Silnik 2.0 CDTI wymiana uszczelki pompy oleju?

macem

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lut 2015, 10:58
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sport
Silnik: A20DTH
Województwo: małopolskie

Uszczelka smoka i awaria silnika

#1

Nieprzeczytany post autor: macem »

Hejka tak patrze sobie na forum Insignii maja duzy problem z silnikami 2.0 CDTI A20DTH i uszczelką smoka olejowego. Parcieje z czasem i po 100-200tys nie ma szczelności i nie smaruje dobrze góry silnika, wtedy zapala się kontrolka od silnika i slychac wlasnie dziwne dzwieki metaliczne. Czy ktos sie z tym spotkal z Astrach z tym silnikiem ? [External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 01 mar 2016, 0:09 przez macem, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
patryk_wey

Astro-maniak
Posty: 461
Rejestracja: 18 sie 2011, 20:29
Imię: Patryk
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z18XE + LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: patryk_wey »

Czy to jest ten sam silnik co jest w fiatach?
Moja Astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

macem

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lut 2015, 10:58
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sport
Silnik: A20DTH
Województwo: małopolskie

#3

Nieprzeczytany post autor: macem »

Tak to sa te silniki diesel od fiata 2.0mjet, ale podobno w 2.0 cdti opel przerobil miske olejowa no i wsadzil swoje 3 grosze.

Awatar użytkownika
patryk_wey

Astro-maniak
Posty: 461
Rejestracja: 18 sie 2011, 20:29
Imię: Patryk
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z18XE + LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: patryk_wey »

To w takim razie możliwe że już jest luźny łańcuszek w pompie oleju i to on wydaje taki metaliczny dźwięk który bardziej slyszalny jest na rozgrzanym silniku. U Ciebie jest tak samo na zimnym i ciepłym?
Moja Astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

macem

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lut 2015, 10:58
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sport
Silnik: A20DTH
Województwo: małopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: macem »

Heja nie u mnie narazie niby nic nie slysze mam 104tys na blacie, ale nie wiem czy ta uszczelke wymieniac czy az sie zapali kontrolka ale wtedy to moze byc juz po ptakach. Widze ze problem maja tylko w Insigni, nie widze zeby ktos pisal o tym na forum Astry, chco to te same silniki chyba ze cos pozmieniali.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Nic nie zmienili, tylko insignia to co druga, albo i częściej to ten silnik, a w Astach to rzadkość, głównie 1,7.
W insigniach diesel był tylko ten 2.0 albo 130 albo 160 KM, przy czym moc była ograniczana programowo i skrzynia zazwyczaj była M32. w wersji 160KM skrzynia już była f40. problem z uszczelka jest ten sam w każdym modelu silnika 2.0 CDTI.
6 lat albo 150 tys. to graniczne limity do wymiany tej uszczelki.
jak się raz zaświeci kontrolka to jeszcze nie problem, ale już trzeba szybciutko do serwisu.

macem

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lut 2015, 10:58
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sport
Silnik: A20DTH
Województwo: małopolskie

#7

Nieprzeczytany post autor: macem »

Hejka, dzieki za info, będę to kontrolował, przy 125-130tys km mam zamiar rozrzad wymienic wiec i ta uszczelke wymienie o ile sie wczesniej kontrolka nie zaswieci.

Znasz jeszcze inne bolaczki tego motoru, aby wczesniej to ogarnać aby pozniej silnika nie remontowac ?.
Wiem ze klapki w kolektorze tez warto wyrzucic i czyscic egra bo chyba z tego zacieraja sie lozyska w klapkach.

miśor

Astro-maniak
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
Imię: Jar
Auto: H GTC, J GTC
Silnik: 14 XEP, A20DTH
Województwo: śląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: miśor »

patryk_wey pisze:QR_BBPOST łańcuszek w pompie oleju
Nie ma. Pompa jest na wale korbowym, bezpośrednio. I to może jest problem...

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Problem jest w tym, że twardnieje uszczelka i zasysa powietrze zamiast oleju.

macem

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lut 2015, 10:58
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sport
Silnik: A20DTH
Województwo: małopolskie

#10

Nieprzeczytany post autor: macem »

Heja a jakies jeszcze bolaczki tego silnika? bo jazda nim to bajka, przyspieszenie 9s do setki, spalanie srednio 6.5l/100.

ODPOWIEDZ