P2262 i brak mocy powyżej 2.5k RPM

Awatar użytkownika
miery

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 maja 2023, 8:31
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: kujawsko-pomorskie

P2262 i brak mocy powyżej 2.5k RPM

#1

Nieprzeczytany post autor: miery »

Dzień dobry. Pacjent 1.7 CDTI 2011 260kkm
Kilka dni temu wywaliło błąd P2262 (niewykryte ciśnienie doładowania turbosprężarki/nadsprężarki – mechaniczne) i CODE 84 (ograniczona moc silnika). Błąd od razu przechodzi w historyczny, ale powraca za każdym razem jak kręcę powyżej 2-3k RPM. Nigdy nie miałem diesla, tym bardziej z turbo. Mniej więcej wiem jakie części ma samochód który posiadam ale dopiero teraz ogarniam co się może popsuć i co gdzie jest. :)
Od zakupu występowało zapocenie/nagar na wyjściu z turbiny do intercoolera. Zrobiłem kilka tysięcy kilometrów bez żadnych awarii. Mechanik oraz wujek mówili, że to od strony gorącej i jeździć obserwować. I raczej na pewno się mylili. Ostatnio wyciek się powiększył, auto jeździło bez problemu. Zacząłem powoli myśleć o co z tym zrobić, ale coś mnie uprzedziło.
Przy emeryckiej jeździe po mieście i do 100km/h można nie zauważyć że nie ma doładowania. Nie można wkręcić więcej niż 2500 obrotów i 110 km/h
OPL-MONITOR pokazuje przy turbo 0-0,1 bar albo jest nieaktywny (nie wiem czy obsługuje 1.7CDTI). DPF zapełnia normalnie, trochę zimowo.

Czy załączone zdjęcie może przedstawiać martwą turbinę czy szukać przyczyny gdzie indziej?
Będę wdzięczny za pomoc i sugestię, bo mechanik ma wolny termin za dwa tygodnie.

Dodano po 1 godzinie 54 minutach 13 sekundach:
EDIT: Odczytałem jeszcze raz błędy i teraz jest P0299 - Niedostateczne doładowanie silnika

MAP Sensor do czyszczenia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

lukaszjb7

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 15 lut 2017, 19:43
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: opolskie

#2

Nieprzeczytany post autor: lukaszjb7 »

U Mnie ostatnio przy błędzie P0299 okazało się, że EGR do regeneracji.

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 3007
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Adler »

miery pisze:
22 sty 2024, 21:02
EDIT: Odczytałem jeszcze raz błędy i teraz jest P0299 - Niedostateczne doładowanie silnika
MAP Sensor do czyszczenia?
Bład P0299 plus okopcone Turbo

Awatar użytkownika
miery

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 maja 2023, 8:31
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: kujawsko-pomorskie

#4

Nieprzeczytany post autor: miery »

lukaszjb7 pisze:U Mnie ostatnio przy błędzie P0299 okazało się, że EGR do regeneracji.
Co auto to inna historia :)
Co się da to przejrzę i doczyszczę. Dostęp do turbiny jest kiepski, ale na łączeniu wygląda czysto.

Wysłane z mojego SM-M336B przy użyciu Tapatalka


czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4849
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 99 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Brak doładowania. Wirnik żyje?

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 3007
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Adler »

Jest ok. 5 tematów o błędzie P0299. Najpierw poczytaj te wątki.

Awatar użytkownika
miery

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 maja 2023, 8:31
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: kujawsko-pomorskie

#7

Nieprzeczytany post autor: miery »

Adler pisze:Jest ok. 5 tematów o błędzie P0299. Najpierw poczytaj te wątki.
Najpierw miałem inny błąd i od tego się wątek zaczął.
Bez porządnej diagnostyki i znalezienia wycieku to wróżenie z fusów.
Zajrzałem do MAPa i załączam zdjęcie :o
W zaworze EGR bez dramatu, chociaż nasi już tam byli bo ślady jakiegoś kleju znalazłem. Umyłem ile się dało. Odpalił i nie zgłosił żadnych błędów.
Jakby pomogło to dam znać, chociaż mam już nie pisać o tym błędzie ;)Obrazek

Wysłane z mojego SM-M336B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
miery

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 maja 2023, 8:31
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: kujawsko-pomorskie

#8

Nieprzeczytany post autor: miery »

Po czyszczeniu MAP Sensora i zaworu EGR powrócił błąd P2262 przy kręceniu powyżej 2500 obrotów.
Okazało się, że pęknięty jest wężyk podciśnienia od nastawnika klap wirowych, zdjęcie z załączniku.

Turbina działa, ale z powodu wycieku trzeba nad regeneracją pomyśleć.
Temat do zamknięcia czy coś. :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