Astra J 1.7 cdti 110km - Turbosprężarka zasysa ale nie tłoczy dalej powietrza

Awatar użytkownika
Pigmej1213

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 kwie 2024, 3:33
Imię: Andrzej
Auto: Astra J 1.7 cdti
Silnik: DTJ
Rocznik: 2010
Województwo: łódzkie

Astra J 1.7 cdti 110km - Turbosprężarka zasysa ale nie tłoczy dalej powietrza

#1

Nieprzeczytany post autor: Pigmej1213 »

Witam wszystkich

Mam problem z turbo które zasysa powietrze z filtra, ciągnie aż miło jak jest zdjęta rura od filtra to aż rękę zasysa ale jest problem z tłoczenie tego powietrza dalej. Wąż który idzie z turbo do interkoolera jest miękki nawet jak się przegazowuje, a na wężu który jest przed Przepustnica czuć jedynie lekkie dmuchanie jakby ktoś ustami dmuchał.

Astra dodatkowo wywala błąd "za niskie ciśnienie doładowania" co jest zrozumiałe.

W astrze po awari turbo została wstawiona druga regenerowana Turbosprężarka i zbiegło się to z oddanie do warsztatu na wycięcie i wyprogramowanie dpf i egr. Po tych zabiegach auto tak jak wyżej jedzie jakby nie było wcale turbo.

Najgorsze jest to, że wymiana odbyła się ponad rok temu po czym miałem stłuczkę i auto przestało rok u blacharza i użytkuje je drugi miesiąc męcząc się z takim autem.

Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?

Próbowałem regulować sztangę od gruchy ale nic to nie dało.

Zamówiłem map sensor i zawór podciśnienia używane na podmiankę aby to sprawdzić więc w przyszłym tygodniu się za to zabiorę.

Ma ktoś jakieś pomysły w czym jeszcze szukać przyczyny takiego stanu rzeczy?

Może wymiana węży od podciśnienia? Tylko, że gruszka ładnie pracuje i wciąga ja po odpaleniu auta.

Może należy w jakiś sposób przyuczyć turbo ale nie znalazłem na ten temat info.

Pozdrawiam i dziękować z góry za pomoc

Dodano po 2 minutach 55 sekundach:
Dodam, że wymiana turbo i wycięcie wyprogramowanie dpf odbyło się przed stłuczka ponad rok temu więc gwarancja przepadła niestety więc zostaje mi dłubanie we własnym zakresie.
Jeśli to nie pomoże będę zmuszony oddać do jakiegoś fachowca ale z racji braku funduszy wolałbym najpierw na własną rękę podziałać.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4866
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 100 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Zatkany intercooler?

ja37

V.I.P.
Posty: 6126
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 132 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Fakt, może jakiś szmatex został w jakimś króćcu.
Sam taki błąd zrobiłem :)

Awatar użytkownika
Pigmej1213

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 kwie 2024, 3:33
Imię: Andrzej
Auto: Astra J 1.7 cdti
Silnik: DTJ
Rocznik: 2010
Województwo: łódzkie

#4

Nieprzeczytany post autor: Pigmej1213 »

Jutro odepnę wąż przed intercoolerem i sprawdzę jak to wygląda chociaż oleju jest masa w wężu.

Sprawdziłem dzisiaj na Car Scanerze i na 4 biegu przy przyspieszaniu przy 2000 obrotów pokazuje, że dmucha 0,7bar a max jaki jest przy butów Aniu to 1,05bar. Poniżej 2000obrotow to prawie auto nie przyspiesza. Dramat

Przyszla mi paczka z wytwornicą dymu to postaram się sprawdzić też wszelkie nieszczelność. Niby to takie na imprezę ale myślę, że sobie poradzi. A jak nie to chociaż imprezowo będzie w niedzielę xd

Regulacja gruszki może tu coś dać?

ja37

V.I.P.
Posty: 6126
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 132 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Pigmej1213 pisze:
20 kwie 2024, 10:41
max jaki jest przy butów Aniu to 1,05bar.
?????????????
Pigmej1213 pisze:
20 kwie 2024, 10:41
Regulacja gruszki może tu coś dać?
Da, ale później, jak usuniesz usterkę. Niepotrzebnie kręciłeś.
Masz gdzieś problem pomiędzy turbiną, a czujnikiem doładowania, ten kawałek obadaj.

Awatar użytkownika
Pigmej1213

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 kwie 2024, 3:33
Imię: Andrzej
Auto: Astra J 1.7 cdti
Silnik: DTJ
Rocznik: 2010
Województwo: łódzkie

#6

Nieprzeczytany post autor: Pigmej1213 »

Pigmej1213 pisze:
20 kwie 2024, 10:41
Sprawdziłem dzisiaj na Car Scanerze i na 4 biegu przy przyspieszaniu przy 2000 obrotów pokazuje, że dmucha 0,7bar a max jaki jest przy butów Aniu to 1,05bar. Poniżej 2000obrotow to prawie auto nie przyspiesza. Dramat
Miało być max jaki dmucha turbo przy maksymalnych obrotach ile jedzie auto to około 1bar.

Dziś podmieniłem map sensor i pokazuje na Car Scanerze te same wartości więc map sensor myślę, że mogę wykluczyć.

Awatar użytkownika
Pigmej1213

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 kwie 2024, 3:33
Imię: Andrzej
Auto: Astra J 1.7 cdti
Silnik: DTJ
Rocznik: 2010
Województwo: łódzkie

#7

Nieprzeczytany post autor: Pigmej1213 »

Dzisiaj zdjąłem rurę przed intercoolerem i wszystko jasne. Turbo dmucha aż miło.

Zapchany jest intercooler. Do tego wszędzie masa czarnego oleju aż kapie.

Pytanie do was czy idzie to jakaś benzyna czy środkiem do mycia silników wymyć czy raczej nie ma to większego sensu?

Znalazłem na allegro najtańszy nowy intercoolerem za kwotę 280zl ale pewnie jakością nie zachwyca i nie dorówna wydajnością oryginałów.

Jakieś wskazówki jak skutecznie go wymyć czy może jednak odpuścić i iść w nowy?

Awatar użytkownika
KonstantinPol

Astro-maniak
Posty: 467
Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: rej. WS...
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 25 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: KonstantinPol »

Można próbować czyścić choćby naftą. Postawić w pionie, dół zatkać jakoś, zalać do pełna i niech się pomoczy z dobę. Operację powtórzyć... :)
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ? :P

Zibi186

Astro-maniak
Posty: 711
Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
Imię: Zbyszek
Auto: Astra H twin top
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 110 razy
Pomocny: 59 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Zibi186 »

Gruszkę sprawdź chodźby strzykawką - nie wiem jak u Ciebie pracuje ,czy na pod czy nadciśnienie , ale odpowiednio wtlocz lub wyciągnij z niej powietrze i obserwuj , czy po wciągnięciu / wypchaniu sztangi , ta pozostaje w tej pozycji , czy sama wraca . Jeśli wraca - gruszka do wymiany 👍🏻 Pozdrawiam 😊

ODPOWIEDZ