Problem z klimatyzacją
-
- Posty: 373
- Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J HB
- Silnik: 1,4 Turbo
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
Re: Problem z klimatyzacją
U mnie niestety takiej automatyki nie ma .... (a może jest a ja nie wiem jak ją ustawić)
Klima jest, więc ja włączam albo nie (świeci się przycisk z gwiazdką lub nie).
Znalazłem na allegro panel który posiadam:
[External Link Removed for Guests] (Radio CD400)
pokrętło daje na minimum (czyli w moim odczuciu na najzimniej - to czerwono niebieskie) i zostawiam na 2 minuty przy spokojnej jeździe z włączonym nawiewem na 5/6. Po takim czasie temperatura wiejąca z klimy powinna być już (przynajmniej w moim odczuciu) zauważalnie chłodniejsza. Niestety tak nie jest. Nie wiem - nie potrafię odszukać miejsca lub sposobu regulacji temperatury ... może gdzieś to się reguluje poza tym pokrętłem ??
Po przyłożeniu łapki do nawiewu na pewno nie ma 7st C ma 15 o ile nie więcej. Wczoraj - temperatura była o 2 3 stopnie chłodniejsza od temp na dworze. Już się umówiłem na przegląd klimy i sprawdzenie ciśnienia czynnika. Może coś się dzieje. Zobaczymy - niestety to dopiero na sobotę w przyszły tygodniu. Macie może pomysł co mógłbym zrobić sam by to sprawdzić
Klima jest, więc ja włączam albo nie (świeci się przycisk z gwiazdką lub nie).
Znalazłem na allegro panel który posiadam:
[External Link Removed for Guests] (Radio CD400)
pokrętło daje na minimum (czyli w moim odczuciu na najzimniej - to czerwono niebieskie) i zostawiam na 2 minuty przy spokojnej jeździe z włączonym nawiewem na 5/6. Po takim czasie temperatura wiejąca z klimy powinna być już (przynajmniej w moim odczuciu) zauważalnie chłodniejsza. Niestety tak nie jest. Nie wiem - nie potrafię odszukać miejsca lub sposobu regulacji temperatury ... może gdzieś to się reguluje poza tym pokrętłem ??
Po przyłożeniu łapki do nawiewu na pewno nie ma 7st C ma 15 o ile nie więcej. Wczoraj - temperatura była o 2 3 stopnie chłodniejsza od temp na dworze. Już się umówiłem na przegląd klimy i sprawdzenie ciśnienia czynnika. Może coś się dzieje. Zobaczymy - niestety to dopiero na sobotę w przyszły tygodniu. Macie może pomysł co mógłbym zrobić sam by to sprawdzić
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Tylko podłączyć komputer i odczytać parametry.
Masz regulację manual, zatem, po skręceniu na max. na niebieskie i włączeniu klimy, faktycznie powinno dmuchać max. zimne powietrze. Nic więcej sam nie zrobisz.
Są tu w mojej ocenie dwie możliwe usterki, pierwsza to rozszczelnienie układu lub kompresor - czyli brak dostatecznego chłodzenia, a druga to zacięła się klapka sterująca przepływem powietrza i zamiast kierować powietrze przez chłodnicę, to kieruje częściowo przez nagrzewnicę.
Miałem taki przypadek ze 2 miesiące temu, cały czas waliło ciepłe powietrze. W serwisie mi to załatwili w 2 godziny - jeszcze na gwarancji.
Masz regulację manual, zatem, po skręceniu na max. na niebieskie i włączeniu klimy, faktycznie powinno dmuchać max. zimne powietrze. Nic więcej sam nie zrobisz.
Są tu w mojej ocenie dwie możliwe usterki, pierwsza to rozszczelnienie układu lub kompresor - czyli brak dostatecznego chłodzenia, a druga to zacięła się klapka sterująca przepływem powietrza i zamiast kierować powietrze przez chłodnicę, to kieruje częściowo przez nagrzewnicę.
Miałem taki przypadek ze 2 miesiące temu, cały czas waliło ciepłe powietrze. W serwisie mi to załatwili w 2 godziny - jeszcze na gwarancji.
Pisz gdzie chcesz, mamy wolny kraj. Jeśli nie zrozumiałeś, dlaczego opisałem przykład ESP, to nic na to nie poradzę.Tolek pisze:Ja bym napisał jeszcze do NASA ..... Ale w to wszystko mieszać jeszcze ABS i ESP ?
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 02 sty 2014, 16:26
- Imię: Tomek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 1 raz
Dokładnie tak jak kolega napisał.U mnie,w chłodnicy zrobiła się malutka dziurka,od uderzenia kamyka.Widoczna Tylko pod UV.Po kilku godzinach całe chłodziwo uciekło.Wymieniłem chłodnice i śmiga aż miło.Diagnoza w serwisie to często 10-15 minut,więc chyba lepiej podjechać i mieć pewność.Na forum można gdybać,może to może tamto.Na odległość ciężko pomóc.marwisn pisze:Nie czepiam się . Po prostu ze szczelnego układu nie ma prawa nic ubywać. W kilku letnim aucie nie trudno o jakieś nieszczelności. Wystarczy kamyczek, który trafi w chłodnicę. Ale układ już nie będzie idealnie szczelny.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 28 sie 2014, 21:27
- Auto: Astra Sports Tourer
- Silnik: A17DTR 110kM
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Pod maską po lewej stronie są gumowo-metalowo przewody wchodzące do nawiewu.draxterix pisze: Macie może pomysł co mógłbym zrobić sam by to sprawdzić
Załącz klimę i po chwili dotknij ty przewodów. Jeden z nich powinien zrobić się ciepły,
a drugi wyraźnie zimny. Jeśli tak będzie to klima działa, tylko zacięła się klapa.
