Metaliczne brzęczenie przy 2-2,5k rpm.

r3b

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 13 sie 2018, 14:47
Auto: Astra J
Województwo: mazowieckie

Metaliczne brzęczenie przy 2-2,5k rpm.

#1

Nieprzeczytany post autor: r3b »

Cześć, mam dziwną o przypadłość w mojej Astrze. Silnik 1.6cdti 110km. Jak jest zimny pracuje cichutko w pełnym zakresie obrotów. Jak sie nagrzeje to pojawia się dziwne metaliczne brzęczenie występujące w wąskim przedziale obrotów od 2 do 2,5 tyś. Przy czym najbardziej jest słyszalne jak silnik pracuje na wybiegu i samochod zwalnia na biegu wlasnie od 2,5 do 2 tyś. obrotów. Co jeszcze ciekawe, jak sie jedzie ze stałą prędkością obrotową gdzieś pomiedzy tym zakresem to to brzeczenie pojawia się i znika, nie jest jednostajne. Spotkał się ktos z Was z takim czymś?

Usunięty użytkownik 864746

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »

Witam
Na dzień dobry podnieść auto i sprawdzić czy nie ma luźnych elementów typu osłony termiczne na wydechu bądź osłona na turbo lub elementy mocujące czy linki ze zmiany biegów.

We wcześniejeszym aucie po rozgrzaniu też u mnie wsytępowało brzeczenie miedzy 2k a 2.5k. Brzęczenie osłony termicznej nad katem.

A jak nie to zostaje leczyć serce.
Pozdr.

r3b

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 13 sie 2018, 14:47
Auto: Astra J
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: r3b »

Dzięki. Tak zacznę. Mam nadzieję, że to tylko jakas osłona rezonuje, bo poza dźwiękiem silnik zachowuje się idealnie.

Awatar użytkownika
seba2421

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 26 sty 2017, 13:33
Imię: Sebastian
Auto: Astra j
Województwo: śląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: seba2421 »

Witam i jak z tym brzeczeniem stalo znalazles cos ?

r3b

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 13 sie 2018, 14:47
Auto: Astra J
Województwo: mazowieckie

#5

Nieprzeczytany post autor: r3b »

Jezdziłem z tym jeszcze trochę, zaczęło sie nasilać i właśnie od czwartku samochód stoi w serwisie. Po wstępnej diagnozie do wymiany pojdzie cały rozrząd.

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


WSH

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 01 kwie 2018, 12:31
Auto: Opel astra j 2.0 cdti
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: WSH »

równie dobrze turbina może mieć luz i w pewnym paśmie słychać tak jak by takie tarcie metaliczne, ja u siebie tak mam na 1-2-3 biegu jakoś po 2,5k obrotów jak puszcze gaz słychać takie szuranie o metal i jak odłączyłem węża to wirnik turbiny ma mały luz ale jeżdżę jak na razie dalej zobaczymy co bd

r3b

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 13 sie 2018, 14:47
Auto: Astra J
Województwo: mazowieckie

#7

Nieprzeczytany post autor: r3b »

No u mnie byl rozrzad. Posypał sie napinacz.

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Glimpse

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 24 mar 2019, 19:20
Imię: Łukasz
Auto: Astra J GTC
Silnik: B16DTL
Województwo: wielkopolskie

#8

Nieprzeczytany post autor: Glimpse »

Cześć r3b,

możesz powiedzieć przy jakim to się zaczęło przebiegu?

r3b

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 13 sie 2018, 14:47
Auto: Astra J
Województwo: mazowieckie

#9

Nieprzeczytany post autor: r3b »

Przy okolo 110kkm.

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


WSH

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 01 kwie 2018, 12:31
Auto: Opel astra j 2.0 cdti
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: WSH »

równie dobrze możecie mieć te same objawy przy napinaczu alternatora, to samo się dzieje

ODPOWIEDZ