Problem z klimatyzacją

draxterix

Astro-maniak
Posty: 373
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy

Re: Problem z klimatyzacją

#11

Nieprzeczytany post autor: draxterix »

U mnie niestety takiej automatyki nie ma .... (a może jest a ja nie wiem jak ją ustawić)

Klima jest, więc ja włączam albo nie (świeci się przycisk z gwiazdką lub nie).
Znalazłem na allegro panel który posiadam:

[External Link Removed for Guests] (Radio CD400)

pokrętło daje na minimum (czyli w moim odczuciu na najzimniej - to czerwono niebieskie) i zostawiam na 2 minuty przy spokojnej jeździe z włączonym nawiewem na 5/6. Po takim czasie temperatura wiejąca z klimy powinna być już (przynajmniej w moim odczuciu) zauważalnie chłodniejsza. Niestety tak nie jest. Nie wiem - nie potrafię odszukać miejsca lub sposobu regulacji temperatury ... może gdzieś to się reguluje poza tym pokrętłem ??

Po przyłożeniu łapki do nawiewu na pewno nie ma 7st C ma 15 o ile nie więcej. Wczoraj - temperatura była o 2 3 stopnie chłodniejsza od temp na dworze. Już się umówiłem na przegląd klimy i sprawdzenie ciśnienia czynnika. Może coś się dzieje. Zobaczymy - niestety to dopiero na sobotę w przyszły tygodniu. Macie może pomysł co mógłbym zrobić sam by to sprawdzić

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Tylko podłączyć komputer i odczytać parametry.
Masz regulację manual, zatem, po skręceniu na max. na niebieskie i włączeniu klimy, faktycznie powinno dmuchać max. zimne powietrze. Nic więcej sam nie zrobisz.
Są tu w mojej ocenie dwie możliwe usterki, pierwsza to rozszczelnienie układu lub kompresor - czyli brak dostatecznego chłodzenia, a druga to zacięła się klapka sterująca przepływem powietrza i zamiast kierować powietrze przez chłodnicę, to kieruje częściowo przez nagrzewnicę.
Miałem taki przypadek ze 2 miesiące temu, cały czas waliło ciepłe powietrze. W serwisie mi to załatwili w 2 godziny - jeszcze na gwarancji.
Tolek pisze:Ja bym napisał jeszcze do NASA :D ..... Ale w to wszystko mieszać jeszcze ABS i ESP :shock: ?
Pisz gdzie chcesz, mamy wolny kraj. Jeśli nie zrozumiałeś, dlaczego opisałem przykład ESP, to nic na to nie poradzę.

FranekDolas

Astro-maniak
Posty: 146
Rejestracja: 02 sty 2014, 16:26
Imię: Tomek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: łódzkie
Pomocny: 1 raz

#13

Nieprzeczytany post autor: FranekDolas »

marwisn pisze:Nie czepiam się ;) . Po prostu ze szczelnego układu nie ma prawa nic ubywać. W kilku letnim aucie nie trudno o jakieś nieszczelności. Wystarczy kamyczek, który trafi w chłodnicę. Ale układ już nie będzie idealnie szczelny.
Dokładnie tak jak kolega napisał.U mnie,w chłodnicy zrobiła się malutka dziurka,od uderzenia kamyka.Widoczna Tylko pod UV.Po kilku godzinach całe chłodziwo uciekło.Wymieniłem chłodnice i śmiga aż miło.Diagnoza w serwisie to często 10-15 minut,więc chyba lepiej podjechać i mieć pewność.Na forum można gdybać,może to może tamto.Na odległość ciężko pomóc.

Mikus

Astro-maniak
Posty: 63
Rejestracja: 28 sie 2014, 21:27
Auto: Astra Sports Tourer
Silnik: A17DTR 110kM
Województwo: kujawsko-pomorskie

#14

Nieprzeczytany post autor: Mikus »

draxterix pisze: Macie może pomysł co mógłbym zrobić sam by to sprawdzić
Pod maską po lewej stronie są gumowo-metalowo przewody wchodzące do nawiewu.
Załącz klimę i po chwili dotknij ty przewodów. Jeden z nich powinien zrobić się ciepły,
a drugi wyraźnie zimny. Jeśli tak będzie to klima działa, tylko zacięła się klapa.

