Bład P0299 plus okopcone Turbo

DonPomidor

Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
Imię: Mariusz
Auto: Astra j Sport Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

Bład P0299 plus okopcone Turbo

#1

Nieprzeczytany post autor: DonPomidor »

Witam wszystkich

Mam niecodzienny problem z ktorym niedosc ze i ja walcze w miare sam to mechanicy nie daja tu pola popisu a przynajmniej jeden z nich.

Mianowicie we wrzesniu tamtego roku wymieniona turbina byla na nowa bo oryginalnej nie szlo zregenerowac .
Powod wymiany . Brak mocy i okopcenie ze spalin plus luzy.

Od okolo marca problem z brakiem mocy (blad P0299) podczas wcisniecia gazu do dechy i obciazenia typu gorka na autostradzie w roznym przedziale predkosci ale zawsze ponad 100 kmH,i ponad 2.5 tys obrotow.
Do tego dochodzi okopcona turbina (laczenie turbiny z kolektorem .. tak sadze ) oraz zapach spalin w kabinie podczas wypalania DPF.

Mechanik stwierdzil ze blad i tryb awaryjny (P0299)to nie wina turbiny tylko czujnika cisnienia i probuje mnie przekonac do wymiany,
niechce tego robic bo chce aby usunal usterke pierwsza czyli okopcenie ale on tylko dokrecil sruby umyl i powiedzial ze w tym miejscu nie ma uszczelki tylko jest metal do metalu . oczywicie awaria powrocila i znowo jest okopcone .
Na moje pytanie czemu sa spaliny na turbinie stwierdza ze to moze byc ze Astry maja taka przypadlosc , i jak DPF jest przypchany i cisnienie dostaje to wyrzuca je wlasnie tamtedy .
Bylem u innych mechanikow ktorzy stwierdzaja ze bledy moga byc z winny tam gdzie okopcone ale nie chca sie podjac naprawy bo Turbo na gwarancji.
Prosze mi napisac czy moje myslenie jest poprawne ze okopcenia nie ma prawa byc bo nie wiem czy moja wiedza mechaniczna jak albo na tak niskim poziomie lub mechanik sam nie wie co jest bo wymieniac czesci mozna bez konca i bez efektow . Oraz pytanie czy DPF moze miec taki wplyw na bledy lub na okopcenie

Pozdrawiam zdjecia dodam o co chodzi z ta rubina
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

DonPomidor

Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
Imię: Mariusz
Auto: Astra j Sport Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: DonPomidor »

Jest może ktoś kto może coś napisać bo widzę że brak odzewu a mam problem

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 3010
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Adler »

Może najpierw zapoznaj się z tym wątkiem, bo to dość popularny błąd:
Opel astra J WYŁĄCZA SIE TURBO

Dodano po 6 minutach 1 sekundzie:
DonPomidor pisze:
25 lip 2023, 18:47
Na moje pytanie czemu sa spaliny na turbinie stwierdza ze to moze byc ze Astry maja taka przypadlosc , i jak DPF jest przypchany i cisnienie dostaje to wyrzuca je wlasnie tamtedy.
Jaka przypadłość? U mnie nie ma spalin na turbinie, a mam ten sam silnik (B16DTL). Ale przyznam, że o DPF dbam.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3685
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Nie jest pęknięty przewód łączący kolektor z EGR? Dość częsta przypadłość w 1.6
[External Link Removed for Guests]

DonPomidor

Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
Imię: Mariusz
Auto: Astra j Sport Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: DonPomidor »

Witam odnośnie przewodu nie ma pęknięcia, ogólnie wczoraj wyciągnąłem przepustnice z tą rurka plus egr aby sprawdzić i wyczyścić wszystko fakt było oblepione wszystko. Po wyczyszczeniu pojechałem na autoratrade i ponownie ten sam błąd.
A mogę prosić o instruktaż jak dbać o dpf bo jedyne co ja robię to pilnuje aby się wypalił zawsze do końca plus min 1 w tygodniu robię wycieczkę 50 km na autostradzie

Poniżej zdjęcia przed czyszczeniem i po wsumie egr moim zdaniem był chyba w miarę czysty. Ale jeśli to kolanko było takie oblepione to czy dalej może być gorzej?
Dodam że czujnik map również był wyczyszczony.
Aktualnie turbina idzie na reklamację i ciekawe czy to ona
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dejw100

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 18 lip 2021, 21:19
Auto: Astra J
Silnik: B16DTH
Rocznik: 2016
Województwo: świętokrzyskie

#6

Nieprzeczytany post autor: dejw100 »

Spaliny nie powinny się wydobywać przez łączenie turbiny, także turbo do wyjęcia i kolektor dolotowy też, pewnie wygląda tak samo jak to kolanko. Egr może być czysty bo tam nie ma oleju, a w kolektorze olej miesza się ze spalinami robi się takie bagno.

DonPomidor

Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
Imię: Mariusz
Auto: Astra j Sport Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: DonPomidor »

A więc tak udało się po namowach namówić mechanika na wyciągnięcie turbo w formie gwarancji o ile oczywiście uwzględnia i sytuacja wygląda następująco, turbo w środku lekko okopcona luzów brak na pierwszy rzut oka, oglądałem podłączenie kolektora czy zapchane widać że w sumie jest lekko okopcona nic więcej ale na kolanku z egr zauważyłem pęknięcie na rurze na jednym ze zwoi i po zapytaniu mechanika stwierdza ze wsumie ta rura jest nie okopcona i możliwe że zbudowana jest ze 2 płaszczy ten 1 pękną z wibracji i w środku jest jeszcze jakaś rura bo inaczej by było wszędzie osmoloną poniżej daje zdjęcia i proszę określić względnie czy może to odpowiadać za błąd P0299 (za niskie doładowanie)
Co sprawdzać póki to turbo jest wyciągnięte bo trochę potrwa jak sprawdza turbinę u producenta
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Foton

Astro-maniak
Posty: 1175
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Bez sensu napisałem, sorry

DonPomidor

Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 26 lip 2018, 18:03
Imię: Mariusz
Auto: Astra j Sport Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: DonPomidor »

W sumie Foto nic nie napisałeś

Foton

Astro-maniak
Posty: 1175
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Odbijam, nie mam wiedzy.
Coś mi się wydawało.

Dodano po 16 minutach 34 sekundach:
Ale moment moment.

Masz jakby przedmuch spalin z gorącej strony turbo na zimną ??

Tak to chyba wygląda ?
turbo16.jpg
Skąd spaliny po zimnej stronie Turbo ?

Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