Strona 3 z 19

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

: 23 kwie 2015, 12:26
autor: draxterix
Rozwiałeś mi jedną wątpliwość ale pojawiła się 2.
Chodzi o ten czujnik skrętu. Gość od którego kupiłem taśmę powiedział, że czunjnik jest - ja jedna go nie widzę ...
Co ciekawe kupiłem samą taśmę a dostałem całość - czyli coś takiego jak na zdjęciu (tylko że to na zdjęciu jest bez grzania). Z manetkami...

[External Link Removed for Guests]

Możesz mi powiedzieć jak rozpoznać czy czujnik mam czy też muszę go jednak przekładać ??
Jest na to jakiś sposób? jak to mogę sprawdzić?

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

: 23 kwie 2015, 12:34
autor: aras2
Masz czujnik położenia zamontowany na taśmie.

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

: 23 kwie 2015, 12:43
autor: draxterix
Czyli niczego nie przekładam :) Zabieram się dzisiaj o 18:00 za montaż - po jego wykonaniu zrobię zdjęcia i opiszę problemy które miałem zobaczymy czy wszystko się uda dobrze zrobić.

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

: 23 kwie 2015, 13:41
autor: KaMYk
aras2 pisze:Niestety nie mam schematów
W zakresie grzania kierownicy mogę pomóc schematem:
[External Link Removed for Guests]

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

: 23 kwie 2015, 13:53
autor: aras2
Dzięki Krzysztof za schemat ale niestety coś z nim jest nie tak. Nie zgadzają się kolory oraz brak na schemacie dwóch wtyczek do grzania. O ile mogę się domyślić że panel jest bezpośrednio połączony do wtyczki 10 cio pinowej od sterowania radiem i tempomatem to nie wiem co idzie na tą dodatkową wiązkę z dwoma przewodami. Domyślam się że zasilanie 12 VDC z bezpiecznika F19 i masa, ale są to tylko moje domysły. Czekam na schemat od kolegi Sławka z Global TISa to rozwieje wątpliwości.

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

: 23 kwie 2015, 15:20
autor: slawekg
Panel (obwód 5883 i 5884 jest bezpśrednio podłączony do wtyczki w kierownicy, tak jak na schemacie)
tutaj masz złącze X85 (10 pinowe przy kierownicy):
[External Link Removed for Guests]

Natomiast z bezpiecznika F19 idzie obwód 87 aż do złacza X200:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

A zasilanie od złącza X200 idzie do kierownicy obwodem A41, a nie 241 tak jak jest na schemacie
[External Link Removed for Guests]

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

: 23 kwie 2015, 19:48
autor: draxterix
Witam,

I już jestem po montażu. Po pierwsze odłączyłem akumulator i odpiąłem poduszkę - prościzna. Naprawdę film i ćwiczenia w domu zrobiły swoje. Poszło jak spłatka. Następnie odkręcenie kierownicy masakra - nie spodziewałem się, że tyle potrzeba siły by ją odkręcić. Tragedia i nie przesadzam to pisząc. Gimnastyka straszna. Dalej poleciało już jak spłatka odkręcenie osłon i ich demontaż - prościzna. Tak jak w instrukcji - banał. Kolejny problem napotkałem podczas demontażu kostki poduszki z taśmy - raju ale to jest zabezpieczone. Jednak się udało. Taśmę wymieniłem i wygląda na to, że jest wszystko ok ale nie tak do końca.

Na wyświetlaczu pali mi się błąd poduszek i ESP :( nie wiem dlaczego. Nie przekładałem czujnika skrętu - może to przez to... Nie mam pojęcia...

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

: 23 kwie 2015, 20:39
autor: aras2
Wszystko jest ok to znaczy że grzanie działa ? Ja również dzisiaj zakładałem taśmę do grzanej kiery i u mnie wszystko w porządku. Podziękowania dla Sławka za schematy . W sobotę muszę tylko podać 12 V po zapłonie (brak instalacji w REC -F19). Jeżeli chodzi o błąd ESP to wiem że są dwa nr. czujnika położenia kierownicy (nie wiem czym się różnią ale widziałem dwa różne). Porównaj u siebie . Są również dwa rodzaje taśm polifi -pomarańczowe zabezpieczenie wtyczki airbagi, przedlift-zółte. Może w tym jest problem. Ja przed montażem taśmy sprawdziłem ciągłość poszczególnych przewodów taśmy. Jeżeli chodzi o wyciągnięcie wtyczki od poduszki to wystarczy wysunąć zabezpieczanie w tył np wkrętakiem i wtyczka wychodzi.

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

: 23 kwie 2015, 21:34
autor: draxterix
Powiedzcie mi gdzie jest ten piekielny czujnik skrętu.... Wywala mi błąd tego czujnika więc muszę go przełożyć. Może ktoś powiedzieć lub zapodać jakieś zdjęcie, opis cokolwiek ... bo za cholerę tego ustrojstwa nie widzę ... :(

Re: Wymiana taśmy i kierownicy

: 23 kwie 2015, 21:51
autor: aras2
Czujnik jest od spodu taśmy. Jest zabezpieczony tymi czterema noskami. Przy demontażu ustaw taśmę na środku na znacznikach jedną i drugą i wtedy podmieniaj. Pasuje tylko w jednej pozycji. Ważne aby taśmy nie były przesunięte o jeden obrót. Ja po montażu sprawdziłem na doświetlaniu zakrętów i wszystko śmiga. lekkie skręcenie kiery powoduje zapalenie żarówki.
[External Link Removed for Guests]