Falujące obroty + dziwne odczyty z przepływomierza

Awatar użytkownika
boobas0091

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2016, 23:34
Auto: Astra J
Województwo: wielkopolskie

Falujące obroty + dziwne odczyty z przepływomierza

#1

Nieprzeczytany post autor: boobas0091 »

Witam,
Mam problem z moją astra j 1.7 110km, a mianowicie po podłączeniu pod komputer okazało się że przepływomierz powietrza ma dziwne odczyty i wariują wartości. Podmieniłem przepływomierz z sprawnego auta i to samo, a mój przepływomierz w innym działał poprawnie.
Co może być przyczyną? Macie może jakieś pomysły? Miał ktoś może podobny przypadek?
!
Tytuł tematu jest niezgodny z zasadami.
Popraw go niezwłocznie!

W przeciwnym wypadku temat zostanie zamknięty i usunięty.

[External Link Removed for Guests]

// Dido
Ostatnio zmieniony 11 lip 2016, 13:17 przez boobas0091, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Skoro sama przepływka dobra, to albo okablowanie, albo sterownik.

Awatar użytkownika
boobas0091

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2016, 23:34
Auto: Astra J
Województwo: wielkopolskie

#3

Nieprzeczytany post autor: boobas0091 »

Przepływomierz sprawny, kalbe sprawdzone i niby też dobrze, a o jakim sterowniku mówisz?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

sterowniku silnika, przepływomierz jest podłączony bezpośrednio pod sterownik silnika.

Awatar użytkownika
boobas0091

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2016, 23:34
Auto: Astra J
Województwo: wielkopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: boobas0091 »

Dzięki, poszukam jakiegoś dawcy do przełożenia i sprawdzenia, a te wahania wartości mogą mieć wpływ na to że przy dodawaniu gazu za każdym razem zaczął lekko przez chwilę kopcić na czarno?
Dodam że rodzice ostatnio przez kilka dni jezdzili bez turbiny ( nie zauważyli spadku mocy ) zapchał się DPF. DPF wypalony i turbina sprawna. I odrazu problem z powietrzem

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

jak za mało powietrza to będzie kopcił,
Natomiast żeby coś konkretnego powiedzieć, to trzeba zrobić całą diagnostykę.

Awatar użytkownika
boobas0091

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2016, 23:34
Auto: Astra J
Województwo: wielkopolskie

#7

Nieprzeczytany post autor: boobas0091 »

Walki ciąg dalszy.
Samochód podłączony pod komputer (Op-com, delphi) żadnych błędów, wszystkie parametry poza wskazaniem przepływomierza w normie.
Jedyne co mi powiedział jeszcze elektromechanik to:
- przepływomierz wariuje tylko na wolnych obrotach - po dodaniu gazu wszystko w normie,
- na wolnych obrotach silnik pracuje nierównomiernie razem z wskazaniami przepływomierza,
- Słychać z lewej strony od kierowcy równomierny świst (tylko podczas jazdy) na postoju nie słychać,
- lekkie kopcenie przy dodaniu gazu,

Powiedział że raczej nie sterownik ale nie wyklucza, jestem umówiony na wtorek.
Jakiś pomysł?
Czytałem dużo o tych zaworach SCV czy to może mieć coś wspólnego z tym falowaniem obrotów i różnymi wartościami przepływomierza na postoju?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Jak pada SCV to wariuje wskazanie ciśnienia paliwa na szynie CR. Może nieszczelność na rurze turbo? Skoro syczy.

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#9

Nieprzeczytany post autor: kks »

hej

czy ktoś wie jakie powinny być wzorcowe parametry przepływomierza w A17DTJ na wolnych obrotach?
u mnie wahają się od kilku do kilkunastu g/s... odczyt przy użyciu Delphi 2015R3

razem z tym wahają się wskazania obciążenia silnika, EGR oraz chwilowe spalanie i nie wiem od czego zacząć...

doniek77

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 23 lis 2016, 17:21
Imię: Dominik
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: łódzkie

#10

Nieprzeczytany post autor: doniek77 »

Witam
Podepnę się do tematu, u mnie coś takiego się wczoraj wydarzyło. Trasa 300km. Paliwo po drodze Orlen verva. Po dojechaniu do domu na postoju wzrastają obroty, nie dodaje gazu itd. Dzisiaj odpaliłem rano i to samo. Astra J 1.7cdti A17DTR 125km
[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 04 maja 2018, 12:24 przez doniek77, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