P2262 i brak mocy powyżej 2.5k RPM
- miery
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 maja 2023, 8:31
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: kujawsko-pomorskie
P2262 i brak mocy powyżej 2.5k RPM
Dzień dobry. Pacjent 1.7 CDTI 2011 260kkm
Kilka dni temu wywaliło błąd P2262 (niewykryte ciśnienie doładowania turbosprężarki/nadsprężarki – mechaniczne) i CODE 84 (ograniczona moc silnika). Błąd od razu przechodzi w historyczny, ale powraca za każdym razem jak kręcę powyżej 2-3k RPM. Nigdy nie miałem diesla, tym bardziej z turbo. Mniej więcej wiem jakie części ma samochód który posiadam ale dopiero teraz ogarniam co się może popsuć i co gdzie jest.
Od zakupu występowało zapocenie/nagar na wyjściu z turbiny do intercoolera. Zrobiłem kilka tysięcy kilometrów bez żadnych awarii. Mechanik oraz wujek mówili, że to od strony gorącej i jeździć obserwować. I raczej na pewno się mylili. Ostatnio wyciek się powiększył, auto jeździło bez problemu. Zacząłem powoli myśleć o co z tym zrobić, ale coś mnie uprzedziło.
Przy emeryckiej jeździe po mieście i do 100km/h można nie zauważyć że nie ma doładowania. Nie można wkręcić więcej niż 2500 obrotów i 110 km/h
OPL-MONITOR pokazuje przy turbo 0-0,1 bar albo jest nieaktywny (nie wiem czy obsługuje 1.7CDTI). DPF zapełnia normalnie, trochę zimowo.
Czy załączone zdjęcie może przedstawiać martwą turbinę czy szukać przyczyny gdzie indziej?
Będę wdzięczny za pomoc i sugestię, bo mechanik ma wolny termin za dwa tygodnie.
Dodano po 1 godzinie 54 minutach 13 sekundach:
EDIT: Odczytałem jeszcze raz błędy i teraz jest P0299 - Niedostateczne doładowanie silnika
MAP Sensor do czyszczenia?
Kilka dni temu wywaliło błąd P2262 (niewykryte ciśnienie doładowania turbosprężarki/nadsprężarki – mechaniczne) i CODE 84 (ograniczona moc silnika). Błąd od razu przechodzi w historyczny, ale powraca za każdym razem jak kręcę powyżej 2-3k RPM. Nigdy nie miałem diesla, tym bardziej z turbo. Mniej więcej wiem jakie części ma samochód który posiadam ale dopiero teraz ogarniam co się może popsuć i co gdzie jest.
Od zakupu występowało zapocenie/nagar na wyjściu z turbiny do intercoolera. Zrobiłem kilka tysięcy kilometrów bez żadnych awarii. Mechanik oraz wujek mówili, że to od strony gorącej i jeździć obserwować. I raczej na pewno się mylili. Ostatnio wyciek się powiększył, auto jeździło bez problemu. Zacząłem powoli myśleć o co z tym zrobić, ale coś mnie uprzedziło.
Przy emeryckiej jeździe po mieście i do 100km/h można nie zauważyć że nie ma doładowania. Nie można wkręcić więcej niż 2500 obrotów i 110 km/h
OPL-MONITOR pokazuje przy turbo 0-0,1 bar albo jest nieaktywny (nie wiem czy obsługuje 1.7CDTI). DPF zapełnia normalnie, trochę zimowo.
Czy załączone zdjęcie może przedstawiać martwą turbinę czy szukać przyczyny gdzie indziej?
Będę wdzięczny za pomoc i sugestię, bo mechanik ma wolny termin za dwa tygodnie.
Dodano po 1 godzinie 54 minutach 13 sekundach:
EDIT: Odczytałem jeszcze raz błędy i teraz jest P0299 - Niedostateczne doładowanie silnika
MAP Sensor do czyszczenia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 lut 2017, 19:43
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTR
- Województwo: opolskie
U Mnie ostatnio przy błędzie P0299 okazało się, że EGR do regeneracji.
- miery
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 maja 2023, 8:31
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: kujawsko-pomorskie
lukaszjb7 pisze:U Mnie ostatnio przy błędzie P0299 okazało się, że EGR do regeneracji.
Co auto to inna historiaAdler pisze: Bład P0299 plus okopcone Turbo
Co się da to przejrzę i doczyszczę. Dostęp do turbiny jest kiepski, ale na łączeniu wygląda czysto.
Wysłane z mojego SM-M336B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 4849
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 99 razy
- miery
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 maja 2023, 8:31
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Najpierw miałem inny błąd i od tego się wątek zaczął.Adler pisze:Jest ok. 5 tematów o błędzie P0299. Najpierw poczytaj te wątki.
Bez porządnej diagnostyki i znalezienia wycieku to wróżenie z fusów.
Zajrzałem do MAPa i załączam zdjęcie
W zaworze EGR bez dramatu, chociaż nasi już tam byli bo ślady jakiegoś kleju znalazłem. Umyłem ile się dało. Odpalił i nie zgłosił żadnych błędów.
Jakby pomogło to dam znać, chociaż mam już nie pisać o tym błędzie
Wysłane z mojego SM-M336B przy użyciu Tapatalka
- miery
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 maja 2023, 8:31
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Po czyszczeniu MAP Sensora i zaworu EGR powrócił błąd P2262 przy kręceniu powyżej 2500 obrotów.
Okazało się, że pęknięty jest wężyk podciśnienia od nastawnika klap wirowych, zdjęcie z załączniku.
Turbina działa, ale z powodu wycieku trzeba nad regeneracją pomyśleć.
Temat do zamknięcia czy coś.
Okazało się, że pęknięty jest wężyk podciśnienia od nastawnika klap wirowych, zdjęcie z załączniku.
Turbina działa, ale z powodu wycieku trzeba nad regeneracją pomyśleć.
Temat do zamknięcia czy coś.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.