Ubywający płyn chłodniczy i wysokie ciśnienie

Awatar użytkownika
salami24

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 19 paź 2018, 13:17
Imię: Filip
Auto: Astra J Sport Tourer 2011
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie

Ubywający płyn chłodniczy i wysokie ciśnienie

#1

Nieprzeczytany post autor: salami24 »

Cześć,

Mam taki problem...
Jechałem do mechanika, wyskoczyła mi informacja ze silnik przegrzany i mam wyłączyć silnik, wyłączyłem i poczekałem aż tempreatura zejdzie, odpaliłem i po chwili wyskoczył mi niski poziom płynu chłodniczego. Dolałem u mechanika płyn bo okazało się ze wystrzeliło z korka trochę płynu i dlatego był niski stan, dodam ze pierwszy raz od dłuższego czasu przegoniłem asterke po autostradzie. Przez pewien czas było ok, aż nagle wracając z Zakopanego przy prędkości ok 30-40km/h wyskoczyło niski stan, odkręciłem korek i stan podniosła się prawie do stanu poprzedniego, dolałem trochę płynu i był spokój, aż do dzisiaj czyli jakieś dwa tygodnie. Rano przekręcam i znowu to samo jak przy powrocie z Zakopanego. Dodam ze pierwsze co przyszło mi na myśl to uszczelka pod głowica ale nie ma na moje oko oleju w płynie chłodniczym ale ma delikatnie ciemny kolor. Dodam ze w sierpniu silnik był gruntownie remontowany ponieważ panewki postanowiły się pokręcić 😂 silnik 2.0 CDTI 160KM

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Zrób test na zawartość spalin w układzie.

Awatar użytkownika
salami24

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 19 paź 2018, 13:17
Imię: Filip
Auto: Astra J Sport Tourer 2011
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: salami24 »

Jutro będę robić, ale ma to faktycznie sens, a powiedz mi, jeżeli spaliny to chłodnica egr do wymiany czy jest to kwestia uszczelnienia?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Najlepiej kup na allegro, mechanik Cie skasuje. Bardziej obawiam sie o UPG, ale chłodniczce tez bym sie przyjrzał

Awatar użytkownika
salami24

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 19 paź 2018, 13:17
Imię: Filip
Auto: Astra J Sport Tourer 2011
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: salami24 »

Jak będą spaliny ale nie ma oleju to rozumiem ze obstawiasz ze nie jest to uszczelka?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Bardziej na UPG. Ponoć w układzie egr nie ma az takiego ciśnienia by tak w układ chłodniczy biło.
Brak oleju w układzie nie ma nic do rzeczy. Olej w układzie tez nic dobrego, moze sugerować pękniętą głowice( jezeli chłodniczka oleju wykluczona), ale u Ciebie na szczescie nie ma.
Ogólnie jezeli nic nie wyjdzie korek do podmiany.

ODPOWIEDZ