Po wymianie DPF wyskakuje błąd P2003/P242F
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 sty 2021, 18:53
- Imię: Aleksander
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 cdti
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
Po wymianie DPF wyskakuje błąd P2003/P242F
Witam Panowie,
Szukałem zbyt długo czy nie był poruszany ten temat w sprawie DPF na forum, ale niestety nie znalazłem nic w tym temacie wiec zakładam nowy.
Jestem nowy na tym forum więc proszę się nie denerwować.
Opowiem Wam krótką historie co się działo z moją Astra J 2010 roku (1.7 cdti) a mianowicie z DPFem, i proszę o pomoc.
Nie wiem od czego zacząć wiec zacznę od EGR, który był wymieniany po tym jak mechanicy sprawdzili że wyskakuje błąd. EGR był wymieniony. Później dołączył się DPF, gdzie wskoczył błąd awarii pojazdu (moc silnika jest ograniczona, skontaktować się z serwisem) i nie dało sie wyczyścić chemicznie, więc wymieniłem na nowy, nie oryginalny lecz zamiennik, polskiej firmy (mechanik polecił). 3400zł pofruneło z mojego konta. Po wymianie i przejechaniu około 300 km wyskoczył ten sam błąd - moc silnika ograniczona. Mechanik mówi że trzeba sprawdzić wtryski, które pewnie będą do regeneracji. Mało mi się wierzy. Wcześniej mówił że trzeba sprawdzić czujnik ciśnienia spalin, nie uzyskałem jeszcze odpowiedzi czy jest ok czy nie. Ale już oddał do sprawdzenia wtryski. Nie chce mi się wierzyć że to mogą być wtryskiwacze...
Pozdrawiam
Szukałem zbyt długo czy nie był poruszany ten temat w sprawie DPF na forum, ale niestety nie znalazłem nic w tym temacie wiec zakładam nowy.
Jestem nowy na tym forum więc proszę się nie denerwować.
Opowiem Wam krótką historie co się działo z moją Astra J 2010 roku (1.7 cdti) a mianowicie z DPFem, i proszę o pomoc.
Nie wiem od czego zacząć wiec zacznę od EGR, który był wymieniany po tym jak mechanicy sprawdzili że wyskakuje błąd. EGR był wymieniony. Później dołączył się DPF, gdzie wskoczył błąd awarii pojazdu (moc silnika jest ograniczona, skontaktować się z serwisem) i nie dało sie wyczyścić chemicznie, więc wymieniłem na nowy, nie oryginalny lecz zamiennik, polskiej firmy (mechanik polecił). 3400zł pofruneło z mojego konta. Po wymianie i przejechaniu około 300 km wyskoczył ten sam błąd - moc silnika ograniczona. Mechanik mówi że trzeba sprawdzić wtryski, które pewnie będą do regeneracji. Mało mi się wierzy. Wcześniej mówił że trzeba sprawdzić czujnik ciśnienia spalin, nie uzyskałem jeszcze odpowiedzi czy jest ok czy nie. Ale już oddał do sprawdzenia wtryski. Nie chce mi się wierzyć że to mogą być wtryskiwacze...
Pozdrawiam
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 sty 2021, 18:53
- Imię: Aleksander
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 cdti
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
- stivengivens
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lis 2018, 12:15
- Auto: Astra j
- Silnik: 1.7 DTF
- Województwo: zachodniopomorskie
P2003 - filtr cząstek stałych - masa cząstek stałych za duża
P242F - filtr cząstek stałych - regeneracja nieaktywna
Tu masz znaczenie błędów , jeżeli wymieniłeś filtr DPF na nowy a nie wykonana była adaptacja to takie myć objawy.
P242F - filtr cząstek stałych - regeneracja nieaktywna
Tu masz znaczenie błędów , jeżeli wymieniłeś filtr DPF na nowy a nie wykonana była adaptacja to takie myć objawy.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 sty 2021, 18:53
- Imię: Aleksander
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 cdti
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
Znaczenie błędów ja też mam, adaptacja była robiona oraz był sprawdzany czujnik różnicy spalin. Nic nie pomogło
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 sty 2021, 18:53
- Imię: Aleksander
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 cdti
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
Byla sytuacja ze zatankowalem nie to paliwo 1/3 benzyny. Dolalem diesla i pojechalem (sie spieszylem) i przejechalem 8 km. Pozniej wieczorem dalem do mechanika wyciagnac cale paliwo i uklad. Moglo to uszkodzic uklad wtryskowy?
- pablo88
- Posty: 159
- Rejestracja: 20 sty 2020, 6:46
- Imię: Pablo
- Auto: Astra J
- Silnik: 1,7CtDi
- Rocznik: 2014
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 74 razy
- Pomocny: 12 razy
Common Rail to wrażliwy system wtryskowy. Mogło dojść do jakiegoś defektu ale nie musiało . Musisz obserwować (spalanie, szarpanie ,obroty czy nie skaczą, czy auto nie kopci).
----Astra K Sport Tourer 1,6 BiTurbo 160 km----
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 sty 2021, 18:53
- Imię: Aleksander
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 cdti
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
Właśnie dostałem odpowiedz od firmy regenerującej wtryski, nie ma potrzeby je regenerować. Tylko wyczyścili i jest ok...