Po wymianie DPF wyskakuje błąd P2003/P242F
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 sty 2021, 18:53
- Imię: Aleksander
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 cdti
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
Re: Po wymianie DPF wyskakuje błąd P2003/P242F
Niestety nie wiem, czyścili w firmie Malarczyk koło Gdańska, dokładniej Reda.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 cze 2018, 16:55
- Imię: Przemek
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTR
- Województwo: kujawsko-pomorskie
[External Link Removed for Guests]
Może ten filmik coś ci pomoże. Pewnie robisz krótkie trasy. W komentarzach jest napisane, żeby "przegonić" auto w trasie ok. 20 minut. Wypalanie serwisowe to ostateczność. Tym bardziej, że masz nowy DPF.
Może ten filmik coś ci pomoże. Pewnie robisz krótkie trasy. W komentarzach jest napisane, żeby "przegonić" auto w trasie ok. 20 minut. Wypalanie serwisowe to ostateczność. Tym bardziej, że masz nowy DPF.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 sty 2021, 18:53
- Imię: Aleksander
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 cdti
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
Hej,
Dziękuje za filmik.
Robie 15 km ale przez cały Szczecin, więc stoję często na światłach.
I pózniej 15 z powrotem.
Jeszcze pytanko do Państwa jest: nigdy nie zwracałem uwagi na obroty na postoju, może tak było zawsze, jak odpalę obroty na postoju są około 850 (wydaje mi się że muszą być około 750), po minucie (w garażu jest 11 stopni a silnik zimny) obroty zwiększają się do prawie 1000, lecz spalanie jest 0,4. Po osiągnięciu 90 stopni silnika, obroty wracają do 850 obrotów. Czy to jest normalne?
Dziękuje za filmik.
Robie 15 km ale przez cały Szczecin, więc stoję często na światłach.
I pózniej 15 z powrotem.
Jeszcze pytanko do Państwa jest: nigdy nie zwracałem uwagi na obroty na postoju, może tak było zawsze, jak odpalę obroty na postoju są około 850 (wydaje mi się że muszą być około 750), po minucie (w garażu jest 11 stopni a silnik zimny) obroty zwiększają się do prawie 1000, lecz spalanie jest 0,4. Po osiągnięciu 90 stopni silnika, obroty wracają do 850 obrotów. Czy to jest normalne?
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 cze 2018, 16:55
- Imię: Przemek
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTR
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Czyli typowo ruch miejski. Masz nadal problemy z błędami p2003 i p242f ?Aleksastra pisze: ↑28 sty 2021, 18:02Hej,
Dziękuje za filmik.
Robie 15 km ale przez cały Szczecin, więc stoję często na światłach.
I pózniej 15 z powrotem.
Jeszcze pytanko do Państwa jest: nigdy nie zwracałem uwagi na obroty na postoju, może tak było zawsze, jak odpalę obroty na postoju są około 850 (wydaje mi się że muszą być około 750), po minucie (w garażu jest 11 stopni a silnik zimny) obroty zwiększają się do prawie 1000, lecz spalanie jest 0,4. Po osiągnięciu 90 stopni silnika, obroty wracają do 850 obrotów. Czy to jest normalne?
Zwiększone obroty podobno normalne. Gdzieś na forum był podobne zagadnienie.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 sty 2021, 18:53
- Imię: Aleksander
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 cdti
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
Hej,
Już nie, musiałem pojechać do warsztatu w którym wymieniali dpf i ponownie naprawiali dpf czy cos innego. Juz nie pamietam tej historii co tam bylo nie tak, ale juz jest ok. Ale mam problemy ze skrzynia m32 Po regeneracji - 2 razy!! dalej lata drazek...duzo sie dzieje u mnie z tym autem, chociaz bardzo lubie ta asterke...
