Po wymianie DPF wyskakuje błąd P2003/P242F

Aleksastra

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 02 sty 2021, 18:53
Imię: Aleksander
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 1 raz

Re: Po wymianie DPF wyskakuje błąd P2003/P242F

#11

Nieprzeczytany post autor: Aleksastra »

Niestety nie wiem, czyścili w firmie Malarczyk koło Gdańska, dokładniej Reda.

moose1982

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 cze 2018, 16:55
Imię: Przemek
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: kujawsko-pomorskie

#12

Nieprzeczytany post autor: moose1982 »

[External Link Removed for Guests]

Może ten filmik coś ci pomoże. Pewnie robisz krótkie trasy. W komentarzach jest napisane, żeby "przegonić" auto w trasie ok. 20 minut. Wypalanie serwisowe to ostateczność. Tym bardziej, że masz nowy DPF.

Aleksastra

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 02 sty 2021, 18:53
Imię: Aleksander
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 1 raz

#13

Nieprzeczytany post autor: Aleksastra »

Hej,
Dziękuje za filmik.
Robie 15 km ale przez cały Szczecin, więc stoję często na światłach.
I pózniej 15 z powrotem.

Jeszcze pytanko do Państwa jest: nigdy nie zwracałem uwagi na obroty na postoju, może tak było zawsze, jak odpalę obroty na postoju są około 850 (wydaje mi się że muszą być około 750), po minucie (w garażu jest 11 stopni a silnik zimny) obroty zwiększają się do prawie 1000, lecz spalanie jest 0,4. Po osiągnięciu 90 stopni silnika, obroty wracają do 850 obrotów. Czy to jest normalne?

moose1982

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 cze 2018, 16:55
Imię: Przemek
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: kujawsko-pomorskie

#14

Nieprzeczytany post autor: moose1982 »

Aleksastra pisze:
28 sty 2021, 18:02
Hej,
Dziękuje za filmik.
Robie 15 km ale przez cały Szczecin, więc stoję często na światłach.
I pózniej 15 z powrotem.

Jeszcze pytanko do Państwa jest: nigdy nie zwracałem uwagi na obroty na postoju, może tak było zawsze, jak odpalę obroty na postoju są około 850 (wydaje mi się że muszą być około 750), po minucie (w garażu jest 11 stopni a silnik zimny) obroty zwiększają się do prawie 1000, lecz spalanie jest 0,4. Po osiągnięciu 90 stopni silnika, obroty wracają do 850 obrotów. Czy to jest normalne?
Czyli typowo ruch miejski. Masz nadal problemy z błędami p2003 i p242f ?

Zwiększone obroty podobno normalne. Gdzieś na forum był podobne zagadnienie.

Aleksastra

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 02 sty 2021, 18:53
Imię: Aleksander
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 1 raz

#15

Nieprzeczytany post autor: Aleksastra »

moose1982 pisze:
03 lut 2021, 14:36
Czyli typowo ruch miejski. Masz nadal problemy z błędami p2003 i p242f ?

Zwiększone obroty podobno normalne. Gdzieś na forum był podobne zagadnienie.
Hej,

Już nie, musiałem pojechać do warsztatu w którym wymieniali dpf i ponownie naprawiali dpf czy cos innego. Juz nie pamietam tej historii co tam bylo nie tak, ale juz jest ok. Ale mam problemy ze skrzynia m32 :D Po regeneracji - 2 razy!! dalej lata drazek...duzo sie dzieje u mnie z tym autem, chociaz bardzo lubie ta asterke...

Awatar użytkownika
didanh

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 09 wrz 2021, 23:18
Imię: Darek
Auto: Astra H
Silnik: 17DTR
Rocznik: 2008
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#16

Nieprzeczytany post autor: didanh »

Fajnie jak byś pamiętał... Było by to przydatne dla innych... a tak jak zawsze.... mi przeszło to koniec tematu ciach bajera i tyle...ale jak samemu trzeba pomocy to ruszy ziemie i niebiosa.... :P

Awatar użytkownika
Roberto93

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 15 mar 2022, 18:39
Imię: ROBERT
Auto: Astra j
Silnik: A17dtr
Rocznik: 2011
Województwo: opolskie
Wdzięczny: 1 raz

#17

Nieprzeczytany post autor: Roberto93 »

Aleksastra pisze:
18 sie 2021, 21:16
Hej,

Już nie, musiałem pojechać do warsztatu w którym wymieniali dpf i ponownie naprawiali dpf czy cos innego. Juz nie pamietam tej historii co tam bylo nie tak, ale juz jest ok. Ale mam problemy ze skrzynia m32 :D Po regeneracji - 2 razy!! dalej lata drazek...duzo sie dzieje u mnie z tym autem, chociaz bardzo lubie ta asterke...
Mam samochód z tego samego roku ciągle problemy z dpf błędy p2003 i p 242f. Może jednak pan sobie przypomni co było przyczyną bo od roku jeżdżę od warsztatu do warsztatu i nikt nie potrafi rozwiązać problemu.

moose1982

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 cze 2018, 16:55
Imię: Przemek
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: kujawsko-pomorskie

#18

Nieprzeczytany post autor: moose1982 »

Też byłbym ciekawy czy udało się komuś rozwiązać problem p2003 i p242f od A do Z

Awatar użytkownika
Darekn

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2022, 21:00
Imię: darek
Auto: Astra j
Rocznik: 2011
Województwo: dolnośląskie

#19

Nieprzeczytany post autor: Darekn »

Cześć pozwólcie że podepnę się pod temat. Niestety nie powiem jak rozwiązać bo wciąż walczę, ale może dla kogos będą to cenne uwagi.

U mnie dokładnie te same dwa błędy: p2003 i p242f.
Najpierw EGR (czyszczony, później zamiennik, później używka, na koniec oryginał) DPF oddany we Wrocławiu do regeneracji. Wtryski sprawdzone i zregenerowane. Mechanik wymusił tryb z kompa wypalania dpf. Przerwało samoistnie po ok 15%.

Jeśli ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł to będę wdzięczny za poradę :)

kuplende

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 27 wrz 2020, 14:54
Auto: Astra J
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 4 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: kuplende »

Darekn pisze:
14 kwie 2022, 21:08
Cześć pozwólcie że podepnę się pod temat. Niestety nie powiem jak rozwiązać bo wciąż walczę, ale może dla kogos będą to cenne uwagi.

U mnie dokładnie te same dwa błędy: p2003 i p242f.
Najpierw EGR (czyszczony, później zamiennik, później używka, na koniec oryginał) DPF oddany we Wrocławiu do regeneracji. Wtryski sprawdzone i zregenerowane. Mechanik wymusił tryb z kompa wypalania dpf. Przerwało samoistnie po ok 15%.

Jeśli ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł to będę wdzięczny za poradę :)
Czujniki przy DPFie? Zawór SVC? Turbina? Co najlepsze taki błąd może się równie dobrze pojawić jak masz naruszony przewód do takiego czujnika i będzie dawał dziwny odczyt wiec komputer zinterpretuje jako błąd. Trzeba te czujniki i zawory sprawdzić poza samochodem, czyli odpinasz i podłączasz do odpowiedniego napięcia i multimetra (generalnie dajesz do jakiegoś ogarniętego elektryka). No i jeszcze pytanie czy poza błędami coś sie dzieje? Częściej się wypala czy też wchodzi w tryb serwisowy?

ODPOWIEDZ