Właściwości Twojego paliwa Premium (diesel)

Awatar użytkownika
Krzysiek91

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 29 wrz 2021, 22:15
Imię: Krzysiek
Auto: Astra J
Rocznik: 2010
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

Re: Właściwości Twojego paliwa Premium (diesel)

#11

Nieprzeczytany post autor: Krzysiek91 »

Jakieś nowe dane w temacie? Szkoda żeby tak przepadł bez echa

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 3012
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Adler »

Ciekawy artykuł o zimowym paliwie na stacjach (porównanie temperatur):
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Slabek

Przyjaciel forum
Posty: 639
Rejestracja: 03 gru 2019, 1:53
Imię: Sławek
Auto: Škoda Superb 3v5 L&K
Silnik: DFCA20
Rocznik: 2016
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
Wdzięczny: 53 razy
Pomocny: 38 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: Slabek »

Witam Panie i Panów, szanowne towarzystwo po dłużeszej przerwie.

Wraz z sytuacją cenową, choć ta nieco polepszyła się, zrezygnowałem z paliwa premium na rzecz normalnego - mówimy o dielsu. Z racji dużej częstotliwości jazdy i pokonywanych kilometrów w mieście jak i autostradami przerzuciłem się na zwykłego ON, co też wcale nie znaczy, że nie leje premium wcale.

Byłem swego czasu u znajomego mechanika (u ktorego pracowałem i który mnie uczył zawodu), ma on 40 lat bagażu warsztatowego, ktory nie robi wszystkiego "z zamknietymi oczami" - jak wszyscy przeważnie chwalą się, wręcz przeciwnie te oczy otwiera bardziej podchodząc tym samym indywidualnie do każdego pojazdu z jakim przyjdzie mu pracować. Ma on w rodzinie "kogoś tam" (nie chcę skłamać) który z podobnym bagażem warsztatowym robi wtryskiwacze i pompy. Często wymieniaja się spostrzeżeniami.

Pytając co u mnie (przy okazji serwisowania mojej Skody) powiedziałem, że zaczałem lać zwykłego diesla bo róznica ogromna w cenie, a ja to raczej wolałbym na baku za tę róznicę 150km więcej zrobić. Ciekawi mnie jego odpowiedź: "to nawet lepiej, mądrze, tylko jak robisz przebieg autostradowy lej premium" - tak też zacząłem robić. Pytając go czemu takie stwierdzenie wystawił, odpowiedział, że paliwo premium, w szczególności w diesel'ach jest bardziej suche niż normalne, co za tym idzie występuje mniejsze smarowanie pompy wysokiego ciśnienia, dlatego też szybciej trafiają na stół. Prawdopodobieństwo zurzycia się czy awarii wtryskiwaczy zależy wtedy od stylu i dynamiki jazdy. Jeżeli ktoś stosuje eko-driving, to w obu przypadkach prędzej do "nas" trafi. Nie mniej jednak, lepiej lać zwykłe niż premium, bo nic nie wnosi za bardzo do poprawy sprawności jednostki (nie twierdząc tu, że w każdym przypadku), a premium leje się tylko aby sprostac tym unijnym normom emisji spalin. Sterownik silnika dużo ogarnie sam, jeżeli samochodu nie będziesz dusił, trzymał nisko. W dieslu nie ma znaczenia czy jedziesz na 3 czy 5 biegu, 50-60km/h spalanie jest takie samo czy porównywalne (+/- do 0,5L), w benzynie wychodzi to trochę gorzej. Potwierdzam, bo tak jest ;)

Zalecił mi, abym lał premium robiąc trasy 500-1000km, tak co korekty się ogarną, przepali maras itd. Ana chłopski rozum sam wybór stacji paliw serwujacej gorszą jakość paliwa więcej wniesie szkód niż pożytku od lania zwykłego paliwa (większa zawartość pyłów, siarki, itd.) Co ważne trzeba patrzeć na specyfikację paliw serwowanych na poszczególnych stacjach. Wychodzi na to, że BP
ma lepsze zwykłe paliwo niż Statoil premium :D - tak tylko na to wsyzstko z boku patrząc :lol:

Możecie hejtować, hejtujcie. Jestem również ciekaw spostrzeżeń a może i podobnego zapatrywania się na taki temat.

Nie mniej jednak, zrobiłem 60tkm w taki sposób moim 2.0 TDI'kiem i wszystko nadal jak w zegarku, ciśnienia w normie, nic nie puszcza, nie stuka, nie ma luzów, kamera w środku była. Z oszczędności ok. 2000zł/rok. Biorąc pod uwagę jakie kolwiek ryzyko wysypania się czegoś, czy się opłaca? Indywidualna sprawa.
Moje byłe:
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW :twisted: 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...

Awatar użytkownika
luckyboy

Astro-maniak
Posty: 893
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń
Pomocny: 15 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: luckyboy »

Niby w czym ecodriving przyspiesza awarię układu wtryskowego?

Awatar użytkownika
Slabek

Przyjaciel forum
Posty: 639
Rejestracja: 03 gru 2019, 1:53
Imię: Sławek
Auto: Škoda Superb 3v5 L&K
Silnik: DFCA20
Rocznik: 2016
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
Wdzięczny: 53 razy
Pomocny: 38 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Slabek »

Zbieraniem sie nagaru? Ale co ja tam wiem :lol:
Moje byłe:
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW :twisted: 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Slabek pisze:
30 lis 2022, 15:10
paliwo premium, w szczególności w diesel'ach jest bardziej suche niż normalne
pierwszy mit, a nie prawda. Niech zdefiniuje tę suchość :) właściwości smarne określa norma i zarówno premium jak i zwykły ON mają takie same.
Slabek pisze:
30 lis 2022, 15:10
premium leje się tylko aby sprostac tym unijnym normom emisji spalin.
kolejny mit, nie ma znaczenia czy premium czy zwykłe paliwo, silniki niezależnie od paliwa mają spełniać daną normę emisji spalin, zależnie od roku produkcji auta i obowiązującej dla tego auta normy emisji spalin.
Slabek pisze:
30 lis 2022, 15:10
Wychodzi na to, że BP
ma lepsze zwykłe paliwo niż Statoil premium
Jakieś konkrety, wyniki badań?

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

O paliwach premium :mrgreen:
[External Link Removed for Guests]

Jako ciekawostka rzecz jasna.

hefajstos

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 19 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: hefajstos »

Premium sam se robię 😁
Raz w roku leję AR6400P-Max, a teraz testuję towar Oilsyn DNA 🙂

ODPOWIEDZ