Po wycieciu DPF
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 08 maja 2012, 17:06
- Imię: Bart
- Auto: Astra J 2.0CDTI SRI
- Silnik: A20DTH
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Kettering, UK
Po wycieciu DPF
Witam. Pomyslalem, ze opisze swoje wrazenia po wycieciu DPF i powod wyciecia jako ze czytalem sporo watkow na tutejszym forum dotyczacych tej tematyki - sporo osob nosi sie z zamiarem wyciecia choc sa tez przeciwnicy.
Zaczne od tego co mnie sklonilo do wycinki DPF- otoz pewnego dnia wracajac z pracy auto nagle przeszlo w tryb awaryjny (przymulony, brak mocy). Nastepnego dnia dotoczylem sie do warsztatu (od poczatku serwisuje w jednym miejscu). Powiedziano mi ze zapchal sie DPF - zregenerowali i jezdzilem kolejne 3-4 dni po czym problem powrocil. Na kolejnej wizycie w warsztacie zaproponowali wycinke lub czyszczenie ze zdjeciem DPF ulrtradzwiekami hmm... . Stwierdzilem ze lepiej wyciac bo predzej czy pozniej znow bede mial ten sam problem.
DPF wyciety, komputer przeprogramowany, auto jezdzi i nawet niezle jezdzi ale dymi i na poczatku w lusterku widzialem obloki sadzy a dodatkowo stajac na swiatlach czulem nieprzyjemny zapach jakby parafiny. Jezdzilem tak chyba okolo miesiaca ale juz po kilku dniach dymienie z wydechu bylo slabsze (ale bylo). Zaobserwowalem jednak pewien problem, ktory juz kiedys spotkal moj samochod. Otoz czasami jadac na niskich obrotach okolo 1300-1400rpm auto jakby przerywalo. W warsztacie zaproponowali odpiecie MAS (przeplywki). Zeczywiscie byla lekka roznica na plus - brak przerywania, plynniejsze ruszanie z 1szego biegu. Wymiana przeplywki i filtra powietrza rozwiazala problem. Obecnie auto mniej dymi i stalo sie jakby plynniejsze. Dodam, ze przeplywka (MAS sensor) nie pokazywal zadnych bledow w komputerze, podpiecie sie pod OBD tez nie pokazywalo bledow. Czytalem, ze niektorzy czyszcza to ustrojstwo ale lepiej wymienic na nowe oryginalne (nie zamiennik) i tak tez zrobilem.
Obecnie zastanawia mnie tylko jedna rzecz,- czy gdybym wymienij przeplywke zanim zaczely sie jakiekolwiek problemy to czy doszloby do zapchania DPF?...
Dzis auto nadal "kopci" o wiele mniej niz w pierwszych dniach po wycieciu DPF, przeplywka rowniez miala wplyw na dymienie. Nadal czuc po zgaszeniu silnika nieprzyjemny zapach jakby parafiny co bardzo mi przeszkadza. Dodam, ze jestem przekonany ze sposob w jaki jezdze - codziennie trasa, praktycznie 0 miasta i co jakis czas dalsze dleglosci - powienien wyeliminowac broblemy z DPFem. Auto zawsze serwisuje przed czasem, od nowosci jeden olej dedykowany dla tego silnika. Do miasta najczesciej uzywam auta benzynowego. Uwazam, ze DPF to dobra rzecz tylko chyba bardzo niedopracowana - w Astrze brakuje wg. mnie najprostszej kontrolki inforujacej, ze zbliza sie czas regeneracji - u mnie nic nie wskazywalo ze filtr jest zapchany i czas pojechac w trase celem regeneracji.
Zaczne od tego co mnie sklonilo do wycinki DPF- otoz pewnego dnia wracajac z pracy auto nagle przeszlo w tryb awaryjny (przymulony, brak mocy). Nastepnego dnia dotoczylem sie do warsztatu (od poczatku serwisuje w jednym miejscu). Powiedziano mi ze zapchal sie DPF - zregenerowali i jezdzilem kolejne 3-4 dni po czym problem powrocil. Na kolejnej wizycie w warsztacie zaproponowali wycinke lub czyszczenie ze zdjeciem DPF ulrtradzwiekami hmm... . Stwierdzilem ze lepiej wyciac bo predzej czy pozniej znow bede mial ten sam problem.
