Szarpanie,brak mocy na zimnym silniku 1.7 cdti 110km
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 24 lut 2014, 18:49
- Imię: adam
- Auto: astra j
- Silnik: 1.7 dtj
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
Szarpanie,brak mocy na zimnym silniku 1.7 cdti 110km
Witam
W mojej j 1.7 cdti mam taki problem.Pojawia sie szarpanie silnikiem ,brak mocy po przejechaniu niewielkiego dystansu(ok 1-2 km),ma zimnym silniku . Jeżeli stoję wtedy np.na"światłach"(tj. skrzyżowanie) mam ciężko wystartować(nie ma mocy).Zazwyczaj zjeżdżam na chodnik itp.,maska do góry. Próbuję dodać gazu i wtedy słychać stukanie ,bardziej klapanie . Czasami widzę przy próbie mocniejszego dodania gazu(bardzo powoli się wkręca i szarpie) dym spod mniej więcej zaworu do chłodnicy spalin.(zawór wizualnie okopcony )Po próbach kilkukrotnego prze gazowania (po około 1min) wszystko wraca do normy. Czy dobrze myślę ,że może to być zabrudzony egr,lub tzw. klapa gasząca albo chłodnica spalin(albo wszystkie razem). Dodam, że nie pojawia się żaden komunikat,brak błędów.Problem pojawia się tylko na zimnym silniku(po całonocnym postoju), póżniej jest wszystko w porządku,nawet po postoju 1-2 godzinnym.
Asterka ma 360 tys.(w tym 300 tys. po chipie ) przebiegu. Egr czyszczę co 80-100 tys.klapy dotychczas nie ruszałem.
Proszę o potwierdzenie czy dobrze kombinuje,że trzeba wyczyścić wyżej wymienione.(tj.chłodnica spalin,klapa gasząca,egr
Pozdrawiam
Adam
W mojej j 1.7 cdti mam taki problem.Pojawia sie szarpanie silnikiem ,brak mocy po przejechaniu niewielkiego dystansu(ok 1-2 km),ma zimnym silniku . Jeżeli stoję wtedy np.na"światłach"(tj. skrzyżowanie) mam ciężko wystartować(nie ma mocy).Zazwyczaj zjeżdżam na chodnik itp.,maska do góry. Próbuję dodać gazu i wtedy słychać stukanie ,bardziej klapanie . Czasami widzę przy próbie mocniejszego dodania gazu(bardzo powoli się wkręca i szarpie) dym spod mniej więcej zaworu do chłodnicy spalin.(zawór wizualnie okopcony )Po próbach kilkukrotnego prze gazowania (po około 1min) wszystko wraca do normy. Czy dobrze myślę ,że może to być zabrudzony egr,lub tzw. klapa gasząca albo chłodnica spalin(albo wszystkie razem). Dodam, że nie pojawia się żaden komunikat,brak błędów.Problem pojawia się tylko na zimnym silniku(po całonocnym postoju), póżniej jest wszystko w porządku,nawet po postoju 1-2 godzinnym.
Asterka ma 360 tys.(w tym 300 tys. po chipie ) przebiegu. Egr czyszczę co 80-100 tys.klapy dotychczas nie ruszałem.
Proszę o potwierdzenie czy dobrze kombinuje,że trzeba wyczyścić wyżej wymienione.(tj.chłodnica spalin,klapa gasząca,egr
Pozdrawiam
Adam
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 24 lut 2014, 18:49
- Imię: adam
- Auto: astra j
- Silnik: 1.7 dtj
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
Egr był do wymiany.Wyszło po całonocnym postoju i jeżdzie z podłączonym kompem.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 24 lut 2014, 18:49
- Imię: adam
- Auto: astra j
- Silnik: 1.7 dtj
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
- maq9633
- Posty: 49
- Rejestracja: 05 sie 2016, 14:44
- Imię: Jakub
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 1.4 T Sport Tourer
- Rocznik: 2012
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 1 raz
no dobrze ale jesteś pewien że sama regeneracja wtrysków nie wystarczyła by ?? Bo wiesz ja mam taką samą sytuację tylko że od wtrysków wystartowałem ... ?? a problem nadal mam ... szarpie ( raczej pływające szarpanie)
- adamdebek
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 lis 2020, 7:37
- Imię: ADAM
- Auto: Astra aj 1.7
- Województwo: mazowieckie
Mam taki sam problem, w ostatnich dniach. Dziś też miałem ten problem, odpaliłem samochód w garażu, temp w garażu ok 20st. Brak mocy, na pierwszym biegu ledwo co 1000z haczykiem obrotów miałem. Żadnego błędu, komunikatu. Samochód zgasiłem odpaliłem jest ok.
- szefol84
- Posty: 109
- Rejestracja: 03 lis 2020, 16:04
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 15 razy
- Pomocny: 11 razy
wg mnie do sprawdzenia wtryski, i egr.
Mam podobnie tyle że nie zawsze. Samochód słaby na zimnym silniku.
Będę regenerował wtryski ( po 2) , zobaczymy jak będzie i dam znać.
Mam podobnie tyle że nie zawsze. Samochód słaby na zimnym silniku.
Będę regenerował wtryski ( po 2) , zobaczymy jak będzie i dam znać.