Spadające obroty - klekotanie
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 lip 2015, 9:15
- Auto: Astra J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: mazowieckie
Spadające obroty - klekotanie
Witam wszystkich
Jeśli już gdzieś było na forum to przepraszam za powielanie tematu ale starałem się znaleźć jakiś temat który pokrywał by się z moim problemem.
Otóż od 3 dni mam problem z moja asterką po odpaleniu jej na zimnym silniku.
Wygląda to tak że zaraz po odpaleniu jest przez moment ok a po krótkiej chwili obroty spadają a silnik jakby się dławił i pojawia się "klekotanie".
Gdy obroty lekko tylko spadną i pojawi się to klekotanie to reaguje normalnie na gaz i na wyższych obrotach jest ok, ale jak tylko puszczę gaz to ponownie problem się pojawia.
Gdy obroty znacznie spadną to nawet nie reaguje na gaz (wtedy wył. silnik i odpalam ponownie).
Dziś dodatkowo gdy rano problem się pojawił to po wciśnięciu gazu obroty nie mogły przekroczyć 3000.
Jak nim ruszę i przejadę kawałek to jest już ok (silnik rozgrzany) nawet wyłączenie silnika i późniejsze jego włączenie (np po upływie 3-40 minut) nie generuje tego objawu.
Poniżej nagrany filmik w dnia wczorajszego na którym można zaobserwować i usłyszeć opisywany problem (PS. w tle słychać moją córeczkę ale to nie ona generuje ten klekot jakby co )
W podobnych tematach jakie się przewijały na forum diagnoza padała na EGR, zawór SCV - czy zatem to co obserwuje u siebie to właśnie mogą być te elementy ?
[External Link Removed for Guests]
Jeśli już gdzieś było na forum to przepraszam za powielanie tematu ale starałem się znaleźć jakiś temat który pokrywał by się z moim problemem.
Otóż od 3 dni mam problem z moja asterką po odpaleniu jej na zimnym silniku.
Wygląda to tak że zaraz po odpaleniu jest przez moment ok a po krótkiej chwili obroty spadają a silnik jakby się dławił i pojawia się "klekotanie".
Gdy obroty lekko tylko spadną i pojawi się to klekotanie to reaguje normalnie na gaz i na wyższych obrotach jest ok, ale jak tylko puszczę gaz to ponownie problem się pojawia.
Gdy obroty znacznie spadną to nawet nie reaguje na gaz (wtedy wył. silnik i odpalam ponownie).
Dziś dodatkowo gdy rano problem się pojawił to po wciśnięciu gazu obroty nie mogły przekroczyć 3000.
Jak nim ruszę i przejadę kawałek to jest już ok (silnik rozgrzany) nawet wyłączenie silnika i późniejsze jego włączenie (np po upływie 3-40 minut) nie generuje tego objawu.
Poniżej nagrany filmik w dnia wczorajszego na którym można zaobserwować i usłyszeć opisywany problem (PS. w tle słychać moją córeczkę ale to nie ona generuje ten klekot jakby co )
W podobnych tematach jakie się przewijały na forum diagnoza padała na EGR, zawór SCV - czy zatem to co obserwuje u siebie to właśnie mogą być te elementy ?
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
-
- Posty: 474
- Rejestracja: 15 sie 2016, 12:21
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTR
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
to jest dobre pytanie, jak wygląda chwilowe spalanie też skacze ? miałem kiedyś taki problem że tak delikatnie się dławił i skakało spalanie. Wyczyściłem zawór EGR i jest spokój. Mojemu autko pomaga przegonienie na wysokich prędkościach autostradą. Jaki masz silnik ? Jeśli SVC padnięty to wtedy słychać wyraźnie że silnik przerywa.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 lip 2015, 9:15
- Auto: Astra J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: mazowieckie
Jutro sprawdzę jak przedstawia się chwilowe spalanie bo w sumie tego nie sprawdzałem.
