Dobrór odpowiedniej skrzyni biegów m32 Astra J A17DTS
- Micchaleq
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 gru 2015, 16:21
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Dobrór odpowiedniej skrzyni biegów m32 Astra J A17DTS
Witam serdecznie,
Mam takie szybkie pytanie do osób, które może się z tym spotkały.
Otóż stoję przez zmianą skrzyni biegów. Stanąłem przed wyborem regenerować czy kupować używaną.
Trochę poczytałem na ten temat i jak się okazuje skrzynia którą posiadam ma wszystkie (chyba) możliwe wady fabryczne.
Dlatego też rozważam bardziej zakup używki. Natknąłem się na ciekawą ofertę. Doskonale również wiem, że nie da się zweryfikować czy skrzynia faktycznie ma tyle czy tyle. Widać jednak że skrzynia jest nowsza.
Problem jaki mam jest taki, że skrzynia pochodzi od opla mokki x z silnikiem 1.6. Ja natomiast posiadam jak w temacie 1.7.
To co udało mi się na ten moment dowiedzieć to to, że obie skrzynie mają ten sam numer GM.
Numery na skrzyni z mokki to :
M32OMDE
3650NA 7
Numer GM: 55569878
Teraz się zastanawiam, czy numer GM może być tu wyznacznikiem "kompatybilności" skrzyni. Z tego co wiem, opel w 16 zmodernizował silniki tzn z 1.7 zrobili 1.6. Tylko bardzo mnie zastanawia czy skrzynie zostawili identyczne czy je modyfikowali jakoś pod nowe otwory etc. Ja wątpię by od nowa projektowali skrzynie, ale nie jestem tego pewien.
Czy mógłby ktoś wypowiedzieć się na ten temat? Ewentualnie na co jeszcze zwrócić uwagę?
Mam takie szybkie pytanie do osób, które może się z tym spotkały.
Otóż stoję przez zmianą skrzyni biegów. Stanąłem przed wyborem regenerować czy kupować używaną.
Trochę poczytałem na ten temat i jak się okazuje skrzynia którą posiadam ma wszystkie (chyba) możliwe wady fabryczne.
Dlatego też rozważam bardziej zakup używki. Natknąłem się na ciekawą ofertę. Doskonale również wiem, że nie da się zweryfikować czy skrzynia faktycznie ma tyle czy tyle. Widać jednak że skrzynia jest nowsza.
Problem jaki mam jest taki, że skrzynia pochodzi od opla mokki x z silnikiem 1.6. Ja natomiast posiadam jak w temacie 1.7.
To co udało mi się na ten moment dowiedzieć to to, że obie skrzynie mają ten sam numer GM.
Numery na skrzyni z mokki to :
M32OMDE
3650NA 7
Numer GM: 55569878
Teraz się zastanawiam, czy numer GM może być tu wyznacznikiem "kompatybilności" skrzyni. Z tego co wiem, opel w 16 zmodernizował silniki tzn z 1.7 zrobili 1.6. Tylko bardzo mnie zastanawia czy skrzynie zostawili identyczne czy je modyfikowali jakoś pod nowe otwory etc. Ja wątpię by od nowa projektowali skrzynie, ale nie jestem tego pewien.
Czy mógłby ktoś wypowiedzieć się na ten temat? Ewentualnie na co jeszcze zwrócić uwagę?
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Kołnierz mocujący do silnika to ma taki sam, tego nie zmieniają, nawet od benzynowego pasują do diesla i odwrotnie. Nawet skrzynia M32 z astry H podejdzie do silnika z astry.
Najważniejsze jest przełożenie biegów i przełożenie główne. Czy skrzynia jest tzw. "krótka" czy "długa"
jeśli obie są od diesla to przełożenie biegów może być takie samo, lub bardzo zbliżone.
Można to sprawdzić mając zdjęcie tabliczki znamionowej, gdzie są kody oznaczające typ i przełożenie.
Dodano po 9 minutach 36 sekundach:
Astra J z silnikiem 1,7 DTS też miała przełożenie główne 3,650 także jeśli wystąpią jakieś różnice, to niewielkie w przełożeniach poszczególnych biegów, myślę, że nie odczujesz tego
Najważniejsze jest przełożenie biegów i przełożenie główne. Czy skrzynia jest tzw. "krótka" czy "długa"
jeśli obie są od diesla to przełożenie biegów może być takie samo, lub bardzo zbliżone.