DPF wyciety, komputer przeprogramowany, auto jezdzi i nawet niezle jezdzi ale dymi i na poczatku w lusterku widzialem obloki sadzy a dodatkowo stajac na swiatlach czulem nieprzyjemny zapach jakby parafiny. Jezdzilem tak chyba okolo miesiaca ale juz po kilku dniach dymienie z wydechu bylo slabsze (ale bylo). Zaobserwowalem jednak pewien problem, ktory juz kiedys spotkal moj samochod. Otoz czasami jadac na niskich obrotach okolo 1300-1400rpm auto jakby przerywalo. W warsztacie zaproponowali odpiecie MAS (przeplywki). Zeczywiscie byla lekka roznica na plus - brak przerywania, plynniejsze ruszanie z 1szego biegu. Wymiana przeplywki i filtra powietrza rozwiazala problem. Obecnie auto mniej dymi i stalo sie jakby plynniejsze. Dodam, ze przeplywka (MAS sensor) nie pokazywal zadnych bledow w komputerze, podpiecie sie pod OBD tez nie pokazywalo bledow. Czytalem, ze niektorzy czyszcza to ustrojstwo ale lepiej wymienic na nowe oryginalne (nie zamiennik) i tak tez zrobilem.
Obecnie zastanawia mnie tylko jedna rzecz,- czy gdybym wymienij przeplywke zanim zaczely sie jakiekolwiek problemy to czy doszloby do zapchania DPF?...
Dzis auto nadal "kopci" o wiele mniej niz w pierwszych dniach po wycieciu DPF, przeplywka rowniez miala wplyw na dymienie. Nadal czuc po zgaszeniu silnika nieprzyjemny zapach jakby parafiny co bardzo mi przeszkadza. Dodam, ze jestem przekonany ze sposob w jaki jezdze - codziennie trasa, praktycznie 0 miasta i co jakis czas dalsze dleglosci - powienien wyeliminowac broblemy z DPFem. Auto zawsze serwisuje przed czasem, od nowosci jeden olej dedykowany dla tego silnika. Do miasta najczesciej uzywam auta benzynowego. Uwazam, ze DPF to dobra rzecz tylko chyba bardzo niedopracowana - w Astrze brakuje wg. mnie najprostszej kontrolki inforujacej, ze zbliza sie czas regeneracji - u mnie nic nie wskazywalo ze filtr jest zapchany i czas pojechac w trase celem regeneracji.
Co dostaje przyszly ksiadz na 18tke? - dmuchanego ministranta
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 wrz 2014, 16:02
- Imię: Michał
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Ja pozbyłem się DPFa jakieś dwa tygodnie temu i nie żałuję. Nie pojawiają się nieprzyjemne zapachy, choć pierwszego dnia samochód faktycznie nieco kopcił teraz nie kopci praktycznie wcale. Może leje Ci wtrysk lub są jakieś problemy z układem paliwowym. Po wycince auto ma prawo "puścić chmurkę" jak je wkręcasz na obroty, ale jeśli kopci ciągle coś jest nie tak moim zdaniem. Odnośnie Przepływki, to z tego co wiem mogło mieć to wpływ na zapychanie DPF (niewłaściwa mieszanka paliwowa)
EDIT: coś pochrzaniłem i wstawiłem 2 post. Prosze moderację o jego usunięcie
EDIT: coś pochrzaniłem i wstawiłem 2 post. Prosze moderację o jego usunięcie
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 08 maja 2012, 17:06
- Imię: Bart
- Auto: Astra J 2.0CDTI SRI
- Silnik: A20DTH
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Kettering, UK
Tez pomyslalem ze "przeplywka" mogla miec decydujacy wplyw na zapchanie DPF ze wzgledu na niewlasciwa mieszanke ale chyba juz sie nie dowiem. Obecnie problem mam inny - mianowice smrod parafiny I dymienie, zauwazylem ze auto generalnie dymi gdy lekko przyspieszam zaraz po chamowaniu bez redukcji biegu - najbardziej widoczne na 2 I 3 biegu. Mysle, ze na innych biegach pewnie dzieje sie to samo tylko ze predkosc jest wieksza wiec trudniej to zauwazyc. Gdy odpalam auto na zimnym silniku - wszystko na postoju jest OK, praktycznie nie dymi, tylko pod obciazeniem.