Awatar użytkownika
aaliyah

Astro-maniak
Posty: 182
Rejestracja: 13 wrz 2012, 20:07
Imię: Bartek
Auto: Astra J COSMO
Silnik: 1.7 CDTI 125KM
Województwo: wielkopolskie

#15

Nieprzeczytany post autor: aaliyah »

marwisn pisze:Nie czepiam się ;) . Po prostu ze szczelnego układu nie ma prawa nic ubywać. W kilku letnim aucie nie trudno o jakieś nieszczelności. Wystarczy kamyczek, który trafi w chłodnicę. Ale układ już nie będzie idealnie szczelny.
"Czynnik R134a jest substancją o dużej lotności, naturalne roczne ubytki w większości samochodowych układów pracujących z wykorzystaniem tego czynnika sięgają kilkunastu procent rocznie. Niedobór czynnika, który stanowi także środek transportu dla oleju powoduje, że pogarsza się smarowanie sprężarki, która w konsekwencji może ulec zatarciu."


Uszkodzenia mechaniczne np. po kamieniu to już zupełnie inna sprawa i jest oczywiste ze tai układ nie będzie szczelny
Czasem lepiej się nie odzywać i uchodzić za głupiego niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości:)

draxterix

Astro-maniak
Posty: 373
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: draxterix »

Panowie... temat chyba rozwiązany - będę mógł to niestety potwierdzić gdy zrobi się cieplej bo kilma wieje już temperaturą około 5st i wszystko by było dobrze gdyby nie to, że tyle jest na dworze :/ Dokładnego sprawdzenia więc dokonam .... gdy zrobi się cieplej co najmniej 20st więc prawdopodobnie w .... grudniu. :)

Rozwiązanie:
1. Pojechałem do serwisu klimy, gdzie miły Pan sprawdził szczelność - była ok - ale tak jak wspominano na forum (i potwierdził to gość od klimy) wyjaśni się wszystko po jakimś czasie - czy nie ma mikropęknięcia to pokaże czas, maszyna jednak niczego nie wykryła.
2. Czynnika z tego co mi powiedziano powinno być 600gram. U mnie było 170 - reszta poleciała w kosmos lub bóg wie gdzie. Niestety nie wiem czy poprzedni właściciel kiedykolwiek sprawdzał klimę bo odnotowane nie jest więc nie mam pojęcia czy ciśnienie będzie trzymać w każdym razie zobaczymy. Na tą chwilę wygląda więc że problemem był brak czynnika
3. Sprężarka - jest ok bo włączenie klimy generuje ruch - to maszyna sprawdziła.
4. Komputer nie pokazywał błędu ciśnienia - chodź po odessaniu czynnika takowy błąd się pojawił... nie wiem przy jakim ciśnieniu klimy pokazuje problem ... ale już nie będę tego dochodzić :)


Zobaczymy więc za kilka miesięcy - dziękuje wszystkim za pomoc. :)

Tolek

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 29 wrz 2014, 20:56
Auto: Astra Sedan J
Silnik: A16XER
Województwo: pomorskie
Pomocny: 1 raz

#17

Nieprzeczytany post autor: Tolek »

Aby sprawdzić szczelność klimatyzacji, wpuszczany jest specjalny czynnik, który po kilku dniach użytkowania klimatyzacji pokazuje w świetle ultrafioletowym nieszczelności. I to powinno już rozwiać wszelkie wątpliwości, czy układ jest szczelny. Ale też nie ma co na siłę szukać "dziury w całym". Tak jak piszesz, nie wiadomo czy kiedykolwiek ktoś serwisował klimatyzację, a ubytek nastąpił w sposób naturalny.

Awatar użytkownika
misiek9191

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 14 maja 2015, 18:01
Auto: Opel astra J
Silnik: 1.6
Województwo: lubelskie

#18

Nieprzeczytany post autor: misiek9191 »

Witam serdecznie,
Zauważyłem że w mojej astrze po każdym odpaleniu silnika włącza sie klimatyzacja czy jest to normalne??pozdrawiam

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Jak klima? Auto czy manual?
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: qtom »

misiek9191 pisze:Witam serdecznie,
Zauważyłem że w mojej astrze po każdym odpaleniu silnika włącza sie klimatyzacja czy jest to normalne??pozdrawiam
Ja mam tak zwany climatronic i w menu komfortu są trzy ustawienia włączona wyłączona lub ostatnie ustawienia sprawdź może to jest rozwiązanie twojego problemu

ODPOWIEDZ