Właściwości Twojego paliwa Premium (diesel)
- Krzysiek91
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 wrz 2021, 22:15
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J
- Rocznik: 2010
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
Re: Właściwości Twojego paliwa Premium (diesel)
Jakieś nowe dane w temacie? Szkoda żeby tak przepadł bez echa
- Slabek
- Posty: 639
- Rejestracja: 03 gru 2019, 1:53
- Imię: Sławek
- Auto: Škoda Superb 3v5 L&K
- Silnik: DFCA20
- Rocznik: 2016
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
- Wdzięczny: 53 razy
- Pomocny: 38 razy
- Kontakt:
Witam Panie i Panów, szanowne towarzystwo po dłużeszej przerwie.
Wraz z sytuacją cenową, choć ta nieco polepszyła się, zrezygnowałem z paliwa premium na rzecz normalnego - mówimy o dielsu. Z racji dużej częstotliwości jazdy i pokonywanych kilometrów w mieście jak i autostradami przerzuciłem się na zwykłego ON, co też wcale nie znaczy, że nie leje premium wcale.
Byłem swego czasu u znajomego mechanika (u ktorego pracowałem i który mnie uczył zawodu), ma on 40 lat bagażu warsztatowego, ktory nie robi wszystkiego "z zamknietymi oczami" - jak wszyscy przeważnie chwalą się, wręcz przeciwnie te oczy otwiera bardziej podchodząc tym samym indywidualnie do każdego pojazdu z jakim przyjdzie mu pracować. Ma on w rodzinie "kogoś tam" (nie chcę skłamać) który z podobnym bagażem warsztatowym robi wtryskiwacze i pompy. Często wymieniaja się spostrzeżeniami.
Pytając co u mnie (przy okazji serwisowania mojej Skody) powiedziałem, że zaczałem lać zwykłego diesla bo róznica ogromna w cenie, a ja to raczej wolałbym na baku za tę róznicę 150km więcej zrobić. Ciekawi mnie jego odpowiedź: "to nawet lepiej, mądrze, tylko jak robisz przebieg autostradowy lej premium" - tak też zacząłem robić. Pytając go czemu takie stwierdzenie wystawił, odpowiedział, że paliwo premium, w szczególności w diesel'ach jest bardziej suche niż normalne, co za tym idzie występuje mniejsze smarowanie pompy wysokiego ciśnienia, dlatego też szybciej trafiają na stół. Prawdopodobieństwo zurzycia się czy awarii wtryskiwaczy zależy wtedy od stylu i dynamiki jazdy. Jeżeli ktoś stosuje eko-driving, to w obu przypadkach prędzej do "nas" trafi. Nie mniej jednak, lepiej lać zwykłe niż premium, bo nic nie wnosi za bardzo do poprawy sprawności jednostki (nie twierdząc tu, że w każdym przypadku), a premium leje się tylko aby sprostac tym unijnym normom emisji spalin. Sterownik silnika dużo ogarnie sam, jeżeli samochodu nie będziesz dusił, trzymał nisko. W dieslu nie ma znaczenia czy jedziesz na 3 czy 5 biegu, 50-60km/h spalanie jest takie samo czy porównywalne (+/- do 0,5L), w benzynie wychodzi to trochę gorzej. Potwierdzam, bo tak jest
Zalecił mi, abym lał premium robiąc trasy 500-1000km, tak co korekty się ogarną, przepali maras itd. Ana chłopski rozum sam wybór stacji paliw serwujacej gorszą jakość paliwa więcej wniesie szkód niż pożytku od lania zwykłego paliwa (większa zawartość pyłów, siarki, itd.) Co ważne trzeba patrzeć na specyfikację paliw serwowanych na poszczególnych stacjach. Wychodzi na to, że BP
ma lepsze zwykłe paliwo niż Statoil premium - tak tylko na to wsyzstko z boku patrząc
Możecie hejtować, hejtujcie. Jestem również ciekaw spostrzeżeń a może i podobnego zapatrywania się na taki temat.
Nie mniej jednak, zrobiłem 60tkm w taki sposób moim 2.0 TDI'kiem i wszystko nadal jak w zegarku, ciśnienia w normie, nic nie puszcza, nie stuka, nie ma luzów, kamera w środku była. Z oszczędności ok. 2000zł/rok. Biorąc pod uwagę jakie kolwiek ryzyko wysypania się czegoś, czy się opłaca? Indywidualna sprawa.
Wraz z sytuacją cenową, choć ta nieco polepszyła się, zrezygnowałem z paliwa premium na rzecz normalnego - mówimy o dielsu. Z racji dużej częstotliwości jazdy i pokonywanych kilometrów w mieście jak i autostradami przerzuciłem się na zwykłego ON, co też wcale nie znaczy, że nie leje premium wcale.
