Wyciek, pocenie się oleju na wężu z intercoolera do przepustnicy
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Wyciek, pocenie się oleju na wężu z intercoolera do przepustnicy
Jak dla mnie to ta rura jest chyba uszkodzona. Zostaje odkrecenie calego krocca lub nawet przepustnicy.
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 23 paź 2008, 13:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Tak też zacząłem to robić ale moim kluczem nie zdołałem dojść do wszystkich śrub.
To chyba jedyny sposób aby to zdemontować.
Dam znać jak się z tym uporam.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
To chyba jedyny sposób aby to zdemontować.
Dam znać jak się z tym uporam.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- KonstantinPol
- Posty: 459
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 25 razy
Ja tam żadnych uszkodzeń nie widzę. Ta rura jest dość sztywna i trzeba użyć dwóch rąk - pociągnąć w kierunku chłodnicy i tyle.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
-
- Posty: 474
- Rejestracja: 15 sie 2016, 12:21
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTR
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
też ostatnio ją ściągałem i nie chciała zejść, chyba jak zakładałem ją ponownie po czyszczeniu kilka miesięcy temu to się trochę zablokowała ale w końcu się udało po mocniejszym pociągnięciu. Uważaj bo ona droga w wymianie jak coś urwieszbronks pisze:QR_BBPOST No i kupa.
Drugie podejście do ściągnięcia rury z przepustnicy i poległem znowu.
Po ściągnięciu pręta-objemki rura rusza się na króćcu od góry ale jakby ją coś trzymało od dołu.
Próbowałem to dość mocno ciągnąć ruszając na boki i, go góry itd, itp i nic.
Chyba się poddam Poniżej filmik:
[External Link Removed for Guests]
Pomocy
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 23 paź 2008, 13:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
No i udało się ściągnąć
Na początku odkręciłem 4 śruby ściągając przepustnicę, króćca nie udało mi się odzielić od rury. Po oczyszczeniu (przepustnica nie była bardzo brudna; trochę nalotu na ściance bocznej, oleju niezbyt dużo) skręciłem wszystko z powrotem
i bardzo delikatnie zacząłem ściągać rurę ruszając delikatnie na boki i puściło, ale trwało to naprawdę dłuższą chwilę.
Jak wyciągnąłem czarny oring to przypomniałem sobie, że jakiś rok temu przy wymianie oleju wspominałem mechaniorowi, czy da rade to uszczelnić, ale po tym nie widziałem znaczącej różnicy i uznałem, że nawet tam nie zaglądał. Jednak teraz widzę, że chyba wymieniał oring, bo był on nieco grubszy niż ten czerwony, a mimo to nadal ciekło. Pewnie z tego powodu, że po na ~1/5 obwodu był zgnieciony, a co za tym idzie nie uszczelniał należycie.
Pewnie jego większa grubość tłumaczy utrudnione ściąganie. Teraz mija ~1,5 tygodnia od założenia czerwonego i nadal sucho
Na początku odkręciłem 4 śruby ściągając przepustnicę, króćca nie udało mi się odzielić od rury. Po oczyszczeniu (przepustnica nie była bardzo brudna; trochę nalotu na ściance bocznej, oleju niezbyt dużo) skręciłem wszystko z powrotem
i bardzo delikatnie zacząłem ściągać rurę ruszając delikatnie na boki i puściło, ale trwało to naprawdę dłuższą chwilę.
Jak wyciągnąłem czarny oring to przypomniałem sobie, że jakiś rok temu przy wymianie oleju wspominałem mechaniorowi, czy da rade to uszczelnić, ale po tym nie widziałem znaczącej różnicy i uznałem, że nawet tam nie zaglądał. Jednak teraz widzę, że chyba wymieniał oring, bo był on nieco grubszy niż ten czerwony, a mimo to nadal ciekło. Pewnie z tego powodu, że po na ~1/5 obwodu był zgnieciony, a co za tym idzie nie uszczelniał należycie.
Pewnie jego większa grubość tłumaczy utrudnione ściąganie. Teraz mija ~1,5 tygodnia od założenia czerwonego i nadal sucho
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
W orginale jest tam uszczelka wargowa, taki slaby simmering bez sprezyny.
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 23 paź 2008, 13:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
A no właśnie, u mnie był oring.
Myślę, że gdyby był dobrze założony to by uszczelnił.
Najważniejsze że czerwony okazuje sie skuteczny
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Myślę, że gdyby był dobrze założony to by uszczelnił.
Najważniejsze że czerwony okazuje sie skuteczny
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 wrz 2016, 12:50
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A17DTR
- Województwo: kujawsko-pomorskie
U mnie ktoś skleił rurę na silikon i też się namęczyłem , żeby ją zdjąć.
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 24 sty 2017, 10:22
- Imię: Krystian
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTR
- Województwo: pomorskie
U mnie poci się się w tym miejscu i bym to nawet nazwał wielkim poceniem bo wszystko uswinione
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Najpierw wymien rzeczona uszczelke na oring ... A rura nie peknieta ??