- aaliyah
- Posty: 182
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 20:07
- Imię: Bartek
- Auto: Astra J COSMO
- Silnik: 1.7 CDTI 125KM
- Województwo: wielkopolskie
"Czynnik R134a jest substancją o dużej lotności, naturalne roczne ubytki w większości samochodowych układów pracujących z wykorzystaniem tego czynnika sięgają kilkunastu procent rocznie. Niedobór czynnika, który stanowi także środek transportu dla oleju powoduje, że pogarsza się smarowanie sprężarki, która w konsekwencji może ulec zatarciu."marwisn pisze:Nie czepiam się . Po prostu ze szczelnego układu nie ma prawa nic ubywać. W kilku letnim aucie nie trudno o jakieś nieszczelności. Wystarczy kamyczek, który trafi w chłodnicę. Ale układ już nie będzie idealnie szczelny.
Uszkodzenia mechaniczne np. po kamieniu to już zupełnie inna sprawa i jest oczywiste ze tai układ nie będzie szczelny
Czasem lepiej się nie odzywać i uchodzić za głupiego niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości:)
-
- Posty: 373
- Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J HB
- Silnik: 1,4 Turbo
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
Panowie... temat chyba rozwiązany - będę mógł to niestety potwierdzić gdy zrobi się cieplej bo kilma wieje już temperaturą około 5st i wszystko by było dobrze gdyby nie to, że tyle jest na dworze :/ Dokładnego sprawdzenia więc dokonam .... gdy zrobi się cieplej co najmniej 20st więc prawdopodobnie w .... grudniu.
Rozwiązanie:
1. Pojechałem do serwisu klimy, gdzie miły Pan sprawdził szczelność - była ok - ale tak jak wspominano na forum (i potwierdził to gość od klimy) wyjaśni się wszystko po jakimś czasie - czy nie ma mikropęknięcia to pokaże czas, maszyna jednak niczego nie wykryła.
2. Czynnika z tego co mi powiedziano powinno być 600gram. U mnie było 170 - reszta poleciała w kosmos lub bóg wie gdzie. Niestety nie wiem czy poprzedni właściciel kiedykolwiek sprawdzał klimę bo odnotowane nie jest więc nie mam pojęcia czy ciśnienie będzie trzymać w każdym razie zobaczymy. Na tą chwilę wygląda więc że problemem był brak czynnika
3. Sprężarka - jest ok bo włączenie klimy generuje ruch - to maszyna sprawdziła.
4. Komputer nie pokazywał błędu ciśnienia - chodź po odessaniu czynnika takowy błąd się pojawił... nie wiem przy jakim ciśnieniu klimy pokazuje problem ... ale już nie będę tego dochodzić
Zobaczymy więc za kilka miesięcy - dziękuje wszystkim za pomoc.
Rozwiązanie:
1. Pojechałem do serwisu klimy, gdzie miły Pan sprawdził szczelność - była ok - ale tak jak wspominano na forum (i potwierdził to gość od klimy) wyjaśni się wszystko po jakimś czasie - czy nie ma mikropęknięcia to pokaże czas, maszyna jednak niczego nie wykryła.
2. Czynnika z tego co mi powiedziano powinno być 600gram. U mnie było 170 - reszta poleciała w kosmos lub bóg wie gdzie. Niestety nie wiem czy poprzedni właściciel kiedykolwiek sprawdzał klimę bo odnotowane nie jest więc nie mam pojęcia czy ciśnienie będzie trzymać w każdym razie zobaczymy. Na tą chwilę wygląda więc że problemem był brak czynnika
3. Sprężarka - jest ok bo włączenie klimy generuje ruch - to maszyna sprawdziła.
4. Komputer nie pokazywał błędu ciśnienia - chodź po odessaniu czynnika takowy błąd się pojawił... nie wiem przy jakim ciśnieniu klimy pokazuje problem ... ale już nie będę tego dochodzić
Zobaczymy więc za kilka miesięcy - dziękuje wszystkim za pomoc.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 20:56
- Auto: Astra Sedan J
- Silnik: A16XER
- Województwo: pomorskie
- Pomocny: 1 raz
Aby sprawdzić szczelność klimatyzacji, wpuszczany jest specjalny czynnik, który po kilku dniach użytkowania klimatyzacji pokazuje w świetle ultrafioletowym nieszczelności. I to powinno już rozwiać wszelkie wątpliwości, czy układ jest szczelny. Ale też nie ma co na siłę szukać "dziury w całym". Tak jak piszesz, nie wiadomo czy kiedykolwiek ktoś serwisował klimatyzację, a ubytek nastąpił w sposób naturalny.
- misiek9191
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 maja 2015, 18:01
- Auto: Opel astra J
- Silnik: 1.6
- Województwo: lubelskie
Witam serdecznie,
Zauważyłem że w mojej astrze po każdym odpaleniu silnika włącza sie klimatyzacja czy jest to normalne??pozdrawiam
Zauważyłem że w mojej astrze po każdym odpaleniu silnika włącza sie klimatyzacja czy jest to normalne??pozdrawiam
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
Ja mam tak zwany climatronic i w menu komfortu są trzy ustawienia włączona wyłączona lub ostatnie ustawienia sprawdź może to jest rozwiązanie twojego problemumisiek9191 pisze:Witam serdecznie,
Zauważyłem że w mojej astrze po każdym odpaleniu silnika włącza sie klimatyzacja czy jest to normalne??pozdrawiam