Spryskiwacz tylnej szyby
- Tomek9210
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 mar 2014, 13:47
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Londyn <=> Toruń
Spryskiwacz tylnej szyby
Witam, zastanawiam sie czy ktoś miał podobny przypadek.
Astra grudzień 2012, jestem drugim właścicielem, zaraz po zakupie zauważyłem ze nie działa spryskiwacz tylnej szyby. Jako ze sprawa nie była pilna a panowie w serwisie nie mogli sobie poradzić z tym problemem w ciagu jednego dnia jeździłem i praktycznie zapomniałem, dopiero teraz wróciłem do tematu i kolejny raz odstawilem auto do serwisu. Dwa dni myśleli co to moze byc w końcu doszli do wniosku ze pompka padła i zdecydowali o wymianie zapewniając ze auto bedzie gotowe na dzisiaj na godzinę 16. Niestety okazało sie ze to nie pompka, powiedzieli ze nie jest podawane wystarczające duże napięcie do silniczka i musza wymienić cała skrzynkę bezpiecznikow. Zastanawiam sie jaki to ma związek? Miał ktoś podobny przypadek albo potrafi mi to w prostych słowach wytłumaczyć?
Pozdrawiam
Astra grudzień 2012, jestem drugim właścicielem, zaraz po zakupie zauważyłem ze nie działa spryskiwacz tylnej szyby. Jako ze sprawa nie była pilna a panowie w serwisie nie mogli sobie poradzić z tym problemem w ciagu jednego dnia jeździłem i praktycznie zapomniałem, dopiero teraz wróciłem do tematu i kolejny raz odstawilem auto do serwisu. Dwa dni myśleli co to moze byc w końcu doszli do wniosku ze pompka padła i zdecydowali o wymianie zapewniając ze auto bedzie gotowe na dzisiaj na godzinę 16. Niestety okazało sie ze to nie pompka, powiedzieli ze nie jest podawane wystarczające duże napięcie do silniczka i musza wymienić cała skrzynkę bezpiecznikow. Zastanawiam sie jaki to ma związek? Miał ktoś podobny przypadek albo potrafi mi to w prostych słowach wytłumaczyć?
Pozdrawiam
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 06 mar 2013, 15:30
- Imię: andrzej
- Auto: astra j
- Silnik: 1.6 xer
- Województwo: dolnośląskie
- Pomocny: 1 raz
Witam! wymiana skrzynki bezpieczników to absurd /nabijają sobie kasę/ wystarczy sprawdzić czy dochodzi prąd od dżwigni przy kierownicy do silniczka spryskiwacza,dwa czy rurka doprowadzająca wodę nie jest zagięta na przebiegu(u mnie tak było)a tak naprawdę podjechać do dobrego znajomego elektryka samochdowego i powinien z tym sobie poradzić,unikaj ASO tam za dziędobry już płacisz,skoro nie mogą sobie z prostą sprawą poradzić -strzelają a nóż się uda-chyba że masz na gwarancji.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 30 maja 2013, 12:00
- Auto: astra J
- Województwo: śląskie
Obecnie w samochodach (w tym także w astrze) stosuje się jedną pompkę wirową zanurzoną w płynie oraz dwa przeciwnie do siebie założone wężyki.
Obrót pompki w jednym kierunku powoduje wpychanie cieczy do jednego wężyka a obrót w przeciwnym do drugiego, stąd jedna pompka załatwia spryskiwanie przód lub tył
ale nigdy jednoceśnie (stąd sterowanie jedną dźwignią).
1 wniosek jeśli spryskiwacz działa w przód to pompka jest sprawna i bezpiecznik F43 pompki też jest sprawny. Jeśli tego w serwisie nie wiedzą to kiepsko.
Natomiast problem może być w układzie sterowania ale po kolei:
Zmiana kierunku wirowania pompki zależy od polaryzacji silnika tzn silnik ma dwa zaiciski A i B na jeden dajemy plus a na drugi minus lub odwrotnie.
Sterowanie odbywa się za pomocą dwóch przełącznych przekaźników jeden podaje napięcie na zacisk A a drugi na B pompki.
w stanie niedziałania pomki oba przekażniki są niezadziałane i podają minus na zacisk A i B.
Przy pociągnięciu dźwigni do siebie następuje uruchomienie jednego przekaźnika, który przełącza się i na zacisk A podaje plusa (na zacisku B jest dalej minus)-pomka kręci w jednym kierunku
Przy odepchaniu dżwigni od siebie następuje uruchomienie drugiego przekaźnika, który przełącza się i na zacisk B podaje plusa (na zacisku A jest dalej minus) - pomka kręci w przeciwnym kierunku
Nie ma możliwości uruchomienia obu spryskiwaczy.