U nie siedzi silnik A20DTH
EDIT:
no więc tak, dziś rano problem się ponownie pojawił i przyjrzałem się wskazaniom komputera dot. chwilowego spalania....
gdy było ok to spalanie chwilowe było na poziomie 0.8-0.9 L
gdy problem się pojawiał to spalanie skakało od 1.2 do nawet 2.8 L
U nie siedzi silnik A20DTH
EDIT:
no więc tak, dziś rano problem się ponownie pojawił i przyjrzałem się wskazaniom komputera dot. chwilowego spalania....
gdy było ok to spalanie chwilowe było na poziomie 0.8-0.9 L
gdy problem się pojawiał to spalanie skakało od 1.2 do nawet 2.8 L
- Bari
- Posty: 126
- Rejestracja: 23 gru 2016, 17:43
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Przypuszczam kolego problem z filtrem cząstek stałych. Takie wartości spalania oscylują w zakresie wypalanie owego filtra jeżeli jest zatkany i nie może go wypalić obroty będą falować a spalanie może skakać do 3l czasem nawet więcej, proponuje podpiąć kompa i sprawdzić błędy jeżeli nic nie pokaże status zapełnienia filtra, przypuszczam że się kończy i z tond problem
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2017, 11:51 przez Bari, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
- Imię: Jar
- Auto: H GTC, J GTC
- Silnik: 14 XEP, A20DTH
- Województwo: śląskie
Śmierdzi na odległość ten klekot brakiem ciśnienia oleju. Robiłeś uszczelkę smoka?
Nie dywagując na temat mojego braku logiki w ocenie symptomów, chcę Cię po prostu przestraszyć, żebyś później nie zamiatał panewek z podłogi.
Nie dywagując na temat mojego braku logiki w ocenie symptomów, chcę Cię po prostu przestraszyć, żebyś później nie zamiatał panewek z podłogi.
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
ooo wlasnie...
Do sprawdzenia:
1) cisnienie smarowania - uszczelka smoka ?
2)cisnienie common rail i wahania...
3) filtr do sprawdzenia i jego zapelnienie/wypalanie...
Do sprawdzenia:
1) cisnienie smarowania - uszczelka smoka ?
2)cisnienie common rail i wahania...
3) filtr do sprawdzenia i jego zapelnienie/wypalanie...
-
- Posty: 474
- Rejestracja: 15 sie 2016, 12:21
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTR
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
co to jest uszczelka smoka ?miśor pisze:QR_BBPOST Śmierdzi na odległość ten klekot brakiem ciśnienia oleju. Robiłeś uszczelkę smoka?
Nie dywagując na temat mojego braku logiki w ocenie symptomów, chcę Cię po prostu przestraszyć, żebyś później nie zamiatał panewek z podłogi.
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 20 maja 2015, 12:44
- Imię: Tomasz
- Auto: astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2012
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
smok to taki dings w ukladzie olejowym służący do odbioru oleum z miski.
Tutaj masz ładnie opisane i narysowane:
[External Link Removed for Guests]
Tutaj masz ładnie opisane i narysowane:
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 lip 2015, 9:15
- Auto: Astra J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: mazowieckie
Nie, nie robiłem uszczelki smoka.
Po weekendzie majowym mam się odezwać do mechanika który na to spojrzy i sprawdzi też pod komputerem.] co tam widać i zobaczymy co powie.
Dzięki za podpowiedzi i rzecz jasna jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to chętnie niech się nimi podzieli.
Oczywiście jak tylko będę miał jakieś informacje po diagnostyce to dam update w temacie.
Po weekendzie majowym mam się odezwać do mechanika który na to spojrzy i sprawdzi też pod komputerem.] co tam widać i zobaczymy co powie.
Dzięki za podpowiedzi i rzecz jasna jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to chętnie niech się nimi podzieli.
Oczywiście jak tylko będę miał jakieś informacje po diagnostyce to dam update w temacie.