Wymiana taśmy i kierownicy
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
- Imię: Roman
- Auto: Astra IV
- Silnik: A20DTH
- Województwo: śląskie
Re: Wymiana taśmy i kierownicy
I sukces. Wszystko znów wróciło do normy. Pracuje poprawnie.
Aż wstyd przyznać co było.
Czujnik CIM obrócony zbyt dużo razy.
Już wyjaśniam - Wcześniej doszedłem do tego iż pracuje on w zakresie 720 stopni po czym zmienia znak i wraca w dół niestety nie odliczając juz od - 720.
Więc prawda lecz wracając w dół w pozycji 0 jest obrócony o 180 stopni i nie można go prawidłowo założyć.
CIM nie pamięta ustawień - każda zmiana nawet bez wiązki powoduje zmianę kąta.
Dla wszystkich na przyszłość
- Sprawdź którą wersje CIM masz - Nie pasują zamiennie ( brak komunikacji )
- Po zdemontowaniu enkodera NIE BAW SIĘ NIM pozostaw w takim miejscu jak jest.
Reszta fajna łatwa i przyjemna. Pozdrowionka i wielkie piwko dla Arasa2 i KMY za wsparcie i nowe pomysły.
Kosztorys:
- Kierownica ( od 150 - 350 ) w zależności od stanu
- Panel klimy ( 100 zł )
- Taśmę grzania ( 120 zł )
- W moim przypadku niepotrzebna wizyta w ASO ( 120 zł ). Gdyby nagle samochód sam permanentnie niechciał skręcić o 30 stopni w lewo bym nie pojechał - wynikało z błędów układu wspomagania kierownicy wraz z innymi systemami trakcji
PS. Jak ochłonę zacznę się bawić podgrzewanymi fotelami.
Aż wstyd przyznać co było.
Czujnik CIM obrócony zbyt dużo razy.
Już wyjaśniam - Wcześniej doszedłem do tego iż pracuje on w zakresie 720 stopni po czym zmienia znak i wraca w dół niestety nie odliczając juz od - 720.
Więc prawda lecz wracając w dół w pozycji 0 jest obrócony o 180 stopni i nie można go prawidłowo założyć.
CIM nie pamięta ustawień - każda zmiana nawet bez wiązki powoduje zmianę kąta.
Dla wszystkich na przyszłość
- Sprawdź którą wersje CIM masz - Nie pasują zamiennie ( brak komunikacji )
- Po zdemontowaniu enkodera NIE BAW SIĘ NIM pozostaw w takim miejscu jak jest.
Reszta fajna łatwa i przyjemna. Pozdrowionka i wielkie piwko dla Arasa2 i KMY za wsparcie i nowe pomysły.
Kosztorys:
- Kierownica ( od 150 - 350 ) w zależności od stanu
- Panel klimy ( 100 zł )
- Taśmę grzania ( 120 zł )
- W moim przypadku niepotrzebna wizyta w ASO ( 120 zł ). Gdyby nagle samochód sam permanentnie niechciał skręcić o 30 stopni w lewo bym nie pojechał - wynikało z błędów układu wspomagania kierownicy wraz z innymi systemami trakcji
PS. Jak ochłonę zacznę się bawić podgrzewanymi fotelami.
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
- Imię: Arek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 10 razy
- Kontakt:
Najważniejsze że wszystko działa, powodzenia w następnych modach. Dobrze Roman jak byś napisał jak ustawiłeś CIM dla potomnych jak już ktoś zacznie się bawić i będzie miał problem.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Gratuluję sukcesu, fajnie, że wszystko działa
W temacie foteli dołożyłem trochę informacji. Uważam, że na podstawie tego, co tam jest możesz się brać za modaSQ9KRD pisze:PS. Jak ochłonę zacznę się bawić podgrzewanymi fotelami.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 lis 2015, 12:39
- Imię: Roman
- Auto: Astra IV
- Silnik: A20DTH
- Województwo: śląskie
Więc tak do całej tej zabawy potrzebny jest OP-COM a przynajmniej interfejs pokazujący Angel Sensor.
