Pompa wody 55587867
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 cze 2021, 20:01
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
Pompa wody 55587867
Cześć,
Jestem nowy na forum i dlatego proszę Was nie hejtujcie...
Mam problem bo kupiłem 3 tygodnie temu moją pierwszą astre i jest problem z pompą wody(lekko podcieka 100ml na 1tyś km).
Jej numer katalogowy to 55587867 i nigdzie jej nie ma... Ani w intercars, AutoPartner, InterTim itp a na allegro same używki.
I moje pytanie brzmi tak:
Czy mogę tą pompę zastąpić inną pompą oczywiście zmieniając koło pasowe z 4śrób na 3, ale co z wiązką która idzie do tej pompy?
Czy można tam wstawić jakiś opornik żeby komputer nie głupiał, lub czy można przeprogramować komputer?
A tak w ogóle to po co taka pompa?? ( Nie mam funkcji START/STOP)
Jeśli już taki wątek jest to proszę o link ale po nr pompy na forum nic nie ma..
Dodatkowo jak mogę sprawdzić jakie oznaczenie ma mój silnik?
na obudowie od rozrządu jest DZS to jest oznaczenie silnika?
Silnik to 1.7 dcti 96kw i z tego co wiem na wtryskach denso.
Jestem nowy na forum i dlatego proszę Was nie hejtujcie...
Mam problem bo kupiłem 3 tygodnie temu moją pierwszą astre i jest problem z pompą wody(lekko podcieka 100ml na 1tyś km).
Jej numer katalogowy to 55587867 i nigdzie jej nie ma... Ani w intercars, AutoPartner, InterTim itp a na allegro same używki.
I moje pytanie brzmi tak:
Czy mogę tą pompę zastąpić inną pompą oczywiście zmieniając koło pasowe z 4śrób na 3, ale co z wiązką która idzie do tej pompy?
Czy można tam wstawić jakiś opornik żeby komputer nie głupiał, lub czy można przeprogramować komputer?
A tak w ogóle to po co taka pompa?? ( Nie mam funkcji START/STOP)
Jeśli już taki wątek jest to proszę o link ale po nr pompy na forum nic nie ma..
Dodatkowo jak mogę sprawdzić jakie oznaczenie ma mój silnik?
na obudowie od rozrządu jest DZS to jest oznaczenie silnika?
Silnik to 1.7 dcti 96kw i z tego co wiem na wtryskach denso.
- Deyher
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 wrz 2017, 1:48
- Auto: Astra j 1.7
- Województwo: Zagranica - UE
Też się zastanawiałem nad tym rozwiązaniem nad podmiana na tańsza wersje jedynie trzeba byłoby jakoś zaślepić te wtyczkę zeby nie sypało błędami
-
- Posty: 1198
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 63 razy
Jak już ratować się używką to patrz na nabity kod roku produkcji czy jak to tam zwał.
A ile u Ciebie wytrzymała zakładając że to fabryka z autem ? ( bankowo fabryczna)
Ja nie wiem czy to czasem nie jest sprzęgło elektromagnetyczne napędu pompy i dlatego jest taka droga w wuj.
No nowe auta tak mają, chyba Gofer 7/8 to ma
Coś w ten deseń
Cybermózg zarządza pompą wody
Coś coś
Dodano po 57 minutach 53 sekundach:
Coś mi się jeszcze przypomniało, taka ciekawostka.
Ponoć w VAG-u jak masz pompę wody ze sterowaniem, czyli ze sprzęgłem.
To jak ją wymieniasz i chcesz odpowietrzyć układ to musisz odpiąć wtyczkę bo inaczej pompa nie ma napędu i nie mieli płynu.
Tak na 99% jestem tego pewny.
Taki filmik widziałem i właśnie gościu poradę dawał że jakby ktoś chciał samemu wymienić pompę wody to nie zapinać wtyczki do odpowietrzenia układu.
Chodzi o to że producent sobie wymyślił, żeby silnik się jak najszybciej rozgrzał to zrobili właśnie pompę wody z możliwością odłączania napędu.
Czyli, jak motor jest zimny to wirnik pompy wody stoi, jak silnik się rozgrzeje to dopiero załącza napęd i mieli płyn.
Taki cyber termostat przed termostatem właściwym.
Czy ktoś może to potwierdzić ?
Tak nie jestem tego pewien w 100%
Ale
Podobnie może być w Oplu.
Podobna zasada działania.
Na jakie normy spalin motor ?
Hmm.
Jak błądzę to niech mnie ktoś poprawi.
Coś coś
A ile u Ciebie wytrzymała zakładając że to fabryka z autem ? ( bankowo fabryczna)
Ja nie wiem czy to czasem nie jest sprzęgło elektromagnetyczne napędu pompy i dlatego jest taka droga w wuj.
No nowe auta tak mają, chyba Gofer 7/8 to ma
Coś w ten deseń
Cybermózg zarządza pompą wody
Coś coś
Dodano po 57 minutach 53 sekundach:
Coś mi się jeszcze przypomniało, taka ciekawostka.
Ponoć w VAG-u jak masz pompę wody ze sterowaniem, czyli ze sprzęgłem.
To jak ją wymieniasz i chcesz odpowietrzyć układ to musisz odpiąć wtyczkę bo inaczej pompa nie ma napędu i nie mieli płynu.
Tak na 99% jestem tego pewny.
Taki filmik widziałem i właśnie gościu poradę dawał że jakby ktoś chciał samemu wymienić pompę wody to nie zapinać wtyczki do odpowietrzenia układu.
Chodzi o to że producent sobie wymyślił, żeby silnik się jak najszybciej rozgrzał to zrobili właśnie pompę wody z możliwością odłączania napędu.
Czyli, jak motor jest zimny to wirnik pompy wody stoi, jak silnik się rozgrzeje to dopiero załącza napęd i mieli płyn.
Taki cyber termostat przed termostatem właściwym.
Czy ktoś może to potwierdzić ?
Tak nie jestem tego pewien w 100%
Ale
Podobnie może być w Oplu.
Podobna zasada działania.
Na jakie normy spalin motor ?
Hmm.
Jak błądzę to niech mnie ktoś poprawi.
Coś coś
- Matti181
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 sty 2022, 8:47
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra j
- Rocznik: 2014
- Województwo: dolnośląskie