Podwyższone obroty silnika na biegu jalowym

mig741

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:59
Imię: MICHAL
Auto: ASTRA J
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie

Podwyższone obroty silnika na biegu jalowym

#1

Nieprzeczytany post autor: mig741 »

Witam.Jak w tytule,podczas jazdy gdy wrzuce luz obroty silnika oscylują w okolicy 1000-1100 obr.i dopiero gdy prędkość znacznie zmaleje do ok 15 km/h lub całkowicie zatrzymam samochód spadają do 800obr.Jakies sugestie?No i spalanie chwilowe na postoju w okolicy 0,9litra.Z góry dziękuje

bojesiewody

Astro-maniak
Posty: 71
Rejestracja: 31 gru 2014, 11:10
Auto: 123
Województwo: Zagranica - UK
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: bojesiewody »

To jest normalne zachowanie komputera w oczekiwaniu na wbicie biegu.

Bilck

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 12 kwie 2016, 10:41
Imię: Paweł
Auto: Astra J Sport
Silnik: A17DTJ
Województwo: małopolskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Bilck »

Wieksze spalanie mozesz miec tez np z powodu wlaczonej klimy

mig741

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:59
Imię: MICHAL
Auto: ASTRA J
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie

#4

Nieprzeczytany post autor: mig741 »

Klimatyzacja jest wylaczona , a jeżeli chodzi o obroty to nie mowię o podwyższonych obrotach pomiędzy przełączaniem biegów ,chociaż tez tak jest,ale po wrzuceniu biegu jałowego na dłuższa chwile i spadku ich po wyhamowaniu samochodu.

Awatar użytkownika
p3004

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 21 gru 2013, 16:56
Imię: Piotr
Auto: Astra j
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: p3004 »

To jest normalne tak ma być .

mig741

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:59
Imię: MICHAL
Auto: ASTRA J
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie

#6

Nieprzeczytany post autor: mig741 »

Moj kolega posiada Insignie z podobnym silnikiem 2.0 cdti i ne ma takich problemow z obrotami,gdy wrzuca luz spadaja normalnie do poziomu 850,takze nie wiem jaki problem jest u mnie.

Dż0ki

Astro-maniak
Posty: 127
Rejestracja: 03 kwie 2016, 22:47
Auto: Astra
Rocznik: 2013
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: Dż0ki »

Możliwe, że wypala Ci się w tym momencie dpf. U mnie dokładnie tak wyglądają objawy. A potem pewnie spadnie Ci kilka % żywotności oleju.

jarek198867

Astro-maniak
Posty: 91
Rejestracja: 10 sie 2015, 11:19
Imię: Jarosław
Auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik: 2017
Województwo: mazowieckie

#8

Nieprzeczytany post autor: jarek198867 »

Witam. Podepne sie pod temat. Ja mam taki problem. Normalnie na wolnych obrotach mam 750 obr/min. Na postoju nagle obroty zaczynaja rosnac do ok 900 obr/min i spalanie spada z 0.5 do 0.3 l/h. Silnikiem wtedy szarpie jakby mial zgasnac. Jak dodam troche gazu to wraca do normy i zaraz jest tak samo. Dzieje sie to na rozgrzanym silniku. Dzisiaj wymienialem olej, komplet filtrow, czyscilem EGR, wymieniony zostal SCV ale niestety problem pozostal. Co to moze byc?

Largo777

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 11 sie 2016, 18:04
Auto: Astra IV Sports Tourer 1.7
Silnik: A17DTR
Województwo: łódzkie

#9

Nieprzeczytany post autor: Largo777 »

Może kiepskiej jakości paliwo, jakiś syf się dostał do do układu. Proponuje zatankować verve ON i dolać specyfiku - coś czyszczącego układ paliwowy, wtryskiwacze. Niektórzy twierdza że to nic nie daje, ale wg mnie wlanie co jakiś czas pomaga. Druga sprawa to też zauważam co jakiś czas na postoju szalejące obroty, ale teraz już wiem, że w większości oznacza to, że DPF się pomału chce uruchomić. Na początku nie ma spalania 2,5l/h - najpierw spalanie spada, potem rośnie, znowu spada itd. Jak pewnie układ osiągnie pożądaną temperaturę to osiąga 2,5l/h. A może zgasiłeś samochód w trakcie kilku rozpoczętych cykli wypalania i DPF się zapycha. Wtedy auto się muli strasznie i gorzej pracuje.

mig741

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:59
Imię: MICHAL
Auto: ASTRA J
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie

#10

Nieprzeczytany post autor: mig741 »

Dokładnie wiem kiedy wypala się Dpf bo tak jak napisałeś chwilowe spalanie jest na poziomie 2,5 l i czekam do końca wypalenia ze zgaszeniem silnika.Pisalem o podwyższonych obrotach silnika gdy podczas jazdy wrzucę "luz"i od tego momentu obr.spadaja do poziomu 1100 i utrzymują się dopóki samochód nie zatrzyma się lub prędkość nie zmaleje do ok.18km/h.Czasami po wrzuceniu "luzu" spadną na 850 obr ale po ułamku sekundu podskoczą na 1100 i spadną znowu na 850 w przypadku opisanym poprzednio.Na postoju i przy niskich prędkościach jest ok.

ODPOWIEDZ