Uszczelka pokrywy zaworów - wymiana
- lukasz83
- Posty: 267
- Rejestracja: 19 sty 2012, 19:43
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 1.7 CDTI DTR
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 2 razy
Uszczelka pokrywy zaworów - wymiana
W moim aucie zaobserwowałem lekkie zapocenie się na uszczelce od pokrywy zaworów, pewnie wytrzyma jeszcze jakiś czas ale już chciałbym znać sposób wymiany
Interesuje mnie w jaki sposób można wymienić uszczelkę pokrywy zaworów w 1.7 CDTI DTR. Czy ktoś już to robił ? a może jest jakiś manual w sieci ? czy coś trzeba kupić oprócz jednej uszczelki pokrywy ? co z wtryskiwaczami czy trzeba je ruszać ? co z czterema uszczelniaczami od wtryskiwaczy na pokrywie zaworów?
Jedno jest pewnie:
1. trzeba zdemontować górną plastikową osłonę silnika
2. rozłączyć przewód przelewowy (z tego co pamiętam tam jest wsuwka, po wyjęciu należy pociągnąć do góry)
3. wypiąć wtyczki od napięcia z wtryskiwaczy
4. odkręcić nakrętki od pokryw zaworów
5. zdjąć pokrywę ( ale w jaki sposób aby nic nie uszkodzić, czy trzeba zdejmować pod kątem aby wyszła z wtryskiwaczy)
6. zdjąć starą uszczelkę, oczyścić - odtłuścić, założyć nową uszczelkę i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności
Dodam że kiedyś wymieniałem uszczelkę w Peugeocie w silniku benzynowym - wymiana była banalnie prosta koszt jaki poniosłem to około 30 zł. W serwisie zaśpiewali za samą uszczelkę 150 zł bez kosztów robocizny.
Dajcie znać jak już to robiliście i macie jakieś doświadczenie w tych silnikach.
Interesuje mnie w jaki sposób można wymienić uszczelkę pokrywy zaworów w 1.7 CDTI DTR. Czy ktoś już to robił ? a może jest jakiś manual w sieci ? czy coś trzeba kupić oprócz jednej uszczelki pokrywy ? co z wtryskiwaczami czy trzeba je ruszać ? co z czterema uszczelniaczami od wtryskiwaczy na pokrywie zaworów?
Jedno jest pewnie:
1. trzeba zdemontować górną plastikową osłonę silnika
2. rozłączyć przewód przelewowy (z tego co pamiętam tam jest wsuwka, po wyjęciu należy pociągnąć do góry)
3. wypiąć wtyczki od napięcia z wtryskiwaczy
4. odkręcić nakrętki od pokryw zaworów
5. zdjąć pokrywę ( ale w jaki sposób aby nic nie uszkodzić, czy trzeba zdejmować pod kątem aby wyszła z wtryskiwaczy)
6. zdjąć starą uszczelkę, oczyścić - odtłuścić, założyć nową uszczelkę i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności
Dodam że kiedyś wymieniałem uszczelkę w Peugeocie w silniku benzynowym - wymiana była banalnie prosta koszt jaki poniosłem to około 30 zł. W serwisie zaśpiewali za samą uszczelkę 150 zł bez kosztów robocizny.
Dajcie znać jak już to robiliście i macie jakieś doświadczenie w tych silnikach.
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
- lukasz83
- Posty: 267
- Rejestracja: 19 sty 2012, 19:43
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 1.7 CDTI DTR
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 2 razy
wydaje mi się że wtryskiwacza nie wyciągnie się bez zdjęcia pokrywy zaworów, jest większy (szerszy) od otworu w pokrywie, czy on nie jest też przykręcony ?
Ostatnio zmieniony 06 lut 2017, 23:18 przez lukasz83, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 30 wrz 2011, 0:34
- Imię: Damian
- Auto: Astra H Twin Top
- Silnik: Z16LET
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Witam,
Odświeżam temat z racji że poci mi się spod uszczelki pokrywy od strony rozrządku. Wymieniał ktoś uszczelkę pokrywy zaworów w A17DTJ? Głównie chodzi mi:
Czy trzeba jednak demontować te wtryskiwacze?
Czy są przy nich jakieś uszczelki pod spodem, które również trzeba by wymienić podczas wymiany uszczelki pokrywy zaowrów? Czy nie będzie później problemu z odpowietrzeniem układu wtryskowego?
