Uszczelka pokrywy zaworów - wymiana

Awatar użytkownika
lukasz83

Astro-maniak
Posty: 267
Rejestracja: 19 sty 2012, 19:43
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.7 CDTI DTR
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 2 razy

Uszczelka pokrywy zaworów - wymiana

#1

Nieprzeczytany post autor: lukasz83 »

W moim aucie zaobserwowałem lekkie zapocenie się na uszczelce od pokrywy zaworów, pewnie wytrzyma jeszcze jakiś czas ale już chciałbym znać sposób wymiany :)

Interesuje mnie w jaki sposób można wymienić uszczelkę pokrywy zaworów w 1.7 CDTI DTR. Czy ktoś już to robił ? a może jest jakiś manual w sieci ? czy coś trzeba kupić oprócz jednej uszczelki pokrywy ? co z wtryskiwaczami czy trzeba je ruszać ? co z czterema uszczelniaczami od wtryskiwaczy na pokrywie zaworów?

Jedno jest pewnie:
1. trzeba zdemontować górną plastikową osłonę silnika
2. rozłączyć przewód przelewowy (z tego co pamiętam tam jest wsuwka, po wyjęciu należy pociągnąć do góry)
3. wypiąć wtyczki od napięcia z wtryskiwaczy
4. odkręcić nakrętki od pokryw zaworów
5. zdjąć pokrywę ( ale w jaki sposób aby nic nie uszkodzić, czy trzeba zdejmować pod kątem aby wyszła z wtryskiwaczy)
6. zdjąć starą uszczelkę, oczyścić - odtłuścić, założyć nową uszczelkę i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności

Dodam że kiedyś wymieniałem uszczelkę w Peugeocie w silniku benzynowym - wymiana była banalnie prosta koszt jaki poniosłem to około 30 zł. W serwisie zaśpiewali za samą uszczelkę 150 zł bez kosztów robocizny.

Dajcie znać jak już to robiliście i macie jakieś doświadczenie w tych silnikach.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Z tego wiem, trzeba zdemontowac wtryski....

Awatar użytkownika
lukasz83

Astro-maniak
Posty: 267
Rejestracja: 19 sty 2012, 19:43
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.7 CDTI DTR
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: lukasz83 »

wydaje mi się że wtryskiwacza nie wyciągnie się bez zdjęcia pokrywy zaworów, jest większy (szerszy) od otworu w pokrywie, czy on nie jest też przykręcony ?
Ostatnio zmieniony 06 lut 2017, 23:18 przez lukasz83, łącznie zmieniany 1 raz.

dudu20

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 03 gru 2016, 23:05
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTC
Województwo: świętokrzyskie
Pomocny: 2 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: dudu20 »

Ja mam właśnie problem że przedmuchuje mi obok wtrysku. Piotrek czy na pewno trzeba wtryski wyciągać aby pokrywę zdjąć? Jakby był zapieczony to nawet nie za co się zaprzeć.

MlodyOPC

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 30 wrz 2011, 0:34
Imię: Damian
Auto: Astra H Twin Top
Silnik: Z16LET
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: MlodyOPC »

Witam,
Odświeżam temat z racji że poci mi się spod uszczelki pokrywy od strony rozrządku. Wymieniał ktoś uszczelkę pokrywy zaworów w A17DTJ? Głównie chodzi mi:
Czy trzeba jednak demontować te wtryskiwacze?
Czy są przy nich jakieś uszczelki pod spodem, które również trzeba by wymienić podczas wymiany uszczelki pokrywy zaowrów? Czy nie będzie później problemu z odpowietrzeniem układu wtryskowego?
Czy wtryskiwacze łatwo się wyciąga czy jednak trzeba się trochę napracować albo mieć jakiś przyrząd do nich? (słyszałem o zapiekających się wtryskiwaczach)
Czy istnieje jakikolwiek manual do którego macie dostęp albo chociaż rysunek który pokazuje zrzut wszystkich części składowych?
Jaki jest moment dokręcenia śrub mocujących pokrywę zaworów?

