kamera cofania schemat
- qkiz
- Posty: 278
- Rejestracja: 02 sty 2016, 12:30
- Imię: Tomek
- Auto: ASTRA G-----------> ASTRA J COSMO
- Silnik: A17DTR
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tarnów
kamera cofania schemat
A do takiego interfejsu potrzebuje ori kamerę, czy może być jakakolwiek bez programowania?
-
- Posty: 229
- Rejestracja: 16 paź 2015, 20:54
- Imię: Rafał
- Auto: Astra J Sport Tourer 1,7CDTI
- Silnik: 1,7DTL
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 3 razy
Koledzy może ktoś wie o co chodzi jak macie kamerę cofania oryginalną to obraz jest u was czysty w kolorach, wieczorem też, bo u mnie jakoś nie za bardzo kolory są słabe a wieczorem takie mrowienie
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Mrowienie to szumy z przetwornika CCD przy słabym oświetleniu.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 22 lip 2015, 9:41
- Imię: marcin
- Auto: Astra J Sport HB
- Silnik: A14NET
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 4 razy
Też tak mam jak opisujesz, kolory nijakie a po ciemku lekkie szumy. Jak chcesz polepszyć w oryginale to tylko wymiana na intellink np navi 650 lub 950. Ale czy warto ???
-
- Posty: 229
- Rejestracja: 16 paź 2015, 20:54
- Imię: Rafał
- Auto: Astra J Sport Tourer 1,7CDTI
- Silnik: 1,7DTL
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 3 razy
Liczyłem że będzie ładniej mam zaktualizowane do 900, ale to pewnie za mało Arek ma ładnie tylko on ma 950 to i ładnie pewnie , że nie warto tylko do czystego ekranu
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 sie 2016, 23:56
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B14NET+LPG
- Województwo: małopolskie
Koledzy czy ktoś ma kamerę z wyświetlaczem nakładką lusterka LCD na oryginalne lusterko. Jestem trochę w kropce bo nowego Sedana odbieram dopiero za tydzień - zabawy w programowanie z powodów gwarancyjnych nie mogę chyba robić, przynajmniej tak mi się wydaje.
Interesuje kto ma taką nakładkę LCD na lusterko, jaki model, jakość i wrażenia z używania
Dzięki
Interesuje kto ma taką nakładkę LCD na lusterko, jaki model, jakość i wrażenia z używania
Dzięki
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 07 cze 2014, 23:10
- Imię: Dariusz
- Auto: Astra j sedan
- Silnik: A16XER
- Województwo: śląskie
Siemanko mam pytanko czy ktoś nie wie gdzie mogę kupić kamerkę cofania pod usb i pod androida ?
-
- Posty: 373
- Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J HB
- Silnik: 1,4 Turbo
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
Witam,
Oryginalna oplowska kamera zamontowana. Kilka istotnych kwestii które chciałbym poruszyć jako montujący samodzielnie.
I. Kupowanie oryginalnej wiązki mija się z celem. Można zrobić ją samodzielnie z przewodów:
a) [External Link Removed for Guests] - 7 metrów
b) [External Link Removed for Guests] - 7 metrów
c) [External Link Removed for Guests] - tutaj dobrze ją kupić by obwiązać całą wiązkę.
Rozpruwamy przewód b - tak by wyciągnąć z niego pojedyncze kable i robimy wiązkę podobną do tej z instrukcji.
Są jednak 3 istotne różnice...
- sygnał stopu był u mnie na klapie a nie na światłach bocznych (auto z roku 2011) dlatego biało-zielony przewód ma tylko 40cm i nie trzeba go ciągnąć ze świateł w samochodzie - wystarczy pociągnąć go po klapie do światła stopu jest łatwiej
- masa idzie od kamery cofania a nie jak na zdjęciu od radia
- masa jest wspólna więc należy pamiętać by wpiąć do niej ekran z przewodu A
II. Zanim zaczniemy musimy kupić:
1. Piny do radia tak by weszły w naszą kostkę - ja kupiłem całą kostkę z uciętymi przewodami - na allegro zapłaciłem 5zł ) Kabel A przylutowałem do tych pinów po jednej stornie, a po 2 do wiązki z punktu 4.
2. Blendę z miejscem pod kamerę cofania - jest inna i przerabianie swojej można sobie podarować - jest inne ułożenie przycisku otwierania klapy. Od biedy da się kamerę wcisnąć ale nie będzie to ładnie wyglądać. Jeśli chcemy zrobić to dobrze to trzeba się przygotować że będzie boleć bo chodź to pierdoła koszty będą duże.
- blenda - 50zł ale realnie wyjdzie około 100zł (ja miałem)
- lakierowanie - koszt 200zł
- emblemat opla - koszt 70zł (allegro) - rzadko się da odkleić i przykleić ponownie - nawet po podgrzaniu :/
3. Kamerę cofania - koszt 100zł (allegro) - ja dostałem razem z radiem za 50 zł.
4. Kawałek wiązki wraz w gniazdem w które wchodzi wtyczka kamery - warto ją kupić koszt niedrogi a przypadku spalenia kamery można wtedy ją łatwo wymienić - koszt 10zł.
III. Mając wszystko przystępujemy do montażu. Robimy wiązkę z uwzględnieniem uwag z punktu I. Czasowo wyjdzie około 6h - niestety sporo - samo lutowanie to około godzina roboty, najgorsze jest demotowanie plastików i prowadzenie wiązki ... jak się robi pierwszy raz jest ciężko... uwaga na łapki bo można je sobie pokancerować. Naprawdę jest sporo rozbierania. :/
Warto mieć trytki, rurki termokurczliwe... i wiązkę na całej długości okleić taśmą z punktu C nie żałować też trytek.
