Podwyższone obroty silnika na biegu jalowym
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:59
- Imię: MICHAL
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
Podwyższone obroty silnika na biegu jalowym
Witam.Jak w tytule,podczas jazdy gdy wrzuce luz obroty silnika oscylują w okolicy 1000-1100 obr.i dopiero gdy prędkość znacznie zmaleje do ok 15 km/h lub całkowicie zatrzymam samochód spadają do 800obr.Jakies sugestie?No i spalanie chwilowe na postoju w okolicy 0,9litra.Z góry dziękuje
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 31 gru 2014, 11:10
- Auto: 123
- Województwo: Zagranica - UK
- Pomocny: 1 raz
To jest normalne zachowanie komputera w oczekiwaniu na wbicie biegu.
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 kwie 2016, 10:41
- Imię: Paweł
- Auto: Astra J Sport
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
Wieksze spalanie mozesz miec tez np z powodu wlaczonej klimy
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:59
- Imię: MICHAL
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
Klimatyzacja jest wylaczona , a jeżeli chodzi o obroty to nie mowię o podwyższonych obrotach pomiędzy przełączaniem biegów ,chociaż tez tak jest,ale po wrzuceniu biegu jałowego na dłuższa chwile i spadku ich po wyhamowaniu samochodu.
- p3004
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 gru 2013, 16:56
- Imię: Piotr
- Auto: Astra j
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
- Kontakt:
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:59
- Imię: MICHAL
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
Moj kolega posiada Insignie z podobnym silnikiem 2.0 cdti i ne ma takich problemow z obrotami,gdy wrzuca luz spadaja normalnie do poziomu 850,takze nie wiem jaki problem jest u mnie.
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 10 sie 2015, 11:19
- Imię: Jarosław
- Auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik: 2017
- Województwo: mazowieckie
Witam. Podepne sie pod temat. Ja mam taki problem. Normalnie na wolnych obrotach mam 750 obr/min. Na postoju nagle obroty zaczynaja rosnac do ok 900 obr/min i spalanie spada z 0.5 do 0.3 l/h. Silnikiem wtedy szarpie jakby mial zgasnac. Jak dodam troche gazu to wraca do normy i zaraz jest tak samo. Dzieje sie to na rozgrzanym silniku. Dzisiaj wymienialem olej, komplet filtrow, czyscilem EGR, wymieniony zostal SCV ale niestety problem pozostal. Co to moze byc?
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 11 sie 2016, 18:04
- Auto: Astra IV Sports Tourer 1.7
- Silnik: A17DTR
- Województwo: łódzkie
Może kiepskiej jakości paliwo, jakiś syf się dostał do do układu. Proponuje zatankować verve ON i dolać specyfiku - coś czyszczącego układ paliwowy, wtryskiwacze. Niektórzy twierdza że to nic nie daje, ale wg mnie wlanie co jakiś czas pomaga. Druga sprawa to też zauważam co jakiś czas na postoju szalejące obroty, ale teraz już wiem, że w większości oznacza to, że DPF się pomału chce uruchomić. Na początku nie ma spalania 2,5l/h - najpierw spalanie spada, potem rośnie, znowu spada itd. Jak pewnie układ osiągnie pożądaną temperaturę to osiąga 2,5l/h. A może zgasiłeś samochód w trakcie kilku rozpoczętych cykli wypalania i DPF się zapycha. Wtedy auto się muli strasznie i gorzej pracuje.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:59
- Imię: MICHAL
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
Dokładnie wiem kiedy wypala się Dpf bo tak jak napisałeś chwilowe spalanie jest na poziomie 2,5 l i czekam do końca wypalenia ze zgaszeniem silnika.Pisalem o podwyższonych obrotach silnika gdy podczas jazdy wrzucę "luz"i od tego momentu obr.spadaja do poziomu 1100 i utrzymują się dopóki samochód nie zatrzyma się lub prędkość nie zmaleje do ok.18km/h.Czasami po wrzuceniu "luzu" spadną na 850 obr ale po ułamku sekundu podskoczą na 1100 i spadną znowu na 850 w przypadku opisanym poprzednio.Na postoju i przy niskich prędkościach jest ok.