Usuniecie EGR

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

Re: Usuniecie EGR

#61

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

EGR to wierzchołek góry lodowej zwanej problemami z nagarem w kolektorze.
Zaślepienie i wyprogramowanie to jedyne, rozsądne rozwiązanie rozwiązujące ten problem.

kamil199

Astro-maniak
Posty: 62
Rejestracja: 24 lip 2016, 11:53
Imię: Kamil
Auto: Astra J 1.7 cdti, 110 KM
Rocznik: 2010
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#62

Nieprzeczytany post autor: kamil199 »

Dokładnie tylko szkoda że mało jest fachowców którzy potrafią wyprogramowac.

Dż0ki

Astro-maniak
Posty: 127
Rejestracja: 03 kwie 2016, 22:47
Auto: Astra
Rocznik: 2013
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz

#63

Nieprzeczytany post autor: Dż0ki »

Czy zaślepienie EGR generuje większą ilość spalin wydostającą się z rury wydechowej (nie trafiają do ponownego obiegu)?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#64

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

A jak spaliny, ta część zwrócone, przejdzie jeszcze raz przez komorę spalania to uważasz, że w co się zamieni? Zniknie? Paliwo plus powietrze=spaliny. Możesz część zawracać wielokrotnie ale ich ilość się nie zmniejszy .

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#65

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Zadaniem egr nie jest ponowne spalanie spalin. Wprowadzenie spalin powoduje zmniejszenie temperatury w komorze spalania. Chodzi oto że przy 800 stopniach i wyżej tlennlaczy się z azotem w szkodliwe tlenki azotu z chemibto NOx czyli NO2 czy inne. Nie ma to nic wspólnego z jakimś tam dymieniem czy innymi sprawami że tak powiem namacalnymi. Jaki zresztą byłby sens dopalania co jakiś czas czyli kilka sekund i nie gdy mamy wcisniety pedał gazu jakiegoś tam ułamka procentu spalin z wydechu?
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
luckyboy

Astro-maniak
Posty: 893
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń
Pomocny: 15 razy

#66

Nieprzeczytany post autor: luckyboy »

Usunięcie EGR powoduje dłuższe rozgrzewanie silnika, EGR jest wykorzystywany przy wypalaniu DPF.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#67

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

ale teorie :)
zrobiłem już ponad 100 tyś km w 5 lat bez EGR i poza czystym kolektorem dolotowym innych 'wad" tego rozwiązania nie widzę :)
Auto się nagrzewa tak samo, jak się nagrzewało, DPF się wypala co 900-1000 km i trwa to tak samo długo.
Silnik bez EGR oddycha czystym powietrzem :)

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#68

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

luckyboy pisze:
20 sty 2020, 22:28
Usunięcie EGR powoduje dłuższe rozgrzewanie silnika, EGR jest wykorzystywany przy wypalaniu DPF.
wesoł pisze:
19 sty 2020, 7:53
Wprowadzenie spalin powoduje zmniejszenie temperatury w komorze spalania. Chodzi oto że przy 800 stopniach i wyżej tlennlaczy się z azotem w szkodliwe tlenki azotu z chemibto NOx czyli NO2 czy inne. Nie ma to nic wspólnego z jakimś tam dymieniem czy innymi sprawami że tak powiem namacalnymi

??:)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#69

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Na rozgrzewanie to ma znikomy wyręcza mało odczuwalny wpływ. Co to za różnica czy minutę dłużej się rozgrzewa. Przepływ spalin ta rureczka jest bardzo mały do tego egr otwiera się tylko w pewnych warunkach na ułamki sekund. Na DPF też nie na znaczącego wpływu
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
KonstantinPol

Astro-maniak
Posty: 466
Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: rej. WS...
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 25 razy

#70

Nieprzeczytany post autor: KonstantinPol »

Wywalajcie EGR'a ino mig. Właśnie miałem niemiłą przygodę podczas powrotu z zakupów.
A było to tak... Odpaliłem i jadę jak gdyby nigdy, nic. Zatrzymuję się na krzyżówce, żeby ustąpić. Próbuję ruszać i amba - zgasł. Odpalam, ruszam... rusza powoli jak żłów ociężale, to tak, to to tak... ([cenzura] można dostać). Wkońcu się wkręcił na 2,5k obrotów ale czuć że zmulony bo ledwo ciągnie. Smród palonego oleju - słodki i gryzący. Zjechałem w zatoczkę autobusową, awaryjne, zgasiłem, maska w górę!
Wtyczka od EGR'a - WON! Kliknął, więc elektromagnes coś puścił.
Wsiadam, odpalam, kasuję komunikat "Awaria pojazdu! Skontaktuj się z serwisem!" - Ja ci Aśka dam awarię, ja ci dam serwis!!

JADĘ...
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ? :P

ODPOWIEDZ