Witam wszystkich forumowiczów.
Jak w temacie - błąd p003a po skasowaniu wraca za którymś z kolei odpaleniem auta. Poza błędem auto jeździ normalnie.
Zawór podciśnienia turbo wymieniony, gruszka turbiny przyuczona.
I teraz diagnoza padła na pompę vacum gdyż zawór podciśnienia zaolejony. Jest to możliwe? Miał ktoś z Was podobny problem?
Opcja "szukaj" była ale nie znalazłem odpowiedzi czy pompa vacum może mieć z tym związek.....
Nieustający błąd p003a
- Martini
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 paź 2019, 21:44
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J Sports tourer
- Silnik: A17DTC
- Rocznik: 2014
- Województwo: pomorskie
- tlisek
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 maja 2020, 19:42
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTC
- Rocznik: 2013
- Województwo: dolnośląskie
Hej,
u mnie przy P003A należało wyregulować gruszkę - przy odpalonym silniku na wolnych obrotach programem do diagnostyki należy odczytać aktualne położenie vs wartość wymagana - pomiar w % lub V i o ile dobrze pamiętam to wymagane jest 95%.
Przy turbinie jest śruba do regulacji - dostęp najlepszy od spodu, choć i tak trzeba się nagimnastykować
Ustawić, skręcić porządnie i jazda na test czy jest ok.
Błąd P003A jest wyrzucany po 3 (odpaleniu / krótkiej trasie) od skasowania, więc jeśli nawet skasujesz błąd to nie znaczy, że problem jest sporadyczny a tak naprawdę jest stały.
Diagnostyka tego błędu występuje przy każdym odpaleniu samochodu.
Problem może również występować kiedy zmienna geometria będzie się przycinać - ale wtedy dodatkowo powinien być inny błąd.
Problemem może również okazać się brak sygnału zwrotnego do komputera silnika (chyba jeszcze mam gdzieś schemat) - jeśli program do diagnostyki odczytuje odczutuje aktualne położenie gruszki, to nie ten problem.
Pozdrawiam
u mnie przy P003A należało wyregulować gruszkę - przy odpalonym silniku na wolnych obrotach programem do diagnostyki należy odczytać aktualne położenie vs wartość wymagana - pomiar w % lub V i o ile dobrze pamiętam to wymagane jest 95%.
Przy turbinie jest śruba do regulacji - dostęp najlepszy od spodu, choć i tak trzeba się nagimnastykować
Ustawić, skręcić porządnie i jazda na test czy jest ok.
Błąd P003A jest wyrzucany po 3 (odpaleniu / krótkiej trasie) od skasowania, więc jeśli nawet skasujesz błąd to nie znaczy, że problem jest sporadyczny a tak naprawdę jest stały.
Diagnostyka tego błędu występuje przy każdym odpaleniu samochodu.
Problem może również występować kiedy zmienna geometria będzie się przycinać - ale wtedy dodatkowo powinien być inny błąd.
Problemem może również okazać się brak sygnału zwrotnego do komputera silnika (chyba jeszcze mam gdzieś schemat) - jeśli program do diagnostyki odczytuje odczutuje aktualne położenie gruszki, to nie ten problem.
Pozdrawiam
- Martini
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 paź 2019, 21:44
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J Sports tourer
- Silnik: A17DTC
- Rocznik: 2014
- Województwo: pomorskie
No to astra zrobiona.
Dla zainteresowanych którzy mogą mieć podobny problem...
Pompa podciśnienia lała olej do przetwornika ciśnienia czyli zaworu turbo. Więc zawór turbo wymieniony dwa razy bo pierwszy nowy padł i wyrzucał błąd. A słynna gruszka powiązana z powyższym błędem wyregulowana była cały czas ale dzięki za radę. Pozdrawiam
Wysłane z mojego AMN-LX9 przy użyciu Tapatalka
Dla zainteresowanych którzy mogą mieć podobny problem...
Pompa podciśnienia lała olej do przetwornika ciśnienia czyli zaworu turbo. Więc zawór turbo wymieniony dwa razy bo pierwszy nowy padł i wyrzucał błąd. A słynna gruszka powiązana z powyższym błędem wyregulowana była cały czas ale dzięki za radę. Pozdrawiam
Wysłane z mojego AMN-LX9 przy użyciu Tapatalka
- kmieck1
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 wrz 2017, 23:46
- Imię: krzysztof
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A17DTC
- Rocznik: 2014
- Województwo: wielkopolskie
Czy wymienialiscie zawor N75 w J 1.7? Zastanawiam sie jak go sprawdzic/wymienic? Czy te zawory padaja w J-tkach?
A i kiedy podczas pracy silnika widac test "sztangi"?
A i kiedy podczas pracy silnika widac test "sztangi"?
- Ponciak
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 paź 2023, 20:35
- Imię: Olaf
- Auto: Astra J
- Rocznik: 2015
- Województwo: Zagranica - Inne
- Pomocny: 1 raz
Witam mialem ten sam problem mialem 2 pekniete wezyki od podcisnienia sprawdz wszystkie wezykie ktore ida do zaworu magnetycznego i od niego
moze byc tez jest sparcialy i niesczelny
u mnie wymienilem przuczylem turbo komputerem i wszystko wrocilo do normy
Pozdrawiam
moze byc tez jest sparcialy i niesczelny
u mnie wymienilem przuczylem turbo komputerem i wszystko wrocilo do normy
Pozdrawiam
- MartiniWKZ
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 wrz 2021, 21:19
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Zafira C Tourer 2.0 CDTI
- Silnik: A20DTL
- Rocznik: 2013
- Województwo: mazowieckie