awaria - koło pasowe, pasek wielorowkowy

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

awaria - koło pasowe, pasek wielorowkowy

#1

Nieprzeczytany post autor: kks »

hej

poradźcie proszę zanim wydam kaskę...

jadę autkiem, ~30km/h, słyszę jakiś stuk z pod maski, patrzę w lusterka czy czegoś nie zgubiłem... po kilku, może kilkunastu sekundach komunikat o awarii układu ładowania... klimatyzacja tak jakby słabiej chłodziła, spalanie chwilowe spadło z ~1l/h do 0,5l/h... zjechałem na pobocze, zgasiłem... a pod maską ujrzałem kawałek koła pasowego? leżącego na osłonie silnika i rozdarty wzdłuż pasek wielorowkowy (wymieniony max 10tys km temu)...
auto odholowałem pod warsztat i tu pojawia się pytanie laika...

co, jak i za ile?

czy wystarczy odkręcić resztki starego koła, kupić nowe + pasek, przykręcić i w drogę? czy to jednak temat bardziej skomplikowany?

na co zwrócić uwagę, co można sprawdzić samemu lub o co poprosić, zapytać w warsztacie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

koło pasowe jest na zewnątrz, wymienić i jeździć
sprawdź bez paska czy luźno obraca się alternator i sprężarka klimy, bo mogło tu być zacięcie i naprężenie paska rozwaliło koło.
a także napinacz paska czy nie ma uszkodzeń.
Jak jest ok, to wymienić koło, pasek i jeździć :)
a za ile to pojęcia nie mam.

dudu20

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 03 gru 2016, 23:05
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTC
Województwo: świętokrzyskie
Pomocny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: dudu20 »

Z tego co widać po zdjęciach to jest to koło z tłumikiem drgań. Czyli 2 kawałki metalu połączone gumą. Miałeś wcześniej jakieś dziwne odgłosy spod maski? Jeśli tak to koło już kończyło żywot i hałasowało. Nie wiem jak do Astry ale w Peugeocie 307 jak wymieniałem to płaciłem jakieś 250 PLN za samo koło i 50 za wymianę.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

jakubek75

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 30 kwie 2017, 11:55
Imię: Robert
Auto: Astra j
Silnik: x17
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie

#4

Nieprzeczytany post autor: jakubek75 »

Miałem podobnie, koło skf + wymiana całość w granicach 350 pln

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#5

Nieprzeczytany post autor: kks »

kamyk, wg mechanika reszta jest ok, kolo i pasek do wymiany

dudu20, spośród wszystkich dźwięków wydobywających się z tego klekota jakoś nie wychwyciłem niepokojących odgłosów z tych okolic :(

jakubek75, to koło pasowe wału korbowego SKF... gdzie kupowałeś? w ic nie ma nic na stanie... na portalu aukcyjnym jest corteco za 520... szukam tańszej opcji...

jakubek75

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 30 kwie 2017, 11:55
Imię: Robert
Auto: Astra j
Silnik: x17
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: jakubek75 »

Koło załatwił i wymienił zaufany warsztat specjalizujący się w naprawach opli. Nie wiem gdzie się zaopatrują. Przedtem zmieniłem to w pierwszym lepszym serwisie i wytrzymało 2 m-ce. Potem postanowiłem nie oszczędzać ;)

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#7

Nieprzeczytany post autor: kks »

znajomy z ic poradził spróbować koło pasowe od astry h z17dth... imperial original / impergol / imp10024 (brzmi kiepsko ale kto wie ;) jutro odbieram i zobaczę czy będzie pasować
próbowałem odkręcić stare koło, utknąłem na środkowej śrubie 24... czy bez klucza pneumatycznego da radę jakoś to odkręcić? może ktoś zna jakiś prosty trik?

dudu20

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 03 gru 2016, 23:05
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTC
Województwo: świętokrzyskie
Pomocny: 2 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: dudu20 »

Najlepiej pneumatycznym kluczem. Ewentualnie zablokować wał, klucz nasadka i duża przedłuższka.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#9

Nieprzeczytany post autor: kks »

Do zdjęcia koła pasowego wystarczy klucz 12 do odkręcenia 4ech śrub na samym kole... tej dużej (24) centralnej śruby nie ruszamy :). Zakładamy nowe koło, przykręcamy 4 śruby (wg instrukcji najlepiej momentem 20Nm), zakładamy pasek (potrzebny klucz 15 do odciągnięcia napinacza), najlepiej długi i odgięty lub zwykły, z jakąś przedłużką) i gotowe. Dla wygody można przed rozpoczęciem właściwych prac zdjąć plastikową rurę od filtra powietrza (płaski śrubokręt) dla lepszego dostępu, jak i zdjąć koło oraz plastikowe nadkole (trzy śrubki i 4 spinki).

That's all folks.

koło imp10024 kosztowało 262 zl
pasek wielorowkowy bosch 43 zl
robocizna 0 (mechanik wspominal cos o 60-80)

ODPOWIEDZ