Podwyższone obroty silnika na biegu jalowym

mig741

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:59
Imię: MICHAL
Auto: ASTRA J
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie

Podwyższone obroty silnika na biegu jalowym

#11

Nieprzeczytany post autor: mig741 »

Pierwszy przymrozek (-4)i nowy problem.Jak wyzej pisalem mam problem z podwyzszonymi obrotami podczas jazdy na biegu jalowym(1100),ale do tej pory bylo ok podczas postoju lub po zatrzymaniu samochodu.Dzisiaj po odpaleniu i po 40min jazdy po zatrzymaniu obroty utrzymywaly sie powyzej 950 m obr/min.Dodam ze to nie wypalanie DPF-u po chwilowe zuzycie paliwa 0,8lit.

Bilck

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 12 kwie 2016, 10:41
Imię: Paweł
Auto: Astra J Sport
Silnik: A17DTJ
Województwo: małopolskie

#12

Nieprzeczytany post autor: Bilck »

a ogrzewanie miałeś włączone?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Musisz podłączyć się z op-comem i zobaczyć jakie obroty są żądane przez sterownik. Bo jeśli sterownik żąda 950 i jest 950 to jest OK, trzeba tylko zobaczyć co wywołuje zapotrzebowanie na wyższe obroty? Może np. słaby akumulator i układ monitorowania ładowania i akumulatora wywołuje podwyższone obroty. Mówię na przykład, nie twierdzę, że to od układu ładowania.
W parametrach silnika w op-comie są takie dane jak właśnie żądane obroty i rzeczywiste obroty.

Auto wymaga dokładniejszej diagnostyki, tu na forum, to wszystko będą zgadywanki ze szklanej kuli.

mig741

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:59
Imię: MICHAL
Auto: ASTRA J
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie

#14

Nieprzeczytany post autor: mig741 »

Zgadzam sie oczywiscie na temat dokladniejszej diagnostyki,ale na pewno nie sa to u mnie wartosci zadane,bo do przed wczoraj gdy temperatura byla plusowa obroty na postoju byly idealne (850)a dzisiaj drugi dzien przymrozku i obroty znowu na poziomie 950.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Podłącz op-coma, sprawdź co pokazuje. Chyba, że lubisz zgadywanki :)

losiu20

Astro-maniak
Posty: 474
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:21
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTR
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#16

Nieprzeczytany post autor: losiu20 »

A nie jest tak że auto specjalnie je podnosi ze wzgledu na temperature? Mi podskakuja obroty ale po 15 min jazdy wracają a jak auto odpalam po godziinie od trasy nie pojawia sie to. Wczoraj jechałem golfem i miał podobnie ale to tylko moja teoria 8-)

pitekantrop

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 24 sie 2013, 15:43
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.7 CDTI 110 KM
Województwo: pomorskie

#17

Nieprzeczytany post autor: pitekantrop »

To jest normalne i zamierzone przez producenta. Chodzi o to, żeby Janusze od 3-4 biegu nie jeździli z obrotami niższymi niż te 1100-1200, bo zaczyna być to niemiłe dla dwumasy.

Awatar użytkownika
Thew991

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 28 paź 2016, 7:34
Imię: Mateusz
Auto: Astra J 1.7 125KM
Silnik: A17DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#18

Nieprzeczytany post autor: Thew991 »

Aktualnie mamy mrozy po -10, -20 - jakie obroty na biegu jałowym macie dopóki silnik nie jest do końca rozgrzany? Od dwóch dni zwróciło to moją uwagę, dopóki temp silnika nie osiągnie 90 stopni (a teraz trochę czasu na to potrzeba) obroty utrzymują się po zatrzymaniu samochodu na 1100 - normalka? Później przy włączeniu ogrzewania i spadku temp. poniżej tych 90 stopni obroty ponownie wchodzą na 1100.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Thew991 pisze:QR_BBPOST Aktualnie mamy mrozy po -10, -20 - jakie obroty na biegu jałowym macie dopóki silnik nie jest do końca rozgrzany? Od dwóch dni zwróciło to moją uwagę, dopóki temp silnika nie osiągnie 90 stopni (a teraz trochę czasu na to potrzeba) obroty utrzymują się po zatrzymaniu samochodu na 1100 - normalka? Później przy włączeniu ogrzewania i spadku temp. poniżej tych 90 stopni obroty ponownie wchodzą na 1100.
dopalanie dpf . a chwilowe spalanie a postoju ?

Awatar użytkownika
Thew991

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 28 paź 2016, 7:34
Imię: Mateusz
Auto: Astra J 1.7 125KM
Silnik: A17DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#20

Nieprzeczytany post autor: Thew991 »

wydaje mi się że tym razem to nie dpf - od wczoraj zrobiłem jakieś 5 odcinków po 15 km, za każdym razem było tak samo. Spalanie po odpaleniu 0,9/h, później spada do 0,5/h mimo podwyższonych obrotów. Jak silnik osiąga 90 stopni obroty spadają do standardowych 850-900. Pomyślałem że przy takich temperaturach to normalne.

Przy wypalaniu dpf zawsze mam spalanie 2-2,5/h

ODPOWIEDZ