Bład P0299 plus okopcone Turbo
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra j Sport Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Bład P0299 plus okopcone Turbo
Witam wszystkich
Mam niecodzienny problem z ktorym niedosc ze i ja walcze w miare sam to mechanicy nie daja tu pola popisu a przynajmniej jeden z nich.
Mianowicie we wrzesniu tamtego roku wymieniona turbina byla na nowa bo oryginalnej nie szlo zregenerowac .
Powod wymiany . Brak mocy i okopcenie ze spalin plus luzy.
Od okolo marca problem z brakiem mocy (blad P0299) podczas wcisniecia gazu do dechy i obciazenia typu gorka na autostradzie w roznym przedziale predkosci ale zawsze ponad 100 kmH,i ponad 2.5 tys obrotow.
Do tego dochodzi okopcona turbina (laczenie turbiny z kolektorem .. tak sadze ) oraz zapach spalin w kabinie podczas wypalania DPF.
Mechanik stwierdzil ze blad i tryb awaryjny (P0299)to nie wina turbiny tylko czujnika cisnienia i probuje mnie przekonac do wymiany,
niechce tego robic bo chce aby usunal usterke pierwsza czyli okopcenie ale on tylko dokrecil sruby umyl i powiedzial ze w tym miejscu nie ma uszczelki tylko jest metal do metalu . oczywicie awaria powrocila i znowo jest okopcone .
Na moje pytanie czemu sa spaliny na turbinie stwierdza ze to moze byc ze Astry maja taka przypadlosc , i jak DPF jest przypchany i cisnienie dostaje to wyrzuca je wlasnie tamtedy .
Bylem u innych mechanikow ktorzy stwierdzaja ze bledy moga byc z winny tam gdzie okopcone ale nie chca sie podjac naprawy bo Turbo na gwarancji.
Prosze mi napisac czy moje myslenie jest poprawne ze okopcenia nie ma prawa byc bo nie wiem czy moja wiedza mechaniczna jak albo na tak niskim poziomie lub mechanik sam nie wie co jest bo wymieniac czesci mozna bez konca i bez efektow . Oraz pytanie czy DPF moze miec taki wplyw na bledy lub na okopcenie
Pozdrawiam zdjecia dodam o co chodzi z ta rubina
Mam niecodzienny problem z ktorym niedosc ze i ja walcze w miare sam to mechanicy nie daja tu pola popisu a przynajmniej jeden z nich.
Mianowicie we wrzesniu tamtego roku wymieniona turbina byla na nowa bo oryginalnej nie szlo zregenerowac .
Powod wymiany . Brak mocy i okopcenie ze spalin plus luzy.
Od okolo marca problem z brakiem mocy (blad P0299) podczas wcisniecia gazu do dechy i obciazenia typu gorka na autostradzie w roznym przedziale predkosci ale zawsze ponad 100 kmH,i ponad 2.5 tys obrotow.
Do tego dochodzi okopcona turbina (laczenie turbiny z kolektorem .. tak sadze ) oraz zapach spalin w kabinie podczas wypalania DPF.
Mechanik stwierdzil ze blad i tryb awaryjny (P0299)to nie wina turbiny tylko czujnika cisnienia i probuje mnie przekonac do wymiany,
niechce tego robic bo chce aby usunal usterke pierwsza czyli okopcenie ale on tylko dokrecil sruby umyl i powiedzial ze w tym miejscu nie ma uszczelki tylko jest metal do metalu . oczywicie awaria powrocila i znowo jest okopcone .
Na moje pytanie czemu sa spaliny na turbinie stwierdza ze to moze byc ze Astry maja taka przypadlosc , i jak DPF jest przypchany i cisnienie dostaje to wyrzuca je wlasnie tamtedy .
Bylem u innych mechanikow ktorzy stwierdzaja ze bledy moga byc z winny tam gdzie okopcone ale nie chca sie podjac naprawy bo Turbo na gwarancji.
