Wymiana żarówki świateł dziennych
- jankes86
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 wrz 2015, 21:08
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.6 B
- Województwo: Zagranica - UE
Re: Wymiana żarówki świateł dziennych
Witam serdecznie
Ja trochę nie na temat ale morze ktoś mógłby napisać jak się dostać do tylnej żarówki postojowe? Morze to jest banalne do zrobienia ale już miałem jedno podejście i jakoś zwątpienia Dlatego ze nie wiem jak ja wyjąć z tego panelu Z góry dziękuję
Ja trochę nie na temat ale morze ktoś mógłby napisać jak się dostać do tylnej żarówki postojowe? Morze to jest banalne do zrobienia ale już miałem jedno podejście i jakoś zwątpienia Dlatego ze nie wiem jak ja wyjąć z tego panelu Z góry dziękuję
- janpat
- Posty: 1293
- Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
- Imię: Janusz
- Auto: Astra J GTC OPC Line
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 27 razy
Opis znajdziesz w instrukcji od strony 213.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........
- jankes86
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 wrz 2015, 21:08
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.6 B
- Województwo: Zagranica - UE
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 27 lut 2012, 17:04
- Imię: Adrian
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 T NEL 155KM
- Województwo: śląskie
Czy ktoś wymieniał żarówki na bardziej bielsze?
Np takie cos? [External Link Removed for Guests]
Np takie cos? [External Link Removed for Guests]
- janpat
- Posty: 1293
- Rejestracja: 04 lip 2014, 10:18
- Imię: Janusz
- Auto: Astra J GTC OPC Line
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 27 razy
No. Wielu nas wymieniało. Wielu testowało. Osobiście sprawdziłem kilku producentów i ostatecznie pozostałem przy ledach Cree W21/5W. Na forum są bodajże dwa watki na ten temat.
.........Astra J GTC OPC Line Bi - Color..........
- Richatek
- Posty: 523
- Rejestracja: 16 cze 2011, 8:46
- Imię: Błażej
- Auto: AJ HB / AK ST
- Silnik: A16XER / B14XFT
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Pomocny: 1 raz
Odnośnie LEDów W21/5W - założyłem niezłe palniki (o takie - [External Link Removed for Guests]). Jako dzienne świecą idealnie zwarcie na wspólną masę i zasilanie dla DRL), pięknie wypełniają bielą cały klosz (tworzy się ładny "bumerang"). Jednak przy przełączeniu na postojowe lub mijania LEDy (zwarcie na masę i zasilanie dla postoju/mijania). Światła przygasają a po chwili lekko mrugają (światło "drga"). Macie pomysł jak zrobić aby przy zmniejszeniu napięcia (przełączenie na mijania/postojowe) nie było efektu mrugania światła? Czytałem, że można zastosować jakiś przekaźnik ale kompletnie nie mam pojęcia co i jak. Jakiś na pewno mam bo słyszę "cykanie" ze skrzynki bezpieczników podczas przełączania świateł. Być może pomoże założenie rezystorów pomiędzy masę a każdy z plusów oprawki (50Ohm, 6W jak dobrze pamiętam), to rozwiąże sprawę błędu wyświetlanego dla tych właśnie żarówek (i tak mam to zrobić).
Dodatkowe info tak poza konkursem - stosując patent z ruskiego forum drive2.ru (zwarcie bezpiecznikiem 20A obu pinów zasilania dziennych/mijania z tyłu oprawki żarówki) powoduje, że w każdym ustawieniu pokrętła świateł LEDy świecą tak samo (mocno, jak dla dziennych, nie przygasają na postojowych/mijania). Również minusem jest to, że świecą jednocześnie wtedy światła tylne ale bez oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Nie ma wtedy także błędu przepalonej żarówki. Przy takim podłączeniu błąd przepalonej żarówki nie występuje.
Podpowiecie jak sobie poradzić z tym migotaniem?
Dodatkowe info tak poza konkursem - stosując patent z ruskiego forum drive2.ru (zwarcie bezpiecznikiem 20A obu pinów zasilania dziennych/mijania z tyłu oprawki żarówki) powoduje, że w każdym ustawieniu pokrętła świateł LEDy świecą tak samo (mocno, jak dla dziennych, nie przygasają na postojowych/mijania). Również minusem jest to, że świecą jednocześnie wtedy światła tylne ale bez oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Nie ma wtedy także błędu przepalonej żarówki. Przy takim podłączeniu błąd przepalonej żarówki nie występuje.
Podpowiecie jak sobie poradzić z tym migotaniem?
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 30 maja 2013, 12:00
- Auto: astra J
- Województwo: śląskie
Sorry ale nie bardzo rozumiem stwierdzenia zwarcie na masę.
Możesz spróbować z tymi rezystorami ewentualnie na chwilę podpiąć jakoś od tyłu oprawki zwykłą żarówkę 5W i sprawdzić co się dzieje z tą ledową.
Czy dla dziennych i postojowych świecą te same ledy tylko z różną mocą czy są to oddzielne ledy dla dziennych i postojowych w tej nowej żarówce ledowej? Bo widzę że jest jedna czołowa i chyba cztery po bokach.
Te cykające przekaźniki to K6 i K8 od świateł dziennych i mijania w skrzynce w komorze silnika (małe czarne prostokątne).
