Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem
- sonylasvegass
- Posty: 14
- Rejestracja: 03 wrz 2018, 14:17
- Imię: Jakub
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem
Witam,
Astra J 2012r 2.0 165hp
Pierwszy post - ale uwierzcie przeczytałem całe forum AJ/Insignia i nie odnalazłem odpowiedzi pomimo ze temat jest znany.
Komunikat pojawia się u mnie tylko podczas procedury wypalania dpf - i wywołuje go tylko podczas żwawszej jazdy tj. wykorzystanie pełnej mocy silnika na 4 5 6 biegu. - pomimo błędu procedura dpf dochodzi do końca.
Oczywiście przy ponownym odpaleniu silnika samochód działa poprawnie - błąd który się pojawia p0087 - sam znika po ponownym uruchomieniu silnika.
Bez wypalania dpf można jechać bardzo szybko i błąd się nie pojawi - jedyne co zauważyłem ale wątpię że to może mieć cokolwiek wspólnego to fakt że zalałem paliwo Verva a zawsze leje zwykłą rope.
Proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem ?
Astra J 2012r 2.0 165hp
Pierwszy post - ale uwierzcie przeczytałem całe forum AJ/Insignia i nie odnalazłem odpowiedzi pomimo ze temat jest znany.
Komunikat pojawia się u mnie tylko podczas procedury wypalania dpf - i wywołuje go tylko podczas żwawszej jazdy tj. wykorzystanie pełnej mocy silnika na 4 5 6 biegu. - pomimo błędu procedura dpf dochodzi do końca.
Oczywiście przy ponownym odpaleniu silnika samochód działa poprawnie - błąd który się pojawia p0087 - sam znika po ponownym uruchomieniu silnika.
Bez wypalania dpf można jechać bardzo szybko i błąd się nie pojawi - jedyne co zauważyłem ale wątpię że to może mieć cokolwiek wspólnego to fakt że zalałem paliwo Verva a zawsze leje zwykłą rope.
Proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem ?
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
- Imię: Arek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 10 razy
- Kontakt:
Słabo szukałeś mi to zajęło 20 s.
Usterka w sekcji niskiego ciśnienia
lub
Usterka w obszarze układu wysokiego ciśnienia
Sprawdź następujące mechaniczne źródła usterek:
Sito w zbiorniku paliwa
Zawór nadmiarowy ciśnieniowy w zbiorniku paliwa
Tempo dostawy paliwa w pompie paliwowej niskociśnieniowej jest za niskie
Tempo dostawy paliwa w pompie paliwowej wysokociśnieniowej jest za niskie
lub
Uszkodzone części składowe:
element składowy rozpoznany jako uszkodzony
lub
Zawór elektromagnetyczny - regulacja ciśnienia paliwa
lub
Zawór elektromagnetyczny - dozowanie paliwa
Usterka w sekcji niskiego ciśnienia
lub
Usterka w obszarze układu wysokiego ciśnienia
Sprawdź następujące mechaniczne źródła usterek:
Sito w zbiorniku paliwa
Zawór nadmiarowy ciśnieniowy w zbiorniku paliwa
Tempo dostawy paliwa w pompie paliwowej niskociśnieniowej jest za niskie
Tempo dostawy paliwa w pompie paliwowej wysokociśnieniowej jest za niskie
lub
Uszkodzone części składowe:
element składowy rozpoznany jako uszkodzony
lub
Zawór elektromagnetyczny - regulacja ciśnienia paliwa
lub
Zawór elektromagnetyczny - dozowanie paliwa
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- sonylasvegass
- Posty: 14
- Rejestracja: 03 wrz 2018, 14:17
- Imię: Jakub
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Za łatwo by poszło, rozkodowac błąd też potrafie - teraz która z tych części może być niesprawna skoro tak jak pisałem problem objawia się tylko podczas wypalania dpf
- sonylasvegass
- Posty: 14
- Rejestracja: 03 wrz 2018, 14:17
- Imię: Jakub
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Filtr nowy Astra jest 4tys po wymianę kompletu filtrów knechta i oleju.
