Podwyższone obroty silnika na biegu jalowym
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:59
- Imię: MICHAL
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
Podwyższone obroty silnika na biegu jalowym
Pierwszy przymrozek (-4)i nowy problem.Jak wyzej pisalem mam problem z podwyzszonymi obrotami podczas jazdy na biegu jalowym(1100),ale do tej pory bylo ok podczas postoju lub po zatrzymaniu samochodu.Dzisiaj po odpaleniu i po 40min jazdy po zatrzymaniu obroty utrzymywaly sie powyzej 950 m obr/min.Dodam ze to nie wypalanie DPF-u po chwilowe zuzycie paliwa 0,8lit.
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 kwie 2016, 10:41
- Imię: Paweł
- Auto: Astra J Sport
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Musisz podłączyć się z op-comem i zobaczyć jakie obroty są żądane przez sterownik. Bo jeśli sterownik żąda 950 i jest 950 to jest OK, trzeba tylko zobaczyć co wywołuje zapotrzebowanie na wyższe obroty? Może np. słaby akumulator i układ monitorowania ładowania i akumulatora wywołuje podwyższone obroty. Mówię na przykład, nie twierdzę, że to od układu ładowania.
W parametrach silnika w op-comie są takie dane jak właśnie żądane obroty i rzeczywiste obroty.
Auto wymaga dokładniejszej diagnostyki, tu na forum, to wszystko będą zgadywanki ze szklanej kuli.
W parametrach silnika w op-comie są takie dane jak właśnie żądane obroty i rzeczywiste obroty.
Auto wymaga dokładniejszej diagnostyki, tu na forum, to wszystko będą zgadywanki ze szklanej kuli.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:59
- Imię: MICHAL
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
Zgadzam sie oczywiscie na temat dokladniejszej diagnostyki,ale na pewno nie sa to u mnie wartosci zadane,bo do przed wczoraj gdy temperatura byla plusowa obroty na postoju byly idealne (850)a dzisiaj drugi dzien przymrozku i obroty znowu na poziomie 950.
-
- Posty: 474
- Rejestracja: 15 sie 2016, 12:21
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTR
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
A nie jest tak że auto specjalnie je podnosi ze wzgledu na temperature? Mi podskakuja obroty ale po 15 min jazdy wracają a jak auto odpalam po godziinie od trasy nie pojawia sie to. Wczoraj jechałem golfem i miał podobnie ale to tylko moja teoria
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 sie 2013, 15:43
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 1.7 CDTI 110 KM
- Województwo: pomorskie
To jest normalne i zamierzone przez producenta. Chodzi o to, żeby Janusze od 3-4 biegu nie jeździli z obrotami niższymi niż te 1100-1200, bo zaczyna być to niemiłe dla dwumasy.
- Thew991
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 paź 2016, 7:34
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J 1.7 125KM
- Silnik: A17DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Aktualnie mamy mrozy po -10, -20 - jakie obroty na biegu jałowym macie dopóki silnik nie jest do końca rozgrzany? Od dwóch dni zwróciło to moją uwagę, dopóki temp silnika nie osiągnie 90 stopni (a teraz trochę czasu na to potrzeba) obroty utrzymują się po zatrzymaniu samochodu na 1100 - normalka? Później przy włączeniu ogrzewania i spadku temp. poniżej tych 90 stopni obroty ponownie wchodzą na 1100.
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
dopalanie dpf . a chwilowe spalanie a postoju ?Thew991 pisze:QR_BBPOST Aktualnie mamy mrozy po -10, -20 - jakie obroty na biegu jałowym macie dopóki silnik nie jest do końca rozgrzany? Od dwóch dni zwróciło to moją uwagę, dopóki temp silnika nie osiągnie 90 stopni (a teraz trochę czasu na to potrzeba) obroty utrzymują się po zatrzymaniu samochodu na 1100 - normalka? Później przy włączeniu ogrzewania i spadku temp. poniżej tych 90 stopni obroty ponownie wchodzą na 1100.
- Thew991
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 paź 2016, 7:34
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J 1.7 125KM
- Silnik: A17DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
wydaje mi się że tym razem to nie dpf - od wczoraj zrobiłem jakieś 5 odcinków po 15 km, za każdym razem było tak samo. Spalanie po odpaleniu 0,9/h, później spada do 0,5/h mimo podwyższonych obrotów. Jak silnik osiąga 90 stopni obroty spadają do standardowych 850-900. Pomyślałem że przy takich temperaturach to normalne.
Przy wypalaniu dpf zawsze mam spalanie 2-2,5/h
Przy wypalaniu dpf zawsze mam spalanie 2-2,5/h