Prosze mi napisac czy moje myslenie jest poprawne ze okopcenia nie ma prawa byc bo nie wiem czy moja wiedza mechaniczna jak albo na tak niskim poziomie lub mechanik sam nie wie co jest bo wymieniac czesci mozna bez konca i bez efektow . Oraz pytanie czy DPF moze miec taki wplyw na bledy lub na okopcenie
Pozdrawiam zdjecia dodam o co chodzi z ta rubina
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra j Sport Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Jest może ktoś kto może coś napisać bo widzę że brak odzewu a mam problem
- Adler
- Posty: 3010
- Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
- Imię: Przemek
- Auto: Sports Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 140 razy
- Kontakt:
Może najpierw zapoznaj się z tym wątkiem, bo to dość popularny błąd:
Opel astra J WYŁĄCZA SIE TURBO
Dodano po 6 minutach 1 sekundzie:
Opel astra J WYŁĄCZA SIE TURBO
Dodano po 6 minutach 1 sekundzie:
Jaka przypadłość? U mnie nie ma spalin na turbinie, a mam ten sam silnik (B16DTL). Ale przyznam, że o DPF dbam.DonPomidor pisze: ↑25 lip 2023, 18:47Na moje pytanie czemu sa spaliny na turbinie stwierdza ze to moze byc ze Astry maja taka przypadlosc , i jak DPF jest przypchany i cisnienie dostaje to wyrzuca je wlasnie tamtedy.
- nismo
- Posty: 3685
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
Nie jest pęknięty przewód łączący kolektor z EGR? Dość częsta przypadłość w 1.6
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra j Sport Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Witam odnośnie przewodu nie ma pęknięcia, ogólnie wczoraj wyciągnąłem przepustnice z tą rurka plus egr aby sprawdzić i wyczyścić wszystko fakt było oblepione wszystko. Po wyczyszczeniu pojechałem na autoratrade i ponownie ten sam błąd.
A mogę prosić o instruktaż jak dbać o dpf bo jedyne co ja robię to pilnuje aby się wypalił zawsze do końca plus min 1 w tygodniu robię wycieczkę 50 km na autostradzie
Poniżej zdjęcia przed czyszczeniem i po wsumie egr moim zdaniem był chyba w miarę czysty. Ale jeśli to kolanko było takie oblepione to czy dalej może być gorzej?
Dodam że czujnik map również był wyczyszczony.
Aktualnie turbina idzie na reklamację i ciekawe czy to ona
A mogę prosić o instruktaż jak dbać o dpf bo jedyne co ja robię to pilnuje aby się wypalił zawsze do końca plus min 1 w tygodniu robię wycieczkę 50 km na autostradzie
Poniżej zdjęcia przed czyszczeniem i po wsumie egr moim zdaniem był chyba w miarę czysty. Ale jeśli to kolanko było takie oblepione to czy dalej może być gorzej?
Dodam że czujnik map również był wyczyszczony.
Aktualnie turbina idzie na reklamację i ciekawe czy to ona
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- dejw100
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 lip 2021, 21:19
- Auto: Astra J
- Silnik: B16DTH
- Rocznik: 2016
- Województwo: świętokrzyskie
Spaliny nie powinny się wydobywać przez łączenie turbiny, także turbo do wyjęcia i kolektor dolotowy też, pewnie wygląda tak samo jak to kolanko. Egr może być czysty bo tam nie ma oleju, a w kolektorze olej miesza się ze spalinami robi się takie bagno.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra j Sport Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
A więc tak udało się po namowach namówić mechanika na wyciągnięcie turbo w formie gwarancji o ile oczywiście uwzględnia i sytuacja wygląda następująco, turbo w środku lekko okopcona luzów brak na pierwszy rzut oka, oglądałem podłączenie kolektora czy zapchane widać że w sumie jest lekko okopcona nic więcej ale na kolanku z egr zauważyłem pęknięcie na rurze na jednym ze zwoi i po zapytaniu mechanika stwierdza ze wsumie ta rura jest nie okopcona i możliwe że zbudowana jest ze 2 płaszczy ten 1 pękną z wibracji i w środku jest jeszcze jakaś rura bo inaczej by było wszędzie osmoloną poniżej daje zdjęcia i proszę określić względnie czy może to odpowiadać za błąd P0299 (za niskie doładowanie)
Co sprawdzać póki to turbo jest wyciągnięte bo trochę potrwa jak sprawdza turbinę u producenta
Co sprawdzać póki to turbo jest wyciągnięte bo trochę potrwa jak sprawdza turbinę u producenta
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra j Sport Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
-
- Posty: 1175
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 61 razy
Odbijam, nie mam wiedzy.
Coś mi się wydawało.
Dodano po 16 minutach 34 sekundach:
Ale moment moment.
Masz jakby przedmuch spalin z gorącej strony turbo na zimną ??
Tak to chyba wygląda ?
Skąd spaliny po zimnej stronie Turbo ?
Coś mi się wydawało.
Dodano po 16 minutach 34 sekundach:
Ale moment moment.
Masz jakby przedmuch spalin z gorącej strony turbo na zimną ??
Tak to chyba wygląda ?
Skąd spaliny po zimnej stronie Turbo ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.