Czyli jednak znajdują się pod schowkiem, a nie od strony kierowcy, bo teorie w całym tym poście są różne.
Mam kamerkę zdemontowaną z poprzedniego samochodu gdzie po prostu uciąłem kabel przy wtyczce do gniazda zapalniczki i połączyłem kablami bezposrednio w kable gdzie było zasilanie po stacyjce, myślę aby zrobić to w ten sam sposób.
Btw ten bypass ktoś mi wyjaśni w czym rzecz?
Bypass działa na zasadzie wpięcia się bezinwazyjnego w instalacje. Wkładasz w gniazdo bezpiecznika i bezpiecznik zakładasz na szczycie bypassu.
Po co kombinować z jakimiś dodatkowymi rzeczami. Masa wzięta od śruby która jest jest nad bezpiecznikami, a zasilanie to po prostu wsunięty kabel pod bezpiecznik, w którym jest zasilanie po przekręceniu stacyjki, ot to cała filozofia i śmiga
Czyli jednak znajdują się pod schowkiem, a nie od strony kierowcy, bo teorie w całym tym poście są różne.
Mam kamerkę zdemontowaną z poprzedniego samochodu gdzie po prostu uciąłem kabel przy wtyczce do gniazda zapalniczki i połączyłem kablami bezposrednio w kable gdzie było zasilanie po stacyjce, myślę aby zrobić to w ten sam sposób.
Btw ten bypass ktoś mi wyjaśni w czym rzecz?
A po co ucinałeś przewody pod gniazdem zapalniczki ? W ten sposób pozbawiłeś się tego źródła zasilania . Wystarczyło dolutować się do istniejących przewodów wykorzystując masę i plus po stacyjce ( syn ma w oplu zasilanie w zapalniczce cały czas , więc sprawdź to) . Wpinanie się wszystko jedno gdzie ,byle był plus po stacyjce , przy szynie can moim zdaniem nie jest najlepszym pomysłem - można się zdziwić Zapalniczka raz że jest bliżej , a dwa - przeznaczona z założenia do zasilania dodatkowych odbiorników . Ale każdy robi jak uważa . Pozdrawiam
Ja podłączyłem przez złodziejkę pod bezpiecznik zapalniczki.
Tyle,że użyłem elektroniki z ładowarki Xiaomi.
Przymocowałem toto za schowkiem pasażera i dalej kabelek magnetyczny USB po słupku,
w podsufitce aż do wyspy z czujnikami.
stamtąd,małym otworkiem wychodzi kabelek z końcówką.
Końcówka magnetyczna daje mi sporą elastyczność w podłączaniu różnych urządzeń,
a "normalny "kabelek łatwo wymienić w razie awarii,co już mi się przydarzyło.
Zasilacz od 70mai do trybu parkingowego. Gotowe adaptery-rozdzielacze do bezpieczników mini. Zasilanie stałe z bezpiecznika 19, a sygnał "po stacyjce" z bezpiecznika 6. Masa z najbliższej śruby mocującej plastik do karoserii. Póki co sprawuje się dobrze.
Panie i Panowie,
ja zrobiłem w ten sposób: wyciągnąłem panel z zapalniczką, przylutowałem dwa przewody do jej zasilania i poprowadziłem dodatkowy przewód do środka za schowek (oczywiście schowek wcześniej wyciągnąłem). Przewód zakończyłem gniazdem zapalniczki, do którego włożyłem ładowarkę od kamery.
Przewód od kamery poprowadziłem od dołożonego gniazda zapalniczki pod wyłącznikiem poduszki pasażera następnie pod uszczelką drzwi do góry, pod osłoną słupka, a później pod podsufitką szyby przedniej (delikatnie odchylałem podsufitkę i bez problemu przewód wszedł i się ładnie schował.
Oczywiście wszystkie poprowadzone przewody pod kokpitem zostały przymocowane do stabilnych miejsc za pomocą taśm kablowych (trytytek) w taki sposób żeby nic nie stukało i nie było narażone na przetarcie.
Samo połączenie ładowarki z gniazdem zapalniczki zabezpieczyłem koszulką termokurczliwą, która zabezpieczy przed potencjalnym wypadnięciem ładowarki z gniazda.
Jeśli macie jakieś pytania to chętnie podpowiem na miarę swoich możliwości i wiadomości.