O ile w OPC to było dziecinnie proste, o tyle w 1.7 po zdjęciu plastikowej widzę że tak łatwo nie będzie.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: soszo »

Uszczelki nie wymieniałem w 1.7 i nie wiem czy jako amator bym się podjął tego zadania.
To jest zdjęcie pokrywy więc uważam, że wtryski zostają w głowicy. Do czynności wymienionych w pierwszym poscie tego wątku, dodał bym demontaż przewodów wysokiego ciśnienia. ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
Bari

Astro-maniak
Posty: 126
Rejestracja: 23 gru 2016, 17:43
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Bari »

Witaj kolego. Wtrysków nie ruszasz ;-) Ja musiałem bo je wymieniłem ale to inna bajka. Wymiana wtryskiwaczy też jest prosta.
Ściągasz plastikową pokrywę silnika.Odpinasz kostki prądowe od wtrysków. Wyciągasz blaszki zabezpieczające listwę przelewową i tu Uwaga! Końcówki przelewów są bardzo poddane na urwanie szczególnie przy wyciąganiu najlepiej użyć płaskiego małego śrubokręta i powolutku podważać każdą końcówkę aż wyskoczy. Następnie ściągasz odmę i odkręcasz śrubę klucz 13 która trzyma rurę powietrza do turbo, przykręcona jest do pokrywy zaworów. Wyciągasz kostki elektryczne od świec żarowych ( te czarne kapturki mają takie dwa ząbki na bokach ściskasz je i ciągniesz kapturek do góry ) odkręcasz wiązkę elektryczna chyba 3 śruby na klucz 10. Aby mieć więcej miejsca odepnij sobie kostki prądowe od EGR , czujnika temperatury, przepustnicy i szyny common rail dzięki czemu całą wiązkę będziesz mógł podnieść do góry. Odkręcasz śrubki wokół pokrywy wszystkie na klucz 10. Dodatkowo na pokrywie rozrządu od góry są 2 śruby również na klucz 10 które trzymają pokrywę zaworów. Odkręcasz przewody paliwowe ( wtryski - szyna ) 4szt klucz 17 , lepiej sobie ponumerować wtedy się nie pomyli.Śrubokrętem wyciągasz uszczelki wtrysków z pokrywy 4szt Teraz pokrywa do góry.Małym śrubokrętem podważasz pokrywę po bokach aż puści . Wyciągasz do góry , pod kątem przy wtrykskach. wtryski zostają w środku :) , po całej operacji będziesz potrzebował uszczelkę na pokrywę, płynną uszczelkę ( silikon wysokotemperaturowy ) ewentualnie jeżeli potrzebne uszczelki wtryskiwaczy 4szt na zasilanie i 4 górne uszczelniacze na górę pokrywy jeżeli Ci przepuszczały.

Czas operacji na spokojnie Godzina ja z wymianą wtrysków dwie godziny spędziłem.

Aby wymienić uszczelniacze ( gdy uszczelka pod klawiaturą jest dobra )przy wtryskach wystarczy odkręcić przewody paliwowe klucz 17 ( wtryski -szyna ) wyciągnąć stare i założyć nowe. Skręcić wszystko i gotowe.

Czas operacji ok 15-20min

Uszczelniacz wtrysku na boku pokrywy przy zasilaniu
Obrazek

Nr GM 97376304
Nr Opel 5607638
Dostępne tylko w Aso koszt ok 22zl szt
Sama uszczelka pokrywy zaworów koszt ok 85zl
Uszczelka w płynie ok 19zl

Zestaw do wymiany uszczelki i uszczelnaiczy
Obrazek

Powodzenia!
Ostatnio zmieniony 18 sty 2018, 14:53 przez Bari, łącznie zmieniany 8 razy.

MlodyOPC

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 30 wrz 2011, 0:34
Imię: Damian
Auto: Astra H Twin Top
Silnik: Z16LET
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: MlodyOPC »

Bari wielkie dzięki za tak dokładny instruktaż. Normalnie browar się należy jak nic :)
Ostatnio zmieniony 27 sty 2018, 0:27 przez MlodyOPC, łącznie zmieniany 1 raz.

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#9

Nieprzeczytany post autor: kks »

Bari

Czy mógłbyś zdradzić gdzie zdobyłeś te górne uszczelki wtrysków?

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