1.7CDTI metaliczny stukot
- Celesimm
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 maja 2021, 10:15
- Auto: Astra J
- Województwo: kujawsko-pomorskie
1.7CDTI metaliczny stukot
Hej, mam problem z okolic silnika (a17dtc).
Odpalam auto i gdy ruszam przyspieszając w normalny sposób (1500-2500), słychać jakiś metaliczny dźwięk z okolic silnika.
Po kilku kilometrach i po lekkim nagrzaniu się silnika dźwięk znika (albo jest mniej słyszalny). Spadków mocny, czy falowania obrotów nie zaobserwowałem.
Jedyne co ostatni było robione to olej i filtry oleju/paliwa wymieniałem z dwa tygodnie temu (~500km). Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale zawsze lałem "lepszą" ropę z shella, w przeddzień pojawienia się stuków zalałem standardowego dieselka z Lotosu ze względu na ceny
Na filmiku udało mi się zarejestrować ten dźwięk, najlepiej to słychać po wyjściu z zakrętu.
Może ktoś ma pomysł czego to dźwięk?
[External Link Removed for Guests]
Odpalam auto i gdy ruszam przyspieszając w normalny sposób (1500-2500), słychać jakiś metaliczny dźwięk z okolic silnika.
Po kilku kilometrach i po lekkim nagrzaniu się silnika dźwięk znika (albo jest mniej słyszalny). Spadków mocny, czy falowania obrotów nie zaobserwowałem.
Jedyne co ostatni było robione to olej i filtry oleju/paliwa wymieniałem z dwa tygodnie temu (~500km). Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale zawsze lałem "lepszą" ropę z shella, w przeddzień pojawienia się stuków zalałem standardowego dieselka z Lotosu ze względu na ceny
Na filmiku udało mi się zarejestrować ten dźwięk, najlepiej to słychać po wyjściu z zakrętu.
Może ktoś ma pomysł czego to dźwięk?
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 01 mar 2021, 17:43
- Imię: Radosław
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7
- Rocznik: 2013
- Województwo: dolnośląskie
Walczę z tym dźwiękiem juz 2 rok. I dalej nie ma mądrego. Wymieniony SCV, zregenerowane wtryski oraz DPF, czyszczony EGR. Wtryski po regeneracji byly jeszcze 2 razy wyciągane i sprawdzane na stole w różnych firmach i niby są ok. Po regeneracji wtryskiwaczy przez moment miałem ciszę ale po paru wypaleniach DPF stukanie powróciło. Tak jakby coś je przestawiło programowo w sterowniku i nagle inaczej dawkowały. Po wymianie SCV i nauczeniu auta małej dawki była chwila ciszy i stuki wróciły. Stuki są tylko pod obciążeniem i w zakresie obrotów jaki podałeś. Stojąc na luzie nie występują. Zauważyłem że bardziej stuka przy niższych temperaturach np 0 stopni, a po południu jak jest powiedzmy +10 to stukanie jest cichsze. Aktualnie wyjezdzam 3 zbiornik z polecanym dodatkiem Archoil ale w sumie poprawy nie zauważyłem. przesyłam link jak wyglada to u mnie [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 11 paź 2020, 13:08
- Imię: Maciej
- Auto: Astra J
- Silnik: B16DTL
- Rocznik: 2014
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 2 razy
Nie wiem jak u innych, ale mi wyskakuje że film jest prywatny. A co do tematu... Mam podobnie przy przyspieszaniu, z tym, że ja bym to porównał do starego diesla 1.9. Kiedyś pytałem mechanika i powiedział, że to może (ale nie musi) być dwumasaRadekwroclaw pisze: ↑14 mar 2022, 21:29link jak wyglada to u mnie [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 01 mar 2021, 17:43
- Imię: Radosław
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7
- Rocznik: 2013
- Województwo: dolnośląskie
Kpl dwumas sprzęgło miałem. Wymienione przy 189tys stukało już przed wymianą .
- Celesimm
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 maja 2021, 10:15
- Auto: Astra J
- Województwo: kujawsko-pomorskie
O, "miło" słyszeć, że ktoś się z podobnym tematem boryka.
Gdy zadzwoniłem do swojego mechanika i opisałem objawy od razu stwierdził, że "silnikami się nie zajmuje" i podał nadmiar na specjalistę od diesla - w poniedziałek odstawiam auto.
