czyszczenie egr
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 cze 2018, 16:55
- Imię: Przemek
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTR
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: czyszczenie egr
A co powiecie na utratę mocy po czyszczeniu EGR (A17DTR). Źle złożyłem, zawór padnięty, po wyczyszczeniu nagaru stracił szczelność?? Auto odczuwalnie gorzej się "zbiera".
- lukasz83
- Posty: 267
- Rejestracja: 19 sty 2012, 19:43
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 1.7 CDTI DTR
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 2 razy
Może jak jeździłeś to miałeś zawór w pozycji zamkniętej a po przeczyszczeniu działa normalnie.
Poniżej zamieszczam krótki film, jak czyścić EGR, raczej nie da się nic schrzanić. Jedynie to trzeba uważać przy wyciąganiu trzpienia aby nie ciągnąć na siłę aby siateczki nie rozerwać.
[External Link Removed for Guests]
Poniżej zamieszczam krótki film, jak czyścić EGR, raczej nie da się nic schrzanić. Jedynie to trzeba uważać przy wyciąganiu trzpienia aby nie ciągnąć na siłę aby siateczki nie rozerwać.
[External Link Removed for Guests]
- Sprinterpl
- Posty: 98
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:48
- Imię: Tomek
- Auto: ASTRA J SRI 2011
- Silnik: 1.7 cdti 125
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
Pewnie zależy to od wielu czynników ale ponad rok temu w 7 letniej wtedy astrze czyściłem zawór był zalepiony syfem ale ciągle chyba działał ale syfu było sporo bardzo łatwo rozpuszczał to preparat do czyszczenia gaźników w sprayu, wydaje mi się że zawór nigdy nie był dotykany od nowości. Kilka tygodni temu znowu postanowiłem sobie zobaczyć co tam słychać u pana EGR mineło 13-14 miesięcy zrobiłem około 20k km i zawór był czysty tzn miał cienką warstwe sadzy ale w porównaniu z pierwszym czyszczeniem to był uwalony może w 10%-15% tego co było.
- wojtek9229
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 sie 2018, 10:42
- Imię: Wojciech
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTR
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
Witam,
Czy po czyszczeniu EGR można użyć jakiegoś środka smarującego trzpień?. Jeśli tak to czy ktoś może coś polecić ?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Czy po czyszczeniu EGR można użyć jakiegoś środka smarującego trzpień?. Jeśli tak to czy ktoś może coś polecić ?
Z góry dziękuję za odpowiedź
- KonstantinPol
- Posty: 459
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 25 razy
Na pewno odpada smar miedziany bo będzie reagował z aluminium.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
- szefol84
- Posty: 109
- Rejestracja: 03 lis 2020, 16:04
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 15 razy
- Pomocny: 11 razy
Koledzy odkopuję temat.
Znalazłem na YT taki filmik odnośnie czyszczenia egr w naszych asterixach zastanawia mnie czy nie zrobić tego samego.
Pytanie jednak czym uszczelnić tą pokrywę dolotu do kolektora ssącego (tę którą gościu również ściąga , zaczyna się od 4 minuty nagrania).
Ogólnie polecacie tak robić czy tylko egr?
tutaj film :
[External Link Removed for Guests]
Znalazłem na YT taki filmik odnośnie czyszczenia egr w naszych asterixach zastanawia mnie czy nie zrobić tego samego.
Pytanie jednak czym uszczelnić tą pokrywę dolotu do kolektora ssącego (tę którą gościu również ściąga , zaczyna się od 4 minuty nagrania).
Ogólnie polecacie tak robić czy tylko egr?
tutaj film :
[External Link Removed for Guests]
- KonstantinPol
- Posty: 459
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 25 razy
1) Czyścić, nie żałować
2) Uszczelnić dedykowanym uszczelniaczem, albo dowlonym bezsylikonowym i niebitumicznym uszczelniaczmem pudowlanym 9ja tak zrobiłem 3 lata temu i jest OK,
3) Sam sobie zaprzeczę, ale czyściłem niedawno po raz kolejny i posmarowałem trzpień zaworu smarem miedzianym. Wszak tam i tak jest stalowa tuleja prowadząca, a jak coś się stanie to najwyżej zawór nowy wleci. Pożyjemy - zobaczymy.
2) Uszczelnić dedykowanym uszczelniaczem, albo dowlonym bezsylikonowym i niebitumicznym uszczelniaczmem pudowlanym 9ja tak zrobiłem 3 lata temu i jest OK,
3) Sam sobie zaprzeczę, ale czyściłem niedawno po raz kolejny i posmarowałem trzpień zaworu smarem miedzianym. Wszak tam i tak jest stalowa tuleja prowadząca, a jak coś się stanie to najwyżej zawór nowy wleci. Pożyjemy - zobaczymy.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
- KonstantinPol
- Posty: 459
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 25 razy
Soudal Colozinc zastosowałem. Tam nie ma tak wysokich temperatur .
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
- aston86
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 lis 2023, 21:34
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: B16DTH
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
Mysle ze moge sie pod ten temat podpiąć.
Po czyszczeniu egr przejechałem 3 tys km, stan egr na zdjeciach czy to juz wina turbiny ze przepuszcza?
Po czyszczeniu egr przejechałem 3 tys km, stan egr na zdjeciach czy to juz wina turbiny ze przepuszcza?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.