Klima-Czyszczenie parownika i odplywu
-
- Posty: 289
- Rejestracja: 09 sie 2012, 18:40
- Imię: Leszek
- Auto: Astra IV Sport
- Silnik: DTJ
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Śląsk
Klima-Czyszczenie parownika i odplywu
Może łatwiej, nie wiem bo nie sprawdzałem. Znalazłem tylko sposób z wyjęciem dmuchawy. Nawet nie wiem gdzie jest rezystor dmuchawy, bo go nigdy nie szukałem. Czujnik temperatury parownika raz odkręciłem częściowo, bo już tego białego elementu nie demontowałem. Po prostu nie wiem czy się go wyjmuje pociągając do siebie, czy są tam jakieś zatrzaski. Nie chciałem nic urwać, a jego demontaż nie był mi aż tak potrzebny.
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Rezystor dmuchawy siedzi w kanale pomiedzy wiatrakiem a parownikiem. Po wyjeciu wiatraka widac zeberka od Niego.
Ogolnie miales ciekawy pomysl na wykonanie i pomysl na srodki czyszczace/dezynfekujace.
Zycze chlodu z klimy bez smrodu
Ogolnie miales ciekawy pomysl na wykonanie i pomysl na srodki czyszczace/dezynfekujace.
Zycze chlodu z klimy bez smrodu
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 16 maja 2015, 17:02
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: zachodniopomorskie
Witam serdecznie, na początku wielkie dzięki za fachowy opis, foty i filmiki na yt.
Autko z przebiegiem 20000 km, zaczęło czuć jakby mlekiem, potem.
Samodzielnie odgrzybiłem parownik (wymiennik ciepła)
oraz wymieniłem filtr przeciwpyłkowy.
Do odgrzybienia użyłem preparatu w sprayu ( nie pianka)
kupiłem Liqui Moly 250ml.
Zdemontowałem silnik nadmuchu oraz ten rezystor,w nim jest kostka zasilania dmuchawy,wystarczy unieść lekko plastik i pociągnąć to ustrojstwo.
W otwór po dmuchawie zasadziłem smartfon z włączoną kamerą i miałem pełny podgląd na parownik.
W otwór po rezystorze wsadziłem wężyk od sprayu,warto ten wężyk przytaśmować do giętkiego drutu, ułatwia to sterowanie wężykiem.
Po całej akcji ciepło na full i miły zapach od razu czuć.
Pozdrawiam wszystkich. Conan.
Autko z przebiegiem 20000 km, zaczęło czuć jakby mlekiem, potem.
Samodzielnie odgrzybiłem parownik (wymiennik ciepła)
oraz wymieniłem filtr przeciwpyłkowy.
Do odgrzybienia użyłem preparatu w sprayu ( nie pianka)
kupiłem Liqui Moly 250ml.
Zdemontowałem silnik nadmuchu oraz ten rezystor,w nim jest kostka zasilania dmuchawy,wystarczy unieść lekko plastik i pociągnąć to ustrojstwo.
W otwór po dmuchawie zasadziłem smartfon z włączoną kamerą i miałem pełny podgląd na parownik.
W otwór po rezystorze wsadziłem wężyk od sprayu,warto ten wężyk przytaśmować do giętkiego drutu, ułatwia to sterowanie wężykiem.
Po całej akcji ciepło na full i miły zapach od razu czuć.
Pozdrawiam wszystkich. Conan.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 sie 2013, 19:54
- Imię: Norbert
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 1.6 115KM 85Kw
- Województwo: małopolskie
Szacun dla kolegi Lezz za pomysł i fachowy opis. Może spróbuję tego sposobu na czyszczenie parownika, chociaż przyznam, że odkąd posiadam astrę (2013 r.) odgrzybiam parownik Plakiem do klimy, zazwyczaj "leśnym" co 6 msc. i nie mam problemu z niepożądanymi zapachami. Co drugie odgrzybianie dawkuję odrobinę plaka do nawiewów. Ważna jest aplikacja środka chemicznego do parownika. Odgrzybianie samych nawiewów, bądź użycie "granatu" wewnątrz kabiny, w moim przypadku nie pomogło.
- KonstantinPol
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 sty 2017, 21:34
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: rej. WS...
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 25 razy
Chyba mam zatkany odpływ bo nic nie kapie pod autem, a smrodek w gorące dni nie do wytrzymania.
konstantynopolitanczykowianeczka czy konstantynopolitaczykiewiczówna ?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 cze 2013, 10:37
- Imię: Bartek
- Auto: Astra J 2012r.
- Silnik: 100km
- Województwo: zachodniopomorskie
Cześć, mam ten sam problem z odpływem skroplin, wjechałem dziś na kanał próbując przeczyścić ten odpływ ale od dołu było to praktycznie niemożliwe... może ktoś z Was zrobiłby dokładnie fotkę tego odpływu? Wydaje mi się ze dobrze go namierzylem bo to jedyna rurka gumowa wystająca w okolicach ściany grodziowej. Czy ktoś z Was mógłby zrobić fotkę od dołu która to rurka? Jak czysciliscie ten odpływ ? Od dołu samochodu ?
Dzięki za rady
Dzięki za rady
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
W nogach pasazera w konsoli srodkowej jest odplyw. Opis i zdjecia w tym watku pare stron wczesniej. Nawet post wyzej jest grafika.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2017, 19:56 przez czarnypiotrek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 07 mar 2016, 10:32
- Imię: arti104
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: pomorskie
po przeczytaniu wątku, zapodałem wurtha bezpośrednio na parownik wg. filmiku oraz w rurkę odpływu. niewiele to pomogło. Nie powstała żadna piana. Wurth zaraz wypłynął odpływem.
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Bo Wurth to nie piana.
Panke ladujemy w 3 miejsca:
1) Odplyw
2) Rezystor dmuchawy w kanale pomiedzy paownikiem a wiatrakiem
3) Bialy czujnik temperatury tuz przy parowniku.
Piankipolecane: Bizol, Plak, Mannol. Nie polecam K2.
Panke ladujemy w 3 miejsca:
1) Odplyw
2) Rezystor dmuchawy w kanale pomiedzy paownikiem a wiatrakiem
3) Bialy czujnik temperatury tuz przy parowniku.
Piankipolecane: Bizol, Plak, Mannol. Nie polecam K2.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 02 lut 2016, 18:45
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 4 razy
Witam, może ktoś podpowie po jakim czasie od włączenia klimatyzacji pod samochodem powinna kapać woda. Przejechałem dzisiaj przy temperaturze 30 stopni parę kilometrów i pod samochodem ani kropelki i rurka sucha. Mokre były tylko rurki od klimatyzacji pod maską i z nich kapała woda. Auto ma 2 lata i 35 tyś km przebiegu i chyba odpływ się nie zapchał za młode auto.