Wymiana taśmy i kierownicy
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
- Imię: Arek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 10 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana taśmy i kierownicy
Tylko że w odzielnej wiązce są od zasilania. Natomiast taśma od grzania ma dwa dodatkowe PINy 9 i 10 , sygnał załączenia grzania z panelu oraz sygnał potwierdzenia załączenia -dioda na panelu. Czyli problemem nie działania tempomatu może być różnica w taśmach. Końcówka pomarańczowa polift żółta przedlift.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
- Imię: Roman
- Auto: Astra IV
- Silnik: A20DTH
- Województwo: śląskie
Dziś już za późno by znów rozbierać kierownice ale wydaje mi się ze i w jednej i w drugiej piny leciały tak samo . Zastanawia mnie to programowanie CIM gdyż przy całkowitym skręcie kierownicy pokazuje wartość 260 stopni a gdy kręcę w drugą wartość wychodzi poza zakres i wtedy wyskakuje błąd. Szukam sposobu ja zresetowanie wskazań z CIM`a.
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
- Imię: Arek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 10 razy
- Kontakt:
Wychodzi poza zakres czyli jaka jest ostatnia wartość. Czy przechodzi przez zero czy nie. Trzeba zaobserwować na Opcomie czy wartość zmienia sie od 0-360 czy przechodzi przez 0. Przypuszczam że od 0-360. Ustaw czujnik na 180 odłącz akumulator, wyjmij czujnik z taśmy ustaw ją na środku jeżeli nie jest, oczywiście kierownica ustawiona na wprost. Podłącz akumulator może bedzie dobrze.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
- Imię: Roman
- Auto: Astra IV
- Silnik: A20DTH
- Województwo: śląskie
Taki mam plan na jutro + wymontowałem manetke tempomatu ze starej i przełożę do nowej. Zobaczymy czy tempomat odżyje.
Aczkolwiek w OP-Comie jest opcja kalibracji co powinno załatwić sprawę bez rozbierania. Niestety niewiem jak wyglada procedura kalibracji.
Aczkolwiek w OP-Comie jest opcja kalibracji co powinno załatwić sprawę bez rozbierania. Niestety niewiem jak wyglada procedura kalibracji.
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
- Imię: Arek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 10 razy
- Kontakt:
Właśnie o tym miałem napisać żeby przełożyć przełącznik tempomatu w końcu jest jeden przycisk więcej i jakaś różnica musi być.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
- Imię: Roman
- Auto: Astra IV
- Silnik: A20DTH
- Województwo: śląskie
Miałem chwile luzy w robocie wiec wyskoczyłem i pobawiłem się troszkę oto co ustaliłem
Po pierwsze wiązki w kierownicy są identyczne ( oczywiście pomijając układ grzania ale o tym było już wcześniej )
Po drugie zrobiłem jeszcze raz test błędów
Wiadomo błędy programowania szyb pomijam. Kierownice i resztę podłączyłem na pająka wraz poduchą
Okazuje się że błędy wynikały ze złego położenia czujnika CIM. Czujnik pracuje w zakresie +/- 720 stopni.
Postanowiłem ustawić go w wartości 0 ( tak mi się jednak zdawało ) . Tak poskładałem całość.
Błąd ESP - zgasł
Błąd wspomagania kierownicy - zgasł
Po ponownym odpaleniu i sprawdzeniu okazuje się ze jestem przesunięty o ok -180 stopni.
Pozostał 1 błąd i prawdopodobnie wynika właśnie ze złego ustawienia czujnika.
Dla potomności w między czasie znalazłem instrukcję kalibracji tego czujnika więc prawdopodobnie nie trzeba go nawet demontować.
[External Link Removed for Guests]
oray
[External Link Removed for Guests]
Dodam iż w pierwszej kolejności wymieniłem manetkę tempomatu na starą i znów działa.
Po pierwsze wiązki w kierownicy są identyczne ( oczywiście pomijając układ grzania ale o tym było już wcześniej )
Po drugie zrobiłem jeszcze raz test błędów
Wiadomo błędy programowania szyb pomijam. Kierownice i resztę podłączyłem na pająka wraz poduchą
Okazuje się że błędy wynikały ze złego położenia czujnika CIM. Czujnik pracuje w zakresie +/- 720 stopni.
