Awaria systemu kontroli trakcji
- Cichy1984
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 paź 2019, 15:32
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra J ST 2011
- Silnik: 1.7 CDI
- Rocznik: 2011
- Województwo: wielkopolskie
Awaria systemu kontroli trakcji
Witam,
mam problem z moją Astrą J ST - jadąc dziś zauważylem że przy ostrych skrętach (np wyjazd z drogi podporządkowanej) kierownica na moment sztywnieje a auto nie skręca mocno tylko skręt jest szerszy. Pełen obaw dokulałem się do domu (biorąc juz skręty ostrożnie i pooowoli) a na ostatnim parkingu w momencie kończenia manewru parkowania, auto zgasło. Ponowna próba odpalenia dała rezultat w postaci komunikatu "Awaria systemu kontroli trakcji" a następnie prośby o opuszczenie i podniesienie szyby w drzwiach kierowcy a potem opuszczenie i podniesienie szyby w drzwiach pasażera.
Kojarzycie może coś takiego? Jutro chce umówić mechanika dla diagnozy ale może ktoś miał już taki dziwny przypadek.
Pozdr,
Krzysiek
mam problem z moją Astrą J ST - jadąc dziś zauważylem że przy ostrych skrętach (np wyjazd z drogi podporządkowanej) kierownica na moment sztywnieje a auto nie skręca mocno tylko skręt jest szerszy. Pełen obaw dokulałem się do domu (biorąc juz skręty ostrożnie i pooowoli) a na ostatnim parkingu w momencie kończenia manewru parkowania, auto zgasło. Ponowna próba odpalenia dała rezultat w postaci komunikatu "Awaria systemu kontroli trakcji" a następnie prośby o opuszczenie i podniesienie szyby w drzwiach kierowcy a potem opuszczenie i podniesienie szyby w drzwiach pasażera.
Kojarzycie może coś takiego? Jutro chce umówić mechanika dla diagnozy ale może ktoś miał już taki dziwny przypadek.
Pozdr,
Krzysiek
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 paź 2017, 21:23
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTR
- Województwo: łódzkie
Na początek do sprawdzenia klemy przy aku. Ewidentnie zanik napięcia. Chodzi o prośbę zaprogramkwania szyb.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
- Cichy1984
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 paź 2019, 15:32
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra J ST 2011
- Silnik: 1.7 CDI
- Rocznik: 2011
- Województwo: wielkopolskie
Rozumiem akumulator w kontekście zgaszenia auta i podnoszenia szyb. Ale nie kumam tej kontroli trakcji i dziwnego skrętu.
Chyba że przy skręcie coś się klemy obluzowują i auto traci na chwile prąd co powoduje chwilową blokadę kierownicy? Możliwe to?
Chyba że przy skręcie coś się klemy obluzowują i auto traci na chwile prąd co powoduje chwilową blokadę kierownicy? Możliwe to?
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Te systemy są zasilane z akumulatora i wspomaganie pobiera znacząco duży prąd. Spadek napięcia w czasie poboru tego prądu odłącza moduły.
Taka wspólna rzecz wszystkich modułów: zasilanie elektryczne
jak aku pada to wysypują się błędy od wszelkich możliwych modułów.
- Cichy1984
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 paź 2019, 15:32
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra J ST 2011
- Silnik: 1.7 CDI
- Rocznik: 2011
- Województwo: wielkopolskie
Akumulator wymieniony. Okazało się że był od nowości (8 lat). Co ciekawe pierwsze wskazania pomiaru wskazywały tylko iż wystarczy go doładować. Drugie (po doładowaniu) wykazało iż jest do wymiany. Po wymianie żadnych nowych oznak zaniku napięcia (wcześniej komputer pełen błędów tego typu był). Dzięki wszystkim za informację i porady.