Sprawdź system ESP
- pomidor
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 cze 2014, 20:48
- Imię: Maciek
- Auto: Astra IV
- Silnik: 1,7 cdti
- Województwo: mazowieckie
Sprawdź system ESP
Witam wszystkich,
po 3 latach i przejechaniu 100 tys. km pojawił się pierwszy problem (awaria?) w mojej Astrze.
Wcześniej poza przeglądami ,wymiana klocków i oleju nic się nie działo.
Zapaliła się kontrolka ESP oraz ABS i komunikat "Sprawdź system ESP".
Silnik pracuje w trybie awaryjnym co objawia się praktycznie tylko bardzo słabym przyśpieszeniem.
Nie zauważyłem aby pracował nierówno. Wracając do domu autostradą,udało mi się rozpędzić samochód do 180 km/h.
Po wyłączeniu silniki i ponownym uruchomieniu błąd pojawia się od razu, czasami po przejechaniu 100-200 metrów.
Czy ktoś miał może podobny przypadek?
Maciek
[External Link Removed for Guests]
po 3 latach i przejechaniu 100 tys. km pojawił się pierwszy problem (awaria?) w mojej Astrze.
Wcześniej poza przeglądami ,wymiana klocków i oleju nic się nie działo.
Zapaliła się kontrolka ESP oraz ABS i komunikat "Sprawdź system ESP".
Silnik pracuje w trybie awaryjnym co objawia się praktycznie tylko bardzo słabym przyśpieszeniem.
Nie zauważyłem aby pracował nierówno. Wracając do domu autostradą,udało mi się rozpędzić samochód do 180 km/h.
Po wyłączeniu silniki i ponownym uruchomieniu błąd pojawia się od razu, czasami po przejechaniu 100-200 metrów.
Czy ktoś miał może podobny przypadek?
Maciek
[External Link Removed for Guests]
- mariusz827
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 lis 2014, 12:37
- Auto: ASTRA J
- Województwo: mazowieckie
Ja obstawiam czujnik abs-u. Bez abs esp nie działa. Ale jaki to może mieć związek z awaryjną pracą silnika, to nie wiem.
pozdr.
Mariusz
pozdr.
Mariusz
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
U mnie nie łączyła wtyczka od czujnika po prawej stronie z przodu.
Trzeba podłączyć op-coma, zaczytać błędy i zobaczyć na którym kole jest problem i szukać, albo czujnik, albo nie łączy na wtyczce. Bez odczytania błędu to zgadywanka.
jak masz niedaleko do Płocka/Sierpca mogę pomóc.
Trzeba podłączyć op-coma, zaczytać błędy i zobaczyć na którym kole jest problem i szukać, albo czujnik, albo nie łączy na wtyczce. Bez odczytania błędu to zgadywanka.
jak masz niedaleko do Płocka/Sierpca mogę pomóc.
- pomidor
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 cze 2014, 20:48
- Imię: Maciek
- Auto: Astra IV
- Silnik: 1,7 cdti
- Województwo: mazowieckie
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 mar 2018, 9:07
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: a16xer
- Województwo: śląskie
Ciekawe czy u mnie też czujnik czy coś droższego np moduł esp... ten sam problem ale wyłączyłem esp na guziku, kontrolka ABS sie nie zapala więc chyba to małe szanse na czujnik... jutro wizyta w ASO to zobaczymy...
EDIT:
już po wizycie w serwisie podobno to przepustnica zalecają czyszczenie i wgranie nowego oprogramowania.. podobno błąd z esp wychodzi praktycznie przy większości usterek
EDIT:
już po wizycie w serwisie podobno to przepustnica zalecają czyszczenie i wgranie nowego oprogramowania.. podobno błąd z esp wychodzi praktycznie przy większości usterek
- MarioKR
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 mar 2022, 13:34
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: małopolskie
Miałem niedawno ten problem.
Nagle poczułem, że silnik pracuje na 3 cylindry i po chwili wyskoczył komunikat o ESP.
Po przeczytaniu różnych wypowiedzi w internecie postanowiłem wymienić cewkę, którą i tak zamierzałem wymienić, bo miałem podejrzenia, że przez nią silnik nierówno pracuje i czasem szarpie przy przyspieszaniu (świece zmieniłem miesiąc wcześniej).
Kupiłem nową cewkę BERU i wszystko wróciło do normy.
5 minut roboty z zegarkiem w ręku...tylko cewka trochę kosztowała...
Nagle poczułem, że silnik pracuje na 3 cylindry i po chwili wyskoczył komunikat o ESP.
Po przeczytaniu różnych wypowiedzi w internecie postanowiłem wymienić cewkę, którą i tak zamierzałem wymienić, bo miałem podejrzenia, że przez nią silnik nierówno pracuje i czasem szarpie przy przyspieszaniu (świece zmieniłem miesiąc wcześniej).
Kupiłem nową cewkę BERU i wszystko wróciło do normy.
5 minut roboty z zegarkiem w ręku...tylko cewka trochę kosztowała...
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Znalazles cewke zaplonowa w dieslu ?MarioKR pisze: ↑12 lip 2022, 22:11Miałem niedawno ten problem.
Nagle poczułem, że silnik pracuje na 3 cylindry i po chwili wyskoczył komunikat o ESP.
Po przeczytaniu różnych wypowiedzi w internecie postanowiłem wymienić cewkę, którą i tak zamierzałem wymienić, bo miałem podejrzenia, że przez nią silnik nierówno pracuje i czasem szarpie przy przyspieszaniu (świece zmieniłem miesiąc wcześniej).
Kupiłem nową cewkę BERU i wszystko wróciło do normy.
5 minut roboty z zegarkiem w ręku...tylko cewka trochę kosztowała...
- MarioKR
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 mar 2022, 13:34
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: małopolskie
Sorki, nie popatrzyłem w jakim dziale ten temat...