A17DTC, Czyszczenie kolektora, olej w dolocie, częste wypalanie DPF

Awatar użytkownika
pietros

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 24 sty 2024, 6:38
Imię: Piotr
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTC
Rocznik: 2013
Województwo: kujawsko-pomorskie

A17DTC, Czyszczenie kolektora, olej w dolocie, częste wypalanie DPF

#1

Nieprzeczytany post autor: pietros »

Hej.

We wrześniu kupiłem Astrę z silnikiem A17DTC. Na początku wszystko wyglądało OK, było standardowe zapocenie olejem przy klapie gaszącej, ale jak wiadomo ten typ tak ma. Zrobilkem standardowe rzeczy, czyli rozrząd, olej i komplet filtrów. Na początku DPF wypalał się normalnie czyli co jakieś 650 km. Wraz ze spadkiem temperatury zaczął wypalać się coraz częściej, w tej chwili wypala się co 115-150km. Wymieniłem świece żarowe, bo jedna była spalona i oddałem samochód na diagnozę. I co się dowiedzałem:
- DPF na ten nie wymaga czyszczenia
- czujnik różnicy ciśnień do wymiany - zakłamany odczyt
- odma puszcza olej - kolektor i EGR do czyszczenia, odma do wymiany
- turbo do sprawdzenia - jest lekkie okopcenie przy wyjściu dźwigni od geometrii.

Wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, jak się okazało rurka łącząca wydech z czujnikiem też była pęknięta (czujnik już miałem także już nie wnikałem czego winą były zakłamane odczyty). Wymieniłem oring na rurze od dolotu oraz wstępnie oczyściłem EGR. Teraz czas na dolot i odmę.

Czy ktoś z Was zdejmował kolektor w tym silniku? Czy są jakieś pułapki na które trzeba uważać? Czy ten silnik ma klapy wirowe? Czyściłem już doloty z Z17DTH i w Z19DTH także wiem o co biega, chodzi mi tylko czy nie ma tam jakichś niespodziewanych trudności, które mogły by mnie pokonać.

Co myślicie na temat oleju w dolocie to odma, czy jednak turbo? Od wymiany minęło 8 tys. i nie widzę ubytku na bagnecie. Ściągałem rurkę od odmy ale nie widać tam oleju, czuć tylko, że dmucha i widać lekko spaliny.

Co z tak częstym wypalaniem DPF? Niektórzy piszą, że to normalne w AJ w tych temperaturach, ale jakoś mnie to nie przekonuje... Sądzę, że to przez sporą ilość oleju w dolocie.
rurka_czujnika.jpg
dolot.jpg
EGR.jpg
EGR2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4859
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 99 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Tam jest plastikowy kolektor i trzeba wyciagac calosc. Po zdjeciach widac ze nikt tam nie zagladal, w kolektor pod EGR jest taki lejek - mozesz go wyciagnac do gory i umyc. POdejrzane jest to ze ta sadza jest mokra. Zajrzyj jeszcze do czujnika MAP w kolektorze przy filtrze oleju.

Awatar użytkownika
pietros

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 24 sty 2024, 6:38
Imię: Piotr
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTC
Rocznik: 2013
Województwo: kujawsko-pomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: pietros »

Sadza w dolocie jest wilgotna przez olej, a w rurce od chłodnicy spalin, bo samochód był wczesniej kilka razy zapalany na zimnym i chyba się skropliło. Nie jest to płyn chłodniczy. Nie ta konsystencja i zapach.
Mapsensor już czyściłem, zapomniałem o tm napisać.
mapsensor.jpg
Nie chcę sie bawić po kawałku, chciałem wyjąć od razu cały kolektor. Widziałem jakiś filmik na którym koleś opowiadał, że musiał dorabiać jakieś klucze i że najłatwiej by było wyciągnąć całą głowicę... Ale nie wiem przy jakim dokładnie silniku, bo każdy pisze 1.7, a nikt nie podaje konkretnego kodu...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4859
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 99 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Poszukam... Są dwie opcje kolektor plastikowy a17dtc i a17dts... A17dtr ma metalowy.

Awatar użytkownika
pietros

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 24 sty 2024, 6:38
Imię: Piotr
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTC
Rocznik: 2013
Województwo: kujawsko-pomorskie

#5

Nieprzeczytany post autor: pietros »

Czy w przypadku wersji z kolektorem plastikowym obydwie wersje wyglądają tak samo?
Czy silniki te mają klapy wirowe?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4859
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 99 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Moim zdaniem sa tylko dwie wersje - metalowa i plastikowa.
Chyba maja klapy wirowe.

Czyszczenie kolektora oraz EGR

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Oczewiscie że to częste wypalanie to przez olej w dolocie. Nie ma szans na inną sytuację dopuki tule oleju się leje to nawet nowy dpf się podda.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
pietros

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 24 sty 2024, 6:38
Imię: Piotr
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTC
Rocznik: 2013
Województwo: kujawsko-pomorskie

#8

Nieprzeczytany post autor: pietros »

czarnypiotrek pisze:
29 sty 2024, 15:03
Moim zdaniem sa tylko dwie wersje - metalowa i plastikowa.
Chyba maja klapy wirowe.

Czyszczenie kolektora oraz EGR
Niestety ale w tym temacie nie ma ani słowa o czyszczeniu kolektora, wszyscy skupiają się tylo na EGR.

Znalazłem film na YT, który co nieco rozjaśnia. Wychodzi, że najtrudniejsze jest odkręcenie dwóch śrub zasłoniętych przez podstawę filtra oleju.

[External Link Removed for Guests]

Jak będę miał chwilę, to się za to zabiorę i nakręcę jakiś film.

ODPOWIEDZ