Dziwny dźwięk z pod maski w okolicach kompresora klimatyzacji.
Re: Dziwny dźwięk z pod maski w okolicach kompresora klimatyzacji.
Ja bym zwalił pasek osprzętu i zobaczył luz na wszystkim po czym idzie.
Sprężarka jednak ciągnie sporo mocy, może jakiś luz / albo zwyczajnie stary pasek i starczy go wymienić.
Nie ma co szukać wrażeń jak wszystko gra, pasek się wyciera, normalna sprawa.
Czasem nowy pasek też jest kiepski, założyć inny lepszy.
Zamiennik to zawsze niewiadoma.
Tak stęka uhhh...uhhh...uhhh...uhhh... Jak gorąco...
He he
Przepraszam.
Dodano po 5 minutach 18 sekundach:
A poważnie, dobra rolka prowadząca pasek czy tam napinacz, czy ogólnie dobre łożyska na osprzęcie to jak po zdjęciu paska ręką zakręci ma cicho chodzić bez takiego luzu i bez wybiegu.
Jak któraś rolka ma spory wybieg po zakręceniu ręką to już łożyska słabe/suche.
Dodano po 10 minutach 50 sekundach:
Sam napinacz może być winny, nie rolka ale napinacz.
Jednak go tam trochę pieści przez lata to załączanie i odłączanie klimy.
Bo może być tak że rolki powymienia i nowe łożyska i wszystko w cycek a dalej stęka, a stęka sam napinacz, sam w sobie.
Chociaż nie namawiam na ślepe wymiany, to trzeba zdiagnozować i mieć pewność.
Nie ma prostych recept.
A przyczyna jest, magii nie ma.
Dodano po 5 minutach 52 sekundach:
No niestety jest tylko Topran (przynajmniej w iparts)
[External Link Removed for Guests]
No może być napinacz, być może, nie zawsze to łożyska winne, jak go tam wytarło w tym małym zakresie pracy i nie ma płynnego naciągu to może tak stękać.
To oczywiście tylko moja wersja.
Trzeba by go zdjąć i kurde jak ? Ręką zobaczyć czy nie haczy się w pozycji pracy czy nie ma luzu.
Bo jednak rolkę ma na ogonie ale sam w sobie na jakieś oście pracuje i tam się zdarł.
Ale dobra, bo już piwko i za dużo fantazji.
Nie powinien tak stękać, nie powinien.
To jest pewne.
Sprężarka jednak ciągnie sporo mocy, może jakiś luz / albo zwyczajnie stary pasek i starczy go wymienić.
Nie ma co szukać wrażeń jak wszystko gra, pasek się wyciera, normalna sprawa.
Czasem nowy pasek też jest kiepski, założyć inny lepszy.
Zamiennik to zawsze niewiadoma.
Tak stęka uhhh...uhhh...uhhh...uhhh... Jak gorąco...
He he
Przepraszam.
Dodano po 5 minutach 18 sekundach:
A poważnie, dobra rolka prowadząca pasek czy tam napinacz, czy ogólnie dobre łożyska na osprzęcie to jak po zdjęciu paska ręką zakręci ma cicho chodzić bez takiego luzu i bez wybiegu.
Jak któraś rolka ma spory wybieg po zakręceniu ręką to już łożyska słabe/suche.
Dodano po 10 minutach 50 sekundach:
Sam napinacz może być winny, nie rolka ale napinacz.
Jednak go tam trochę pieści przez lata to załączanie i odłączanie klimy.
Bo może być tak że rolki powymienia i nowe łożyska i wszystko w cycek a dalej stęka, a stęka sam napinacz, sam w sobie.
Chociaż nie namawiam na ślepe wymiany, to trzeba zdiagnozować i mieć pewność.
Nie ma prostych recept.
A przyczyna jest, magii nie ma.
Dodano po 5 minutach 52 sekundach:
No niestety jest tylko Topran (przynajmniej w iparts)
[External Link Removed for Guests]
No może być napinacz, być może, nie zawsze to łożyska winne, jak go tam wytarło w tym małym zakresie pracy i nie ma płynnego naciągu to może tak stękać.
To oczywiście tylko moja wersja.
Trzeba by go zdjąć i kurde jak ? Ręką zobaczyć czy nie haczy się w pozycji pracy czy nie ma luzu.
Bo jednak rolkę ma na ogonie ale sam w sobie na jakieś oście pracuje i tam się zdarł.
Ale dobra, bo już piwko i za dużo fantazji.
Nie powinien tak stękać, nie powinien.
To jest pewne.