Koszty:
Wiązka wyjdzie około 50zł,
blenda (zakup, lakierowanie, emblemat) około 400zł (!!!!),
Kamera cofania - 100zł (pamiętać o śrubkach do blendy - tak by można było ją przykręcić)
Łącznie - około 550zł. Plus programowanie radia - u Marcina Włodarskiego 200zł - można się zamknąć w cenie około 800zł
Efekt? JAk na zdjęciach.
Wygoda rewelacyjna - po 2 dniach powiem wam że komfort jest niesamowity - warto w to zainwestować. Fajnie że linie ruszają się przy kręceniu kierownicy - myślałem że będą w miejscu ale ustawiają się w zależności od kąta skrętu.
Straty - do wymiany osłona psa tylnego - aż 3 mocowania spinek pękły... przy demontażu. Uciekł mi też jeden cypelek do podwieszania półki bagażnika - koszt 8zł. Podrapane i wymarznięta ręce oraz gderająca baba że zamiast przy niej dłubię przy samochodzie (tak tak trzeba wziąć ten aspekt pod uwagę - ja o nim zapomniałem)
Oryginalna oplowska kamera zamontowana. Kilka istotnych kwestii które chciałbym poruszyć jako montujący samodzielnie.
I. Kupowanie oryginalnej wiązki mija się z celem. Można zrobić ją samodzielnie z przewodów:
a) [External Link Removed for Guests] - 7 metrów
b) [External Link Removed for Guests] - 7 metrów
c) [External Link Removed for Guests] - tutaj dobrze ją kupić by obwiązać całą wiązkę.
Rozpruwamy przewód b - tak by wyciągnąć z niego pojedyncze kable i robimy wiązkę podobną do tej z instrukcji.
Są jednak 3 istotne różnice...
- sygnał stopu był u mnie na klapie a nie na światłach bocznych (auto z roku 2011) dlatego biało-zielony przewód ma tylko 40cm i nie trzeba go ciągnąć ze świateł w samochodzie - wystarczy pociągnąć go po klapie do światła stopu jest łatwiej
- masa idzie od kamery cofania a nie jak na zdjęciu od radia
- masa jest wspólna więc należy pamiętać by wpiąć do niej ekran z przewodu A
II. Zanim zaczniemy musimy kupić:
1. Piny do radia tak by weszły w naszą kostkę - ja kupiłem całą kostkę z uciętymi przewodami - na allegro zapłaciłem 5zł ) Kabel A przylutowałem do tych pinów po jednej stornie, a po 2 do wiązki z punktu 4.
2. Blendę z miejscem pod kamerę cofania - jest inna i przerabianie swojej można sobie podarować - jest inne ułożenie przycisku otwierania klapy. Od biedy da się kamerę wcisnąć ale nie będzie to ładnie wyglądać. Jeśli chcemy zrobić to dobrze to trzeba się przygotować że będzie boleć bo chodź to pierdoła koszty będą duże.
- blenda - 50zł ale realnie wyjdzie około 100zł (ja miałem)
- lakierowanie - koszt 200zł
- emblemat opla - koszt 70zł (allegro) - rzadko się da odkleić i przykleić ponownie - nawet po podgrzaniu :/
3. Kamerę cofania - koszt 100zł (allegro) - ja dostałem razem z radiem za 50 zł.
4. Kawałek wiązki wraz w gniazdem w które wchodzi wtyczka kamery - warto ją kupić koszt niedrogi a przypadku spalenia kamery można wtedy ją łatwo wymienić - koszt 10zł.
III. Mając wszystko przystępujemy do montażu. Robimy wiązkę z uwzględnieniem uwag z punktu I. Czasowo wyjdzie około 6h - niestety sporo - samo lutowanie to około godzina roboty, najgorsze jest demotowanie plastików i prowadzenie wiązki ... jak się robi pierwszy raz jest ciężko... uwaga na łapki bo można je sobie pokancerować. Naprawdę jest sporo rozbierania. :/
Warto mieć trytki, rurki termokurczliwe... i wiązkę na całej długości okleić taśmą z punktu C nie żałować też trytek.
Koszty:
Wiązka wyjdzie około 50zł,
blenda (zakup, lakierowanie, emblemat) około 400zł (!!!!),
Kamera cofania - 100zł (pamiętać o śrubkach do blendy - tak by można było ją przykręcić)
Łącznie - około 550zł. Plus programowanie radia - u Marcina Włodarskiego 200zł - można się zamknąć w cenie około 800zł
Efekt? JAk na zdjęciach.
Wygoda rewelacyjna - po 2 dniach powiem wam że komfort jest niesamowity - warto w to zainwestować. Fajnie że linie ruszają się przy kręceniu kierownicy - myślałem że będą w miejscu ale ustawiają się w zależności od kąta skrętu.
Straty - do wymiany osłona psa tylnego - aż 3 mocowania spinek pękły... przy demontażu. Uciekł mi też jeden cypelek do podwieszania półki bagażnika - koszt 8zł. Podrapane i wymarznięta ręce oraz gderająca baba że zamiast przy niej dłubię przy samochodzie (tak tak trzeba wziąć ten aspekt pod uwagę - ja o nim zapomniałem)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2017, 20:41 przez draxterix, łącznie zmieniany 19 razy.