Co dostaje przyszly ksiadz na 18tke? - dmuchanego ministranta
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 wrz 2014, 16:02
- Imię: Michał
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Sprawdzałem wczoraj czy moja asterka kopci i lekkie dymienie było zauważalne tylko na 2 i 3 biegu przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu. Z miejsca kierowcy nie widziałem co prawda nic, ale jadący za mną kolega zdał mi relację.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 08 maja 2012, 17:06
- Imię: Bart
- Auto: Astra J 2.0CDTI SRI
- Silnik: A20DTH
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Kettering, UK
Pojechalem do innego zakladu celem sprawdzenia czemu auto tak dymi i smierdzi "parafina" - zaproponowali inny soft do komputera czego rezultatem jest brak dymienia, lepsza dynamika, nadal jednak czuc ten nieprzyjemny zapach ale o wiele mniej. Mysle, ze wiecej nie bede juz kombinowal - troche za duzo mnie to kosztuje a nie chce wydawac pieniedzy na auto ktore juz ponad pol rou temu zaczelo mi sie nudzic.
Co dostaje przyszly ksiadz na 18tke? - dmuchanego ministranta
- maniex1974
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 sty 2015, 14:44
- Imię: Mariusz
- Auto: w planie Vauxhall AstraJ 1.4T 140KM
- Województwo: Zagranica - UE
Cześć. Czy zdradzisz ile zapłacileś za usunięcie DPF-u w Anglii? Jeśli usuwałeś w Anglii. Dzięki.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 08 maja 2012, 17:06
- Imię: Bart
- Auto: Astra J 2.0CDTI SRI
- Silnik: A20DTH
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Kettering, UK
nie ma co zdradzac ile zaplacilem, moj warsztat to klient mojej firmy wiec cena ktora ja zaplacilem ma sie nijak do tego ile to normalnie kosztuje. Wiem ze robia juz od £300 a typowa cena to okolo £600. Pozdrawiam
Co dostaje przyszly ksiadz na 18tke? - dmuchanego ministranta
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 18 paź 2014, 15:26
- Imię: Daniel
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: podkarpackie
a jak sie mają ceny wyciecia DPF w polsce Chodzi mi o różnice cenowa w poszczególnych regionach polski dajcie wpisa jesli ktoś w pl wycinał
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:48
- Imię: Janusz
- Auto: Astra J
- Silnik: 2.0 cdti
- Województwo: łódzkie
Zastanawiam sie nad wycięciem tego jeb... dpfa.
Koszt u mnie to okolo 700zl
Pytanie brzmi jak z przeglądem? Nigdy mi spalin nie ogladali na przeglądach a teraz podobno nawet po wycieciu dpf to miesci sie astra 2.0 160 km w normie.
Spalanie też podobno 1l mniejsze?
Jak oceniaja to osoby które pozbyły sie tego prezentu bandy debilnych ekologów?
Koszt u mnie to okolo 700zl
Pytanie brzmi jak z przeglądem? Nigdy mi spalin nie ogladali na przeglądach a teraz podobno nawet po wycieciu dpf to miesci sie astra 2.0 160 km w normie.
Spalanie też podobno 1l mniejsze?
Jak oceniaja to osoby które pozbyły sie tego prezentu bandy debilnych ekologów?
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Bez DPFa nie wjezdziesz do Berlina, a mandat w Niemczech dostaniesz taki ze Ci sie odechce....
Zapytam poraz kolejny... pochwal sie co za mine kupiles....?:)
Zapytam poraz kolejny... pochwal sie co za mine kupiles....?:)