Postanowiłem ustawić go w wartości 0 ( tak mi się jednak zdawało ) . Tak poskładałem całość.
Błąd ESP - zgasł
Błąd wspomagania kierownicy - zgasł
Po ponownym odpaleniu i sprawdzeniu okazuje się ze jestem przesunięty o ok -180 stopni.
Pozostał 1 błąd i prawdopodobnie wynika właśnie ze złego ustawienia czujnika.
Dla potomności w między czasie znalazłem instrukcję kalibracji tego czujnika więc prawdopodobnie nie trzeba go nawet demontować.
[External Link Removed for Guests]
oray
[External Link Removed for Guests]
Dodam iż w pierwszej kolejności wymieniłem manetkę tempomatu na starą i znów działa.
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
- Imię: Arek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 10 razy
- Kontakt:
Najważniejsze że wszystko ogarnąłeś i działa, bo stres musiał lekki być.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2015, 12:59 przez aras2, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
- Imię: Roman
- Auto: Astra IV
- Silnik: A20DTH
- Województwo: śląskie
W drodze do domu sprawdzę czy przy pełnym skręcie kół nie pojawi się jakiś problem gdyż te 180 stopni może wyjść poza zakres pracy. Jeśli ktoś posiada AFL to na 100 % musi mieć prawidłowo ustawione gdyż z tego czujnika bierze informacje o doświetlaniu
PS. Jakie warunki muszę spełnić by móc przeglądać inne części forum między innymi garaże ??
PS. Jakie warunki muszę spełnić by móc przeglądać inne części forum między innymi garaże ??
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Osoby nie posiadające przynajmniej 15 postów na forum mają status "Nowo zarejestrowany użytkownik".
Osoby takie, ze względów bezpieczeństwa mają na forum ograniczone możliwości. W skład tego wchodzi:
ograniczenie dostępu do niektórych działów na forum m.in. giełda, prezentacje samochodów, czat
brak możliwości używania avatarów
brak możliwości używania podpisów/sygnatur
brak możliwości przeglądania profili
Już powinieneś móc.
Tę manetkę tempomatu możesz sprzedać, czasem się ludziom psuja i kupują całą kierownicę.
EDIT:
I jeszcze jedno, AFL to akurat najmniej ważny układ, dla którego czujnik skrętu daje sygnał.
Przede wszystkim dla ABS, ESP oraz dla wspomagania kierownicy. Jest to jeden z ważniejszych czujników w aucie.
Osoby takie, ze względów bezpieczeństwa mają na forum ograniczone możliwości. W skład tego wchodzi:
ograniczenie dostępu do niektórych działów na forum m.in. giełda, prezentacje samochodów, czat
brak możliwości używania avatarów
brak możliwości używania podpisów/sygnatur
brak możliwości przeglądania profili
Już powinieneś móc.
Tę manetkę tempomatu możesz sprzedać, czasem się ludziom psuja i kupują całą kierownicę.
EDIT:
I jeszcze jedno, AFL to akurat najmniej ważny układ, dla którego czujnik skrętu daje sygnał.
Przede wszystkim dla ABS, ESP oraz dla wspomagania kierownicy. Jest to jeden z ważniejszych czujników w aucie.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
- Imię: Roman
- Auto: Astra IV
- Silnik: A20DTH
- Województwo: śląskie
Niestety przygód ciąg dalszy. W drodze do domu nagle kierownica sama skręciła o ok 20 stopni w lewo i permanentnie chciala skręcać. To prawdopodobnie było powodem nie skalibrowanego czujnika CIM. Ponieważ autkiem porusza się i moja druga połówka postanowiłem podjechać do Opla na kalibrację . Po kalibracji błędy wykasowane. W drodze do domku niestetyu znow sie pojawiły . Występuje jeden błąd wyświetlany 2 razy :
C0710-71 - Steering Position Signal - Invalid Data
Ktoś wie może jak się go pozbyć??
C0710-71 - Steering Position Signal - Invalid Data
Ktoś wie może jak się go pozbyć??