Silnik 2.0 CDTI wymiana uszczelki pompy oleju?
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lut 2015, 10:58
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J Sport
- Silnik: A20DTH
- Województwo: małopolskie
Uszczelka smoka i awaria silnika
Hejka tak patrze sobie na forum Insignii maja duzy problem z silnikami 2.0 CDTI A20DTH i uszczelką smoka olejowego. Parcieje z czasem i po 100-200tys nie ma szczelności i nie smaruje dobrze góry silnika, wtedy zapala się kontrolka od silnika i slychac wlasnie dziwne dzwieki metaliczne. Czy ktos sie z tym spotkal z Astrach z tym silnikiem ? [External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 01 mar 2016, 0:09 przez macem, łącznie zmieniany 1 raz.
- patryk_wey
- Posty: 461
- Rejestracja: 18 sie 2011, 20:29
- Imię: Patryk
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z18XE + LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Czy to jest ten sam silnik co jest w fiatach?
Moja Astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lut 2015, 10:58
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J Sport
- Silnik: A20DTH
- Województwo: małopolskie
Tak to sa te silniki diesel od fiata 2.0mjet, ale podobno w 2.0 cdti opel przerobil miske olejowa no i wsadzil swoje 3 grosze.
- patryk_wey
- Posty: 461
- Rejestracja: 18 sie 2011, 20:29
- Imię: Patryk
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z18XE + LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
To w takim razie możliwe że już jest luźny łańcuszek w pompie oleju i to on wydaje taki metaliczny dźwięk który bardziej slyszalny jest na rozgrzanym silniku. U Ciebie jest tak samo na zimnym i ciepłym?
Moja Astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lut 2015, 10:58
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J Sport
- Silnik: A20DTH
- Województwo: małopolskie
Heja nie u mnie narazie niby nic nie slysze mam 104tys na blacie, ale nie wiem czy ta uszczelke wymieniac czy az sie zapali kontrolka ale wtedy to moze byc juz po ptakach. Widze ze problem maja tylko w Insigni, nie widze zeby ktos pisal o tym na forum Astry, chco to te same silniki chyba ze cos pozmieniali.
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Nic nie zmienili, tylko insignia to co druga, albo i częściej to ten silnik, a w Astach to rzadkość, głównie 1,7.
W insigniach diesel był tylko ten 2.0 albo 130 albo 160 KM, przy czym moc była ograniczana programowo i skrzynia zazwyczaj była M32. w wersji 160KM skrzynia już była f40. problem z uszczelka jest ten sam w każdym modelu silnika 2.0 CDTI.
6 lat albo 150 tys. to graniczne limity do wymiany tej uszczelki.
jak się raz zaświeci kontrolka to jeszcze nie problem, ale już trzeba szybciutko do serwisu.
W insigniach diesel był tylko ten 2.0 albo 130 albo 160 KM, przy czym moc była ograniczana programowo i skrzynia zazwyczaj była M32. w wersji 160KM skrzynia już była f40. problem z uszczelka jest ten sam w każdym modelu silnika 2.0 CDTI.
6 lat albo 150 tys. to graniczne limity do wymiany tej uszczelki.
jak się raz zaświeci kontrolka to jeszcze nie problem, ale już trzeba szybciutko do serwisu.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lut 2015, 10:58
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J Sport
- Silnik: A20DTH
- Województwo: małopolskie
Hejka, dzieki za info, będę to kontrolował, przy 125-130tys km mam zamiar rozrzad wymienic wiec i ta uszczelke wymienie o ile sie wczesniej kontrolka nie zaswieci.
Znasz jeszcze inne bolaczki tego motoru, aby wczesniej to ogarnać aby pozniej silnika nie remontowac ?.
Wiem ze klapki w kolektorze tez warto wyrzucic i czyscic egra bo chyba z tego zacieraja sie lozyska w klapkach.
Znasz jeszcze inne bolaczki tego motoru, aby wczesniej to ogarnać aby pozniej silnika nie remontowac ?.
Wiem ze klapki w kolektorze tez warto wyrzucic i czyscic egra bo chyba z tego zacieraja sie lozyska w klapkach.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lut 2015, 10:58
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J Sport
- Silnik: A20DTH
- Województwo: małopolskie
Heja a jakies jeszcze bolaczki tego silnika? bo jazda nim to bajka, przyspieszenie 9s do setki, spalanie srednio 6.5l/100.