Można to sprawdzić mając zdjęcie tabliczki znamionowej, gdzie są kody oznaczające typ i przełożenie.
Dodano po 9 minutach 36 sekundach:
Astra J z silnikiem 1,7 DTS też miała przełożenie główne 3,650 także jeśli wystąpią jakieś różnice, to niewielkie w przełożeniach poszczególnych biegów, myślę, że nie odczujesz tego
- Micchaleq
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 gru 2015, 16:21
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Jeżeli mogę to jeszcze jedno pytanie. Czy mowa o takim zapisie na skrzyni?
Czyli jak rozumiem przełożenie to 3.65
Czy może ktoś ogólnie rozszyfrować mi co tutaj jest najważniejsze na tej skrzyni?
Dodano po 3 minutach 26 sekundach:
Z tego co wyczytałem na jakiejś stronie to w drugiej linijce 3 lub 4 pierwsze cyfry oznaczają przełożenie i trzeba je podzielić przez 100.Czyli jak rozumiem przełożenie to 3.65
Czy może ktoś ogólnie rozszyfrować mi co tutaj jest najważniejsze na tej skrzyni?
Dodano po 3 minutach 26 sekundach:
Bardzo Ci dziękuję.KaMYk pisze: ↑03 paź 2019, 9:58Kołnierz mocujący do silnika to ma taki sam, tego nie zmieniają, nawet od benzynowego pasują do diesla i odwrotnie. Nawet skrzynia M32 z astry H podejdzie do silnika z astry.
Najważniejsze jest przełożenie biegów i przełożenie główne. Czy skrzynia jest tzw. "krótka" czy "długa"
jeśli obie są od diesla to przełożenie biegów może być takie samo, lub bardzo zbliżone.
Można to sprawdzić mając zdjęcie tabliczki znamionowej, gdzie są kody oznaczające typ i przełożenie.
Dodano po 9 minutach 36 sekundach:
Astra J z silnikiem 1,7 DTS też miała przełożenie główne 3,650 także jeśli wystąpią jakieś różnice, to niewielkie w przełożeniach poszczególnych biegów, myślę, że nie odczujesz tego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
M32, wersja dla Opla, typ MDE (oznaczenie grupy silników)
3650 przełożenie główne 3,650
N przełożenie biegów (patrz tabelka w wierszu Gangradsatz)
A wyprodukowana w zakładach w Aspern
7 kod roku produkcji
później nr seryjny i kod literowy - już bez znaczenia dla Ciebie
Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
Jest opis na forum insigni, gdzie zamiast skrzyni M32 montują F40, też idzie to spasować
3650 przełożenie główne 3,650
N przełożenie biegów (patrz tabelka w wierszu Gangradsatz)
A wyprodukowana w zakładach w Aspern
7 kod roku produkcji
później nr seryjny i kod literowy - już bez znaczenia dla Ciebie
Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
Jest opis na forum insigni, gdzie zamiast skrzyni M32 montują F40, też idzie to spasować
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
- Micchaleq
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 gru 2015, 16:21
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Jeszcze jedna rzecz. Powiedzcie mi Panowie bo jestem w trasie po skrzynie i ciężko mi to wyszukac.
Czy dwumasa i sprzęgła z mokki x 1.6 CDTI pasują do astry 1.7 CDTI 130 koni. Tej mokki nie wiem ile ma koni.
Po prostu sprzedawca ma też to do sprzedaży a prawie nowe to bym przygarnął.
Czy dwumasa i sprzęgła z mokki x 1.6 CDTI pasują do astry 1.7 CDTI 130 koni. Tej mokki nie wiem ile ma koni.
Po prostu sprzedawca ma też to do sprzedaży a prawie nowe to bym przygarnął.
- Sebastian269
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 sty 2020, 23:49
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NEL
- Rocznik: 2011
- Województwo: świętokrzyskie
A czy ma znaczenie przełożenie, jak będzie inne co się stanie
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Bedzie mulem lub predkosc maksylna bardzo mala.