Przeładowanie turbo po regeneracji

Awatar użytkownika
wojtala79

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:12
Imię: Wojtek
Auto: astra j
Silnik: x20DTH
Województwo: pomorskie

Przeładowanie turbo po regeneracji

#1

Nieprzeczytany post autor: wojtala79 »

Witam wszystkich forumowiczów. Przeczytałem wszystkie posty na ten temat i nie znalazłem odpowiedzi na temat swojego problemu. Niedawno zdarzyła mi się awaria turbiny niestety prawie 700 km od domu. Moje auto to astra j 2.0 cdti 160 km. Została oczywiście zregenerowana . Zostal mi polecony warsztat wiec wstawiłem autko. Odbierając z warsztatu nadal wywalalo błąd P0234 jak przed awarią . Właściciel stwierdził, że jest to wina zaworu n75 lub ewentualnie czujnika MAP na kolektorze ssacym. Ze względu na to że auto mi było potrzebne na wczoraj uregulowalem naleznosc ,odebrałem auto i wrocilem do domu. Wymienilem zawor,czujnik i niestety nic sie nie zmienilo . Korzystam z auto com-a i oprócz błędu o przeładowaniu pojawił się błąd położenie zaworu turbosprezarki - nie przyuczony. Nie ma nigdzie info o jakie przyuczenie chodzi i żaden mechanik nie wie o co chodzi. Dodam,że błąd potrafi wyskoczyć zaraz po uruchomieniu silnika oraz podczas jazdy . Pokazanie się informacji o błędzie nie powoduje niczego i auto ma pełną moc przynajmniej tak mi się wydaje. Dzięki mechanikom wymieniłem już 2 zawory n75 oraz 2 czujniki ciśnienia doładowania i niestety bez poprawy. Bledy nadal te same .Może ktoś kiedyś miał podobny problem . Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.

EDIT:
Dodam ,ze dugi błąd to P003A

Awatar użytkownika
mirpo

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 04 sty 2016, 21:06
Imię: Mirek
Auto: Astra J ST OPC line
Silnik: A20DTH
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: mirpo »

Gdzieś już na forum pojawiała się informacja, że po regeneracji turbo należy wyregulować sztangę od sterowania łopatek, bo w przeciwnym wypadku może wykazywać błąd przeładowania. Pytanie czy u Ciebie to robili? Poczytaj może o tym.

Awatar użytkownika
wojtala79

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:12
Imię: Wojtek
Auto: astra j
Silnik: x20DTH
Województwo: pomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: wojtala79 »

Teoretycznie powinno to być standardem ,że po regeneracji całość jest ustawiana więc nie zwacslr szczerze mówiąc na to uwagi chociaż "dół" po regeneracji jest słabiutki.

EDIT:
Teoretycznie powinno to być standardem ,że po regeneracji całość jest ustawiana więc nie zwróciłem szczerze mówiąc na to uwagi chociaż "dół" po regeneracji jest słabiutki.

Awatar użytkownika
wojtala79

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:12
Imię: Wojtek
Auto: astra j
Silnik: x20DTH
Województwo: pomorskie

#4

Nieprzeczytany post autor: wojtala79 »

Konkretnie na ten temat nie znalazłem odpowiedzi i stąd mój post ...

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: soszo »

Jedź gdzieś na hamownie do speców od chiptuningu. Powinni pomóc.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
wojtala79

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:12
Imię: Wojtek
Auto: astra j
Silnik: x20DTH
Województwo: pomorskie

#6

Nieprzeczytany post autor: wojtala79 »

Podpowiedz czy slabnacy zawór scv może mieć wpływ na takie objawy . Pytam ponieważ gdzieś coś takiego usłyszałem .

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: soszo »

Myślę, że nie. Masz 2.0, scv do domena 1.7 i nie słyszałem o takich objawach.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
wojtala79

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:12
Imię: Wojtek
Auto: astra j
Silnik: x20DTH
Województwo: pomorskie

#8

Nieprzeczytany post autor: wojtala79 »

Ok. Jeszce jedno pytanie czy błąd p003a dotyczący przyuczenia turbosprezarki ,ktory rowniez eie pojawia ma również przyczynę w złym ustawieniu geometrii czy jest coś co trzeba zrobić po regeneracji . Pytam bo w gruszce oprócz kroćca do podciśnienia jest jeszcze wtyczka i w tym może jest problem .

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

wymien gruszke.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
wojtala79

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:12
Imię: Wojtek
Auto: astra j
Silnik: x20DTH
Województwo: pomorskie

#10

Nieprzeczytany post autor: wojtala79 »

Przeszło mi to przez myśl. Nie pozostaje nic innego jak oddac turbo na wymianę gruchy. Dziękuję wszystkim za pomoc. Dam znać czy pomogło...

ODPOWIEDZ