Strona 1 z 1

P2262 i brak mocy powyżej 2.5k RPM

: 22 sty 2024, 19:08
autor: miery
Dzień dobry. Pacjent 1.7 CDTI 2011 260kkm
Kilka dni temu wywaliło błąd P2262 (niewykryte ciśnienie doładowania turbosprężarki/nadsprężarki – mechaniczne) i CODE 84 (ograniczona moc silnika). Błąd od razu przechodzi w historyczny, ale powraca za każdym razem jak kręcę powyżej 2-3k RPM. Nigdy nie miałem diesla, tym bardziej z turbo. Mniej więcej wiem jakie części ma samochód który posiadam ale dopiero teraz ogarniam co się może popsuć i co gdzie jest. :)
Od zakupu występowało zapocenie/nagar na wyjściu z turbiny do intercoolera. Zrobiłem kilka tysięcy kilometrów bez żadnych awarii. Mechanik oraz wujek mówili, że to od strony gorącej i jeździć obserwować. I raczej na pewno się mylili. Ostatnio wyciek się powiększył, auto jeździło bez problemu. Zacząłem powoli myśleć o co z tym zrobić, ale coś mnie uprzedziło.
Przy emeryckiej jeździe po mieście i do 100km/h można nie zauważyć że nie ma doładowania. Nie można wkręcić więcej niż 2500 obrotów i 110 km/h
OPL-MONITOR pokazuje przy turbo 0-0,1 bar albo jest nieaktywny (nie wiem czy obsługuje 1.7CDTI). DPF zapełnia normalnie, trochę zimowo.

Czy załączone zdjęcie może przedstawiać martwą turbinę czy szukać przyczyny gdzie indziej?
Będę wdzięczny za pomoc i sugestię, bo mechanik ma wolny termin za dwa tygodnie.

Dodano po 1 godzinie 54 minutach 13 sekundach:
EDIT: Odczytałem jeszcze raz błędy i teraz jest P0299 - Niedostateczne doładowanie silnika

MAP Sensor do czyszczenia?

Re: P2262 i brak mocy powyżej 2.5k RPM

: 23 sty 2024, 10:10
autor: lukaszjb7
U Mnie ostatnio przy błędzie P0299 okazało się, że EGR do regeneracji.

Re: P2262 i brak mocy powyżej 2.5k RPM

: 23 sty 2024, 10:57
autor: Adler
miery pisze:
22 sty 2024, 21:02
EDIT: Odczytałem jeszcze raz błędy i teraz jest P0299 - Niedostateczne doładowanie silnika
MAP Sensor do czyszczenia?
Bład P0299 plus okopcone Turbo

Re: P2262 i brak mocy powyżej 2.5k RPM

: 23 sty 2024, 11:46
autor: miery
lukaszjb7 pisze:U Mnie ostatnio przy błędzie P0299 okazało się, że EGR do regeneracji.
Co auto to inna historia :)
Co się da to przejrzę i doczyszczę. Dostęp do turbiny jest kiepski, ale na łączeniu wygląda czysto.

Wysłane z mojego SM-M336B przy użyciu Tapatalka


Re: P2262 i brak mocy powyżej 2.5k RPM

: 23 sty 2024, 15:21
autor: czarnypiotrek
Brak doładowania. Wirnik żyje?

Re: P2262 i brak mocy powyżej 2.5k RPM

: 23 sty 2024, 16:45
autor: Adler
Jest ok. 5 tematów o błędzie P0299. Najpierw poczytaj te wątki.

Re: P2262 i brak mocy powyżej 2.5k RPM

: 23 sty 2024, 18:42
autor: miery
Adler pisze:Jest ok. 5 tematów o błędzie P0299. Najpierw poczytaj te wątki.
Najpierw miałem inny błąd i od tego się wątek zaczął.
Bez porządnej diagnostyki i znalezienia wycieku to wróżenie z fusów.
Zajrzałem do MAPa i załączam zdjęcie :o
W zaworze EGR bez dramatu, chociaż nasi już tam byli bo ślady jakiegoś kleju znalazłem. Umyłem ile się dało. Odpalił i nie zgłosił żadnych błędów.
Jakby pomogło to dam znać, chociaż mam już nie pisać o tym błędzie ;)Obrazek

Wysłane z mojego SM-M336B przy użyciu Tapatalka


Re: P2262 i brak mocy powyżej 2.5k RPM

: 25 sty 2024, 15:01
autor: miery
Po czyszczeniu MAP Sensora i zaworu EGR powrócił błąd P2262 przy kręceniu powyżej 2500 obrotów.
Okazało się, że pęknięty jest wężyk podciśnienia od nastawnika klap wirowych, zdjęcie z załączniku.

Turbina działa, ale z powodu wycieku trzeba nad regeneracją pomyśleć.
Temat do zamknięcia czy coś. :)