- didanh
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 wrz 2021, 23:18
- Imię: Darek
- Auto: Astra H
- Silnik: 17DTR
- Rocznik: 2008
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Fajnie jak byś pamiętał... Było by to przydatne dla innych... a tak jak zawsze.... mi przeszło to koniec tematu ciach bajera i tyle...ale jak samemu trzeba pomocy to ruszy ziemie i niebiosa....
- Roberto93
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 mar 2022, 18:39
- Imię: ROBERT
- Auto: Astra j
- Silnik: A17dtr
- Rocznik: 2011
- Województwo: opolskie
- Wdzięczny: 1 raz
Mam samochód z tego samego roku ciągle problemy z dpf błędy p2003 i p 242f. Może jednak pan sobie przypomni co było przyczyną bo od roku jeżdżę od warsztatu do warsztatu i nikt nie potrafi rozwiązać problemu.Aleksastra pisze: ↑18 sie 2021, 21:16Hej,
Już nie, musiałem pojechać do warsztatu w którym wymieniali dpf i ponownie naprawiali dpf czy cos innego. Juz nie pamietam tej historii co tam bylo nie tak, ale juz jest ok. Ale mam problemy ze skrzynia m32 Po regeneracji - 2 razy!! dalej lata drazek...duzo sie dzieje u mnie z tym autem, chociaz bardzo lubie ta asterke...
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 cze 2018, 16:55
- Imię: Przemek
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTR
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Też byłbym ciekawy czy udało się komuś rozwiązać problem p2003 i p242f od A do Z
- Darekn
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 kwie 2022, 21:00
- Imię: darek
- Auto: Astra j
- Rocznik: 2011
- Województwo: dolnośląskie
Cześć pozwólcie że podepnę się pod temat. Niestety nie powiem jak rozwiązać bo wciąż walczę, ale może dla kogos będą to cenne uwagi.
U mnie dokładnie te same dwa błędy: p2003 i p242f.
Najpierw EGR (czyszczony, później zamiennik, później używka, na koniec oryginał) DPF oddany we Wrocławiu do regeneracji. Wtryski sprawdzone i zregenerowane. Mechanik wymusił tryb z kompa wypalania dpf. Przerwało samoistnie po ok 15%.
Jeśli ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł to będę wdzięczny za poradę
U mnie dokładnie te same dwa błędy: p2003 i p242f.
Najpierw EGR (czyszczony, później zamiennik, później używka, na koniec oryginał) DPF oddany we Wrocławiu do regeneracji. Wtryski sprawdzone i zregenerowane. Mechanik wymusił tryb z kompa wypalania dpf. Przerwało samoistnie po ok 15%.
Jeśli ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł to będę wdzięczny za poradę
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 27 wrz 2020, 14:54
- Auto: Astra J
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 4 razy
Czujniki przy DPFie? Zawór SVC? Turbina? Co najlepsze taki błąd może się równie dobrze pojawić jak masz naruszony przewód do takiego czujnika i będzie dawał dziwny odczyt wiec komputer zinterpretuje jako błąd. Trzeba te czujniki i zawory sprawdzić poza samochodem, czyli odpinasz i podłączasz do odpowiedniego napięcia i multimetra (generalnie dajesz do jakiegoś ogarniętego elektryka). No i jeszcze pytanie czy poza błędami coś sie dzieje? Częściej się wypala czy też wchodzi w tryb serwisowy?Darekn pisze: ↑14 kwie 2022, 21:08Cześć pozwólcie że podepnę się pod temat. Niestety nie powiem jak rozwiązać bo wciąż walczę, ale może dla kogos będą to cenne uwagi.
U mnie dokładnie te same dwa błędy: p2003 i p242f.
Najpierw EGR (czyszczony, później zamiennik, później używka, na koniec oryginał) DPF oddany we Wrocławiu do regeneracji. Wtryski sprawdzone i zregenerowane. Mechanik wymusił tryb z kompa wypalania dpf. Przerwało samoistnie po ok 15%.
Jeśli ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł to będę wdzięczny za poradę