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
A przed wymianą filtra już był ten problem? Bo jeśli nie to może verva przecisciła układ paliwowy (m.in zbiornik) i filtr znów do wymiany się nadaje.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2018, 17:50 przez soszo, łącznie zmieniany 2 razy.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
- sonylasvegass
- Posty: 14
- Rejestracja: 03 wrz 2018, 14:17
- Imię: Jakub
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Tak, dzień później wymieniłem wszystkie filtry bo i tak już się termin zbliżał - potem był spokój i dopiero teraz się pojawił błąd
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Grzeczniej trochę, MareS, Twój post też nic nie wniósł, nie masz nic do powiedzenia to czytaj i obserwuj.
np:
DTC P0087 51: Fuel Rail Low Pressure Malfunction
DTC P0087 53: Fuel Rail Low Pressure Malfunction
DTC P0087 55: Fuel Rail Low Pressure Too Few Transitions
tu masz opis problemu i sposób postępowania, co sprawdzić, niestety po angielsku, ale po polsku sa problemy z dokumentacją
[External Link Removed for Guests]
każdy kod błędu ma jeszcze kolejne wyróżniki, cyfry, określające bliżej przyczynę błędu.sonylasvegass pisze:QR_BBPOST błąd który się pojawia p0087
np:
DTC P0087 51: Fuel Rail Low Pressure Malfunction
DTC P0087 53: Fuel Rail Low Pressure Malfunction
DTC P0087 55: Fuel Rail Low Pressure Too Few Transitions
tu masz opis problemu i sposób postępowania, co sprawdzić, niestety po angielsku, ale po polsku sa problemy z dokumentacją
[External Link Removed for Guests]
- sonylasvegass
- Posty: 14
- Rejestracja: 03 wrz 2018, 14:17
- Imię: Jakub
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Opel DTC Reader pokazał p0087 - 55 czyli The ECM detects that the rail pressure is below the minimum threshold.KaMYk pisze:QR_BBPOST każdy kod błędu ma jeszcze kolejne wyróżniki, cyfry, określające bliżej przyczynę błędu.
Mam dokładny opis błędu odczytany przez interface diagnosty:
P0087:
-Rampa wtrysku paliwa
-Zbyt małe ciśnienie
-Nierozpoznany stan
-Nieciągłe
Możliwe wiec że chodzi o ten czujnik po lewej stronie pod pokrywą silnika?
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
P0087 55 raczej należy tłumaczyć tak: Zbyt wiele stanów przejściowych niskiego ciśnienia szyny paliwowej
co mówi o częstych spadkach ciśnienia w szynie paliwowej poniżej wartości oczekiwanych.
Zatem nie czujnik jest tu winien a zasilanie szyny paliwowej. W czasie wypalania DPF zapotrzebowanie na paliwo jest większe na dodatkowy dostrzyk paliwa dla podniesienia temp. spalin. Wówczas brakuje paliwa i ciśnienie spada.
Niestety, ale moim zdaniem musisz szukać w pompie paliwowej, filtrze lub regulator ciśnienia w szynie.
W opisie, którego link Ci podałem masz opis na końcu, co sprawdzić i jak.
Dużo wskazuje na właśnie regulator ciśnienia w szynie paliwowej. Może się zacina i zbyt wolno reaguje na dodatkowe spadki ciśnienia w czasie wypalania DPF. Od tego bym chyba zaczął, nie czujnik ciśnienia, a regulator ciśnienia szyny paliwowej.
co mówi o częstych spadkach ciśnienia w szynie paliwowej poniżej wartości oczekiwanych.
Zatem nie czujnik jest tu winien a zasilanie szyny paliwowej. W czasie wypalania DPF zapotrzebowanie na paliwo jest większe na dodatkowy dostrzyk paliwa dla podniesienia temp. spalin. Wówczas brakuje paliwa i ciśnienie spada.
Niestety, ale moim zdaniem musisz szukać w pompie paliwowej, filtrze lub regulator ciśnienia w szynie.
W opisie, którego link Ci podałem masz opis na końcu, co sprawdzić i jak.
Dużo wskazuje na właśnie regulator ciśnienia w szynie paliwowej. Może się zacina i zbyt wolno reaguje na dodatkowe spadki ciśnienia w czasie wypalania DPF. Od tego bym chyba zaczął, nie czujnik ciśnienia, a regulator ciśnienia szyny paliwowej.