NIE ma obaw ,mam auto poliftingowe,nowe(maj 2014) i jest tam stary czynnik do klimy R-134a.Jest nawet nalepka na przednim pasiexxvvcc pisze:W razie co to przestrzegam w Astrze J po liftingu w grzebaniu w klimie.
Szczególnie jeśli w pobliżu macie rozpalonego grilla.
[External Link Removed for Guests]
A swoją drogą optymalny strój do samochodów z tą klimą to:
[External Link Removed for Guests]
Klima-Czyszczenie parownika i odplywu
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 27 mar 2011, 13:03
- Imię: Waldi
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.6
- Województwo: śląskie
Re: Klima-Czyszczenie parownika i odplywu
- xxvvcc
- Posty: 839
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Czyli Opel również sprzeciwił się Komisji Europejskiej ???
Bo obowiązek był nałożony od 2013r aby używać R-1234yf.
Czy ja czegoś nie rozumiem ?
Bo obowiązek był nałożony od 2013r aby używać R-1234yf.
Czy ja czegoś nie rozumiem ?
- xxvvcc
- Posty: 839
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Czyli Opel również sprzeciwił się Komisji Europejskiej ???
Bo obowiązek był nałożony od 2013r aby używać R-1234yf.
Czy ja czegoś nie rozumiem ?
Bo obowiązek był nałożony od 2013r aby używać R-1234yf.
Czy ja czegoś nie rozumiem ?
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 25 kwie 2014, 21:27
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14XER
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Będzin
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
"Zgodnie z regulacjami UE od 2017 r. klimatyzacje nowych aut muszą być wyposażane w czynnik chłodzący R1234yf" - fragment artykułu Auto Świat z 21 lipca
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 30 maja 2013, 12:00
- Auto: astra J
- Województwo: śląskie
- xxvvcc
- Posty: 839
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Wiem że nie które firmy samochodowe już wprowadziły swoje modele z nowym czynnikiem R-1234yf.
Nie dosyć że są to bardziej niebezpieczne klimatyzacje ,to jeszcze ich serwisowanie jest 3,4 razy droższe od poprzednich.
Tak więc powoli trzeba się uczyć mili Państwo odruchu ucieczki.
Jeśli będzie się palił jakiś nowy samochód to nie pomagamy pasażerom ,nawet jeśli będą to dzieci tylko uciekamy najlepiej pod wiatr. Pasażerowie tego samochodu i tak umrą tzw: "żywe trupy"
Nie dosyć że są to bardziej niebezpieczne klimatyzacje ,to jeszcze ich serwisowanie jest 3,4 razy droższe od poprzednich.
Tak więc powoli trzeba się uczyć mili Państwo odruchu ucieczki.
Jeśli będzie się palił jakiś nowy samochód to nie pomagamy pasażerom ,nawet jeśli będą to dzieci tylko uciekamy najlepiej pod wiatr. Pasażerowie tego samochodu i tak umrą tzw: "żywe trupy"
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
No i co z tego wynika?lukasz83 pisze:Przemty@ raczej jesteś w błędzie.
Poniżej zamieszczam część informacji z firmy która serwisuje układy klimatyzacji (nie będę robił nikomu reklamy więc nazwy firmy nie podaję)
Chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem tego co Ci napisałem
Woda w układzie (wewnątrz przewodów itd) zawsze występować będzie bo tak jak jest napisane w cytowanym przez Ciebie artykule, czynnik jest higroskopijny czyli pochłania wilgoć . Wszystkie elementy gumowe nie są też wielką barierą dla wilgoci więc ona zostaje niejako "zasysana" do układu. Z tego względu:
- stosuje się jak najmniej połączeń poprzez elementy gumowe
- zaleca się przynajmniej raz w roku serwis klimatyzacji podczas którego - pewnie nie wszyscy o tym wiedzą - odsysa się cały czynnik i olej z układu ( którego nośnikiem jest czynnik) i napełnia układ nowym olejem. A dlaczego zmienia się olej? Bo "woda" w układzie zaczyna mieszać się z olejem przez co traci on swoje właściwości smarne.
Napisałem Ci, że wody w układzie ( czyli tej która jest w przewodach) nie masz prawa czuć jako "smród" bo układ jest szczelny. Jeżeli czułbyś wodę z układu wewnątrz auta to gwarantuję Ci, żę już byś nie miał na 100% czynnika w układzie bo poprostu musiałaby być dziura gdzieś w instalacji klimatyzacji.
Zatem woda, która kapię pod auto to nie jest woda będąca wewnątrz układu a jedynie woda z powietrza które przepływa przez parownik, gdyż schłodzeniu i osuszeniu powietrza towarzyszy przekroczenie punktu rosy. A jak sam pewnie wiesz wówczas "wilgoć" skrapla się i wydostaje się pod auto przewodem skroplin.
A z racji, że przy parowniku jest dużo wilgoci ze skroplin to rozwijają się tam grzyby itd. i później mamy nieprzyjemny zapach z kratek
Stosowanie nowego czynnika na dzień dzisiejszy tyczy się tylko nowo homologowanych pojazdów po dacie podanej w przepisach czyli chyba od początku 2013 rokuxxvvcc pisze:Czyli Opel również sprzeciwił się Komisji Europejskiej ???
[External Link Removed for Guests]
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Stosowanie nowego czynnika na dzień dzisiejszy tyczy się tylko nowo homologowanych pojazdów po dacie podanej w przepisach czyli chyba od początku 2013 rokuxxvvcc pisze:Czyli Opel również sprzeciwił się Komisji Europejskiej ???
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 07 cze 2014, 23:10
- Imię: Dariusz
- Auto: Astra j sedan
- Silnik: A16XER
- Województwo: śląskie
Ja mam roczną j-tkę i wyobrazcie sobie , że mam ten smród z klimy , i jedno mnie zastanawia ,auto jest na gwarancji , to wydaje mi się że klimatyzacja i także podzespoły także należą do auta , czyli tak samo powinny być na gwarancjii , a dziś dzwonie do ASO i powiedziano mi że tylko odgrzybianie wchodzi w rachubę i cena 79 zł , acha i powiedziano mi że jest to rzecz eksplatacyjna która nie podlega gwarancjii , normalnie robią ludzi w bambuko , to od czego mamy gwarancję jak za wszystko trzeba płacić w serwisach .
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 01 mar 2012, 20:13
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J
- Silnik: 1,6
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 1 raz
Niestety, po roku wymieniałeś olej i też za niego płaciłeś... Wymień filtr kabinowy i potraktuj to jako czynność obsługową. Serwis i materiały eksploatacyjne w ramach gwarancji to chyba tylko BMW i niestety też trzeba dopłacić za taki pakiet.