Wymiana lambdy
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Wymiana lambdy
Krzychu, masz swiadomosc ze napisales wdziale astry j i do tego diesel?
Najpierw sprawdz kabelki od sondy
Najpierw sprawdz kabelki od sondy
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 03 gru 2016, 23:05
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTC
- Województwo: świętokrzyskie
- Pomocny: 2 razy
Panowie a jak rozpiąć tą kostkę od sondy lambda? Próbowałem w sobotę się do niej dobrać ale nie widzę zatrzasków. Cała kostka jest jakby zatrzasnieta na jakimś wsporniku. Nie idzie jej wytargać z niego. A podejście mimo że wizualnie na wierzchu do najlepszych nie należy. Zwłaszcza z moimi łapami. Chciałem wyczyścić styki po mi wali błąd P2297. A nówka kosztuje 700 PLN. Śmierdzi też czasami spalinami w aucie a czytałem że jak gdzieś uciekają bokiem spaliny to też ten błąd może być. No ale od przeczyszczenia styków chciałem zacząć. Silnik A17DTC.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2017, 20:32 przez dudu20, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 sie 2017, 11:11
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J Sports Tourer 131KM
- Silnik: A17DTF
- Województwo: zachodniopomorskie
Na początku odpiąłem kawałek rury powietrza za przepływomierzem. Następnie wypiąłem wtyczkę znajdującą się po prawej stronie kostki, a potem wyciągnąłem całą kostkę ciągnąc do góry (ciasno siedzi, więc wcześniej użyłem WD40 i powoli podciągałem góra-dół). Trochę trzeba się namęczyć, dostęp słaby, ale da się to zrobić bez demontażu innych elementów. Jeżeli chcesz tylko wyczyścić styki to odepnij tylko wtyczkę i nie wyciągaj kostki. Użyjesz jakiegoś kontaktu w sprayu i zobaczysz. Na zdjęciu masz jak ta kostka wygląda bez wtyczki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 03 gru 2016, 23:05
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTC
- Województwo: świętokrzyskie
- Pomocny: 2 razy
Dziękuję za pomoc. Jednak wczoraj wstawiłem auto do mechanika i ogarnął temat. Wymiana sondy na drugą, używaną z jakiegoś innej astry z tym silnikiem. 200 PLN taka impreza. Nowa sonda to ok. 650 PLN. Na razie cisza, błędów brak, nawet spalanie trochę spadło chwilowe. Ja mam za duże łapy do tego. Połamał bym ta kostkę.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 19 kwie 2011, 21:27
- Imię: mirek
- Auto: astra j
- Silnik: 2,0 cdti
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
Mam podobny problem i muszę zmienić lambdę
Kupiłem nowa w IC z zamiennika bo bosha nie mieli ale działała może z miesiąc i błąd awaria pojazdu..... powrócił. Bedę reklamował u sprzedawcy i ciekawe jak się skończy. Dodatkowo wychodzi ze lambda mierzy temperaturę i ma odczyt -40 stopni Celsjusza.
Przez zmiana na nową z IC miałem sondę nr 028100417 ( 6 pinów 5 kabli) i okazuje się że jest kropka w kropkę taka jak w 2,0 z tym że kabelek jest dłuższy o 2 cm a numer części to 0281004161 . U innego sprzedawcy poszukiwania mojej sondy w IC zakończyły się dobraniem sondy nr 0281004026, stad moje pytanie skoro chcą mi sprzedać co popadnie. Porownywalem ją wizualnie z moją pierwszą i to dokładnie to samo tylko numer inny.
Czy ktoś zakładał już inną lambdę tj o innym numerze niż fabrycznym i czy ma to jakieś znaczenie?
Kupiłem nowa w IC z zamiennika bo bosha nie mieli ale działała może z miesiąc i błąd awaria pojazdu..... powrócił. Bedę reklamował u sprzedawcy i ciekawe jak się skończy. Dodatkowo wychodzi ze lambda mierzy temperaturę i ma odczyt -40 stopni Celsjusza.
Przez zmiana na nową z IC miałem sondę nr 028100417 ( 6 pinów 5 kabli) i okazuje się że jest kropka w kropkę taka jak w 2,0 z tym że kabelek jest dłuższy o 2 cm a numer części to 0281004161 . U innego sprzedawcy poszukiwania mojej sondy w IC zakończyły się dobraniem sondy nr 0281004026, stad moje pytanie skoro chcą mi sprzedać co popadnie. Porownywalem ją wizualnie z moją pierwszą i to dokładnie to samo tylko numer inny.
Czy ktoś zakładał już inną lambdę tj o innym numerze niż fabrycznym i czy ma to jakieś znaczenie?
Ostatnio zmieniony 15 gru 2017, 14:02 przez 2miro, łącznie zmieniany 1 raz.
- krystiano
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
- Imię: Krystian
- Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
To nie powinno mieć żadnego znaczenia. Jeżeli pasują kostki to wg mnie można zakładać. Zasada działania jest taka sama. Ale upewnij siw w sklepie. Są sondy uniwersalne, gdzie należy kostkę ze starej przełożyć i śmigają jak trzeba. Tylko staraj sie kupić cos z renomowanej firmy a nie jakiś tańszy zamiennik.
161nt167
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 sie 2017, 11:11
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J Sports Tourer 131KM
- Silnik: A17DTF
- Województwo: zachodniopomorskie
Też miałem w oryginale 0281004417, a założyłem od Merivy B silnika A17DTC (0281004185), która wygląda identycznie. Zastanawiałem czy są jakieś różnice, ale doszedłem do wniosku tak jak krystiano, że jak wtyczka pasuje i końcówka sondy wygląda identycznie to różnicy nie będzie. Na razie działa i nie wywala błędu 2297. Osobiście zdecydowałem się na używkę (40 zł), niby z przebiegu 100 tyś. km (moja padła powyżej 200 tyś.), więc zobaczymy ile da radę.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 19 kwie 2011, 21:27
- Imię: mirek
- Auto: astra j
- Silnik: 2,0 cdti
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
Dzwoniłem wczoraj do Opel Delta w Chorzowie to Pani raczyła mnie poinformować ze sonda kosztuje 1042 złote
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Podam przyklad ze starszych VW. Sondy szerokopasmowe do benzyny 1.4 16V lub 1.8T produkuje NGK lub BOSCH. Wygladaja podobnie, Te same wtyczki ale nie sa zamienne. Jedyne co je rozni to kolory kabelkow pod izolacja. Takze radze sprawdzic.przepek pisze:QR_BBPOST założyłem od Merivy B silnika A17DTC (0281004185), która wygląda identycznie. Zastanawiałem czy są jakieś różnice, ale doszedłem do wniosku tak jak krystiano, że jak wtyczka pasuje i końcówka sondy wygląda identycznie to różnicy nie będzie.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 19 kwie 2011, 21:27
- Imię: mirek
- Auto: astra j
- Silnik: 2,0 cdti
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
Wymieniłem sondę na tą z 2,0 i na razie błąd awaria samochodu jedz do serwisu nie występuje.
Koszt używki 40 zeta plus przesyłka.
Koszt używki 40 zeta plus przesyłka.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2017, 9:51 przez 2miro, łącznie zmieniany 1 raz.