Za wysokie ciśnienie na listwie cr. Astra j 1.6 Cdti (B16dth)

pemo95

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 04 lut 2022, 16:45
Auto: Astra J
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

Za wysokie ciśnienie na listwie cr. Astra j 1.6 Cdti (B16dth)

#1

Nieprzeczytany post autor: pemo95 »

Witam. Mam problem ze zbyt wysokim ciśnieniem paliwa w AJ 1.6 Cdti (B16dth), przebieg 112000km.
Na zimnym jak i ciepłym silniku po odpaleniu falują obroty, czasami zatrzęsie całym autem oraz czuć lekkie szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością, dodatkowo często czuć ostry zapach spalin. Interfejs nie pokazuje żadnych błędów, jedyne co rzuciło mi się w oczy to ciśnienie paliwa na listwie CR. Wg moich informacji powinno oscylowac w granicach 240-260 bar na biegu jałowym przy czym u mnie dochodzi do nawet 350bar. Zawór Egr i klapa gasząca wyczyszczone, filtr paliwa, powietrza wymieniony, sprawdzone świece żarowe, map sensor, czujnik maf
i regulator wydatku paliwa na pompie wysokiego ciśnienia-wszystko sprawne. Czy możecie doradzić gdzie jeszcze szukać usterki?

Foton

Astro-maniak
Posty: 1197
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 62 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Kolektor wydechowy.

Harmonijka ?

Obrazek

Weź drugą osobę
Weź starą brudną szmatę
Niech ktoś przytka wydech na moment przy dodawaniu gazu.

Patrz pod maską czy wali spaliny.

Nie wiem, ot pomysł.

pemo95

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 04 lut 2022, 16:45
Auto: Astra J
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: pemo95 »

Spróbuję, każdy pomysł warto sprawdzić. A orientujesz się może gdzie znajduje się zawór regulacji ciśnienia paliwa? Na pompie wysokiego ciśnienia jest tylko ten zawór wydatku paliwa który sprawdziłem, na końcu listwy Cr znalazłem czujnik z oznaczeniem
45pp3-5 my a i chyba gdzieś powinien być jeszcze regulator ciśnienia o ile się nie myle.

Samuel1983

Rekrut
Posty: 67
Rejestracja: 17 lis 2020, 11:40
Imię: Arkadiusz
Auto: Astra J
Silnik: B16dtl
Rocznik: 2015
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: Samuel1983 »

pemo95 pisze:
16 lis 2022, 20:17
Spróbuję, każdy pomysł warto sprawdzić. A orientujesz się może gdzie znajduje się zawór regulacji ciśnienia paliwa? Na pompie wysokiego ciśnienia jest tylko ten zawór wydatku paliwa który sprawdziłem, na końcu listwy Cr znalazłem czujnik z oznaczeniem
45pp3-5 my a i chyba gdzieś powinien być jeszcze regulator ciśnienia o ile się nie myle.
Daj znać czy przytkanie coś pomogło - ale podpowiem gdzie powinieneś szukać - podkładka pod wtryskiem (smród spalin i cykanie, dodatkowo mokro w okolicy wtrysku)- ja miałem jedną uszkodzoną a szukałem z miesiąc czasu smrodu spalin i żałuje że nie wymieniłem wszystkich czterech bo znów od czasu do czasu go czuje a co gorsze już nie wiem skąd ;)

Oczywiście nie było błędów i innych oznak powyższego - jedynie smród spalin w kabinie

Odkryj osłonę gumową wtrysków i wąchaj i słuchaj ;)

pemo95

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 04 lut 2022, 16:45
Auto: Astra J
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: pemo95 »

W Lipcu miałem robiony rozrząd i z tego co wiem, wszystkie podkładki pod wtryskami były wymienione na nowe ale kto wie, może któraś źle się osadziła. W sobotę sprawdzę wszystkie wasze podpowiedzi i dam znać 😉. W tygodniu niestety ciężko z czasem 😔

Ipregnator

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 31 maja 2022, 12:52
Imię: Bartłomiej
Auto: Astra J gtc
Silnik: A20DTH
Rocznik: 2011
Województwo: małopolskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Ipregnator »

I jak się skończyła historia? Pytam bo miałem podobną przygodę z falującymi obrotami co zostało rozwiązane wymianą zaworu recyrkulacji ciśnienia paliwa. Jednak silnik wibruje a podczas jazdy przy przekroczeniu 1800 obrotów czuć wibracje na lewarku i na pedałach.

pemo95

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 04 lut 2022, 16:45
Auto: Astra J
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: pemo95 »

Cześć. Przepraszam że odpisuje po tak długim czasie ale chciałem być pewny tego co napiszę. Po przeglądzie wszystkich elementów o których pisałem wcześniej z bezradności zdecydowałem się na ostatnią próbę. Mimo tego że filtr paliwa był wymieniany całkiem niedawno, postanowiłem wymienić go kolejny raz, z tą różnicą, że postanowiłem zalać filtr paliwa środkiem do czyszczenia wtryskiwaczy Liqui Moly 2666. Po zastosowaniu tego środka i kilku dni jazdy silnik od 3 tygodni sprawuje się idealnie, więc jeśli komus brakuje pomysłu na to gdzie szukać przyczyny falowania obrotów czy szarpania silnikiem to polecam ten środek. Zalecam wlanie go bezpośrednio do filtra paliwa (oczywiście wymiana filtra na nowy), dolanie środka do zbiornika z paliwem nie da takiego efektu jak wlanie bezpośrednio do filtra!. Mam nadzieję, że komuś z was to pomoże :)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Zalanie do filtra to też słaby pomysł. Zaraz po tym trafia do baku ten środek. Tak naprawdę spali silnik mize kuelonek a reszta wyląduje w baku. Lepiej na małym.obiegu z butelki podłączyć zasilenie i powrót i że dwa środki zapodać i trochę ropy i tak na odpalonym potrzymać na obrotach 3000 z pół godziny.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

pemo95

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 04 lut 2022, 16:45
Auto: Astra J
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: pemo95 »

Zgadzam się, że lepszy efekt da czyszczenie jeśli środek podamy bezpośrednio z puszki ale niestety u mnie w zbiorniku znajduje się pompa wstępna więc bez kombinowania zalałem filtr. W moim przypadku pomogło, szkód nie ma żadnych więc jest ok :)

ODPOWIEDZ