Czy wtryskiwacze łatwo się wyciąga czy jednak trzeba się trochę napracować albo mieć jakiś przyrząd do nich? (słyszałem o zapiekających się wtryskiwaczach)
Czy istnieje jakikolwiek manual do którego macie dostęp albo chociaż rysunek który pokazuje zrzut wszystkich części składowych?
Jaki jest moment dokręcenia śrub mocujących pokrywę zaworów?
O ile w OPC to było dziecinnie proste, o tyle w 1.7 po zdjęciu plastikowej widzę że tak łatwo nie będzie.
Odświeżam temat z racji że poci mi się spod uszczelki pokrywy od strony rozrządku. Wymieniał ktoś uszczelkę pokrywy zaworów w A17DTJ? Głównie chodzi mi:
Czy trzeba jednak demontować te wtryskiwacze?
Czy są przy nich jakieś uszczelki pod spodem, które również trzeba by wymienić podczas wymiany uszczelki pokrywy zaowrów? Czy nie będzie później problemu z odpowietrzeniem układu wtryskowego?
Czy wtryskiwacze łatwo się wyciąga czy jednak trzeba się trochę napracować albo mieć jakiś przyrząd do nich? (słyszałem o zapiekających się wtryskiwaczach)
Czy istnieje jakikolwiek manual do którego macie dostęp albo chociaż rysunek który pokazuje zrzut wszystkich części składowych?
Jaki jest moment dokręcenia śrub mocujących pokrywę zaworów?
O ile w OPC to było dziecinnie proste, o tyle w 1.7 po zdjęciu plastikowej widzę że tak łatwo nie będzie.
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Uszczelki nie wymieniałem w 1.7 i nie wiem czy jako amator bym się podjął tego zadania.
To jest zdjęcie pokrywy więc uważam, że wtryski zostają w głowicy. Do czynności wymienionych w pierwszym poscie tego wątku, dodał bym demontaż przewodów wysokiego ciśnienia.
To jest zdjęcie pokrywy więc uważam, że wtryski zostają w głowicy. Do czynności wymienionych w pierwszym poscie tego wątku, dodał bym demontaż przewodów wysokiego ciśnienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
- Bari
- Posty: 126
- Rejestracja: 23 gru 2016, 17:43
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Witaj kolego. Wtrysków nie ruszasz Ja musiałem bo je wymieniłem ale to inna bajka. Wymiana wtryskiwaczy też jest prosta.
Ściągasz plastikową pokrywę silnika.Odpinasz kostki prądowe od wtrysków. Wyciągasz blaszki zabezpieczające listwę przelewową i tu Uwaga! Końcówki przelewów są bardzo poddane na urwanie szczególnie przy wyciąganiu najlepiej użyć płaskiego małego śrubokręta i powolutku podważać każdą końcówkę aż wyskoczy. Następnie ściągasz odmę i odkręcasz śrubę klucz 13 która trzyma rurę powietrza do turbo, przykręcona jest do pokrywy zaworów. Wyciągasz kostki elektryczne od świec żarowych ( te czarne kapturki mają takie dwa ząbki na bokach ściskasz je i ciągniesz kapturek do góry ) odkręcasz wiązkę elektryczna chyba 3 śruby na klucz 10. Aby mieć więcej miejsca odepnij sobie kostki prądowe od EGR , czujnika temperatury, przepustnicy i szyny common rail dzięki czemu całą wiązkę będziesz mógł podnieść do góry. Odkręcasz śrubki wokół pokrywy wszystkie na klucz 10. Dodatkowo na pokrywie rozrządu od góry są 2 śruby również na klucz 10 które trzymają pokrywę zaworów. Odkręcasz przewody paliwowe ( wtryski - szyna ) 4szt klucz 17 , lepiej sobie ponumerować wtedy się nie pomyli.Śrubokrętem wyciągasz uszczelki wtrysków z pokrywy 4szt Teraz pokrywa do góry.Małym śrubokrętem podważasz pokrywę po bokach aż puści . Wyciągasz do góry , pod kątem przy wtrykskach. wtryski zostają w środku , po całej operacji będziesz potrzebował uszczelkę na pokrywę, płynną uszczelkę ( silikon wysokotemperaturowy ) ewentualnie jeżeli potrzebne uszczelki wtryskiwaczy 4szt na zasilanie i 4 górne uszczelniacze na górę pokrywy jeżeli Ci przepuszczały.
