A17DTC, Czyszczenie kolektora, olej w dolocie, częste wypalanie DPF
- pietros
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 sty 2024, 6:38
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTC
- Rocznik: 2013
- Województwo: kujawsko-pomorskie
A17DTC, Czyszczenie kolektora, olej w dolocie, częste wypalanie DPF
Hej.
We wrześniu kupiłem Astrę z silnikiem A17DTC. Na początku wszystko wyglądało OK, było standardowe zapocenie olejem przy klapie gaszącej, ale jak wiadomo ten typ tak ma. Zrobilkem standardowe rzeczy, czyli rozrząd, olej i komplet filtrów. Na początku DPF wypalał się normalnie czyli co jakieś 650 km. Wraz ze spadkiem temperatury zaczął wypalać się coraz częściej, w tej chwili wypala się co 115-150km. Wymieniłem świece żarowe, bo jedna była spalona i oddałem samochód na diagnozę. I co się dowiedzałem:
- DPF na ten nie wymaga czyszczenia
- czujnik różnicy ciśnień do wymiany - zakłamany odczyt
- odma puszcza olej - kolektor i EGR do czyszczenia, odma do wymiany
- turbo do sprawdzenia - jest lekkie okopcenie przy wyjściu dźwigni od geometrii.
Wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, jak się okazało rurka łącząca wydech z czujnikiem też była pęknięta (czujnik już miałem także już nie wnikałem czego winą były zakłamane odczyty). Wymieniłem oring na rurze od dolotu oraz wstępnie oczyściłem EGR. Teraz czas na dolot i odmę.
Czy ktoś z Was zdejmował kolektor w tym silniku? Czy są jakieś pułapki na które trzeba uważać? Czy ten silnik ma klapy wirowe? Czyściłem już doloty z Z17DTH i w Z19DTH także wiem o co biega, chodzi mi tylko czy nie ma tam jakichś niespodziewanych trudności, które mogły by mnie pokonać.
Co myślicie na temat oleju w dolocie to odma, czy jednak turbo? Od wymiany minęło 8 tys. i nie widzę ubytku na bagnecie. Ściągałem rurkę od odmy ale nie widać tam oleju, czuć tylko, że dmucha i widać lekko spaliny.
Co z tak częstym wypalaniem DPF? Niektórzy piszą, że to normalne w AJ w tych temperaturach, ale jakoś mnie to nie przekonuje... Sądzę, że to przez sporą ilość oleju w dolocie.
We wrześniu kupiłem Astrę z silnikiem A17DTC. Na początku wszystko wyglądało OK, było standardowe zapocenie olejem przy klapie gaszącej, ale jak wiadomo ten typ tak ma. Zrobilkem standardowe rzeczy, czyli rozrząd, olej i komplet filtrów. Na początku DPF wypalał się normalnie czyli co jakieś 650 km. Wraz ze spadkiem temperatury zaczął wypalać się coraz częściej, w tej chwili wypala się co 115-150km. Wymieniłem świece żarowe, bo jedna była spalona i oddałem samochód na diagnozę. I co się dowiedzałem:
- DPF na ten nie wymaga czyszczenia
- czujnik różnicy ciśnień do wymiany - zakłamany odczyt
- odma puszcza olej - kolektor i EGR do czyszczenia, odma do wymiany
- turbo do sprawdzenia - jest lekkie okopcenie przy wyjściu dźwigni od geometrii.
Wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, jak się okazało rurka łącząca wydech z czujnikiem też była pęknięta (czujnik już miałem także już nie wnikałem czego winą były zakłamane odczyty). Wymieniłem oring na rurze od dolotu oraz wstępnie oczyściłem EGR. Teraz czas na dolot i odmę.
Czy ktoś z Was zdejmował kolektor w tym silniku? Czy są jakieś pułapki na które trzeba uważać? Czy ten silnik ma klapy wirowe? Czyściłem już doloty z Z17DTH i w Z19DTH także wiem o co biega, chodzi mi tylko czy nie ma tam jakichś niespodziewanych trudności, które mogły by mnie pokonać.