Z ciekawości, jaki olej silnikowy lejesz?
Gdy zadzwoniłem do swojego mechanika i opisałem objawy od razu stwierdził, że "silnikami się nie zajmuje" i podał nadmiar na specjalistę od diesla - w poniedziałek odstawiam auto.
Z ciekawości, jaki olej silnikowy lejesz?
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 01 mar 2021, 17:43
- Imię: Radosław
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7
- Rocznik: 2013
- Województwo: dolnośląskie
Vavoline synpower dexos2 5w30 i przy ostatniej wymianie zrobiłem płukankę i ceratec zalany. Ja to mam nadzieję, że uda się wspólnymi siłami w końcu rozwiązać ten problem mój był w 4 warsztatach we Wrocławiu w tym 2 które robią regenerację wtryskiwaczy i jeden stwierdził, że wszystko jest super nic nie stuka poproszę 100zl za diagnostykę, a ten co regenerował wtryski powiedział że wina DPF , jak go wyczyściłem w maszynie i do nich wróciłem to rozłożyli ręce i stwierdzili, że w Oplach to się sterowniki silnika psują.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 21 lis 2021, 0:22
- Imię: Bogdan
- Auto: Astra J Cosmo Sport
- Silnik: 1.4 NET 140
- Rocznik: 2010
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 5 razy
Regeneracja wtryskiwaczy Denso to loteria , bo wymianę końcówki ( China ) trudno nazwać regeneracją całego wtryskiwacza , to stukanie
to wydaje się zbyt duża dawka w zakresie obrotów na jednym wtryskiwaczu , znam procedury regeneracji Bosch , ciekawi mnie jak wyglądają procedury
regeneracji Denso ( dostępność oryginalnych części ,regulacja a nie tylko mycie i pomiary ... ) , jak pracowałem w Boschu to naprawa Denso nie była możliwa .
to wydaje się zbyt duża dawka w zakresie obrotów na jednym wtryskiwaczu , znam procedury regeneracji Bosch , ciekawi mnie jak wyglądają procedury
regeneracji Denso ( dostępność oryginalnych części ,regulacja a nie tylko mycie i pomiary ... ) , jak pracowałem w Boschu to naprawa Denso nie była możliwa .
- KonstantinPol
- Posty: 471
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
Chyba mam ten sam problem od kilku dni - występuje pod obciążeniem - im bardziej dynamicznie przyspieszam tym wyraźniej słychać, zaczyna się w okolicach 1500 obrotów/minutę. Brzmi jak wtryski po zalaniu kiepskiego paliwa...
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
- KonstantinPol
- Posty: 471
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
Co ciekawsze, a o czym zapomniałem napisać jak się zaczął ten stukot to również pojawił się odgłos przelewania jaki zwykle związany jest z problemami z filtrem paliwa. Zaś filtr paliwa miałem zmieniany nie dalej jak pół roku temu i od tamtej pory problemu "gołębia" nie było. Czyżby w jakiś sposób zapowietrzył się układ?!
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
- Celesimm
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 maja 2021, 10:15
- Auto: Astra J
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Z lekkim opóźnieniem, ale mam info zupełnie nieprzydatne.
Mechanik stwierdził, że faktycznie coś stuka na zimnym i jest to zapewne wtrysk, ale nie wie na dobrą sprawę który.
Na jałowym wszystko ok, po rozgrzaniu ok, komputer bez błędów, stuk tylko pod obciążeniem.
Wziąłem na razie od mechanika jakiś preparat fueldat datacol, żeby spróbować te wytryski przeczyscic.
Problem nadal nie rozwiązany.
Czekam, aż w końcu skończy się bak z paliwem z którym zbiegło się pojawienie stuków.
Mechanik stwierdził, że faktycznie coś stuka na zimnym i jest to zapewne wtrysk, ale nie wie na dobrą sprawę który.
Na jałowym wszystko ok, po rozgrzaniu ok, komputer bez błędów, stuk tylko pod obciążeniem.
Wziąłem na razie od mechanika jakiś preparat fueldat datacol, żeby spróbować te wytryski przeczyscic.
Problem nadal nie rozwiązany.
Czekam, aż w końcu skończy się bak z paliwem z którym zbiegło się pojawienie stuków.