- Cyprin
- Posty: 152
- Rejestracja: 10 lut 2019, 10:04
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra G Caravan/Astra J ST
- Silnik: Y17DT/A17DTR
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 8 razy
ELEKTROmagnetyczne ? Wiec poszukaj do tego sprzęgła/cewki przewodu zasilającego, skoro twierdzisz, że jest elektromagnetyczne.....marian8834 pisze: ↑10 cze 2019, 7:07W takim razie co to jest? Jak dla mnie to sprzęgło elektromagnetyczne.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Jeśli nie znajdziesz to napisz w jaki sposób sterujesz pracą sprężarki.
Dodano po 1 minucie 14 sekundach:
- Cyprin
- Posty: 152
- Rejestracja: 10 lut 2019, 10:04
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra G Caravan/Astra J ST
- Silnik: Y17DT/A17DTR
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 8 razy
Kompresor w AJ pracuje cały czas, nie ma czegoś takiego jak w starszych modelach, które miało elektro sprzęgło i można było wyłączyć sprężarkę. Tutaj funkcję włącz/wyłącz spełnia elektrozawór, który jest widoczny na zdjęciu, zmienia on też wydajność sprężarki.
Stad ta dyskusja, skoro ktoś nie wie na jakiej zasadzie działa układ w danym modelu.....
[External Link Removed for Guests]
- Cyprin
- Posty: 152
- Rejestracja: 10 lut 2019, 10:04
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra G Caravan/Astra J ST
- Silnik: Y17DT/A17DTR
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 8 razy
Czy z tekstu wynika, ze tylko i wyłącznie występują w tych markach ? (czytanie ze zrozumieniem)
Druga sprawa to zerowa znajomość układu klimatyzacji. Wystarczy spojrzeć na zdjęcie i na zawór sterujący, żeby stwierdzić, ze sprężarka stosowana w AJ 1.7CDTI nie ma elektrosprzęgła.
Jeśli ktoś nie rozróżnia sprzęgła zrywalnego(sztywnego) od elektrosprzęgła to dalsza dyskusja jest bez sensu...
Przepardon.
Nie znam materii.
Dodano po 31 minutach 34 sekundach:
Też coś wrzucę
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Nie znam materii.
Dodano po 31 minutach 34 sekundach:
Też coś wrzucę
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Ja powiedział bym że TTTM. Jest wątek na forum " magiczne szuranie" czy jakoś tak.
Jak zostawiałem astrę w salonie hyundai powiedzieli , że rozrząd jest do wymiany
Jak zostawiałem astrę w salonie hyundai powiedzieli , że rozrząd jest do wymiany
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
Ja się skłaniam do samego napinacza.
Napinacz ma ogon z rolką ale sam przecież ma ośkę i układ napinania, też go drze non stop.
Problemem jest zawsze diagnostyka, jest czasochłonna.
Niektóre rzeczy wychodzą po latach, ktoś trafi przyczynę i jest recept.
Co Ja bym zrobił, tak jak pisałem, zwalił pasek i zobaczył łożyska gdzie idzie pasek, kompresor też.
Jak nie ma nigdzie luzu to sam napinacz bym wymienił.
Tu jest jakiś problem z odbiorem mocy na osprzęcie, to stękanie.
Napinacz powinien ogarniać wszystko.
Tylko to też z dystansem.
Nie musi tak być.
No nic nie jest proste.
Napinacz ma ogon z rolką ale sam przecież ma ośkę i układ napinania, też go drze non stop.
Problemem jest zawsze diagnostyka, jest czasochłonna.
Niektóre rzeczy wychodzą po latach, ktoś trafi przyczynę i jest recept.
Co Ja bym zrobił, tak jak pisałem, zwalił pasek i zobaczył łożyska gdzie idzie pasek, kompresor też.
Jak nie ma nigdzie luzu to sam napinacz bym wymienił.
Tu jest jakiś problem z odbiorem mocy na osprzęcie, to stękanie.
Napinacz powinien ogarniać wszystko.
Tylko to też z dystansem.
Nie musi tak być.
No nic nie jest proste.
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Zdiagnozować warto bo nie u każdego musi byś to samo. A jeśli chodzi o kompresor klimy to: viewtopic.php?f=165&t=822753&hilit=równ ... e&start=10
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
- Pikusek1974
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 lip 2019, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Silnik: DTJ
- Województwo: zachodniopomorskie
Ja wymieniłem napinacz i szuranie nie ustało. U mnie szura tylko przy wyłaczonej klimatyzacji. Szura już tak drugi rok.