Co myślicie na temat oleju w dolocie to odma, czy jednak turbo? Od wymiany minęło 8 tys. i nie widzę ubytku na bagnecie. Ściągałem rurkę od odmy ale nie widać tam oleju, czuć tylko, że dmucha i widać lekko spaliny.
Co z tak częstym wypalaniem DPF? Niektórzy piszą, że to normalne w AJ w tych temperaturach, ale jakoś mnie to nie przekonuje... Sądzę, że to przez sporą ilość oleju w dolocie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4859
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 99 razy
Tam jest plastikowy kolektor i trzeba wyciagac calosc. Po zdjeciach widac ze nikt tam nie zagladal, w kolektor pod EGR jest taki lejek - mozesz go wyciagnac do gory i umyc. POdejrzane jest to ze ta sadza jest mokra. Zajrzyj jeszcze do czujnika MAP w kolektorze przy filtrze oleju.
- pietros
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 sty 2024, 6:38
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTC
- Rocznik: 2013
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Sadza w dolocie jest wilgotna przez olej, a w rurce od chłodnicy spalin, bo samochód był wczesniej kilka razy zapalany na zimnym i chyba się skropliło. Nie jest to płyn chłodniczy. Nie ta konsystencja i zapach.
Mapsensor już czyściłem, zapomniałem o tm napisać. Nie chcę sie bawić po kawałku, chciałem wyjąć od razu cały kolektor. Widziałem jakiś filmik na którym koleś opowiadał, że musiał dorabiać jakieś klucze i że najłatwiej by było wyciągnąć całą głowicę... Ale nie wiem przy jakim dokładnie silniku, bo każdy pisze 1.7, a nikt nie podaje konkretnego kodu...
Mapsensor już czyściłem, zapomniałem o tm napisać. Nie chcę sie bawić po kawałku, chciałem wyjąć od razu cały kolektor. Widziałem jakiś filmik na którym koleś opowiadał, że musiał dorabiać jakieś klucze i że najłatwiej by było wyciągnąć całą głowicę... Ale nie wiem przy jakim dokładnie silniku, bo każdy pisze 1.7, a nikt nie podaje konkretnego kodu...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4859
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 99 razy
Poszukam... Są dwie opcje kolektor plastikowy a17dtc i a17dts... A17dtr ma metalowy.
- pietros
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 sty 2024, 6:38
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTC
- Rocznik: 2013
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Czy w przypadku wersji z kolektorem plastikowym obydwie wersje wyglądają tak samo?
Czy silniki te mają klapy wirowe?
Czy silniki te mają klapy wirowe?
-
- Posty: 4859
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 99 razy
Moim zdaniem sa tylko dwie wersje - metalowa i plastikowa.
Chyba maja klapy wirowe.
Czyszczenie kolektora oraz EGR
Chyba maja klapy wirowe.
Czyszczenie kolektora oraz EGR
- wesoł
- Posty: 4902
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Oczewiscie że to częste wypalanie to przez olej w dolocie. Nie ma szans na inną sytuację dopuki tule oleju się leje to nawet nowy dpf się podda.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- pietros
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 sty 2024, 6:38
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTC
- Rocznik: 2013
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Niestety ale w tym temacie nie ma ani słowa o czyszczeniu kolektora, wszyscy skupiają się tylo na EGR.czarnypiotrek pisze: ↑29 sty 2024, 15:03Moim zdaniem sa tylko dwie wersje - metalowa i plastikowa.
Chyba maja klapy wirowe.
Czyszczenie kolektora oraz EGR
Znalazłem film na YT, który co nieco rozjaśnia. Wychodzi, że najtrudniejsze jest odkręcenie dwóch śrub zasłoniętych przez podstawę filtra oleju.
[External Link Removed for Guests]
Jak będę miał chwilę, to się za to zabiorę i nakręcę jakiś film.