1.7CDTI metaliczny stukot

Awatar użytkownika
Celesimm

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 29 maja 2021, 10:15
Auto: Astra J
Województwo: kujawsko-pomorskie

1.7CDTI metaliczny stukot

#1

Nieprzeczytany post autor: Celesimm »

Hej, mam problem z okolic silnika (a17dtc).

Odpalam auto i gdy ruszam przyspieszając w normalny sposób (1500-2500), słychać jakiś metaliczny dźwięk z okolic silnika.
Po kilku kilometrach i po lekkim nagrzaniu się silnika dźwięk znika (albo jest mniej słyszalny). Spadków mocny, czy falowania obrotów nie zaobserwowałem.
Jedyne co ostatni było robione to olej i filtry oleju/paliwa wymieniałem z dwa tygodnie temu (~500km). Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale zawsze lałem "lepszą" ropę z shella, w przeddzień pojawienia się stuków zalałem standardowego dieselka z Lotosu ze względu na ceny 😅

Na filmiku udało mi się zarejestrować ten dźwięk, najlepiej to słychać po wyjściu z zakrętu.
Może ktoś ma pomysł czego to dźwięk?
[External Link Removed for Guests]

Radekwroclaw

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 01 mar 2021, 17:43
Imię: Radosław
Auto: Astra J
Silnik: 1.7
Rocznik: 2013
Województwo: dolnośląskie

#2

Nieprzeczytany post autor: Radekwroclaw »

Walczę z tym dźwiękiem juz 2 rok. I dalej nie ma mądrego. Wymieniony SCV, zregenerowane wtryski oraz DPF, czyszczony EGR. Wtryski po regeneracji byly jeszcze 2 razy wyciągane i sprawdzane na stole w różnych firmach i niby są ok. Po regeneracji wtryskiwaczy przez moment miałem ciszę ale po paru wypaleniach DPF stukanie powróciło. Tak jakby coś je przestawiło programowo w sterowniku i nagle inaczej dawkowały. Po wymianie SCV i nauczeniu auta małej dawki była chwila ciszy i stuki wróciły. Stuki są tylko pod obciążeniem i w zakresie obrotów jaki podałeś. Stojąc na luzie nie występują. Zauważyłem że bardziej stuka przy niższych temperaturach np 0 stopni, a po południu jak jest powiedzmy +10 to stukanie jest cichsze. Aktualnie wyjezdzam 3 zbiornik z polecanym dodatkiem Archoil ale w sumie poprawy nie zauważyłem. przesyłam link jak wyglada to u mnie [External Link Removed for Guests]

Shruikan465

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 11 paź 2020, 13:08
Imię: Maciej
Auto: Astra J
Silnik: B16DTL
Rocznik: 2014
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: Shruikan465 »

Radekwroclaw pisze:
14 mar 2022, 21:29
link jak wyglada to u mnie [External Link Removed for Guests]
Nie wiem jak u innych, ale mi wyskakuje że film jest prywatny. A co do tematu... Mam podobnie przy przyspieszaniu, z tym, że ja bym to porównał do starego diesla 1.9. Kiedyś pytałem mechanika i powiedział, że to może (ale nie musi) być dwumasa

Radekwroclaw

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 01 mar 2021, 17:43
Imię: Radosław
Auto: Astra J
Silnik: 1.7
Rocznik: 2013
Województwo: dolnośląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: Radekwroclaw »

Kpl dwumas sprzęgło miałem. Wymienione przy 189tys stukało już przed wymianą .

Awatar użytkownika
Celesimm

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 29 maja 2021, 10:15
Auto: Astra J
Województwo: kujawsko-pomorskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Celesimm »

O, "miło" słyszeć, że ktoś się z podobnym tematem boryka.
Gdy zadzwoniłem do swojego mechanika i opisałem objawy od razu stwierdził, że "silnikami się nie zajmuje" i podał nadmiar na specjalistę od diesla - w poniedziałek odstawiam auto.
Z ciekawości, jaki olej silnikowy lejesz?

Radekwroclaw

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 01 mar 2021, 17:43
Imię: Radosław
Auto: Astra J
Silnik: 1.7
Rocznik: 2013
Województwo: dolnośląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Radekwroclaw »

Vavoline synpower dexos2 5w30 i przy ostatniej wymianie zrobiłem płukankę i ceratec zalany. Ja to mam nadzieję, że uda się wspólnymi siłami w końcu rozwiązać ten problem 😉 mój był w 4 warsztatach we Wrocławiu w tym 2 które robią regenerację wtryskiwaczy i jeden stwierdził, że wszystko jest super nic nie stuka poproszę 100zl za diagnostykę, a ten co regenerował wtryski powiedział że wina DPF , jak go wyczyściłem w maszynie i do nich wróciłem to rozłożyli ręce i stwierdzili, że w Oplach to się sterowniki silnika psują.

Oxi

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 21 lis 2021, 0:22
Imię: Bogdan
Auto: Astra J Cosmo Sport
Silnik: 1.4 NET 140
Rocznik: 2010
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 5 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: Oxi »

Regeneracja wtryskiwaczy Denso to loteria , bo wymianę końcówki ( China ) trudno nazwać regeneracją całego wtryskiwacza , to stukanie
to wydaje się zbyt duża dawka w zakresie obrotów na jednym wtryskiwaczu , znam procedury regeneracji Bosch , ciekawi mnie jak wyglądają procedury
regeneracji Denso ( dostępność oryginalnych części ,regulacja a nie tylko mycie i pomiary ... ) , jak pracowałem w Boschu to naprawa Denso nie była możliwa .

Awatar użytkownika
KonstantinPol

Astro-maniak
Posty: 467
Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: rej. WS...
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 25 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: KonstantinPol »

Chyba mam ten sam problem od kilku dni - występuje pod obciążeniem - im bardziej dynamicznie przyspieszam tym wyraźniej słychać, zaczyna się w okolicach 1500 obrotów/minutę. Brzmi jak wtryski po zalaniu kiepskiego paliwa...
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ? :P

Awatar użytkownika
KonstantinPol

Astro-maniak
Posty: 467
Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: rej. WS...
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 25 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: KonstantinPol »

Co ciekawsze, a o czym zapomniałem napisać jak się zaczął ten stukot to również pojawił się odgłos przelewania jaki zwykle związany jest z problemami z filtrem paliwa. Zaś filtr paliwa miałem zmieniany nie dalej jak pół roku temu i od tamtej pory problemu "gołębia" nie było. Czyżby w jakiś sposób zapowietrzył się układ?!
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ? :P

Awatar użytkownika
Celesimm

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 29 maja 2021, 10:15
Auto: Astra J
Województwo: kujawsko-pomorskie

#10

Nieprzeczytany post autor: Celesimm »

Z lekkim opóźnieniem, ale mam info zupełnie nieprzydatne.
Mechanik stwierdził, że faktycznie coś stuka na zimnym i jest to zapewne wtrysk, ale nie wie na dobrą sprawę który.
Na jałowym wszystko ok, po rozgrzaniu ok, komputer bez błędów, stuk tylko pod obciążeniem.
Wziąłem na razie od mechanika jakiś preparat fueldat datacol, żeby spróbować te wytryski przeczyscic.
Problem nadal nie rozwiązany.
Czekam, aż w końcu skończy się bak z paliwem z którym zbiegło się pojawienie stuków.

ODPOWIEDZ