Wymiana Oleju

Awatar użytkownika
jestmeksyk

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 27 cze 2016, 0:05
Imię: Maciek
Auto: Astra J Sport Tourer
Silnik: x20dth
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Nysa

Wymiana Oleju

#1

Nieprzeczytany post autor: jestmeksyk »

witajcie.


Przymierzam się do wymiany oleju w J 2.0 165km. Chciałbym to zrobić sam, ponieważ nie mam zaufania do mechaników. Kupiłem nowy korek spustowy, jednak mam pytanie czy musi on mieć dodatkową uszczelkę? W hurtowni powiedzieli, że nie. Pewnie już nie raz z któryś z Was wymieniał i mógłby mi pomóc czy taka uszczelka jest wymagana?

Dzięki z góry!

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Korek można stosować wielokrotnie, natomiast uszczelkę wymienia się za każdym razem

[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 20 mar 2017, 13:17 przez KaMYk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jestmeksyk

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 27 cze 2016, 0:05
Imię: Maciek
Auto: Astra J Sport Tourer
Silnik: x20dth
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Nysa

#3

Nieprzeczytany post autor: jestmeksyk »

Dzięki za informacje :-)

dudu20

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 03 gru 2016, 23:05
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTC
Województwo: świętokrzyskie
Pomocny: 2 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: dudu20 »

Nowy korek po co? U siebie w 1.7 jest gumowy oring. Ja nie wymieniałem go. Został stary i nie cieknie. Jak masz osłonę pod silnikiem to ciężko będzie na leżące spuścić olej.

Awatar użytkownika
jestmeksyk

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 27 cze 2016, 0:05
Imię: Maciek
Auto: Astra J Sport Tourer
Silnik: x20dth
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Nysa

#5

Nieprzeczytany post autor: jestmeksyk »

Mam osłonę pod silnikiem. Muszę jakiś kanał wynaleźć :)

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

dudu20 pisze:QR_BBPOST w 1.7 jest gumowy oring
a w 2.0 jest uszczelka metalowo-gumowa, niestety jednorazowa :)

Awatar użytkownika
jestmeksyk

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 27 cze 2016, 0:05
Imię: Maciek
Auto: Astra J Sport Tourer
Silnik: x20dth
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Nysa

#7

Nieprzeczytany post autor: jestmeksyk »

Dokladnie i w 1.7 korek tez inaczej wyglada :-)

Jednak nie poradziłem sobie sam. Poprzedni mechanik, który wlewał olej tak dokręcił nakrętkę, że musiałem skorzystać z pomocy mechanika.

Wszystko ok, ale jakoś dziwnie wymieniał ten olej. Pierwsze odkręcił filtr olejowy - tam wylał się olej. Włożył nowy filtr i dopiero później odkręcił nakrętkę od misy i zlał stary olej. Czy nic się nie stanie jeśli włożył nowy filtr do misy, gdzie był jeszcze stary?
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2017, 20:03 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Dziwna kolejnosc. Filtr nie jest w misce.

Awatar użytkownika
jestmeksyk

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 27 cze 2016, 0:05
Imię: Maciek
Auto: Astra J Sport Tourer
Silnik: x20dth
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Nysa

#9

Nieprzeczytany post autor: jestmeksyk »

Pytanie czy filtr sie nie zabrudzil od tego starego oleju.

airmate

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:51
Imię: Jack
Auto: Astra J
Silnik: A17DTC
Województwo: śląskie

#10

Nieprzeczytany post autor: airmate »

Jeżeli nie uruchamiał silnika to filtr się nie zabrudził - brak ciśnienia a dopiero wtedy olej przepływa przez filtr. Co nie zmienia faktu że zasada jest taka - odkręcamy korek spustowy w misce olejowej, spuszczamy olej, następnie odkręcamy filtr oleju,ułatwia to spuszczenie oleju - otwarty obieg. Jak ktoś chce może przepłukać silnik, zakładamy filtr oleju,zakręcamy korek (niektórzy zalecają nowy korek) w misce olejowej i zalewamy silnik olejem.

ODPOWIEDZ