Astra J, kiedy wymiana dwumasy
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 20 sie 2014, 16:40
- Imię: Radek
- Auto: Astra J sports tourer
- Silnik: A20DTH
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Gubin
Astra J, kiedy wymiana dwumasy
Ja mam 175 tyś i jakoś nic się nie dzieje z dwumasą , czasem podczas wbijania 3 biegu to jest szarpnięcie ale tylko w mieście podczas małych prędkości,w trasie tego niema.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 25 paź 2015, 1:20
- Auto: Astra J 1.7 cdti ecoflex
- Silnik: dtj
- Województwo: opolskie
Gdy wciskasz do polowy sprzeglo i slyszysz wiecej stukow to prawdopodobnie to dwumasa. Gdy stukanie zmienia tonacie przy wciskaniu i puszczaniu sprzegla to prawdopodobnie dwumasa. Czasem gdy dwumasa jest juz mocno zmeczona mozesz to sprawdzic na drodze. Rozpedz sie do.wyzszego biegu np 5, zlap mozliwie niskie obroty np ponizej 1000 i pracuj pedalem gazu... Mocno w podloge i pusc, jeszcze raz podloga itd...nasluchuj czy nie stuka, nie ma zgrzytow itp. Dwumasa ma wtedy mocne przeciazenia i powinna wolac o pomoc gdy jest juz mocno zmeczona zyciem.
P.s. zerwane poduszki na skrzyni biegow moga dac podobne efekty stukania.
P.s. zerwane poduszki na skrzyni biegow moga dac podobne efekty stukania.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 0:13 przez mariok78, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 11 sie 2016, 18:04
- Auto: Astra IV Sports Tourer 1.7
- Silnik: A17DTR
- Województwo: łódzkie
Kupiłem Astrę J przy 165 tys. Teraz ma 180 tys. i wygląda, że dwumas jest ok. Żadnych objawów - na razie . Ale samochód wcześniej jeździł głównie na trasach, teraz to 50/50 - trasa/miasto. Należy ruszać delikatnie, bez pisku opon (przy tym silniku i tak to nie ma sensu ), nie szarpać biegów, a będzie ok.
- kecram
- Posty: 851
- Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
- Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
- Silnik: A20DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: łódzkie
- Pomocny: 6 razy
Dokładnie, najważniejsze żeby nie ruszać bez większych obciążeń. Nawet delikatna jazda w mieście nie będzie negatywnie wpływała na dwumas. Wszystko w miarę rozsądku. Ja zawsze wychodzę z założenie nie tylko o dwumas: jeżeli dbasz o auto, to auto zadba o Ciebie Proste...
Jeździłem kiedyś autem poflotowym. Wszyscy mi odradzali, że duży przebieg. Nie ma sensu. Dbałem o nie nie szarżowałem wszystkie przeglądy w terminie i tak naprawdę służyło dłuuuuuugo. Bardzo długo. Jeździłem jeszcze 8 lat. Według statystyk wydawało się, że trzeba było już wymienić w nim wszystko a tak naprawdę chodził idealnie... Następca (znajomy) też jest nim zadowolony. Nawet nie bałem się mu go sprzedać.
Jeździłem kiedyś autem poflotowym. Wszyscy mi odradzali, że duży przebieg. Nie ma sensu. Dbałem o nie nie szarżowałem wszystkie przeglądy w terminie i tak naprawdę służyło dłuuuuuugo. Bardzo długo. Jeździłem jeszcze 8 lat. Według statystyk wydawało się, że trzeba było już wymienić w nim wszystko a tak naprawdę chodził idealnie... Następca (znajomy) też jest nim zadowolony. Nawet nie bałem się mu go sprzedać.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 21:19 przez kecram, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1050
- Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
- Imię: Przemek
- Auto: Golf VII
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Koło dwumasowe najbardziej wyniszcza ecodriving. Ci, którym najmniej palą diesle, najczęściej zmieniają dwumasę.
Metody diagnostyki kół dwumasowych są specyficzne i należy sporo o tych elementach wiedzieć, aby sprawnie je diagnozować bez rozbierania.
Z całym szacunkiem dla Ciebie, ale takich głupot już dawno nie czytałem. Nie wiem kto Ci tego naopowiadał, albo gdzie to poczytałeś, ale chociaż tego nie powtarzaj. I nie mówię tego wcale złośliwie.mariok78 pisze:QR_BBPOST Gdy wciskasz do polowy sprzeglo i slyszysz wiecej stukow to prawdopodobnie to dwumasa. Gdy stukanie zmienia tonacie przy wciskaniu i puszczaniu sprzegla to prawdopodobnie dwumasa. Czasem gdy dwumasa jest juz mocno zmeczona mozesz to sprawdzic na drodze. Rozpedz sie do.wyzszego biegu np 5, zlap mozliwie niskie obroty np ponizej 1000 i pracuj pedalem gazu... Mocno w podloge i pusc, jeszcze raz podloga itd...nasluchuj czy nie stuka, nie ma zgrzytow itp. Dwumasa ma wtedy mocne przeciazenia i powinna wolac o pomoc gdy jest juz mocno zmeczona zyciem.
P.s. zerwane poduszki na skrzyni biegow moga dac podobne efekty stukania.
Metody diagnostyki kół dwumasowych są specyficzne i należy sporo o tych elementach wiedzieć, aby sprawnie je diagnozować bez rozbierania.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 21:24 przez VectorOPC, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 25 paź 2015, 1:20
- Auto: Astra J 1.7 cdti ecoflex
- Silnik: dtj
- Województwo: opolskie
VectorOPC pisze:Koło dwumasowe najbardziej wyniszcza ecodriving. Ci, którym najmniej palą diesle, najczęściej zmieniają dwumasę.
Z całym szacunkiem dla Ciebie, ale takich głupot już dawno nie czytałem. Nie wiem kto Ci tego naopowiadał, albo gdzie to poczytałeś, ale chociaż tego nie powtarzaj. I nie mówię tego wcale złośliwie.mariok78 pisze:QR_BBPOST Gdy wciskasz do polowy sprzeglo i slyszysz wiecej stukow to prawdopodobnie to dwumasa. Gdy stukanie zmienia tonacie przy wciskaniu i puszczaniu sprzegla to prawdopodobnie dwumasa. Czasem gdy dwumasa jest juz mocno zmeczona mozesz to sprawdzic na drodze. Rozpedz sie do.wyzszego biegu np 5, zlap mozliwie niskie obroty np ponizej 1000 i pracuj pedalem gazu... Mocno w podloge i pusc, jeszcze raz podloga itd...nasluchuj czy nie stuka, nie ma zgrzytow itp. Dwumasa ma wtedy mocne przeciazenia i powinna wolac o pomoc gdy jest juz mocno zmeczona zyciem.
P.s. zerwane poduszki na skrzyni biegow moga dac podobne efekty stukania.
Metody diagnostyki kół dwumasowych są specyficzne i należy sporo o tych elementach wiedzieć, aby sprawnie je diagnozować bez rozbierania.
No to mi glupoty popisali dziennikarzyny z "Auto Świat"
-
- Posty: 1050
- Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
- Imię: Przemek
- Auto: Golf VII
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Zgadza się. Auto Światem akurat w wielu sprawach sugerować się nie powinno. Który to dokładnie numer jeśli pamiętasz ? Kolekcjonuje czasopisma, aż znajdę ten egzemplarz jeśli pomożesz i chętnie do nich napiszę.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Wedlug AutoSwiat w Astrze J nie da sie wymienic filtra paliwa bez podnoszenia calego samochodu, takze tez potrafi anapisac glupoty.