awaria - koło pasowe, pasek wielorowkowy
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Insignia
- Silnik: A20DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
awaria - koło pasowe, pasek wielorowkowy
hej
poradźcie proszę zanim wydam kaskę...
jadę autkiem, ~30km/h, słyszę jakiś stuk z pod maski, patrzę w lusterka czy czegoś nie zgubiłem... po kilku, może kilkunastu sekundach komunikat o awarii układu ładowania... klimatyzacja tak jakby słabiej chłodziła, spalanie chwilowe spadło z ~1l/h do 0,5l/h... zjechałem na pobocze, zgasiłem... a pod maską ujrzałem kawałek koła pasowego? leżącego na osłonie silnika i rozdarty wzdłuż pasek wielorowkowy (wymieniony max 10tys km temu)...
auto odholowałem pod warsztat i tu pojawia się pytanie laika...
co, jak i za ile?
czy wystarczy odkręcić resztki starego koła, kupić nowe + pasek, przykręcić i w drogę? czy to jednak temat bardziej skomplikowany?
na co zwrócić uwagę, co można sprawdzić samemu lub o co poprosić, zapytać w warsztacie?
poradźcie proszę zanim wydam kaskę...
jadę autkiem, ~30km/h, słyszę jakiś stuk z pod maski, patrzę w lusterka czy czegoś nie zgubiłem... po kilku, może kilkunastu sekundach komunikat o awarii układu ładowania... klimatyzacja tak jakby słabiej chłodziła, spalanie chwilowe spadło z ~1l/h do 0,5l/h... zjechałem na pobocze, zgasiłem... a pod maską ujrzałem kawałek koła pasowego? leżącego na osłonie silnika i rozdarty wzdłuż pasek wielorowkowy (wymieniony max 10tys km temu)...
auto odholowałem pod warsztat i tu pojawia się pytanie laika...
co, jak i za ile?
czy wystarczy odkręcić resztki starego koła, kupić nowe + pasek, przykręcić i w drogę? czy to jednak temat bardziej skomplikowany?
na co zwrócić uwagę, co można sprawdzić samemu lub o co poprosić, zapytać w warsztacie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
koło pasowe jest na zewnątrz, wymienić i jeździć
sprawdź bez paska czy luźno obraca się alternator i sprężarka klimy, bo mogło tu być zacięcie i naprężenie paska rozwaliło koło.
a także napinacz paska czy nie ma uszkodzeń.
Jak jest ok, to wymienić koło, pasek i jeździć
a za ile to pojęcia nie mam.
sprawdź bez paska czy luźno obraca się alternator i sprężarka klimy, bo mogło tu być zacięcie i naprężenie paska rozwaliło koło.
a także napinacz paska czy nie ma uszkodzeń.
Jak jest ok, to wymienić koło, pasek i jeździć
a za ile to pojęcia nie mam.
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 03 gru 2016, 23:05
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTC
- Województwo: świętokrzyskie
- Pomocny: 2 razy
Z tego co widać po zdjęciach to jest to koło z tłumikiem drgań. Czyli 2 kawałki metalu połączone gumą. Miałeś wcześniej jakieś dziwne odgłosy spod maski? Jeśli tak to koło już kończyło żywot i hałasowało. Nie wiem jak do Astry ale w Peugeocie 307 jak wymieniałem to płaciłem jakieś 250 PLN za samo koło i 50 za wymianę.
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 kwie 2017, 11:55
- Imię: Robert
- Auto: Astra j
- Silnik: x17
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
Miałem podobnie, koło skf + wymiana całość w granicach 350 pln
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Insignia
- Silnik: A20DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
kamyk, wg mechanika reszta jest ok, kolo i pasek do wymiany
dudu20, spośród wszystkich dźwięków wydobywających się z tego klekota jakoś nie wychwyciłem niepokojących odgłosów z tych okolic
jakubek75, to koło pasowe wału korbowego SKF... gdzie kupowałeś? w ic nie ma nic na stanie... na portalu aukcyjnym jest corteco za 520... szukam tańszej opcji...
dudu20, spośród wszystkich dźwięków wydobywających się z tego klekota jakoś nie wychwyciłem niepokojących odgłosów z tych okolic
jakubek75, to koło pasowe wału korbowego SKF... gdzie kupowałeś? w ic nie ma nic na stanie... na portalu aukcyjnym jest corteco za 520... szukam tańszej opcji...
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 kwie 2017, 11:55
- Imię: Robert
- Auto: Astra j
- Silnik: x17
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
Koło załatwił i wymienił zaufany warsztat specjalizujący się w naprawach opli. Nie wiem gdzie się zaopatrują. Przedtem zmieniłem to w pierwszym lepszym serwisie i wytrzymało 2 m-ce. Potem postanowiłem nie oszczędzać
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Insignia
- Silnik: A20DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
znajomy z ic poradził spróbować koło pasowe od astry h z17dth... imperial original / impergol / imp10024 (brzmi kiepsko ale kto wie jutro odbieram i zobaczę czy będzie pasować
próbowałem odkręcić stare koło, utknąłem na środkowej śrubie 24... czy bez klucza pneumatycznego da radę jakoś to odkręcić? może ktoś zna jakiś prosty trik?
próbowałem odkręcić stare koło, utknąłem na środkowej śrubie 24... czy bez klucza pneumatycznego da radę jakoś to odkręcić? może ktoś zna jakiś prosty trik?
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Insignia
- Silnik: A20DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Do zdjęcia koła pasowego wystarczy klucz 12 do odkręcenia 4ech śrub na samym kole... tej dużej (24) centralnej śruby nie ruszamy . Zakładamy nowe koło, przykręcamy 4 śruby (wg instrukcji najlepiej momentem 20Nm), zakładamy pasek (potrzebny klucz 15 do odciągnięcia napinacza), najlepiej długi i odgięty lub zwykły, z jakąś przedłużką) i gotowe. Dla wygody można przed rozpoczęciem właściwych prac zdjąć plastikową rurę od filtra powietrza (płaski śrubokręt) dla lepszego dostępu, jak i zdjąć koło oraz plastikowe nadkole (trzy śrubki i 4 spinki).
That's all folks.
koło imp10024 kosztowało 262 zl
pasek wielorowkowy bosch 43 zl
robocizna 0 (mechanik wspominal cos o 60-80)
That's all folks.
koło imp10024 kosztowało 262 zl
pasek wielorowkowy bosch 43 zl
robocizna 0 (mechanik wspominal cos o 60-80)