Klima-Czyszczenie parownika i odplywu

Meriviorz

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 27 mar 2011, 13:03
Imię: Waldi
Auto: Astra J
Silnik: 1.6
Województwo: śląskie

Re: Klima-Czyszczenie parownika i odplywu

#61

Nieprzeczytany post autor: Meriviorz »

xxvvcc pisze:W razie co to przestrzegam w Astrze J po liftingu w grzebaniu w klimie.
Szczególnie jeśli w pobliżu macie rozpalonego grilla.
[External Link Removed for Guests]
A swoją drogą optymalny strój do samochodów z tą klimą to:
[External Link Removed for Guests]
NIE ma obaw ,mam auto poliftingowe,nowe(maj 2014) i jest tam stary czynnik do klimy R-134a.Jest nawet nalepka na przednim pasie

Awatar użytkownika
xxvvcc

Astro-maniak
Posty: 839
Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
Auto: Astra J, Corsa D
Silnik: A16LET, Z12XEP
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 22 razy
Kontakt:

#62

Nieprzeczytany post autor: xxvvcc »

Czyli Opel również sprzeciwił się Komisji Europejskiej ???
Bo obowiązek był nałożony od 2013r aby używać R-1234yf.
Czy ja czegoś nie rozumiem ? :shock:

Awatar użytkownika
xxvvcc

Astro-maniak
Posty: 839
Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
Auto: Astra J, Corsa D
Silnik: A16LET, Z12XEP
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 22 razy
Kontakt:

#63

Nieprzeczytany post autor: xxvvcc »

Czyli Opel również sprzeciwił się Komisji Europejskiej ???
Bo obowiązek był nałożony od 2013r aby używać R-1234yf.
Czy ja czegoś nie rozumiem ? :shock:

lukaszSBE

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 25 kwie 2014, 21:27
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14XER
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Będzin
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#64

Nieprzeczytany post autor: lukaszSBE »

"Zgodnie z regulacjami UE od 2017 r. klimatyzacje nowych aut muszą być wyposażane w czynnik chłodzący R1234yf" - fragment artykułu Auto Świat z 21 lipca

astrofizyk

Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 30 maja 2013, 12:00
Auto: astra J
Województwo: śląskie

#65

Nieprzeczytany post autor: astrofizyk »

Na razie nowy czynnik stosowany jest tylko w Oplu Mokka

Awatar użytkownika
xxvvcc

Astro-maniak
Posty: 839
Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
Auto: Astra J, Corsa D
Silnik: A16LET, Z12XEP
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 22 razy
Kontakt:

#66

Nieprzeczytany post autor: xxvvcc »

Wiem że nie które firmy samochodowe już wprowadziły swoje modele z nowym czynnikiem R-1234yf.
Nie dosyć że są to bardziej niebezpieczne klimatyzacje ,to jeszcze ich serwisowanie jest 3,4 razy droższe od poprzednich. :?
Tak więc powoli trzeba się uczyć mili Państwo odruchu ucieczki.
Jeśli będzie się palił jakiś nowy samochód to nie pomagamy pasażerom ,nawet jeśli będą to dzieci tylko uciekamy najlepiej pod wiatr. Pasażerowie tego samochodu i tak umrą tzw: "żywe trupy"

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#67

Nieprzeczytany post autor: przemty »

lukasz83 pisze:Przemty@ raczej jesteś w błędzie.

Poniżej zamieszczam część informacji z firmy która serwisuje układy klimatyzacji (nie będę robił nikomu reklamy więc nazwy firmy nie podaję)
No i co z tego wynika?

Chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem tego co Ci napisałem

Woda w układzie (wewnątrz przewodów itd) zawsze występować będzie bo tak jak jest napisane w cytowanym przez Ciebie artykule, czynnik jest higroskopijny czyli pochłania wilgoć . Wszystkie elementy gumowe nie są też wielką barierą dla wilgoci więc ona zostaje niejako "zasysana" do układu. Z tego względu:
- stosuje się jak najmniej połączeń poprzez elementy gumowe
- zaleca się przynajmniej raz w roku serwis klimatyzacji podczas którego - pewnie nie wszyscy o tym wiedzą - odsysa się cały czynnik i olej z układu ( którego nośnikiem jest czynnik) i napełnia układ nowym olejem. A dlaczego zmienia się olej? Bo "woda" w układzie zaczyna mieszać się z olejem przez co traci on swoje właściwości smarne.
Napisałem Ci, że wody w układzie ( czyli tej która jest w przewodach) nie masz prawa czuć jako "smród" bo układ jest szczelny. Jeżeli czułbyś wodę z układu wewnątrz auta to gwarantuję Ci, żę już byś nie miał na 100% czynnika w układzie bo poprostu musiałaby być dziura gdzieś w instalacji klimatyzacji.

Zatem woda, która kapię pod auto to nie jest woda będąca wewnątrz układu a jedynie woda z powietrza które przepływa przez parownik, gdyż schłodzeniu i osuszeniu powietrza towarzyszy przekroczenie punktu rosy. A jak sam pewnie wiesz wówczas "wilgoć" skrapla się i wydostaje się pod auto przewodem skroplin.

A z racji, że przy parowniku jest dużo wilgoci ze skroplin to rozwijają się tam grzyby itd. i później mamy nieprzyjemny zapach z kratek
xxvvcc pisze:Czyli Opel również sprzeciwił się Komisji Europejskiej ???
Stosowanie nowego czynnika na dzień dzisiejszy tyczy się tylko nowo homologowanych pojazdów po dacie podanej w przepisach czyli chyba od początku 2013 roku
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#68

Nieprzeczytany post autor: przemty »

xxvvcc pisze:Czyli Opel również sprzeciwił się Komisji Europejskiej ???
Stosowanie nowego czynnika na dzień dzisiejszy tyczy się tylko nowo homologowanych pojazdów po dacie podanej w przepisach czyli chyba od początku 2013 roku
[External Link Removed for Guests]

Darecki731

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 07 cze 2014, 23:10
Imię: Dariusz
Auto: Astra j sedan
Silnik: A16XER
Województwo: śląskie

#69

Nieprzeczytany post autor: Darecki731 »

Ja mam roczną j-tkę i wyobrazcie sobie , że mam ten smród z klimy , i jedno mnie zastanawia ,auto jest na gwarancji , to wydaje mi się że klimatyzacja i także podzespoły także należą do auta , czyli tak samo powinny być na gwarancjii , a dziś dzwonie do ASO i powiedziano mi że tylko odgrzybianie wchodzi w rachubę i cena 79 zł , acha i powiedziano mi że jest to rzecz eksplatacyjna która nie podlega gwarancjii , normalnie robią ludzi w bambuko , to od czego mamy gwarancję jak za wszystko trzeba płacić w serwisach . :oops:

tomko4

Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 01 mar 2012, 20:13
Imię: Tomek
Auto: Astra J
Silnik: 1,6
Województwo: łódzkie
Pomocny: 1 raz

#70

Nieprzeczytany post autor: tomko4 »

Niestety, po roku wymieniałeś olej i też za niego płaciłeś... Wymień filtr kabinowy i potraktuj to jako czynność obsługową. Serwis i materiały eksploatacyjne w ramach gwarancji to chyba tylko BMW i niestety też trzeba dopłacić za taki pakiet.

ODPOWIEDZ