Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem

Awatar użytkownika
sonylasvegass

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 03 wrz 2018, 14:17
Imię: Jakub
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem

#1

Nieprzeczytany post autor: sonylasvegass »

Witam,

Astra J 2012r 2.0 165hp

Pierwszy post - ale uwierzcie przeczytałem całe forum AJ/Insignia i nie odnalazłem odpowiedzi pomimo ze temat jest znany.

Komunikat pojawia się u mnie tylko podczas procedury wypalania dpf - i wywołuje go tylko podczas żwawszej jazdy tj. wykorzystanie pełnej mocy silnika na 4 5 6 biegu. - pomimo błędu procedura dpf dochodzi do końca.
Oczywiście przy ponownym odpaleniu silnika samochód działa poprawnie - błąd który się pojawia p0087 - sam znika po ponownym uruchomieniu silnika.


Bez wypalania dpf można jechać bardzo szybko i błąd się nie pojawi - jedyne co zauważyłem ale wątpię że to może mieć cokolwiek wspólnego to fakt że zalałem paliwo Verva a zawsze leje zwykłą rope.

Proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem ?

aras2

Astro-maniak
Posty: 1258
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 10 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: aras2 »

Słabo szukałeś mi to zajęło 20 s.
Usterka w sekcji niskiego ciśnienia
lub
Usterka w obszarze układu wysokiego ciśnienia
Sprawdź następujące mechaniczne źródła usterek:
Sito w zbiorniku paliwa
Zawór nadmiarowy ciśnieniowy w zbiorniku paliwa
Tempo dostawy paliwa w pompie paliwowej niskociśnieniowej jest za niskie
Tempo dostawy paliwa w pompie paliwowej wysokociśnieniowej jest za niskie

lub

Uszkodzone części składowe:
element składowy rozpoznany jako uszkodzony
lub
Zawór elektromagnetyczny - regulacja ciśnienia paliwa
lub
Zawór elektromagnetyczny - dozowanie paliwa
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
sonylasvegass

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 03 wrz 2018, 14:17
Imię: Jakub
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: sonylasvegass »

Za łatwo by poszło, rozkodowac błąd też potrafie - teraz która z tych części może być niesprawna skoro tak jak pisałem problem objawia się tylko podczas wypalania dpf

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: melon »

Tak jakby mu paliwa brakowało. Filtr paliwa w jakiej kondycji?

Awatar użytkownika
sonylasvegass

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 03 wrz 2018, 14:17
Imię: Jakub
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: sonylasvegass »

Filtr nowy Astra jest 4tys po wymianę kompletu filtrów knechta i oleju.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: soszo »

A przed wymianą filtra już był ten problem? Bo jeśli nie to może verva przecisciła układ paliwowy (m.in zbiornik) i filtr znów do wymiany się nadaje.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2018, 17:50 przez soszo, łącznie zmieniany 2 razy.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
sonylasvegass

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 03 wrz 2018, 14:17
Imię: Jakub
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#7

Nieprzeczytany post autor: sonylasvegass »

Tak, dzień później wymieniłem wszystkie filtry bo i tak już się termin zbliżał - potem był spokój i dopiero teraz się pojawił błąd

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Grzeczniej trochę, MareS, Twój post też nic nie wniósł, nie masz nic do powiedzenia to czytaj i obserwuj.
sonylasvegass pisze:QR_BBPOST błąd który się pojawia p0087
każdy kod błędu ma jeszcze kolejne wyróżniki, cyfry, określające bliżej przyczynę błędu.
np:
DTC P0087 51: Fuel Rail Low Pressure Malfunction

DTC P0087 53: Fuel Rail Low Pressure Malfunction

DTC P0087 55: Fuel Rail Low Pressure Too Few Transitions

tu masz opis problemu i sposób postępowania, co sprawdzić, niestety po angielsku, ale po polsku sa problemy z dokumentacją :)
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
sonylasvegass

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 03 wrz 2018, 14:17
Imię: Jakub
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: sonylasvegass »

KaMYk pisze:QR_BBPOST każdy kod błędu ma jeszcze kolejne wyróżniki, cyfry, określające bliżej przyczynę błędu.
Opel DTC Reader pokazał p0087 - 55 czyli The ECM detects that the rail pressure is below the minimum threshold.

Mam dokładny opis błędu odczytany przez interface diagnosty:
P0087:
-Rampa wtrysku paliwa
-Zbyt małe ciśnienie
-Nierozpoznany stan
-Nieciągłe

Możliwe wiec że chodzi o ten czujnik po lewej stronie pod pokrywą silnika?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

P0087 55 raczej należy tłumaczyć tak: Zbyt wiele stanów przejściowych niskiego ciśnienia szyny paliwowej
co mówi o częstych spadkach ciśnienia w szynie paliwowej poniżej wartości oczekiwanych.
Zatem nie czujnik jest tu winien a zasilanie szyny paliwowej. W czasie wypalania DPF zapotrzebowanie na paliwo jest większe na dodatkowy dostrzyk paliwa dla podniesienia temp. spalin. Wówczas brakuje paliwa i ciśnienie spada.
Niestety, ale moim zdaniem musisz szukać w pompie paliwowej, filtrze lub regulator ciśnienia w szynie.

W opisie, którego link Ci podałem masz opis na końcu, co sprawdzić i jak.
Dużo wskazuje na właśnie regulator ciśnienia w szynie paliwowej. Może się zacina i zbyt wolno reaguje na dodatkowe spadki ciśnienia w czasie wypalania DPF. Od tego bym chyba zaczął, nie czujnik ciśnienia, a regulator ciśnienia szyny paliwowej.

ODPOWIEDZ