)

ievil

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 08 maja 2012, 17:06
Imię: Bart
Auto: Astra J 2.0CDTI SRI
Silnik: A20DTH
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Kettering, UK

#3

Nieprzeczytany post autor: ievil »

Tez pomyslalem ze "przeplywka" mogla miec decydujacy wplyw na zapchanie DPF ze wzgledu na niewlasciwa mieszanke ale chyba juz sie nie dowiem. Obecnie problem mam inny - mianowice smrod parafiny I dymienie, zauwazylem ze auto generalnie dymi gdy lekko przyspieszam zaraz po chamowaniu bez redukcji biegu - najbardziej widoczne na 2 I 3 biegu. Mysle, ze na innych biegach pewnie dzieje sie to samo tylko ze predkosc jest wieksza wiec trudniej to zauwazyc. Gdy odpalam auto na zimnym silniku - wszystko na postoju jest OK, praktycznie nie dymi, tylko pod obciazeniem.
Co dostaje przyszly ksiadz na 18tke? - dmuchanego ministranta

wilku00034

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 22 wrz 2014, 16:02
Imię: Michał
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: warmińsko-mazurskie

#4

Nieprzeczytany post autor: wilku00034 »

Sprawdzałem wczoraj czy moja asterka kopci i lekkie dymienie było zauważalne tylko na 2 i 3 biegu przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu. Z miejsca kierowcy nie widziałem co prawda nic, ale jadący za mną kolega zdał mi relację.

ievil

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 08 maja 2012, 17:06
Imię: Bart
Auto: Astra J 2.0CDTI SRI
Silnik: A20DTH
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Kettering, UK

#5

Nieprzeczytany post autor: ievil »

Pojechalem do innego zakladu celem sprawdzenia czemu auto tak dymi i smierdzi "parafina" - zaproponowali inny soft do komputera czego rezultatem jest brak dymienia, lepsza dynamika, nadal jednak czuc ten nieprzyjemny zapach ale o wiele mniej. Mysle, ze wiecej nie bede juz kombinowal - troche za duzo mnie to kosztuje a nie chce wydawac pieniedzy na auto ktore juz ponad pol rou temu zaczelo mi sie nudzic.
Co dostaje przyszly ksiadz na 18tke? - dmuchanego ministranta

Awatar użytkownika
maniex1974

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2015, 14:44
Imię: Mariusz
Auto: w planie Vauxhall AstraJ 1.4T 140KM
Województwo: Zagranica - UE

#6

Nieprzeczytany post autor: maniex1974 »

Cześć. Czy zdradzisz ile zapłacileś za usunięcie DPF-u w Anglii? Jeśli usuwałeś w Anglii. Dzięki.

ievil

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 08 maja 2012, 17:06
Imię: Bart
Auto: Astra J 2.0CDTI SRI
Silnik: A20DTH
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Kettering, UK

#7

Nieprzeczytany post autor: ievil »

nie ma co zdradzac ile zaplacilem, moj warsztat to klient mojej firmy wiec cena ktora ja zaplacilem ma sie nijak do tego ile to normalnie kosztuje. Wiem ze robia juz od £300 a typowa cena to okolo £600. Pozdrawiam
Co dostaje przyszly ksiadz na 18tke? - dmuchanego ministranta

Daniel82

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 18 paź 2014, 15:26
Imię: Daniel
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Województwo: podkarpackie

#8

Nieprzeczytany post autor: Daniel82 »

a jak sie mają ceny wyciecia DPF w polsce Chodzi mi o różnice cenowa w poszczególnych regionach polski dajcie wpisa jesli ktoś w pl wycinał

YaPaE

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:48
Imię: Janusz
Auto: Astra J
Silnik: 2.0 cdti
Województwo: łódzkie

#9

Nieprzeczytany post autor: YaPaE »

Zastanawiam sie nad wycięciem tego jeb... dpfa.
Koszt u mnie to okolo 700zl
Pytanie brzmi jak z przeglądem? Nigdy mi spalin nie ogladali na przeglądach a teraz podobno nawet po wycieciu dpf to miesci sie astra 2.0 160 km w normie.
Spalanie też podobno 1l mniejsze?
Jak oceniaja to osoby które pozbyły sie tego prezentu bandy debilnych ekologów?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Bez DPFa nie wjezdziesz do Berlina, a mandat w Niemczech dostaniesz taki ze Ci sie odechce....

Zapytam poraz kolejny... pochwal sie co za mine kupiles....?:)

ODPOWIEDZ