Zdemontować kierownice.
Zdemontować taśmę.
Wymontować czujnik CIM
Podłączyć CIM do auta.
Połączyć się z Angel Sensor. Wartości pływają +/- 720
Kręcimy czujnikiem i co 180 stopni przypasowujemy czy można go zamontować. Szukamy pozycji 0 stopni.
Tu Uwaga bo na swoim przykładzie wiem ze wymaga to cierpliwości.
Montujemy. Składamy wszystko do kupy. Resetujemy komputer. I cieszymy się sprawnym autkiem.
Pozdrowionka
Zdemontować kierownice.
Zdemontować taśmę.
Wymontować czujnik CIM
Podłączyć CIM do auta.
Połączyć się z Angel Sensor. Wartości pływają +/- 720
Kręcimy czujnikiem i co 180 stopni przypasowujemy czy można go zamontować. Szukamy pozycji 0 stopni.
Tu Uwaga bo na swoim przykładzie wiem ze wymaga to cierpliwości.
Montujemy. Składamy wszystko do kupy. Resetujemy komputer. I cieszymy się sprawnym autkiem.
Pozdrowionka
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 07 sie 2015, 13:55
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Województwo: dolnośląskie
Witam, mam takie pytanie. Czy wszystkie kierownice z Astry 4 do siebie pasuja? chodzi o to, że mam astre z 2010 roku z taką zwykłą okrągłą kierownicą ale chce wymienic na skórzaną tyle że patrząc po aukcjach to one mają różne wejścia i chce wiedzieć czy każda bedzie pasowała normalnie? dla przykladu mam takie 2 aukcje i obie sa dla astry 4 ale obie maja rozne wejscia:
1. [External Link Removed for Guests]
2. [External Link Removed for Guests]
Beda obie pasowac? Wiem, że najlatwiej byloby sciagnac kierownice ale nie mam pojecia jak to zrobic wiec chce kupic i podjechac do mechanika ktory powiedzial ze za 20zl mi ją zmieni
1. [External Link Removed for Guests]
2. [External Link Removed for Guests]
Beda obie pasowac? Wiem, że najlatwiej byloby sciagnac kierownice ale nie mam pojecia jak to zrobic wiec chce kupic i podjechac do mechanika ktory powiedzial ze za 20zl mi ją zmieni
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
- Imię: Arek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 10 razy
- Kontakt:
Wszystkie kierownice będą pasowały. Różnica jest tylko w przełączniku od tempomatu po lifcie jest limiter ale nie ma problemu przełączniki można podmienić. Kierownica z linku pierwszego jest od przedlifta a drugiego polifta. Ta od polifta jest dodatkowo podgrzewana (na dole widać sterownik od grzania ).
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Dokładnie tak jest, ostatnio na forum jeden kolega przekładał kierownicę z polifta do przedlifta wraz z dołożeniem grzania.
Także jak zmieniać to na tę drugą i dołożyć z czasem grzanie
Wszystko masz tu opisane
[External Link Removed for Guests]
Także jak zmieniać to na tę drugą i dołożyć z czasem grzanie
Wszystko masz tu opisane
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 07 sie 2015, 13:55
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Województwo: dolnośląskie
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Moderatorzy, uważam, że temat należy połączyć z tematem
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 07 sie 2015, 13:55
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Województwo: dolnośląskie
Podjechałem i kupiłem tą drugą kierownice ( po lifcie ) , dzwonie do mechanika zeby ją wymienic a on ze jest w szpitalu bo mial wypadek i nie moze mi pomoc -.-' . Patrzyłem na te manuale od aras2 zeby samemu to zrobić ale powiem szczerze, ze troche sie boje zeby czegos nie zepsuc (nigdy nie grzebalem w aucie) no i niemam tego klucza torx 50. Nie wiecie czy jest ktoś z Wrocławia z głową na karku kto mógłby mi pomoc z wymiana? szybka fucha za 5 dyszek ?