Czas operacji na spokojnie Godzina ja z wymianą wtrysków dwie godziny spędziłem.
Aby wymienić uszczelniacze ( gdy uszczelka pod klawiaturą jest dobra )przy wtryskach wystarczy odkręcić przewody paliwowe klucz 17 ( wtryski -szyna ) wyciągnąć stare i założyć nowe. Skręcić wszystko i gotowe.
Czas operacji ok 15-20min
Uszczelniacz wtrysku na boku pokrywy przy zasilaniu
Nr GM 97376304
Nr Opel 5607638
Dostępne tylko w Aso koszt ok 22zl szt
Sama uszczelka pokrywy zaworów koszt ok 85zl
Uszczelka w płynie ok 19zl
Zestaw do wymiany uszczelki i uszczelnaiczy
Powodzenia!
Ściągasz plastikową pokrywę silnika.Odpinasz kostki prądowe od wtrysków. Wyciągasz blaszki zabezpieczające listwę przelewową i tu Uwaga! Końcówki przelewów są bardzo poddane na urwanie szczególnie przy wyciąganiu najlepiej użyć płaskiego małego śrubokręta i powolutku podważać każdą końcówkę aż wyskoczy. Następnie ściągasz odmę i odkręcasz śrubę klucz 13 która trzyma rurę powietrza do turbo, przykręcona jest do pokrywy zaworów. Wyciągasz kostki elektryczne od świec żarowych ( te czarne kapturki mają takie dwa ząbki na bokach ściskasz je i ciągniesz kapturek do góry ) odkręcasz wiązkę elektryczna chyba 3 śruby na klucz 10. Aby mieć więcej miejsca odepnij sobie kostki prądowe od EGR , czujnika temperatury, przepustnicy i szyny common rail dzięki czemu całą wiązkę będziesz mógł podnieść do góry. Odkręcasz śrubki wokół pokrywy wszystkie na klucz 10. Dodatkowo na pokrywie rozrządu od góry są 2 śruby również na klucz 10 które trzymają pokrywę zaworów. Odkręcasz przewody paliwowe ( wtryski - szyna ) 4szt klucz 17 , lepiej sobie ponumerować wtedy się nie pomyli.Śrubokrętem wyciągasz uszczelki wtrysków z pokrywy 4szt Teraz pokrywa do góry.Małym śrubokrętem podważasz pokrywę po bokach aż puści . Wyciągasz do góry , pod kątem przy wtrykskach. wtryski zostają w środku , po całej operacji będziesz potrzebował uszczelkę na pokrywę, płynną uszczelkę ( silikon wysokotemperaturowy ) ewentualnie jeżeli potrzebne uszczelki wtryskiwaczy 4szt na zasilanie i 4 górne uszczelniacze na górę pokrywy jeżeli Ci przepuszczały.
Czas operacji na spokojnie Godzina ja z wymianą wtrysków dwie godziny spędziłem.
Aby wymienić uszczelniacze ( gdy uszczelka pod klawiaturą jest dobra )przy wtryskach wystarczy odkręcić przewody paliwowe klucz 17 ( wtryski -szyna ) wyciągnąć stare i założyć nowe. Skręcić wszystko i gotowe.
Czas operacji ok 15-20min
Uszczelniacz wtrysku na boku pokrywy przy zasilaniu
Nr GM 97376304
Nr Opel 5607638
Dostępne tylko w Aso koszt ok 22zl szt
Sama uszczelka pokrywy zaworów koszt ok 85zl
Uszczelka w płynie ok 19zl
Zestaw do wymiany uszczelki i uszczelnaiczy
Powodzenia!
Ostatnio zmieniony 18 sty 2018, 14:53 przez Bari, łącznie zmieniany 8 razy.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 30 wrz 2011, 0:34
- Imię: Damian
- Auto: Astra H Twin Top
- Silnik: Z16LET
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Bari wielkie dzięki za tak dokładny instruktaż. Normalnie browar się należy jak nic
Ostatnio zmieniony 27 sty 2018, 0:27 przez MlodyOPC, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Insignia
- Silnik: A20DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Bari
Czy mógłbyś zdradzić gdzie zdobyłeś te górne uszczelki wtrysków?
Pozdrawiam
Czy mógłbyś zdradzić gdzie zdobyłeś te górne uszczelki wtrysków?
Pozdrawiam