Falujące obroty + dziwne odczyty z przepływomierza
- boobas0091
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:34
- Auto: Astra J
- Województwo: wielkopolskie
Falujące obroty + dziwne odczyty z przepływomierza
Witam,
Mam problem z moją astra j 1.7 110km, a mianowicie po podłączeniu pod komputer okazało się że przepływomierz powietrza ma dziwne odczyty i wariują wartości. Podmieniłem przepływomierz z sprawnego auta i to samo, a mój przepływomierz w innym działał poprawnie.
Co może być przyczyną? Macie może jakieś pomysły? Miał ktoś może podobny przypadek?
Mam problem z moją astra j 1.7 110km, a mianowicie po podłączeniu pod komputer okazało się że przepływomierz powietrza ma dziwne odczyty i wariują wartości. Podmieniłem przepływomierz z sprawnego auta i to samo, a mój przepływomierz w innym działał poprawnie.
Co może być przyczyną? Macie może jakieś pomysły? Miał ktoś może podobny przypadek?
Ostatnio zmieniony 11 lip 2016, 13:17 przez boobas0091, łącznie zmieniany 1 raz.
- boobas0091
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:34
- Auto: Astra J
- Województwo: wielkopolskie
Przepływomierz sprawny, kalbe sprawdzone i niby też dobrze, a o jakim sterowniku mówisz?
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
sterowniku silnika, przepływomierz jest podłączony bezpośrednio pod sterownik silnika.
- boobas0091
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:34
- Auto: Astra J
- Województwo: wielkopolskie
Dzięki, poszukam jakiegoś dawcy do przełożenia i sprawdzenia, a te wahania wartości mogą mieć wpływ na to że przy dodawaniu gazu za każdym razem zaczął lekko przez chwilę kopcić na czarno?
Dodam że rodzice ostatnio przez kilka dni jezdzili bez turbiny ( nie zauważyli spadku mocy ) zapchał się DPF. DPF wypalony i turbina sprawna. I odrazu problem z powietrzem
Dodam że rodzice ostatnio przez kilka dni jezdzili bez turbiny ( nie zauważyli spadku mocy ) zapchał się DPF. DPF wypalony i turbina sprawna. I odrazu problem z powietrzem
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
jak za mało powietrza to będzie kopcił,
Natomiast żeby coś konkretnego powiedzieć, to trzeba zrobić całą diagnostykę.
Natomiast żeby coś konkretnego powiedzieć, to trzeba zrobić całą diagnostykę.
- boobas0091
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:34
- Auto: Astra J
- Województwo: wielkopolskie
Walki ciąg dalszy.
Samochód podłączony pod komputer (Op-com, delphi) żadnych błędów, wszystkie parametry poza wskazaniem przepływomierza w normie.
Jedyne co mi powiedział jeszcze elektromechanik to:
- przepływomierz wariuje tylko na wolnych obrotach - po dodaniu gazu wszystko w normie,
- na wolnych obrotach silnik pracuje nierównomiernie razem z wskazaniami przepływomierza,
- Słychać z lewej strony od kierowcy równomierny świst (tylko podczas jazdy) na postoju nie słychać,
- lekkie kopcenie przy dodaniu gazu,
Powiedział że raczej nie sterownik ale nie wyklucza, jestem umówiony na wtorek.
Jakiś pomysł?
Czytałem dużo o tych zaworach SCV czy to może mieć coś wspólnego z tym falowaniem obrotów i różnymi wartościami przepływomierza na postoju?
Samochód podłączony pod komputer (Op-com, delphi) żadnych błędów, wszystkie parametry poza wskazaniem przepływomierza w normie.
Jedyne co mi powiedział jeszcze elektromechanik to:
- przepływomierz wariuje tylko na wolnych obrotach - po dodaniu gazu wszystko w normie,
- na wolnych obrotach silnik pracuje nierównomiernie razem z wskazaniami przepływomierza,
- Słychać z lewej strony od kierowcy równomierny świst (tylko podczas jazdy) na postoju nie słychać,
- lekkie kopcenie przy dodaniu gazu,
Powiedział że raczej nie sterownik ale nie wyklucza, jestem umówiony na wtorek.
Jakiś pomysł?
Czytałem dużo o tych zaworach SCV czy to może mieć coś wspólnego z tym falowaniem obrotów i różnymi wartościami przepływomierza na postoju?
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Jak pada SCV to wariuje wskazanie ciśnienia paliwa na szynie CR. Może nieszczelność na rurze turbo? Skoro syczy.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Insignia
- Silnik: A20DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
hej
czy ktoś wie jakie powinny być wzorcowe parametry przepływomierza w A17DTJ na wolnych obrotach?
u mnie wahają się od kilku do kilkunastu g/s... odczyt przy użyciu Delphi 2015R3
razem z tym wahają się wskazania obciążenia silnika, EGR oraz chwilowe spalanie i nie wiem od czego zacząć...
czy ktoś wie jakie powinny być wzorcowe parametry przepływomierza w A17DTJ na wolnych obrotach?
u mnie wahają się od kilku do kilkunastu g/s... odczyt przy użyciu Delphi 2015R3
razem z tym wahają się wskazania obciążenia silnika, EGR oraz chwilowe spalanie i nie wiem od czego zacząć...
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 23 lis 2016, 17:21
- Imię: Dominik
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTR
- Województwo: łódzkie
Witam
Podepnę się do tematu, u mnie coś takiego się wczoraj wydarzyło. Trasa 300km. Paliwo po drodze Orlen verva. Po dojechaniu do domu na postoju wzrastają obroty, nie dodaje gazu itd. Dzisiaj odpaliłem rano i to samo. Astra J 1.7cdti A17DTR 125km
[External Link Removed for Guests]
Podepnę się do tematu, u mnie coś takiego się wczoraj wydarzyło. Trasa 300km. Paliwo po drodze Orlen verva. Po dojechaniu do domu na postoju wzrastają obroty, nie dodaje gazu itd. Dzisiaj odpaliłem rano i to samo. Astra J 1.7cdti A17DTR 125km
[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 04 maja 2018, 12:24 przez doniek77, łącznie zmieniany 2 razy.