Byłem swego czasu u znajomego mechanika (u ktorego pracowałem i który mnie uczył zawodu), ma on 40 lat bagażu warsztatowego, ktory nie robi wszystkiego "z zamknietymi oczami" - jak wszyscy przeważnie chwalą się, wręcz przeciwnie te oczy otwiera bardziej podchodząc tym samym indywidualnie do każdego pojazdu z jakim przyjdzie mu pracować. Ma on w rodzinie "kogoś tam" (nie chcę skłamać) który z podobnym bagażem warsztatowym robi wtryskiwacze i pompy. Często wymieniaja się spostrzeżeniami.
Pytając co u mnie (przy okazji serwisowania mojej Skody) powiedziałem, że zaczałem lać zwykłego diesla bo róznica ogromna w cenie, a ja to raczej wolałbym na baku za tę róznicę 150km więcej zrobić. Ciekawi mnie jego odpowiedź: "to nawet lepiej, mądrze, tylko jak robisz przebieg autostradowy lej premium" - tak też zacząłem robić. Pytając go czemu takie stwierdzenie wystawił, odpowiedział, że paliwo premium, w szczególności w diesel'ach jest bardziej suche niż normalne, co za tym idzie występuje mniejsze smarowanie pompy wysokiego ciśnienia, dlatego też szybciej trafiają na stół. Prawdopodobieństwo zurzycia się czy awarii wtryskiwaczy zależy wtedy od stylu i dynamiki jazdy. Jeżeli ktoś stosuje eko-driving, to w obu przypadkach prędzej do "nas" trafi. Nie mniej jednak, lepiej lać zwykłe niż premium, bo nic nie wnosi za bardzo do poprawy sprawności jednostki (nie twierdząc tu, że w każdym przypadku), a premium leje się tylko aby sprostac tym unijnym normom emisji spalin. Sterownik silnika dużo ogarnie sam, jeżeli samochodu nie będziesz dusił, trzymał nisko. W dieslu nie ma znaczenia czy jedziesz na 3 czy 5 biegu, 50-60km/h spalanie jest takie samo czy porównywalne (+/- do 0,5L), w benzynie wychodzi to trochę gorzej. Potwierdzam, bo tak jest
Zalecił mi, abym lał premium robiąc trasy 500-1000km, tak co korekty się ogarną, przepali maras itd. Ana chłopski rozum sam wybór stacji paliw serwujacej gorszą jakość paliwa więcej wniesie szkód niż pożytku od lania zwykłego paliwa (większa zawartość pyłów, siarki, itd.) Co ważne trzeba patrzeć na specyfikację paliw serwowanych na poszczególnych stacjach. Wychodzi na to, że BP
ma lepsze zwykłe paliwo niż Statoil premium - tak tylko na to wsyzstko z boku patrząc
Możecie hejtować, hejtujcie. Jestem również ciekaw spostrzeżeń a może i podobnego zapatrywania się na taki temat.
Nie mniej jednak, zrobiłem 60tkm w taki sposób moim 2.0 TDI'kiem i wszystko nadal jak w zegarku, ciśnienia w normie, nic nie puszcza, nie stuka, nie ma luzów, kamera w środku była. Z oszczędności ok. 2000zł/rok. Biorąc pod uwagę jakie kolwiek ryzyko wysypania się czegoś, czy się opłaca? Indywidualna sprawa.
Moje byłe:
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...
- Slabek
- Posty: 639
- Rejestracja: 03 gru 2019, 1:53
- Imię: Sławek
- Auto: Škoda Superb 3v5 L&K
- Silnik: DFCA20
- Rocznik: 2016
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
- Wdzięczny: 53 razy
- Pomocny: 38 razy
- Kontakt:
Zbieraniem sie nagaru? Ale co ja tam wiem
Moje byłe:
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
pierwszy mit, a nie prawda. Niech zdefiniuje tę suchość właściwości smarne określa norma i zarówno premium jak i zwykły ON mają takie same.
kolejny mit, nie ma znaczenia czy premium czy zwykłe paliwo, silniki niezależnie od paliwa mają spełniać daną normę emisji spalin, zależnie od roku produkcji auta i obowiązującej dla tego auta normy emisji spalin.
Jakieś konkrety, wyniki badań?
-
- Posty: 5889
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
O paliwach premium
[External Link Removed for Guests]
Jako ciekawostka rzecz jasna.
[External Link Removed for Guests]
Jako ciekawostka rzecz jasna.