Podejżewam więc że drugi przekaźnik od szyby tylnej się nie przełącza np cewka nie dostaje napięcia lub ma przerwę lub dźwignia nie ma przejścia,
Trzeba więc pomierzyć przy wycięgniętym przekaźniku czy napięcie od dźwigenki dochodzi do skrzynki przekaźników (zaciski 85 i 86), rezystancję cewki przekaźnika lub ewentualnie zamiania przekaźniczków tylnego z przednim w celu sprawdzenia czy to coś zmienia itp
No chyba, że wężyk się przytkał lub wypadł w popmce lub w dyszy
Obrót pompki w jednym kierunku powoduje wpychanie cieczy do jednego wężyka a obrót w przeciwnym do drugiego, stąd jedna pompka załatwia spryskiwanie przód lub tył
ale nigdy jednoceśnie (stąd sterowanie jedną dźwignią).
1 wniosek jeśli spryskiwacz działa w przód to pompka jest sprawna i bezpiecznik F43 pompki też jest sprawny. Jeśli tego w serwisie nie wiedzą to kiepsko.
Natomiast problem może być w układzie sterowania ale po kolei:
Zmiana kierunku wirowania pompki zależy od polaryzacji silnika tzn silnik ma dwa zaiciski A i B na jeden dajemy plus a na drugi minus lub odwrotnie.
Sterowanie odbywa się za pomocą dwóch przełącznych przekaźników jeden podaje napięcie na zacisk A a drugi na B pompki.
w stanie niedziałania pomki oba przekażniki są niezadziałane i podają minus na zacisk A i B.
Przy pociągnięciu dźwigni do siebie następuje uruchomienie jednego przekaźnika, który przełącza się i na zacisk A podaje plusa (na zacisku B jest dalej minus)-pomka kręci w jednym kierunku
Przy odepchaniu dżwigni od siebie następuje uruchomienie drugiego przekaźnika, który przełącza się i na zacisk B podaje plusa (na zacisku A jest dalej minus) - pomka kręci w przeciwnym kierunku
Nie ma możliwości uruchomienia obu spryskiwaczy.
Podejżewam więc że drugi przekaźnik od szyby tylnej się nie przełącza np cewka nie dostaje napięcia lub ma przerwę lub dźwignia nie ma przejścia,
Trzeba więc pomierzyć przy wycięgniętym przekaźniku czy napięcie od dźwigenki dochodzi do skrzynki przekaźników (zaciski 85 i 86), rezystancję cewki przekaźnika lub ewentualnie zamiania przekaźniczków tylnego z przednim w celu sprawdzenia czy to coś zmienia itp
No chyba, że wężyk się przytkał lub wypadł w popmce lub w dyszy
- Tomek9210
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 mar 2014, 13:47
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Londyn <=> Toruń
Auto na gwarancji wiec niech sie bawią, a tym bardziej ze dają samochód zastępczy opel mokka
-
- Posty: 4867
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
Witam,
Astra J ST -spryskiwacz tylnej szyby nie pryska na szybe. Powiedzmy leje i woda plynie po szybie strumieniem. Zdemontowalem spryskiwacz, ale nie byl przytkany, wszystko normalnie.
Czy tak mam byc ? czy powinien jakos pryskac ?
Astra J ST -spryskiwacz tylnej szyby nie pryska na szybe. Powiedzmy leje i woda plynie po szybie strumieniem. Zdemontowalem spryskiwacz, ale nie byl przytkany, wszystko normalnie.
Czy tak mam byc ? czy powinien jakos pryskac ?
- jaro93
- Posty: 353
- Rejestracja: 29 paź 2015, 19:39
- Imię: Jarek
- Auto: Mazda 3 BN HB
- Silnik: PEY7 2.0l
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Kontakt:
-
- Posty: 4867
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
-
- Posty: 4867
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
Czy ktos wymienial ten spryskiwacz na jakis inny ? jesli tak, to jaki pasuje ?
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 12 paź 2023, 11:12
- Imię: Jacek
- Auto: Astra j
- Silnik: A14NEL
- Rocznik: 2011
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
hej
odkopuję trochę temat
W ta simę zamarzł mi płyn w zbiorniku po tym zauważyłem że na tylną szybę daje tylko mały "ciek" po dłuższym przytrzymaniu
na przednią szybę leje tylko do połowy na postoju, podczas jazdy ledwo sięga wycieraczek
czyżby po zimie pompka była już na wykończeniu ?
jednocześnie pytanie, da się tam w miarę rozsądnie dostać bez potrzeby zdejmowania koła?
odkopuję trochę temat
W ta simę zamarzł mi płyn w zbiorniku po tym zauważyłem że na tylną szybę daje tylko mały "ciek" po dłuższym przytrzymaniu
na przednią szybę leje tylko do połowy na postoju, podczas jazdy ledwo sięga wycieraczek
czyżby po zimie pompka była już na wykończeniu ?
jednocześnie pytanie, da się tam w miarę rozsądnie dostać bez potrzeby zdejmowania koła?