Ten patent to żadna magia po prostu zasilanie z jednego obwodu przenosi się na drugi poprzez ten bezpiecznik (z dziennych na postojowe a z postojowych na dzienne)
Tablica rejestracyjna to osobny obwód elektryczny (musi być osobny bo poza światłami włącza się również na chwilę przy otwarciu klapy bagażnika)
A czy można prosić o jakiś link gdzie jest opisany ten patent na połączenie świateł abym mógł zgłębić temat.
Bo może coś wymyślę aby dołączać tylne postojówki do dziennych przy jeździe w dzień ale słabszej pogodzie. (tablica rejestracyjna nie potrzebna).
Możesz spróbować z tymi rezystorami ewentualnie na chwilę podpiąć jakoś od tyłu oprawki zwykłą żarówkę 5W i sprawdzić co się dzieje z tą ledową.
Czy dla dziennych i postojowych świecą te same ledy tylko z różną mocą czy są to oddzielne ledy dla dziennych i postojowych w tej nowej żarówce ledowej? Bo widzę że jest jedna czołowa i chyba cztery po bokach.
Te cykające przekaźniki to K6 i K8 od świateł dziennych i mijania w skrzynce w komorze silnika (małe czarne prostokątne).
Ten patent to żadna magia po prostu zasilanie z jednego obwodu przenosi się na drugi poprzez ten bezpiecznik (z dziennych na postojowe a z postojowych na dzienne)
Tablica rejestracyjna to osobny obwód elektryczny (musi być osobny bo poza światłami włącza się również na chwilę przy otwarciu klapy bagażnika)
A czy można prosić o jakiś link gdzie jest opisany ten patent na połączenie świateł abym mógł zgłębić temat.
Bo może coś wymyślę aby dołączać tylne postojówki do dziennych przy jeździe w dzień ale słabszej pogodzie. (tablica rejestracyjna nie potrzebna).
- adam93
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 gru 2017, 21:15
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra J 180KM
- Silnik: A16LET
- Województwo: mazowieckie
Witam serdecznie,
mam Astrę J z ksenonami i AFL i ostatnio zaczęła mnie drażnić jedna kwestia. Otóż gdy patrzy się na reflektory, szczególnie po zmroku to widać dużą różnicę w barwie światła ksenonów i świateł do jazdy dziennej (tego takiego "łuku"). Te drugie wyglądają na żółte i nijak pasują do ksenonów. Chciałem to zmienić, poczytałem że żarówki które tam są to W21/5W, ale chciałem to dziś sprawdzić i zabrałem się do szperania pod maską. Dobrałem się do lewego reflektora, uprzednio odkręcając obudowę filtra powietrza no i zacząłem szukać gdzie znajduje się otwór do świateł dziennych, znalazłem korek od doświetlania zakrętów (H11), obok korek od ksenona no i logicznie myśląc jeszcze dalej w rogu reflektora powinien być korek od żarówki świateł dziennych. Jakież było moje zdziwienie gdy nic tam nie znalazłem. Jedynie jeden mały kapselek, który widać na zdjęciach.
Ktoś z Was już wymieniał te żarówki, może mnie ktoś oświecić jak to zrobić?
Dodaje kilka zdjęć w celu zobrazowania sytuacji.
Pozdrawiam, Marcin.
mam Astrę J z ksenonami i AFL i ostatnio zaczęła mnie drażnić jedna kwestia. Otóż gdy patrzy się na reflektory, szczególnie po zmroku to widać dużą różnicę w barwie światła ksenonów i świateł do jazdy dziennej (tego takiego "łuku"). Te drugie wyglądają na żółte i nijak pasują do ksenonów. Chciałem to zmienić, poczytałem że żarówki które tam są to W21/5W, ale chciałem to dziś sprawdzić i zabrałem się do szperania pod maską. Dobrałem się do lewego reflektora, uprzednio odkręcając obudowę filtra powietrza no i zacząłem szukać gdzie znajduje się otwór do świateł dziennych, znalazłem korek od doświetlania zakrętów (H11), obok korek od ksenona no i logicznie myśląc jeszcze dalej w rogu reflektora powinien być korek od żarówki świateł dziennych. Jakież było moje zdziwienie gdy nic tam nie znalazłem. Jedynie jeden mały kapselek, który widać na zdjęciach.
Ktoś z Was już wymieniał te żarówki, może mnie ktoś oświecić jak to zrobić?
Dodaje kilka zdjęć w celu zobrazowania sytuacji.
Pozdrawiam, Marcin.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- tomvideo
- Posty: 137
- Rejestracja: 28 sie 2009, 21:33
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 cdti 130km
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
To nie jest to
masz tu film [External Link Removed for Guests]
dokładnie 1.47 gościu pokazuje światła do jazdy dziennej
Tylko ty masz xenon niewiem czy jest tak samo .
masz tu film [External Link Removed for Guests]
dokładnie 1.47 gościu pokazuje światła do jazdy dziennej
Tylko ty masz xenon niewiem czy jest tak samo .
tomekvideo
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 22 lip 2015, 9:41
- Imię: marcin
- Auto: Astra J Sport HB
- Silnik: A14NET
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 4 razy
Z tego co mi wiadomo to w reflektorach z ksenonem nie było żarówki tylko pasek led.